SAAB 99 krutums


lablaiks
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 384
Joined: Tue Jan 15, 2008 2:18 am
Location: Lapmeþciems.

Re:SAAB 99 krutums

Post by lablaiks »

lawyer wrote:Es te pāris dienas pavadīju kopā ar 99 GL (1982.gada beigas/1983.gada sākums, H motors).

Pat abstrahējoties no tā, ka šis eksemplārs ir vizuāli nošņurcis, es secinu, ka tiešām nezinu, kam būtu jānotiek, lai es savu esošo 9-3og traktoru nomainītu ikdienā pret 99 GL :dry:

Kādēļ? Tas kontrasts, kas rodas pēc brauciena ar 99-to, uzreiz izbraucot ar esošo 9-3og traktoru, ir milzīgs, tas ir, tieši tik liels, cik to gadu starpība - 18/19 gadi :dry:

Nē, dinamika, ko dod 2.0 karbulis ir OK - tā mani pilnībā apmierina, bet balstiekārtas komforts ir tālu no tā, ko dod standarta 9-3og balstiekārta. Kaut arī standarta 9-3og traktora vadāmība ne tuvu nav precīza un sportiska, salīdzinot to ar 99-to, tas ir īsts atlēts - 99-tais stūrējas smagi un neprecīzi, uz nelīdzenumiem tas traki raustās un šūpojas, atmetoties pirms līkumiem tas knābā kā traks - līdz ar to braukšana ar to nekādu prieku nesagādā :unsure:

99-tajā nav un arī nav ievietojama vēl tāda man svarīga lieta kā laba skaņa, radio ar mono skaņu ir, maigi sakot, nepietiekami :unsure:

Kas vēl svarīgi - AC (par ACC nemaz nerunāsim) neesamība šādu auto manā uztverē padara pilnīgi neizmantojamu vasarā (es negribu liet sviedrus iekš auto ne 90 un pat ne 30 dienas gadā [ņemot vērā, ka mana darba forma ir uzvalks, nu labi, tagad tikai buktētas bikses un krekls ar iestīvinātu apkaklīti]).

Protams, viss augstāk minētais nenozīmē, ka es 99-to tagad nīstu vai
nicinu - nekā tamlīdzīga, 99-tā un to cilvēku priekšā, kuri ar viņiem ikdienā brauc, es noņemu cepuri aiz cieņas un respekta kā pret vectēvu, ortodoksāli, kā pret vēsturi :)

P.S.Citas apcerīgas domas, kas radās, sēžot pie 99-tā stūres, izklāstīšu Offtopā ;)

Nu jā, nu tu dod, salīdzināt autobūves vēsturi ar modernu( salīdzinoši) autiņu. 99tais vai tas būtu 1983, vai 1978 vai 1973 gada ir aptuveni 40 gadus autobūves vēsture. Ja paseko šī modeļa attīstībai no 1968 līdz 1987( ieskaitot saab 90 ) tad izmaiņas ir nelielas. Visi risinājumi gan piekarei gan citur ir 60-70gadu līmenī, kas nebūt nenozīmē ka tas ir slikti, vienkārši komforts utt stipri atšķiras.
User avatar
ZingZeng
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2261
Joined: Fri Jan 18, 2008 7:41 am

Re:SAAB 99 krutums

Post by ZingZeng »

Nuuuuu ..... ja loti meklesi, tad atradisi 99 ar AC un liekas, ka ar stures pastiprinataju ari bija.
Tas, ka knaba prieksa, liekas ir nevis masinas konstrukcijas, bet gan nolietotu detalu vaina, 99 ir loti iss purns, tur nav kam knabat.
Pikare visticamak, ka visa ir izlurkajusies, ja tur saliktu jaunas detalas, aina butu pilnigi savadaka.
Vel ir jaskatas uz riepam, jo originali sim modelim bija samera sauras riepas, ko manuprat isti vairs pat nevar dabut.

Katra zina es nevienu no tevis minetajam pazimem neesmu noverojis savos abos 99tajos - ne 76.g., ne 84.g.
User avatar
lawyer
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 8235
Joined: Thu Jun 05, 2008 8:25 am
Location: Ādaži-Rīga

Re:SAAB 99 krutums

Post by lawyer »

:D Es tikai padalījos ar savām izjūtām, lietojot to kā ikdienas auto B)

Varbūt citā vietā, laikā, vecumā un uz cita fona secinājumi man būtu citādāki B) Varbūt ziemas trasē? :huh:

Man gan ir pilnīgi vienalga, vai uz manu auto braucot skatās vai neskatās un kādas grimases taisa - man šajā jautājumā ir svarīgas tikai manas un manu pasažieru izjūtas :)

Jāsaka publisks paldies Mārim, ka deva man iespēju iegūt šādu vērtīgu pieredzi :) Cepums! B)

Un es nerakstīju, ka jutos slikti iekš 99-tā, vnk nācās samierināties ar to, ko tas sniedz ;) Protams, tas noteikti ir daudz labāks par žiguli, arī Opel Ascona bija trulāks gaitā nekā 99-tais ;)

P.S.Esmu gatavs notestēt 900og un "labu" 99-to :) :P
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever ;)
User avatar
ZingZeng
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2261
Joined: Fri Jan 18, 2008 7:41 am

Re:SAAB 99 krutums

Post by ZingZeng »

Esmu 9 gadus ikdiena nobraucis ar 99, nav nekada vaina.
User avatar
mrpinkeyes
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1406
Joined: Tue Jan 15, 2008 8:32 am
Location: Sigulda
Contact:

Re:SAAB 99 krutums

Post by mrpinkeyes »

lawyer wrote:

Man gan ir pilnīgi vienalga, vai uz manu auto braucot skatās vai neskatās un kādas grimases taisa - man šajā jautājumā ir svarīgas tikai manas un manu pasažieru izjūtas :)


P.S.Esmu gatavs notestēt 900og un "labu" 99-to :) :P

A man savukārt pilnīgi vienalga kādas sajutas klasiskie sābi izraisa lawyer un visiem viņa pasažieriem. Savu auto testēt nedošu :P
saab 9-5 Aero Wagon 2006
ex saab 900 1991
ex saab 9-5 Aero Wagon 2001
ex saab 900 T8 1986
lablaiks
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 384
Joined: Tue Jan 15, 2008 2:18 am
Location: Lapmeþciems.

Re:SAAB 99 krutums

Post by lablaiks »

lawyer wrote::D Es tikai padalījos ar savām izjūtām, lietojot to kā ikdienas auto B)

Varbūt citā vietā, laikā, vecumā un uz cita fona secinājumi man būtu citādāki B) Varbūt ziemas trasē? :huh:

Man gan ir pilnīgi vienalga, vai uz manu auto braucot skatās vai neskatās un kādas grimases taisa - man šajā jautājumā ir svarīgas tikai manas un manu pasažieru izjūtas :)

Jāsaka publisks paldies Mārim, ka deva man iespēju iegūt šādu vērtīgu pieredzi :) Cepums! B)

Un es nerakstīju, ka jutos slikti iekš 99-tā, vnk nācās samierināties ar to, ko tas sniedz ;) Protams, tas noteikti ir daudz labāks par žiguli, arī Opel Ascona bija trulāks gaitā nekā 99-tais ;)

P.S.Esmu gatavs notestēt 900og un "labu" 99-to :) :P
ir jau labi...
Es 99to ikdienā lietoju 7 gadus, nu un daudzus no Tevis aprakstītajām izjūtām neesmu novērojis, bet vienu gan atceros ,ļoti labi, tā gan nebija izjūta...Gaiziņa pasākumā, kādus 6 gadus atpakaļ, vietā, kur es ar savu 99to līkumā uz gruntenes no kalna lejā gāju nesamazinot ātrumu( aptuveni 80km/h), lietuvietis ar 9-3, braucot eiforijā mājās, kā klātesošie runāja ar šādu pašu ātrumu, "paņēma jumtu". Ta kā jādomā 99 tomēr ar piekari viss ir kārtībā...Un nav tā, ka esmu baigais gruntsceļu un rallija guru, bet leitis nemācēja braukt :))

Protams atšķirība pārsēžoties no 99 uz c900(gribētu uzsvērt, pēc 1991.gada, 80.gadu sākuma un vidusposma 900tie, tomēr nav tik atšķirīgi komforta ziņā) ir stipri jūtama, 99 kā jau iepriekš rakstīju ir autobūves vēsture. Bet nu katram savs, es te zinu vienu, kurš no 9-5 ikdienas auto pārsēdās uz 96 kā ikdienas auto, un jūtas lieliski. Bet jebkurā gadījumā bija interesanti palasīt Tavas izjūtas, paldies, ka dalījies ar tām un mazliet atdzīvināji šo sadaļu, savādāk pēdējā laikā te nav īsti ko lasīt( izņemot vēl par Agneses 8T piedzīvojumiem )
User avatar
mixeris
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 4125
Joined: Mon Jan 14, 2008 4:47 pm
Location: Rīga, Latvia

Re:SAAB 99 krutums

Post by mixeris »

Standarta 99 labāk turas uz grantenes nekā standarta 9-3 :) Tas tiesa :)
User avatar
Nauris_t16
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3418
Joined: Thu Aug 30, 2007 12:55 pm
Location: Pārdaugava

Re:SAAB 99 krutums

Post by Nauris_t16 »

Nē, melnais turbo ir standarta produkcija, 1978.gads. Sapratīs, kam vajag, nejautājiet :P

Un tas, ko es dievinu, tieši ir precīzā vadāmība arī pilnīgām standarta mašīnām - 99;90;900. Neviens auto ar šķērsvirzienā novietotu motoru nekad tā neuzvedīsies, prātā nāk Nila pārdzīvojumi pēc Anša palietošanas, ka atdeve uz vadītāju pat pārsēdinātam 9k airim nav tāda kā stock palietotai klasikai. :)

Es palieku pie nedaudz par garu priekšējām atsperēm un nepareizas piekares ģeometrijas. Bukses mūžīgas, amortizatori, pat paši sūdīgākie, bet strādājoši, nevar nobojāt visu vadāmību. Labi, šūposies bik vairāk, bet ne mega. Piekarei gājiens ta ir 2x mazāks? nekā makfersona piekarēm :D

Un jā, lawyer, vari nemēģināt, tev, laikam atliek tikai gaidīt līdz morālam briedumam. Kad mans 99 būs road legal, protams, ka iedošu pamēģināt, bet es tavā vietā ne uz ko īpaši necerētu.

99 ir viena no precīzākajām Saab vadāmībām, kas precīzi cenšas turēt trajektoriju, ko ir diezgan grūti izprovocēt uz sānslīdi un, kas negribīgi noraujas un momentā taisnojas. Ar 96 ir vieglāk, ja ir smadzenes, ar to visu laiku ir jāspēlējas un ziemā jābrauc tikai plakaniski, jo tas vienkārši ir pārāk elementāri :D Toties no 900og ir jābaidās, ka tas norausies, jo, principā tajā momentā saraujies un gaidi, kur tā tava mašīna sagribēs attapties.
900aero clubsport #8
User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re:SAAB 99 krutums

Post by elmo »

Nu tad atbrauciet kāds ar 99 vai 900og uz alfu pasākumu un iemēriet viņiem īsto vietu, lai mēs visi redzam kā vadās šie vecie labie SAABi, citādi trasē šiem pretī stājas tikai 9-3, 9-5 un 9k.:laugh:
User avatar
Nils
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3970
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:29 pm

Re:SAAB 99 krutums

Post by Nils »

elmo wrote:Nu tad atbrauciet kāds ar 99 vai 900og uz alfu pasākumu un iemēriet viņiem īsto vietu, lai mēs visi redzam kā vadās šie vecie labie SAABi, citādi trasē šiem pretī stājas tikai 9-3, 9-5 un 9k.:laugh:
Nevajag jau salīdzināt pirkstu ar savu orgānu starp kājām.
Saab 900 Turbo '81
User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re:SAAB 99 krutums

Post by elmo »

Ir jau jauki palasīt par īstajiem sābiem, par sēdināšanām un jaudas celšanām, bet gribētos tiešām arī kādu dienu redzēt īstos sābus īstā trasē, nevis tikai lasīt nostāstus.

Ir viens īsts SAABS, kas visiem iemēra ziemas trasē, un te tiešām cepuri nost. Gribās redzēt arī kādu īsto saabu vasaras trasē.
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:SAAB 99 krutums

Post by edijs »

Par šo ir jau runāts - tas prasa (vai var prasīt) vairāk finanses, nekā gribētos. Viena lieta ir riepas. Uz ziemas trasi jau var braukt ar tām pašām ziemenēm, kuras tobrīd ir virsū, nekas traks tām nenotiks. Bet vasarā deldēt savas vienīgās riepas.. negribās. Pirms trases mainīt un tad atpakaļ - pa dārgu. Vienīgais variants ir rezerves ripuļi speciāli trasei. Nākamā lieta - vismaz 9k gadījumā - iespēja atvadīties no ne tik viegli atrodamās garās kārbas. :)
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
User avatar
jastr
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2851
Joined: Tue Jan 15, 2008 1:07 am
Location: LV

Re:SAAB 99 krutums

Post by jastr »

333 jau garo kārbu nevajag, ne? lai gan maucot ar otro, max 3, moš arī vajag, lai to 2 robu var stiept stundu :D [offtopic]

bet par elmo tekstu, tur tiešām ir P* ar p* sajaukts... moš ja vēl attiecīga gada alfu noliktu tādam 99 pretī, bet vienalga, stock variantā nebūtu tam 99 tur ko darīt...

labākā vadāmība starp klasiskajiem nenozīmē labāko vadāmību ever...
Braucu ar 9-5 NG glītāko dvīņubrāli :D
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re:SAAB 99 krutums

Post by Arnijs »

edijs wrote:Par šo ir jau runāts - tas prasa (vai var prasīt) vairāk finanses, nekā gribētos. Viena lieta ir riepas. Uz ziemas trasi jau var braukt ar tām pašām ziemenēm, kuras tobrīd ir virsū, nekas traks tām nenotiks. Bet vasarā deldēt savas vienīgās riepas.. negribās. Pirms trases mainīt un tad atpakaļ - pa dārgu. Vienīgais variants ir rezerves ripuļi speciāli trasei. Nākamā lieta - vismaz 9k gadījumā - iespēja atvadīties no ne tik viegli atrodamās garās kārbas. :)
Nu sākotnēji ir vajadzīga tikai dalības maksa un benzīnam. Par mērķi nav jāizvirza ne riepu noplēšana, ne kārbas nokaušana.
Sākotnēji pietiks ar izbraukt/patīk/nepatīk. Nometam teorētiskās 5sek aplī un vizināmies vieglā režīmā.
Jo tiešām ir, kā Elmo saka. Forumā visi apgreidojamies un tjūnējam, bet darbībā kaut kā to neredz.
Tad ko...:dry: Būs man šosestdien kompānija? ;)
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re:SAAB 99 krutums

Post by Arnijs »

Nils wrote: Nevajag jau salīdzināt pirkstu ar savu orgānu starp kājām.
Pat nesalīdzinot... Domāju, ka ir iespējams nepalikt pēdējam pat ar stock versiju.
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
Post Reply