Saab 900 Turbo, "Black Ice"
- Nauris_t16
- Forums - otrās mājas
- Posts: 3418
- Joined: Thu Aug 30, 2007 12:55 pm
- Location: Pārdaugava
Re:Saab 900 Turbo, Black Ice
Vakumregulators ir uz pilīgi visiem sadalītājiem, kam nav EZK aizdedzes, respektīvi, relatīvs kompis.
Vakumregulators atkarībā no ieplūdes kolektora vakuma lieluma griež aizdedzi agrāku degvielas ekonomijas nolūkos. Nu labi, un pareizas sadegšanas pie atmesta gāzes pedāļa, utt. Īstenībā jau viņš tikai nojauc precīzi iestatīto aizdedzi, ko ir jāizmaina tikai apsteidzes atsvariem.
Turbo vakumkapsula toties strādā abos virzienos - gan taisa aizdedzi agrāku pie vakuma, gan griež vēlāku zem spiediena. Tāpēc arī ir svarīgi, lai Nils atcerētos kurš ir turbo sadalītājs un kurš nē. Lai gan tas tāpat ir elementāri pārbaudāms.
Vakumregulators atkarībā no ieplūdes kolektora vakuma lieluma griež aizdedzi agrāku degvielas ekonomijas nolūkos. Nu labi, un pareizas sadegšanas pie atmesta gāzes pedāļa, utt. Īstenībā jau viņš tikai nojauc precīzi iestatīto aizdedzi, ko ir jāizmaina tikai apsteidzes atsvariem.
Turbo vakumkapsula toties strādā abos virzienos - gan taisa aizdedzi agrāku pie vakuma, gan griež vēlāku zem spiediena. Tāpēc arī ir svarīgi, lai Nils atcerētos kurš ir turbo sadalītājs un kurš nē. Lai gan tas tāpat ir elementāri pārbaudāms.
900aero clubsport #8
Re:Saab 900 Turbo, "Black Ice"
Ir viena nianse, ko , iespējams , esmu palaidis garām. Nils atmosfērisko ir ielicis turbomotora vietā?
Ja tā, tad, cik atceros, atšķiras arī pati sprices sadalītāja galva turbo un bezturbo motoriem
Ja tā, tad, cik atceros, atšķiras arī pati sprices sadalītāja galva turbo un bezturbo motoriem
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
Re:Saab 900 Turbo, "Black Ice"
Sveix Nil,
Tu esi gaajis empiirisko (pieredzes) celju, kas pa lielo ir pareizs - iesien krietnu "mezglu" vakuum trubaa un aizdedzi tuxjgaitaa regulee peec attieciigajaam atziimeem (vajag stroboskopu & manuaali). Pie nosaciijuma, ka tuxjgaitas sisteemas darbojas OK!!! Skat. "Jeffs DIY homepage"
Ja nezini graadus, vai stroboskopa atziimju nobiizju skaitu (nav manuaalja), tad izmanto ozju - nekrietna (veela) aizdedze tuxjgaitaa brangi smirzjo peec mosera :)
Vakuum regulaators un sadalitaaja atsvari darbojas peec Njutona likumiem & ir meh. bojaajumu ierobezjoti - vai nu ir efekts, vai navaid. Bet ar tuxjgaitu - bez dinamikas - tiem saistiibas navaid.
Kad aizdedzes apsteidzes lenkjis ir nolikts krietni (maz smakas izpluudee un dzineejs murraa omuliigi -tas gan 99% nenoziimee, ka izpluudes gaazes ir OK!!!), tad meklee kas navaid kaartiibaa vakuum korektoraa un centrbeedzes atsvaros (piesaarnjojumu tiiriishana & retinaajuma nopluuzju mekleeshana korektoraaa & taa trubas) - gadu gaitaa tie meedz piekjeeziities, vai izpliist - iztiirot / salabojot efekts meedz buut graujoshs.
Balti svecju gali var noziimeet paaraak liesu maisiijumu - bet tas jaskataas kontextaa ar degvielas padeves elementiem un visticamaak ar aizdedzi tiesha veidaa (tuxjagaitaa) tam buus maz sakara.
testeets uz zikljela pirms 20 gadiem :)
i
Tu esi gaajis empiirisko (pieredzes) celju, kas pa lielo ir pareizs - iesien krietnu "mezglu" vakuum trubaa un aizdedzi tuxjgaitaa regulee peec attieciigajaam atziimeem (vajag stroboskopu & manuaali). Pie nosaciijuma, ka tuxjgaitas sisteemas darbojas OK!!! Skat. "Jeffs DIY homepage"
Ja nezini graadus, vai stroboskopa atziimju nobiizju skaitu (nav manuaalja), tad izmanto ozju - nekrietna (veela) aizdedze tuxjgaitaa brangi smirzjo peec mosera :)
Vakuum regulaators un sadalitaaja atsvari darbojas peec Njutona likumiem & ir meh. bojaajumu ierobezjoti - vai nu ir efekts, vai navaid. Bet ar tuxjgaitu - bez dinamikas - tiem saistiibas navaid.
Kad aizdedzes apsteidzes lenkjis ir nolikts krietni (maz smakas izpluudee un dzineejs murraa omuliigi -tas gan 99% nenoziimee, ka izpluudes gaazes ir OK!!!), tad meklee kas navaid kaartiibaa vakuum korektoraa un centrbeedzes atsvaros (piesaarnjojumu tiiriishana & retinaajuma nopluuzju mekleeshana korektoraaa & taa trubas) - gadu gaitaa tie meedz piekjeeziities, vai izpliist - iztiirot / salabojot efekts meedz buut graujoshs.
Balti svecju gali var noziimeet paaraak liesu maisiijumu - bet tas jaskataas kontextaa ar degvielas padeves elementiem un visticamaak ar aizdedzi tiesha veidaa (tuxjagaitaa) tam buus maz sakara.
testeets uz zikljela pirms 20 gadiem :)
i
Re:Saab 900 Turbo,
Jautāji kautkad par to rozeti pie pasažiera kājām. Šajā sludinājumā var redzēt to apsildes verķi, kas tur nāk:Nils wrote:Bet, tas vēl nav viss, varbūt kāds var pastāstīt, ko var iesākt ar šo rozeti? --->
http://www.blocket.se/uppsala/SAAB_900i ... ?ca=11&w=3
SAAB 9-5 2.3T
SAAB 900 T8 Special
SAAB 900 2.1i
SAAB 900 T8 Special
SAAB 900 2.1i
Re:Saab 900 Turbo, "Black Ice"
Sveiki,
Nu jaa - arii ifkam pieskjiilaas - shaadus salona sildiitaajus, kaa apluukojams attieciigajaa linkaa, tirgo vai katraa ziemeljvalstu DUS. Nav briesmiigi daargi, preciizi neatceros - ap 30 LVL, vai mazaak.
Tie darbojas no aareeja 220V AC avota, vienaa kljeede ar dzineeja eljas, vai dzeses skjidruma priexj-sildiishanu (kaa nu kuram a/m exemplaaram tas ieriikots) aukstaa laikaa.
A/m braucot, tie parasti nestraadaa. (Pat ja buutu DC/AC paarveidotaajs, tad sildiitaaja pagjeereetaa jauda - ap 1 KW/h buutu pamatiiga slodze akb & gjeneratoram).
Pirms n gadiem Somijaa, vairaak kaa 40 graadu salaa, shaadu izmantoju motortelpaa, lai atvieglinaatu iedarbinaashanu peec nakts.
Bail gan bija dikti, ka zaudeejumi a/m nosvilstot buus lielaaki par ieguvumiem, tomeer no ritiem ar daudziem krik-krik-krik biidelis allazjin atdzivojaas, kameer peaareejie tuuristu mohobiilji gaidiija treilerus, kas tos aizvilks un apsildaamu angaaru.
Somu viiriem par to visu bij maza beeda, jo tika izmantoti iebuuveetie sildiitaaji kaa apraxtiits augstaak.
i
Nu jaa - arii ifkam pieskjiilaas - shaadus salona sildiitaajus, kaa apluukojams attieciigajaa linkaa, tirgo vai katraa ziemeljvalstu DUS. Nav briesmiigi daargi, preciizi neatceros - ap 30 LVL, vai mazaak.
Tie darbojas no aareeja 220V AC avota, vienaa kljeede ar dzineeja eljas, vai dzeses skjidruma priexj-sildiishanu (kaa nu kuram a/m exemplaaram tas ieriikots) aukstaa laikaa.
A/m braucot, tie parasti nestraadaa. (Pat ja buutu DC/AC paarveidotaajs, tad sildiitaaja pagjeereetaa jauda - ap 1 KW/h buutu pamatiiga slodze akb & gjeneratoram).
Pirms n gadiem Somijaa, vairaak kaa 40 graadu salaa, shaadu izmantoju motortelpaa, lai atvieglinaatu iedarbinaashanu peec nakts.
Bail gan bija dikti, ka zaudeejumi a/m nosvilstot buus lielaaki par ieguvumiem, tomeer no ritiem ar daudziem krik-krik-krik biidelis allazjin atdzivojaas, kameer peaareejie tuuristu mohobiilji gaidiija treilerus, kas tos aizvilks un apsildaamu angaaru.
Somu viiriem par to visu bij maza beeda, jo tika izmantoti iebuuveetie sildiitaaji kaa apraxtiits augstaak.
i
Re:Saab 900 Turbo, "Black Ice"
Lēnām sāk veidoties 900 detaļu wish lists, ja kādam ir kas interesants, labprāt uzklausīšu.
Meklēju priekš 900turbo:
-Labu motoru, bloku vai virzuļu komplektu (T8/T16), der arī vecā 9000 turbo motors B202.
-Pelnu trauku ar visu kronšteinu (vecā tipa, bez vidusonsoles).
-Vecā tipa priekšējo resti.
-Padomāšu par R15 SPG/Aero diskiem uz 4x114.3.
-R15 Minilite diskus uz 4x114.3.
-Oriģinālo T8 intercooler'i ar visām trubām.
-Vecos, hromētos spoguļus ar visām durvju loga līstēm no kupejas.
-Sarkani-oranžās durvju abšifkas no kupejas, vecā tipa bez auduma paneļiem pa vidu un labā stāvoklī. Manējām viens brutāli kkādus Pioneer'us ieskrūvējis!
-Un varbūt kāds kaut kur ir paslēpis šādus sēdekļus?
http://www.kilometermagazine.com/artman ... btest2.jpg
-Vecās drošības jostas ar visiem vecajiem stiprinājumiem.
-Tāpat labrāt izskatītu variantus par kādiem interesantiem aksesuāriem, stūres utt.
-Priekšējā bampera "šķipeli" vai lūpu. :laugh:
-Luvru.
-Short shitfter'i.
-Veco T3 turbīnu labā stāvoklī.
Lieki piebilst, ka vairums detaļu bija tikai uz pirmo gadu 900tajiem un 1979.gada 900turbo/99turbo uz mani ir atstājuši ļoti spēcīgu iespaidu...
Ja es šito visu, vai vismaz lielāko daļu, samedīšu, atteikšos no domas par flat front Aero kita likšanu, attiecīgi tas no manis varbūt pat būtu atpērkams.
Meklēju priekš 900turbo:
-Labu motoru, bloku vai virzuļu komplektu (T8/T16), der arī vecā 9000 turbo motors B202.
-Pelnu trauku ar visu kronšteinu (vecā tipa, bez vidusonsoles).
-Vecā tipa priekšējo resti.
-Padomāšu par R15 SPG/Aero diskiem uz 4x114.3.
-R15 Minilite diskus uz 4x114.3.
-Oriģinālo T8 intercooler'i ar visām trubām.
-Vecos, hromētos spoguļus ar visām durvju loga līstēm no kupejas.
-Sarkani-oranžās durvju abšifkas no kupejas, vecā tipa bez auduma paneļiem pa vidu un labā stāvoklī. Manējām viens brutāli kkādus Pioneer'us ieskrūvējis!
-Un varbūt kāds kaut kur ir paslēpis šādus sēdekļus?
http://www.kilometermagazine.com/artman ... btest2.jpg
-Vecās drošības jostas ar visiem vecajiem stiprinājumiem.
-Tāpat labrāt izskatītu variantus par kādiem interesantiem aksesuāriem, stūres utt.
-Priekšējā bampera "šķipeli" vai lūpu. :laugh:
-Luvru.
-Short shitfter'i.
-Veco T3 turbīnu labā stāvoklī.
Lieki piebilst, ka vairums detaļu bija tikai uz pirmo gadu 900tajiem un 1979.gada 900turbo/99turbo uz mani ir atstājuši ļoti spēcīgu iespaidu...
Ja es šito visu, vai vismaz lielāko daļu, samedīšu, atteikšos no domas par flat front Aero kita likšanu, attiecīgi tas no manis varbūt pat būtu atpērkams.
Saab 900 Turbo '81
Re:Saab 900 Turbo, "Black Ice"
Varu ievilkt ķeksīti, ir atrasta arī laba kloķene. Tikko pajaucu savu 2.0l 16v USA donora motoru, lai arī ziemu nostāvējis praktiski laukā, kloķene nav skarta, šāles kā jaunas. Arī noceļot vārstu vāku viss ir tīrs un svaigs. Vienīgi kaut kāds mitrums ticis iekšā pa ieplūdes kol.caurumiem, jo tas bija noņemts un kaut kas nosacīti arī pa bloka apakšu. Bet šķiet, ka pat bloks būs derīgs.
Un uz tausti arī ķēde ļoti stingra, bet par to es nebrīnos, jo motors nogājis ~140 000km. Tā kā, ja kādam kkas var noderēt (ķēde, virzuļi, galva), ar prieku palīdzēšu ar lietām, kas paša turbo motoram nederēs.
Un uz tausti arī ķēde ļoti stingra, bet par to es nebrīnos, jo motors nogājis ~140 000km. Tā kā, ja kādam kkas var noderēt (ķēde, virzuļi, galva), ar prieku palīdzēšu ar lietām, kas paša turbo motoram nederēs.
Saab 900 Turbo '81
Re:Saab 900 Turbo, "Black Ice"
Vakar ar Zinīti sakārtojām arī lampiņas priekšējos luktoros. Izrādās, ka ir man gan sānu apgaismojums, gan dienas gaismas (ieliekot gabarītos divkontaktu lampiņas). Jautājums vai tiešām var mēģināt paraustīt aiz ūsām onkuļus zaļajās vestēs un riskēt braukt ar dienas gaismām, kas izskatās pēc gabarītiem?
Vakar pāršķirstīju abus manuāļus zviedru mēlē, neko konkrētu neatradu...
Vakar pāršķirstīju abus manuāļus zviedru mēlē, neko konkrētu neatradu...
Saab 900 Turbo '81
Re:Saab 900 Turbo, "Black Ice"
Šodien arī manējais tika pie uzlīmes, Tukuma īgnākais inspektors pat beigās pajokoja, ka uzlīme jālīmē vairāk uz vidu, lai policija jau pa gabalu redz, ka IR!lawyer wrote:Šodien tika izieta TA bez neviena aizrādījuma :)
P.S. Džeks zināja, kā atvērt kapotu, bet uz rūsaino garensiju nemaz nepaskatījās :silly:
Un uzlīmēja arī, tieši blakus vecajai vietai. :laugh:
Spidometra apgaismojumu gan nošmaucu, iemetu aiz paneļa mazu "perenosku". :laugh:
Saab 900 Turbo '81
Re:Saab 900 Turbo, "Black Ice"
Tīrot salonu netīšām nokrita "zagluška" blakus ātrumkloķim...
Kas te pa ekstru paredzēta?
Kas te pa ekstru paredzēta?
Saab 900 Turbo '81
Re:Saab 900 Turbo, "Black Ice"
Tematika - "zaļais" radiatora ventilatora štekerī...
Neiztiekam arī bez drūmākiem brīžiem, bet viss, par laimi, beidzās labi... Cepuri nost Anša motoram, viņš iet kā tanks, sīksts raksturs. Novēršam un braucam tālāk...
Neiztiekam arī bez drūmākiem brīžiem, bet viss, par laimi, beidzās labi... Cepuri nost Anša motoram, viņš iet kā tanks, sīksts raksturs. Novēršam un braucam tālāk...
Saab 900 Turbo '81
Re:Saab 900 Turbo, "Black Ice"
Esam tikuši pie mazliet zemākām atsperēm, neuzkrītoši zemākas, bet vairs neizskatās pēc visurgājēja. Pie esošā sēdinājuma apstāties negrasos, vēl jāsamedī divas 195/50/R15 riepas un jādomā kā nomest vēl kādu cm zemāk.
Komfortu nemeklēju, bet par skatu un vadāmību esmu starā, testa līkumā, kur ar 9k pie 120km/h jau bija mazliet tramīgi, 900tais turās kā zobus asfaltā iecirtis. Mazliet zemāk, zemāka profila riepas, cietākus amortizatorus un tur varēs brīvi justies arī uz 130km/h. Nē, es netiecos pēc sporta auto, bet attiecīgi arī pie mazākiem ātrumiem līkumos ir kaifīgi braukt.
Un es vēl esmu jauns, ar galertu braukšu, kad būšu pensionārs.
Un mums ir arī pareizā reste... :)
Komfortu nemeklēju, bet par skatu un vadāmību esmu starā, testa līkumā, kur ar 9k pie 120km/h jau bija mazliet tramīgi, 900tais turās kā zobus asfaltā iecirtis. Mazliet zemāk, zemāka profila riepas, cietākus amortizatorus un tur varēs brīvi justies arī uz 130km/h. Nē, es netiecos pēc sporta auto, bet attiecīgi arī pie mazākiem ātrumiem līkumos ir kaifīgi braukt.
Un es vēl esmu jauns, ar galertu braukšu, kad būšu pensionārs.
Un mums ir arī pareizā reste... :)
Saab 900 Turbo '81
Re:Saab 900 Turbo, "Black Ice"
Kāds labs cilvēks uz pasākumu varētu paķert Saab Kluba uzlīmes un, ja ir, numura rāmīšus... :)
Saab 900 Turbo '81
Re:Saab 900 Turbo, "Black Ice"
Nu, tā...Arnijs wrote:Iztīri un nocentrē dozatora klapi. Kgan tas palīdzēs tikai, ja nereaģē uz pedāli, bet tukšgaitā darbojas.Nils wrote: Pielaižu - noslāpst, pielaižu - turu pedāli grīdā - noslāpst, pielaižu - metu salto salonā - vienalga noslāpst!
Un tā neskaitāmas reizes...
Ir izkristalizējis, ka ar siltu/aukstu motoru tam nav nekāda sakara... kā ienāk prātā.
2.0 8v meh. šprice.
Pieļauju, ka smidzinātāji ne pirmā svaiguma, kā arī regulācijas.
Esmu izmēģinājis praktiski visu, visu izņemot šprici.
Uzliku citu auksto sprauslu, citu tukšgaitas vārstu, ieliku citu degvielas sūkni, pārbaudīju visus štekerus, nekādu izmaiņu.
Kur lai iet ar to šprici?
Pašam negribas līst, baidos kaut ko neatgriezeniski sabeigt.
Tukuma speciālisti nemaz neielaižas sarunās par šādu tēmu, nav aizmirsuši vecos murgus ar Audi meh. špricēm...
Tā nu esmu atsities pret sienu... Ir ko ieteikt? :dry:
Saab 900 Turbo '81