Ralfa Saab-Žurka

Šī sadaļa domāta tam, lai jūs varētu iepazīstināt ar saviem auto projektiem un to norises gaitu.
User avatar
rzmzr
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 444
Joined: Wed Jun 29, 2016 1:24 pm

Ralfa Saab-Žurka

Post by rzmzr »

Laba diena,

Šis nebūs stāsts par Saab, bet gan par to, kā būtu, ja būtu.
Šī projekta mērķis ir vienkāršs - Es gribu sajust Saab dzinēju uz pakaļējās ass.

Neesmu BMW fanāts, aļa, BMW uber alles. Šis auto brends ir populārākā RWD platforma, un pie E36 es tiku, salīdzinoši, nejauši - Iemainīju Lawyera E39 pret E36 :mrgreen:
Labprāt šo būtu izveicis ar kādu RWD Volvo ķieģeli, bet Volvo pret E39 neviens mainīt negribēja, savukārt, atrast jēdzīgus Volvo kuzavus jau labu laiku ir ļoti grūti.

Projektu plānots legalizēt, tamdēļ visam ir jābūt smukam, stīgā, un, taisītam ar veselo saprātu.

Kāpēc iesāku topiku:
1. Projektam vajag bildes no procesa (šis kalpos kā arhīvs)
2. Varbūt kādam būs interesanti palasīt
3. Varbūt kādreiz vajadzēs atsauci, kas un kā ir ticis darīts :mrgreen:

Tad nu sāksim ar izejmateriālu:

BMW E36, 323
OEM izpildījumā, nāca ar M52B25 dzinēju. Diezgan nīkulīgs motors, bet, šķietami, nebija vairs pie tās labākās veselības. Bija iemeties arī tikšķis - kāds kompensators bija ļoti nelaimīgs.
Nobraucot 700km, motors, kārba, provodka tika izrauti un pārdoti kādam citam, nu jau, laimīgam, bembistam.
Tā nu tas žurkulis nostāvēja pāris mēnešus (jau vairs neatceros) tukšs.

Laiku pirms tam, tika iegādāts Saab dzinēja komplekts, kas jau reiz bijis iekš BMW.
Izveiktas daudz un dažādas manipulācijas lai to varētu ielikt gareniski, tamdēļ daļa lielu čakaru ir gājušas secen. Daži risinājumi gan, ir liels gateris, kurus noteikti mainīšu/novērsīšu/pārtaisīšu, bet legalizācijai un TA vajadzētu derēt.

Mērķis šo auto dabūt ielās vasaras sezonā, lai vismaz varētu pabaudīt silto laiku. Tā kā E36 nekļūst vairāk, un, manis iegūtais auto nebūt nav tajā sliktākajā stāvoklī, ziemā vālēt nav paredzēts. :mrgreen:

No cilvēka, kas arī šeit dažkārt ieslīd, tika iegādāti motora kronšteini.

Tad nu neko daudz nevajadzēja gaidīt, līdz bijām nonākuši šeit:
https://www.youtube.com/watch?v=C68bPGB ... lfsZemzars

Līdz ar šo arī visi prieki izsīka - iesākās kovīds, darbā reorganizācija, projekts atlikās.
Iesākot šo ideju, es sev svēti nozvērējos, ka es nebūšu standarta projektu būvētājs, kurš iesāk, atstāj pusratā, un tad SS iztirgo pa daļām - nav laika/gribēšanas/finanšu.
Redz kā dzīvē tomēr sakrīt, dari ko gribi, ārējos faktorus ietekmēt nevari - bet ne par to ir stāsts - Projekts turpina kustību.

Par to nākošajā postā.
Attachments
E36_Side.jpg
1998 9-3 2.0T, pšš - Pārdots
2006 9-5 Aero, manuālis - B235R + B234 Hybrid - Pabeigts?
1996 BMW E36 B204 - procesā
User avatar
rzmzr
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 444
Joined: Wed Jun 29, 2016 1:24 pm

Re: Ralfa Saab-Žurka

Post by rzmzr »

Nedaudz atsaucoties uz iepriekšējo postu, vēlos teikt lielu paldies Jancim (benzīna čipotāji Janci šeit noteikti pazīst), kurš savu roku pielika provodkas sapārošanā (Saab + E36), lai darbotos visa elektroniskā daļa, t.i., tahometrs, brīdinājuma lampiņas, degviela utt, kas rezultējās ar motora piešķilšanu un normālu darbību.

Lielās pauzes laikā, bija samērā daudz laika padomāt, gan par dzīvi, gan par žurku.
Viena no domām bija - es negribu Omegas kārbu :mrgreen:

Omgeas kārbas sapārošana ar BMW kardānu bija ļoti gaterisks risinājums. Papildus tam, nav kulises.
Piejamie kulišu varianti ir ar gumijas ļerkatu pie kārbas - kloķī, jau saknē, novērojams rosols.
Zinot to, cik ilgstoši un ar izteiktu riebumu, esmu nocīnījies ar Sava 9-5 kulises mehānismu, es sapratu vienu - noteikti nevēlos čakarēties ar kulisi. Ko darīt?
*drumroll*

PMC Motorsport nāk talkā. (Pielikumi)

Komplekts diezgan elegants: Spararats un adapteris uz BMW kārbu, skrūvju komplekts, kā arī, sajūga spacers.

Šim komplektam gan ir viens nosacījums: Adapterim (un spararatam), nepieciešams automāta flex-plate (automāta spararats).

Smieklīgi, kā atkal dažādi dzīves momenti iegriežas - šeit atkal talkā nāk šeit esošs biedrs, kurš izjauca 9K, nolasīja labāko, ko uzlikt uz sava smukā 9K. Devos aplūkot auto kopumā, sapratu - gribu motoru. Kāpēc? Nezinu, vajag.
Šeku reku, tas bija 9K ar automātisko kārbu, līdz ar to, man ir arī flexplate :mrgreen:
Tagad man malkas šķūnī dzīvo rezerves motors.

Kādu kārbu? E39/E46 3.0d 5 robu manuālis. Jāņem kopā ar kulisi, kārbas tiltiņu un, iespējams, kardāna pirmo daļu.
Sajūgs? E39 3.0d.

0 custom darba, detaļas viegli, un, galvenais, LĒTI, pieejamas. Manuprāt, diezgan eleganti.
Ar šo arī stāsts šeit nedaudz piestāj, jo gaidu vēl citu sūtījumu no Mishimoto, ar visādiem labumiem :dance:

Kad tas būs klāt, tad jau varēs pastāstīt kaut ko sīkāk.
Attachments
plate-resize.jpg
fly-resize.jpg
1998 9-3 2.0T, pšš - Pārdots
2006 9-5 Aero, manuālis - B235R + B234 Hybrid - Pabeigts?
1996 BMW E36 B204 - procesā
User avatar
ZZ_ZingZeng
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 294
Joined: Thu Apr 07, 2016 10:30 am

Re: Ralfa Saab-Žurka

Post by ZZ_ZingZeng »

Visnotaļ interesanti.
Man tik jautājums, kāpēc liki 2.0 motoru, nevis 2.3 ?
Tikai SAAB lietotājs kopš 1993.g.
Desmitais SAABs, pirmais dīzelis - 9-5 1.9TID vagons.
Pirms tam: 99GL Combi Coupe, 99GL, og900T, og900t, 900SPG, 2x9000aero, 9-3SE HOT, 9-5t vagons.
User avatar
rzmzr
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 444
Joined: Wed Jun 29, 2016 1:24 pm

Re: Ralfa Saab-Žurka

Post by rzmzr »

Man ir diezgan siltas atmiņas no sava pirmā Saab, kas bija OG 9-3 ar 2.0 T5 dzinēju.
Ļoti patika, kā griežas 2.0 dzinējs, ja salīdzina ar 2.3.

Mans minējums šīm sajūtām ir sekojošs (iespējams, ka nepareizs, neesmu inženieris):

2.0 ir īsāks gājiens, proti, 78mm, savukārt 2.3 tie ir 90mm
No šīs atšķirības izriet arī virzuļa ātrums. Izmantojot internetā pieejamus kalkulatorus:

Pie 5500 RPM -
2.0: 14,3 m/s
2.3: 16,5 m/s

Pieļauju, ka 2.3 virzulis ar savu lielāku ātrumu rada lielāku slodzi uz kloķeni, t.i., lielāks spēks, tamdēļ 2.3 ir slinkāks uz ātruma (apgriezienu) uzņemšanu, jo šī uzņemtā enerģija kaut kur ir jāzaudē (t.i. jāpadod tālāk), jebšu otrādi, atlikušajās 3 taktīs, tam vienam, šaujošajam virzulim, ir jāiegriež vēl 3 tādi paši betona kluči (līdz 16.5 m/s). Atgādināšu, ka T5 virzulis, ar pirkstu, sver tuvu 500g :mrgreen:

Šeit es runāju par 9K iekšām, bet tā kā man iekš 9-5 ir 2.3 ar 9K iekšām, un OG 9-3 bija T5 2.0, esmu diezgan pārliecināts, ka esmu "izbaudījis" abas frontes. Protams, 2.3 ir lielāka jauda, bet kad viņu izgriež līdz galam, vienmēr ir pavadoša sajūta, ka viņam ir grūti.
Iekš 2.0 man šādas sajūtas nebija.

Tas pats attiecināms uz arī uz T7 2.0 vs 2.3; 2.0 griežas labāk kā 2.3, 2.3 priekšrocībai esot tikai pie policistu kungu smaidošām sejām, dēļ papildus jaudas.


Var gadīties, ka esmu nostaļģijas un saldu atmiņu vadīts, un visa šī ideja ir pēdējais fufelis - dzīvosim, redzēsim.
Malkas šķūņa motors ir 2.3 :mrgreen: Tālā nākotnē skatos uz iespēju sakalt un vienkārši nomainīt uz 2.3, ja ar 2.0 liksies par maz.


Ja šeit ir kāds zinošāks, droši var paskaidrot, kāpēc tā notiek :dance:

**
Ir starpība (smaguma ziņā) starp T5 spararatu un T7 spararatu, jā, BET - man iekš 9-5 ir virpots spararats :naughty:
Zinu arī to, ka atšķiras T5 un T7 galvas, bet nedomāju, ka tas ko ietekmē, bez tam, manis uzrakstītais runā par labu tieši T5 2.0 dzinējam.
**
Ir vēl tāds termins rod-ratio, kas, itkā, tieši ietkmē to, cik ļoti dzinējam patīk griesties. Īsumā: klaņa garumu izdala ar kloķenes gājienu. 2.0 gadījumā (B204) 153:78 = 1.96. 2.3 = 147:90 = 1.63.
Jo augstāks šis ratio, jo labāk motors griežas. Kāds tam ir pamatojums, nav ne jausmas :mrgreen:
Last edited by rzmzr on Fri Apr 30, 2021 3:44 pm, edited 3 times in total.
1998 9-3 2.0T, pšš - Pārdots
2006 9-5 Aero, manuālis - B235R + B234 Hybrid - Pabeigts?
1996 BMW E36 B204 - procesā
User avatar
ZZ_ZingZeng
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 294
Joined: Thu Apr 07, 2016 10:30 am

Re: Ralfa Saab-Žurka

Post by ZZ_ZingZeng »

Sapratu tavu domu gājienu.
Kad 2007.g. SAAB taisīja lielo sanākšanu Trollhatanā par godu 60.gadadienai, tad visbiežāk modificētie motri bija 2.1 un 2.3, kas pārvīlēti uz 2.4. Visvairāk patika mazie 99 divdurvju sedani ar tādiem 2.4 motoriem un turbīnām spaiņa lielumā. Viņiem visiem izstādes laikā logos bija apraksti par modofikācijām. Vienam tādam 99 apraksts bija izcils, viņs bija uzskaitījis kādus 20 punktus ar veiktām izmaiņām un raksturlielumiem ... un pēdējais punkts bija "jauda", kam pretīm bija viens vienīgs vārds "ENOUGH" :mrgreen:
Tikai SAAB lietotājs kopš 1993.g.
Desmitais SAABs, pirmais dīzelis - 9-5 1.9TID vagons.
Pirms tam: 99GL Combi Coupe, 99GL, og900T, og900t, 900SPG, 2x9000aero, 9-3SE HOT, 9-5t vagons.
User avatar
lawyer
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 8235
Joined: Thu Jun 05, 2008 8:25 am
Location: Ādaži-Rīga

Re: Ralfa Saab-Žurka

Post by lawyer »

Sliecos piekrist Ralfam par virzuļa gājienu, tas noteikti atvieglo apgriezienu kāpināšanu.

Atceros, ka B205 iekš 9-5 griezās tīri patīkami :roll:
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever ;)
User avatar
rzmzr
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 444
Joined: Wed Jun 29, 2016 1:24 pm

Re: Ralfa Saab-Žurka

Post by rzmzr »

Man nav plāns likt spaiņa izmēra turbīnu :mrgreen:
Lai cik ļoti es proponētu to, ka FWD, lielai jaudai, ir slikātkā iespējāmā piedziņa, arī RWD ir savas limitācijas, it sevišķi tik vecā šasijā kā E36, kur, bez metināšanas darbiem un beisbola nūjas starp arku un riteni, vai extra dārgiem diskiem ar eksotiskiem ET, nav iespējams uzlikt diži platāku mizu par 255 - fiziski nav vietas.

Protams, ka jaunības stulbums nekur vēl nav pazudis, un pēc legalizācijas, viens no nākošajiem punktiem ir atvadīties no Trionic un iet custom virzienā. Jau ir ideja, kā uztaisīt sadalenes pozīcijas devēju (bez šī, neviens aftermarket ECU nedarbosies), un tad jau varēs pievienot tādas ekstras kā Two-Step, Antilag un Flat-Shift :mrgreen:
1998 9-3 2.0T, pšš - Pārdots
2006 9-5 Aero, manuālis - B235R + B234 Hybrid - Pabeigts?
1996 BMW E36 B204 - procesā
User avatar
ZZ_ZingZeng
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 294
Joined: Thu Apr 07, 2016 10:30 am

Re: Ralfa Saab-Žurka

Post by ZZ_ZingZeng »

Tu tiešam esi drošs, ka neesi inženieris? :roll:
Tikai SAAB lietotājs kopš 1993.g.
Desmitais SAABs, pirmais dīzelis - 9-5 1.9TID vagons.
Pirms tam: 99GL Combi Coupe, 99GL, og900T, og900t, 900SPG, 2x9000aero, 9-3SE HOT, 9-5t vagons.
User avatar
saab21
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 725
Joined: Thu Mar 12, 2015 4:26 pm
Contact:

Re: Ralfa Saab-Žurka

Post by saab21 »

rzmzr wrote: Fri Apr 30, 2021 2:23 pm Man ir diezgan siltas atmiņas no sava pirmā Saab, kas bija OG 9-3 ar 2.0 T5 dzinēju.
Ļoti patika, kā griežas 2.0 dzinējs, ja salīdzina ar 2.3.

Šeit es runāju par 9K iekšām, bet tā kā man iekš 9-5 ir 2.3 ar 9K iekšām, un OG 9-3 bija T5 2.0, esmu diezgan pārliecināts, ka esmu "izbaudījis" abas frontes. Protams, 2.3 ir lielāka jauda, bet kad viņu izgriež līdz galam, vienmēr ir pavadoša sajūta, ka viņam ir grūti.
Iekš 2.0 man šādas sajūtas nebija.

Tas pats attiecināms uz arī uz T7 2.0 vs 2.3; 2.0 griežas labāk kā 2.3, 2.3 priekšrocībai esot tikai pie policistu kungu smaidošām sejām, dēļ papildus jaudas.


Var gadīties, ka esmu nostaļģijas un saldu atmiņu vadīts, un visa šī ideja ir pēdējais fufelis - dzīvosim, redzēsim.
Malkas šķūņa motors ir 2.3 :mrgreen: Tālā nākotnē skatos uz iespēju sakalt un vienkārši nomainīt uz 2.3, ja ar 2.0 liksies par maz.


Ja šeit ir kāds zinošāks, droši var paskaidrot, kāpēc tā notiek :dance:

**
Ir starpība (smaguma ziņā) starp T5 spararatu un T7 spararatu, jā, BET - man iekš 9-5 ir virpots spararats :naughty:
Zinu arī to, ka atšķiras T5 un T7 galvas, bet nedomāju, ka tas ko ietekmē, bez tam, manis uzrakstītais runā par labu tieši T5 2.0 dzinējam.
**

Hei, sveiks, Ralf :) Prieks redzēt beidzot, ka šis topiks tomēr tapa un gaidīšu interesantu turpinājumu. :clap::clap:

Es jau vienu brīdi biju pat nobažījos par šī auto nākotni. Tā kā gaidīšu jaunus postus no Tevis :clap::clap:

Par to 2.0 un 2.3 salīdzinājumu, varu piemest arī savu kapeiku. Nenoliegšu ka 2.0 ir izturīgāks pret slodzi, īpaši augstos apgriezienos, tieši virzuļa gājiena dēļ (kā vecmeistari reiz stāstīja, rallijos ar visi izmantoja 2.0, jo redlainā var turēt daudz ilgāk.)
Bet par tam apakšām un griezi, nu 2.0 tur diemžēl 2.3 pienes ūdeni, jo nesen tieši sanāca ļoti līdzīgu 2.0 un 2.3 T5 setapu salīdzinājums, ļoti līdzīgos auto.

Par to, ka tev atmiņās griezās 2.0 labāk, salīdzinājumā ar 2.3, domāju ir pirmkārt automodeļu dēļ (9-3 tomēr ir vieglāks, un pēdējā laikā aizvien biežāk nākas saprast ka svars, svars un vēlreiz svars ir ļoti, ļoti ietekmējošo faktors), otrkārt tevis pieminētais spararats (9-3og sver tikai 7kg, kas, ja nemaldos ir par 1kg vieglāks pat pēc tava 9-5 upgreida, kad tu no tā jau biji vairākus kg nošķērējis nost) . Un treškārt, labo laiku nostaļģijas un atmiņas nots domāju ka arī spēlē savu ;), nenoliegšu gāja viņš tev labi, vienīgi jautājums cik ilgi būtu tas motors gājis uz tāda liesā, kā tas softs (tā sanāca, ka tava ex9-3 softam, Romānam pirms neilga laika nācās ielīst iekšā, un pēc komentāriem tur esot bijis kārtīgs :doh: bet vairāk es to nespēšu nokomentēt, jāprasa viņam 🙂).

Par tām T7/T5 galvām. Pašam uz T5 stāv T7 galva, tieši tāpēc, ka mēles mēļoja, ka visādi airflowi un laumiņu spēki tādā setapā ir daudz labāki. Diemžēl nav ar ko salīdzināt, jo tas projekts jau dzima ar T7 galvu, bet kustās ļoti labi un viens no laumiņu spēku pieauguma parametriem, ko tiešām varu pierādīt ir kompresija, kas ir par pus atmosfēru lielāka kā grāmatā. Domāju tas ir tieši galvas nopelns, jo vis pārejais tur ir no T5. Nezinu cik tas ir labi turbo motoram ar spiedienu tuvu 2 bar un ilgmūžībai, bet kompresija tiešām ir liela.
Bet pēc tā, ka nācās vienu vakaru pieslīpēt arī T5 (b2*4) galvas vārstu sēžas, tad runājot par ilgmužību, esmu diezgan pārliecināts ka T5 galva būs stipri izturīgāka pat T7 (b2*5), tieši uz vārstu rēķina, jo b2*5 vārsti salīdzinot ar b2*4 ir tādi kā no spēļu mašīnas. Tā kā ja auto tiks būvēts lielām slodzēm, kuram ilgtermiņā motora pārsegu gribētos atvērt tikai lai pārbaudītu/nomainītu visādus sķidrumiņus un sveces, domaju ka vecā labā B2*4 galva kalpos daudz ilgāk..
99 1975 Combi Coupe
900 1986 Turbo Commander edition
9³ SW 1.9 Biturbo Aero
9³ OG Convertible with b234R Powered by Jancis Stg4

Ex9000 Amethyst Violet Powered by KoreFun Stg1.5; Ex9³ SS 2003 2.0T Aero swap. Powered by Jancis; Ex9³ SW 2008 1.9 Stg1
User avatar
Nauris_t16
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3418
Joined: Thu Aug 30, 2007 12:55 pm
Location: Pārdaugava

Re: Ralfa Saab-Žurka

Post by Nauris_t16 »

saab21 wrote: Mon May 03, 2021 10:29 am

Diemžēl nav ar ko salīdzināt, jo tas projekts jau dzima ar T7 galvu, bet kustās ļoti labi un viens no laumiņu spēku pieauguma parametriem, ko tiešām varu pierādīt ir kompresija, kas ir par pus atmosfēru lielāka kā grāmatā. Domāju tas ir tieši galvas nopelns, jo vis pārejais tur ir no T5. Nezinu cik tas ir labi turbo motoram ar spiedienu tuvu 2 bar un ilgmūžībai, bet kompresija tiešām ir liela.
Kompresija vai kompresijas pakāpe ? Pierādīt kompresiju var ar manometru, kompresijas pakāpi ar matemātiku uz rūtiņu lapas. Grāmatā, pieļauju, ka ir norādīta kompresijas pakāpe, kas T5 motoriem, ja nemaldos, ir 9,25:1

Un ja esi nomērījis sev cilindros 9.75bar kompresiju aka spiedienu cilindros, es ar to nelielītos :D
900aero clubsport #8
User avatar
saab21
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 725
Joined: Thu Mar 12, 2015 4:26 pm
Contact:

Re: Ralfa Saab-Žurka

Post by saab21 »

Nauris_t16 wrote: Mon May 03, 2021 4:19 pm
saab21 wrote: Mon May 03, 2021 10:29 am
Kompresija vai kompresijas pakāpe ? Pierādīt kompresiju var ar manometru, kompresijas pakāpi ar matemātiku uz rūtiņu lapas. Grāmatā, pieļauju, ka ir norādīta kompresijas pakāpe, kas T5 motoriem, ja nemaldos, ir 9,25:1

Un ja esi nomērījis sev cilindros 9.75bar kompresiju aka spiedienu cilindros, es ar to nelielītos :D
Kāpēc pēdējā laikā, kad kāds, kādā auto forumā piemin kompresiju, vienmēr uzrodas kāds cits, kas gudri pajautā: " kompresiju vai kompresijas pakāpi 🤓".

Jā, Nauri, es biju domājis spiedienu, ko var izmērīt ar manometru, nevis attiecību, ko rēķina uz lapiņas. 🙂
99 1975 Combi Coupe
900 1986 Turbo Commander edition
9³ SW 1.9 Biturbo Aero
9³ OG Convertible with b234R Powered by Jancis Stg4

Ex9000 Amethyst Violet Powered by KoreFun Stg1.5; Ex9³ SS 2003 2.0T Aero swap. Powered by Jancis; Ex9³ SW 2008 1.9 Stg1
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re: Ralfa Saab-Žurka

Post by Arnijs »

saab21 wrote: Mon May 03, 2021 10:29 am Bet pēc tā, ka nācās vienu vakaru pieslīpēt arī T5 (b2*4) galvas vārstu sēžas, tad runājot par ilgmužību, esmu diezgan pārliecināts ka T5 galva būs stipri izturīgāka pat T7 (b2*5), tieši uz vārstu rēķina, jo b2*5 vārsti salīdzinot ar b2*4 ir tādi kā no spēļu mašīnas. Tā kā ja auto tiks būvēts lielām slodzēm, kuram ilgtermiņā motora pārsegu gribētos atvērt tikai lai pārbaudītu/nomainītu visādus sķidrumiņus un sveces, domaju ka vecā labā B2*4 galva kalpos daudz ilgāk..
Kāpēc Tu domā, ka dauzot ar 3x smagāku āmuru, detaļa (galva) izturēs ilgāk? Vārsti ir kustīgā daļa uz kuru darbojas fizikālie lielumi, kā masa, inerce, paātrinājums, berze, siltums... Tieši B2x5 vārstus vieglāk ātrāk atvērt un aizvērt, kā arī - dēļ inerces, griezt augstākos apgriezienos...
Tas pats par kompresiju. Jo vairāk gribi pūst atm, jo zemāka kompresija prasās (jo to papildus uzražos turbīna) Pie kompresijas ap 10, pūst iekšā 2 atm ir diezgan liela pašnāvība motoram. Katrā ziņā - ilgtermiņā toč.
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
User avatar
saab21
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 725
Joined: Thu Mar 12, 2015 4:26 pm
Contact:

Re: Ralfa Saab-Žurka

Post by saab21 »

Arnijs wrote: Tue May 04, 2021 1:37 am
saab21 wrote: Mon May 03, 2021 10:29 am
Kāpēc Tu domā, ka dauzot ar 3x smagāku āmuru, detaļa (galva) izturēs ilgāk? Vārsti ir kustīgā daļa uz kuru darbojas fizikālie lielumi, kā masa, inerce, paātrinājums, berze, siltums... Tieši B2x5 vārstus vieglāk ātrāk atvērt un aizvērt, kā arī - dēļ inerces, griezt augstākos apgriezienos...
Tas pats par kompresiju. Jo vairāk gribi pūst atm, jo zemāka kompresija prasās (jo to papildus uzražos turbīna) Pie kompresijas ap 10, pūst iekšā 2 atm ir diezgan liela pašnāvība motoram. Katrā ziņā - ilgtermiņā toč.

Nestrīdēšos, tas bija mans subjektīvais viedoklis no sērijas, jo resnāks, jo labāks 💪💪. Nu varbūt pie kaut kādu mega detonāciju vai citu mēslu apstākļiem tā galva būtu izturīgaka (ilgāk resnie vārsti izturētu 😄),bet pie pareiziem motora darbības apstākļiem, laikam jau tevis augstāk minētais ir ļoti loģisks.

Runājot par kompresiju, tad pēc ļooti ilgas lekcijas par kompresijām, kompresijas pakāpēm (gan statiskajām, gan dinamiskajām) un ko labu un vēl vairāk sliktu var izdarīt to visu mainot, es atkal dzīvē pārliecinājos , ka Sokrātam bija taisnība, sskot, ka es zinu, ka neko nezinu, un ļoti labi ka salonā ir tā detonācijas lampiņa, un vēl labāk kā viņa nemirgo 🙂. Par to visu varētu kārtīgi interesantu un izglītojošu topoku uztaisīt, bet te laikam jāsaka: Piedod Ralf, par spamu 😔.
99 1975 Combi Coupe
900 1986 Turbo Commander edition
9³ SW 1.9 Biturbo Aero
9³ OG Convertible with b234R Powered by Jancis Stg4

Ex9000 Amethyst Violet Powered by KoreFun Stg1.5; Ex9³ SS 2003 2.0T Aero swap. Powered by Jancis; Ex9³ SW 2008 1.9 Stg1
User avatar
rzmzr
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 444
Joined: Wed Jun 29, 2016 1:24 pm

Re: Ralfa Saab-Žurka

Post by rzmzr »

Spamam te jābūt! :mrgreen:

Kā jau minēju, šo būvējot, mērķis ir vienkāršs, sajust B204 uz pakaļējās ass, bet tajā pašā laikā, man arī ļoti interesē, kas notiek iekšā, precīzāk - kā, tamdēļ saturīga diskusija vienmēr ir pieļaujama.
Aizmirsu piebilst, ka galvā noteikti tiks ieliktas vārstu atsperes no Volvo (pēc viekāršās zviedru receptes), lai motoru var droši līdz 7 griezt, kas nedaudz "kompensēs" 0.3 iztrūkumu un turbīnas tresholdu, t.i., mans plāns ir atrasties 4-7k diapazonā, nevis 2-4, kā tas ir 2.3 gadījumā.
Kāda tur šobrīd ir turbīna - man nav ne jausmas.
Komplektu pērkot, teica, ka tas viss komplekts esot uz 280 bijis, bet nu, turbīnai ir diezgan lieli kapi - tā vairāk derēs tikai izmēģinājuma braucieniem u.c. Ko citu likt virsū, pāris idejas ir, bet viņas vajag nogatavināt un saprast, vai tas ir realizējams, un kādos līdzekļos, jo tad būs jāmaina izplūdes kolektors, kas, pats par sevi, būs čakars, noņemšanās un dārgi. Tamdēļ, kā jau minēju, jāizdomā viss līdz galam, un, sākontēji, jādabūn tas spēkrats ielās.

Papildus tam, motorā, kamēr tas mētājās uz grīdas, tika uzmainītas šāles - tika trāpīts tieši laikā, nodilums gluži kā 9-5 pie 300+

**
Jāpiebilst gan, ka ar standarta sadalenēm nekāda baigā aršana nebūs, griežot līdz 7, bet nu, to tālāk nākotnē.
1998 9-3 2.0T, pšš - Pārdots
2006 9-5 Aero, manuālis - B235R + B234 Hybrid - Pabeigts?
1996 BMW E36 B204 - procesā
User avatar
rzmzr
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 444
Joined: Wed Jun 29, 2016 1:24 pm

Re: Ralfa Saab-Žurka

Post by rzmzr »

Kādu brīdi šeit iestājies klusums, bet 'dies nebaidies!
Projekts turpina virzību, tiesa gan, ne ar tādu sparu, kā gribētos.

Vēl tikko aizgājušajā vasarā devos atvaļinājumā, lai nodotos E36 priekiem, taču pēc pāris projekta soļu, operatīvu darbu veikšanas, saskārāmies ar nākošo problēmu, kuras risināšana aizņēma stipri vairāk laika, kā plānots, tamdēļ 70% atvaļinājuma pavadīju - jā, tieši tā, atpūšoties un neko nedarot :mrgreen:

Trijos vārdos, cik tālu esam tagad - motros un kārba sapāroti, kardāns gatavs, bet problēma ir ar kārbas kronšteinu - idejas ir, vajag materializēt kartonā. Nedaudz māc šaubas par legālo aspektu un tā realizāciju, un vai CSDD vīriem tāds risinājums patiks, bet dzīvosim, redzēsim. Ja nederēs manis iedomātais risinājums, tad iesim hard-core režīmā un taisīs & rasēs kronšteinu pilnībā.

Nezinu, kādā secībā bildes pievienotas, bet pa punktiem:

1. Adapteris der teicami, ar komplektā esošajām skrūvēm
2. Arī spararats, nedaudz ar piepūli, bet der teicami
3. Sajūgs standarta, E39 530D (Arī E90 utt)
4. Sanāca gan tā, ka nedaudz nolohojāmies ar sajūga diska iecentrēšanu (BMW sajūga disks ir pašregulējošais, t.i., viņš nāk nosprostots). Būtu bijis labi, ja, kaut, ar skrūvgriezni sajūga disks būtu bijis piepacelts par pāris mm uz augšu. Tas viss rezultējās ar ilgu stīvēšanos, lai līdz galam dabūtu virsū kārbu - bet nekas, izdevās.
5. Motora+kārbas kopskatā varbūt tas nav tik skaidri saskatāms, bet jau bildē var redzēt problēmu, kāpēc ir jārisina kārbas kronšteina jautājums - nē, kārba nav garāka, un jā, kārbas kronšteins stiprinās OEM kuzava vietās. Hints - kārbas lenķis pret motoru.

Papildus, tika iepirks 3B Motorsport shifteris, lai nebūtu, no rokas, pilnībā jātaisa kārbas kulise, kas, šajā pielietojumā no E39/E46, nekam neder, jo E36 kulise stiprinās pavisam savādāk, kā tas ir iekš E46/E39.
3B shifteris, pārslēdzējkustība, t.i., ābols, ir iebūvēts pašā shifterī, tādejādi izslēdzot nepieciešamību pēc kulises atbalsta punkta, kā tas ir visos BMW - OEM izpildījumā, kulise ir divdaļīga, pārslēdzējstienis, un stiprinājums, pret kuru notiek stieņa kustība.

No ņeržas stieņa būs jāizloka pārslēdzējstienis, un tas arī viss.

Nākošā, un arī, ilgākā problēma bija kardāns. CSDD uzstādījums ir vienkārš - nedrīkst pagarināt - tātad, saīsināt var tik, cik uziet. Devos uz šrotu, lai nopirktu kardānu, kam ir saderīgs flancis ar manas kārbas flanci un gumijas "muftu". Pašam vēljoprojām bija mans OEM kardāns no E36, kura gala flancis nepieciešams savienošanai ar reduktoru. Pa vidam, tika ielikts "lielais" reduktors ar 3.45 attiecību.

Šortā nopirku alumīnija kardānu, t.i., ar alumīnija flanci. Devos uz Gaujas ielas kardānu servisu.(Rekomendēju šo kantori, saturīgi meistari un lieliski pakalpojumi, tik vien, ka rinda - bet tā jau saka, labos servisos ir rindas).

Līdz galam nebiju padomājis ar pelēko vielu, un ātri vien tapa skaidrs, ka tēraudu (E36 OEM kardānu) ar alumīniju nevar sapārot :mrgreen:
Sarunājām, ka alumīnija E65 kardānu viņš patur sev, un pats piemeklēs man derīgu variantu.
Nedēļas jautājums, un kardāns gatavs. PRIECĪGS, dodos pie Ilgvara, mēram kardānu... Par garu. :mrgreen:

Mēģinājām visādi tizloties, šlices maksimāli iestumt iekšā, bet nekā. +- garuma starpība - 30mm. Nu neko, vedu kardānu atpakaļ, vienojamies par ottreizēju īsināšanu, un, pēc vēl vienas nedēļas, kardāns ir gatavs uzstādīšanai.

Pa vidu visam šim un gaidot kardānu, apciemoju Nitram - nodevu radiatoru izejas/ieejas galu pārmetināšanai, lai dzesēšanas sistēmā vajadzētu izmantot, pēc iespējas, mazāk pāreju. Tagad, vienā gabalā, varēs likt silikona trubas, gan no galvas uz radiatoru, gan no ūdens sūkņa uz radiatoru.


Tad nu uz doto brīdi, ir jātiek skaidrībā ar kārbas kronšteinu, "jāuzinstalē" dzesēšanas sistēma ar Mishimoto ventilatoru un kontrolieri, un tad jau varēs taisīt pirmo kustības testu ar jauno kārbas, sajūga setupu.

Ak jā, papildus pievienoju attēlu ar to, kā kaut kas šāds izskatās dzīvē (un pilnīgi legāls :violin: ), tiesa gan, E46 veidolā - vaininieks, daļai forumiešu, ir pazīstams, ja gribēs, varēs pats atzīties, ja nē, tad lai paliek noslēpums :lol:


Kaut kā tā.
Attachments
Kārums
Kārums
Kopā
Kopā
Sajūgs
Sajūgs
Adapteris+Spararats
Adapteris+Spararats
Adapteris
Adapteris
1998 9-3 2.0T, pšš - Pārdots
2006 9-5 Aero, manuālis - B235R + B234 Hybrid - Pabeigts?
1996 BMW E36 B204 - procesā
Post Reply