Edija Saab 9000 Hiršs

Šī sadaļa domāta tam, lai jūs varētu iepazīstināt ar saviem auto projektiem un to norises gaitu.
Post Reply
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Edija Saab 9000 Hiršs

Post by edijs »

Ilgi nevarēju pieķerties projekta topika uzsākšanai. Viens no iemesliem - gribējās sadomāt savam zaļajam draugam (kā es viņu forumā visbiežāk dēvēju) kādu jēdzīgāku apzīmējumu. Citādi ir sajūta, ka tam auto nav personības, izturos pret viņu kā pret dzelzs gabalu. Un tā nedrīkst būt! Taču tiklīdz auto tiek pie vārda, tu sāc pret viņu attiekties citādāk - kā pret labu draugu. Labi piemēri ir Nila Ansis un Itālis, Gustava ex. Sarkanā bulta (tas gan laikam nebija oficiālais vārds), mūsu pašu sētas iemītnieks 900og Filips (viņš ir Anša brālēns no Amerikas). Visādus vārdus mēģināju piemeklēt gan no kalendāra, gan kādu Saab ražotas lidmašīnas nosaukumu - nekas negāja negāja pie sirds un īsti neasociējās ar manu auto. Un tad nu es tā šodien sēžu un pēkšņi biiiinggg! - kāpēc gan nesaukt viņu par Hiršu? Nav jau tā, ka viņš būtu piedzīvojis Hisch Performance tuningu, taču šo vairāk jāuztver kā vārdu, nevis tuninga paketi. Un galu galā - kas pirmā steidža Hirsch'u atšķir no parasta Aero? Softs. Otrā steidžā nāk klāt izplūde. Un tie man ir.

Tātad - meet my friend Hiršs, Saab 9000! :)

Uz doto brīdi izskatās šādi:

Image


Patreizējie uzlabojumi:

- Hirsch Performance 3" izplūde

- Maptun 3" downpipe

- Maptun Stage 3 ECU, uz papīra 290 Hp / 440 Nm.

- Mitsubishi TD04 turbīna (šis gan nav uzlabojums, bet stock Aero atribūts. Tāpat arī B234R motors un garā kārba - kura, starpcitu, ne visiem Aero vēl ir dzīva.)

- Forge Blow-Off

- Koniskais filtrs

- Team Dynamics 17" diski, 225/45 riepas. (Saab Super Aero 16" diski stāv rezervē kā vēlā rudens variants.)

- maķenīt modificētas Aero atsperes (rupji rēķinot varētu teikt, ka 40/40, taču reāli izskatās, ka sanācis vairāk, vismaz aizmugurē)

- priekšā KYB Excel-G gāzes amortizatori, aizmugurē Koni. Priekšā arī plānojās Koni.

- Aero body kit (šobrīd uzlikti tikai sliekšņi, bamperi ieslīguši gadu ilgā krāsošanā mana čaklā brālēna Māra rokās - bet tas tikšot risināts tuvākā laikā)

- Priekšējā reste krāsota virsbūves krāsā

- Spoguļi krāsoti virsbūves krāsā (standartā bija melni, tagad cita lieta)

- Spoileris no 91./92.gada 2.3T CS

- Skaņa - Alpine galva, Sony Xplod skaļruņi priekšā/pakaļā, 1200W Pioneer pastūzis un 1200W mucveida subis. Iepirkts arī oriģinālais maģis un cd atskaņotājs ( http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... oUDBiuVtgx ), taču šobrīd pilda tikai vizuālo funkciju.

- Šī gan nav nekāda modifikācija, taču ir ielikti jauni Depo lukturi. Cita lieta, kaut ko atkal var tumšā laikā redzēt! Un arī vizuāli krietni labāk izskatās.


Plānotie uzlabojumi:

- Sagādāt Koni arī priekšai - priekšā par to Excel-G nesūdzos, salīdzinot ar nobrauktu stocku ir ļoti labi, bet Koni ir Koni.

- vai nu beidzot piespiest brālēnu nokrāsot Aero bamperus, vai aizvest nokrāsot kaut kur citur

- nopulēt (vai varbūt saņemties un nokrāsot)

- restaurēt Super Aero diskus vai izdomāt, kā uzstutēt 17" 9-3/9-5 trīs*3 spieķu diskus (nezinu, kā pareizi šos sauc - reku bilde http://catalog.thewheelwarehouse.com/im ... %20RIM.jpg )

- APC no T7 + softa atbilstoša softa koriģēšana

- apsvērt ideju koka paneli aizstāt ar melnu - taču ne pliku plastmasu. "Koka" palodzes gan paliks, jo tām apakšā ir caurumi. Varbūt vienīgi var padomāt par palodžu apvilkšanu ar citu materiālu.

- melni griesti un stoikas

- viegli tonēti aizmugurējie stikli - bet tiešām viegli, melnus un pat ne tumšus negribu, tas izskatās bandītiski

- ietonēti aizmugurējie lukturi un atstarojošā plastmasa - bet arī viegli ietonēti, nevis pilnīgi melni


Pēc Hirsch Performance kataloga sanāk, ka ieskrējiens 0-100km/h 6.4 sec (stock Aero 6.9), 0-160 km/h 13.8 sec, 0-200km/h 24.5 sec, 60-100 km/h 5.2 sec, 80-120 kmh/h 7.5 sec. (Šeit tabula http://www.mintoff.co.uk/T5/9000%202.3% ... 0%20PS.pdf ) Protams, daļa zirdziņu ir nomaldījušies, taču ar Stage2 kompi iekšā tie laiki varētu arī līdzīgi būt. Ar dažiem Androīdiskiem softiem, kas pēc GPS sarēķina paātrinājumu, ir sanācis dabūt arī 6.2 sekundes, bet nu tur precizitāte nav augstā līmenī.

Patēriņš vasarā - ar Stage 1 ECU manā ikdienas maršrutā Rīga-Ādaži-Rīga (caur Garciemu/Carnikavu/Jaunciema gatvi/Sarkandaugavu/Ganību dambi) vidēji 8.5 litri ar visu motora iesilšanu, turbīnas dzesēšanu, nebūt ne lēnu braukšanu, reizēm ātru apdzīšanu un nelielu paskriešanos. Vairāk par 9 nekāpj pat tad, ja iebraucot Rīgā sanāk dažos krustojumos pastāvēt. Ar Stage 2 nepilns litrs vairāk salasās, jau diezgan stabili pāri 9 litriem. Taču tas nav iemesls, kāpēc diendienā pārvietojos ar Stage 1 - drīzāk taupu motoru (nez, mazbērniem, vai?) un ar to Stage 1 jaudu tāpat pietiek atliektiem galiem ikdienas satiksmei un visādu bembju/meršu/lekšu atstāšanai dūmos. Ja brauc ar iesilušu motoru kruīzā pa šoseju uz precīzi 100kmh pēc spido, tad kompis rāda ~6.5 litri ar Stage 1 un ~7.2 ar Stage 2. Jāsaka, ka ar Hirsch Performance Stage 1 ir sajūta, ka auto ir ekonomiskāks, kā ar standarta Aero softu.


Brīdinu, ka turpmākie topiki historoloģiski skatoties varētu būt nedaudz haotiski - gribās visu vēsturi uzlikt uz papīra (štrunts, ka retam tas viss garais penteris interesēs, taču gribu sev par piemiņu sarakstīt), bet skaidrs, ka vienā dienā to neizdarīšu - tātad pa vidu pavīdēs arī tekošās lietas, remonti, problēmas, utt.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
User avatar
uculs
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2124
Joined: Tue Jan 15, 2008 12:44 am

Re:Edija Saab 9000 Hiršs

Post by uculs »

Pasvaigus Super Aero diskus nevajag? Cik tieši svaigi nezinu, neesmu redzējis, bet nu ļoti ilgi glabājas un Latvijas ceļus cik zinu nav redzējuši.
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:Edija Saab 9000 Hiršs

Post by edijs »

Šaubos, vai tu par smiekla naudus viņus atdosi. :) Savukārt par latiem 80 es savējos varu nokrāsot un būs kā jauni. Vai krāsoti mani būs sliktāki par pasvaigiem taviem? Laikam jau nē. Bet paldies par piedāvājumu! :) Un sauc ciparu, varbūt kolekcijai jāpaņem. Stāvēs kopā ar maniem parastajiem Aero diskiem, kurus pat par 100 Ls neviens nepērk. Nekas, pienāks laiki, kad pirks.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
User avatar
uculs
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2124
Joined: Tue Jan 15, 2008 12:44 am

Re:Edija Saab 9000 Hiršs

Post by uculs »

Nav mani, vienkārši man jau sen teica, lai piedāvāju, bet tagad ieraugot tavu aprakstu tikai atcerējos. Cenu nezinu, jo pārdevējs nevarēja nosaukt cik grib. Cik vispār tādi maksā? Nu pieņemsim, ja pēc skata ļoti labi un pēc formas tāpat. Kaut gan es šaubos vai pats pārdevējs zina, kā tie izskatās, jo ir kaut kur nobāzti un sen nav redzēti.
User avatar
jastr
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2851
Joined: Tue Jan 15, 2008 1:07 am
Location: LV

Re:Edija Saab 9000 Hiršs

Post by jastr »

uculam jau kārtējais: moped ne moi, ja tolka objavu postavil :D

sorry par offt:D
Braucu ar 9-5 NG glītāko dvīņubrāli :D
User avatar
Kabrio
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 454
Joined: Wed Jan 16, 2008 12:29 pm

Re:Edija Saab 9000 Hiršs

Post by Kabrio »

apraksts pa pirmo :)
izrādās ar Tavējo es nesen vienā sētā biju :woohoo:
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:Edija Saab 9000 Hiršs

Post by edijs »

Kur? It kā sen neesmu nekur ar šamo sētās braucis. :)
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
User avatar
Kabrio
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 454
Joined: Wed Jan 16, 2008 12:29 pm

Re:Edija Saab 9000 Hiršs

Post by Kabrio »

edijs wrote:Kur? It kā sen neesmu nekur ar šamo sētās braucis. :)
Andris bija iebraucis... B)
smuks Tavs Hiršs :)
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:Edija Saab 9000 Hiršs

Post by edijs »

Aa, tad tas bija tavs kabris, ko Andris par kāzu auto izmantoja? :)
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
User avatar
Kabrio
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 454
Joined: Wed Jan 16, 2008 12:29 pm

Re:Edija Saab 9000 Hiršs

Post by Kabrio »

Jap :woohoo:
User avatar
Nils
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3970
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:29 pm

Re:Edija Saab 9000 Hiršs

Post by Nils »

Nu, tad beidzot esi saņēmies un sācis kaut ko rakstīt, man gan par šo auto viss ir zināms gandrīz tikpat smalki kā saimniekam, tāpēc nebūs daudz ko piebilst. Bet prieks redzēt apkopojumu. ;)
Mēs te ar Edgaru principā ejam tādā kā tandēmā un attīstības procesi/modifikācijas mums iet viena otrai blakus, sākot no krāsas un beidzot ar steidžiem, diskiem, utt, jo izskatās, ka nākotnē mūs varētu atšķirt tikai numurs logā un aizmugurējais spoileris. :laugh:
Nu, ok, varbūt arī gāzes smaka un bēdīga Edgara seja, kad atvelkot no luksafora būs jāosta 3" radītās izplūdes gāzes. :evil:
Lai vai kā, +1! ;)

Ā, un resti es arī nekrāsošu, tev ir visas iespējas piekāpties. :P

p.s. prāsās kādi glītāki foto. :)
Saab 900 Turbo '81
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:Edija Saab 9000 Hiršs

Post by edijs »

Hiršs bija aizdevies ciemos pie Nila uz Smārdi, pie viena ieskrējis Tukuma servisā nomainīt ārējos piļņikus un pieregulēt lampas (pakaļa pa zemu, attiecīgi lampas pa augstu), tad uz Tukuma CSDD un rezultātā ir uzlīme uz gadu. Nilam attiecīgi liels paldies un +5 (viens tulīt, jāmēģina atcerēties pārējos četrus ielikt).

Image

Jā, jūs redzat pareizi - izpalicis standarta veco auto vieninieks par maznozīmīgu koroziju. :) Vispār interesanti šogad skatē gāja, pirmo reizi neizbraucu ārā ar ieskābu ģīmi. To, ka kondiķa radiators karājās uz vienas skrūves, nepierakstīja, pamatīgi nošmucēto motora apakšu arī, par nepiesegtiem vadiem salonā arī ne vārda (nebija slieksnis uzlikts pie vadītāja durvīm, visi vada pa gaisu). Vēl par visādiem sīkumiem satraucos, braucot uz skati, bet neko no tā neskatījās. Ilgi gan kratīja manu sēdināto piekari, locījās un skatījās, bet tā arī neko beigās nepateica. Attiecīgi par piekari ne vārda, logu šļakstāmo nepamēģināja pat (nosprāgi tieši uz TA laiku), par nedegošu pagriezienu spārnā neko neteica. Ielika diviniekus par tiem piļnikiem (divus gadus veiksmīgi nokalpoja pa 6 latiem pirktais scantech komplekts), vēl diviniekus par pārāk augstu paceltām priekšējām lampām (bet kā jau rakstīju - pakaļa pa zemu nosēdināta, nevis lampas nepareizi ieliktas). Par pašām lampām neko neteica un nebija jau arī iemesla - tās man svaigas, Depo ražojuma. Ak jā, vēl tak man akumulators nebija pieskrūvēts. Steigā nevarēju atrast to plāksnīti (lai gan man tādas ir divas toč, pat laikam trīs), tāpēc braucu uz TA kā ir. Nepamanīja vai negribēja pamanīt - nezinu. Bet Nilam atkārtotajā skatē gan piesējās. :) Nu jā, un beigu galā palicis viens vieninieks - atgādinājums, ka pirms ziemas prasītos rocenei trosi nomainīt.

Tapušas arī šādas tādas bildes - Nils taisīja mākslu:

Image

Image

Visas bildes te https://picasaweb.google.com/1021364310 ... erformance
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
User avatar
Gregers
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 4086
Joined: Thu Jul 10, 2008 11:05 am
Location: Riga
Contact:

Re:Edija Saab 9000 Hiršs

Post by Gregers »

Ehh...laikam jānāk atpakaļ uz 9k pūlciņu :)
Es gan zinu ko vel vajag lai būtu tiešām ļoti labi-
1.iestumt
izpūtēja trubu līdz ar bamperu kā standarta Aero, jo šādi izstās
neakurāti.
2. Likvidēt 2.3T uzrakstus- man liekas visp tie uzraksti kkāds
arhaisms.
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:Edija Saab 9000 Hiršs

Post by edijs »

Tas izpūtējs tā izskatās tāpēc, ka nav jau Aero bamperis, bet parastais. Ar Aero bamperi būs viss kā nākaš.

Un tos uzrakstus ir plāns noravēt. Pat apsveru domu visus noraut, "Saab" un "9000" arī. Vienīgais, ko līdz šim neesmu izpīpējis - kā pēc tam smuki tikt no tās līmes vaļā. Pietiek jau ar to, ka neizdodās glīti notīrīt tās paliekas, kas no BTA LV uzlīmes palikuši. (Nošaut to muļķi, kas uzlīmēja.) Vakar vēl tieši ar Nilu par šito runājām - viņa Jetam uz spārna ir līmes paliekas no uzraksta, baigi neglīti izskatās.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
User avatar
Gregers
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 4086
Joined: Thu Jul 10, 2008 11:05 am
Location: Riga
Contact:

Re:Edija Saab 9000 Hiršs

Post by Gregers »

Post Reply