• Saab 99 1984
Page 1 of 4

Saab 99 1984

Posted: Wed Nov 23, 2011 1:16 pm
by Nauris_t16
Tātad, kad beidzot šī mašīna ir savesta noteiktā kārtības pakāpē, ir nolemts mēģināt ko citu :) Man vienkārši ir nepieciešami projekti, es neesmu spējīgs sadzīvot ar kaut ko gatavu, nav vēl tas vecums :)

Objekts - Saab 99, 1984.gada 4 durvju sedans ar B201 2 litru motoru ar vienu karburatoru - pats vienkāršakais un izticamākais no 99 motoriem. Motors pārlasīts pagājušoziem, daudz jaunu detaļu. Neuzbāzīgs sporta izpūtējs oriģinālajā diametrā, kas sastāv no 3 rezonatoriem - kluss, bet bez liekas pretestības. Šogad zem skalpeļa tika priekšējā piekare, viss nolietotais savākts jauns, kā arī norestaurēti visiem uz nerviem krītošie vecā parauga suporti - strādā perfekti gan darba bremzes, gan rokas bremze un nekas nekur neklab. Jaunas pusasu ārējās granātas. Svaiga eļļa ātrumkārbā. Norestaurēta motortelpa, pārlasīta visa sajūga hidraulika, svaigs disks un kurvis. Jaunas galvenā bremžu cilindra manžetes. Pamatīgi apstrādāta apakša un arkas ar antikoroziju. Virsbūve nevienā vietā nav metināta, protams, ka bija rūsas punktiņi, kas pa lielam arī visi ir apstrādāti. Virsbūves krāsa pamatā apzīmē tieši 1984.gada mašīnas RietumEiropas tirgū, vienīgais gads, kad 99 bija pieejami platīna zilā metālikā. Pelēkzils velūra salons - nesaplēsts un neizbalējis. Svaigi pāršūti pelēki griesti. Papildus skaņas un vibro izolācija. Redele uz aizmugurējā stikla.
Tā kā 90% viss ir darīts paša spēkiem un vispār tas ir modelis, kas patīk un ir labi "atkosts", tad, godīgi sakot, uzrakstīt visu nav iespējams. Tāpat arī ir pieejams pilns detaļu saraksts par to, ko esmu mainījis un darbu saraksts, kas ir darīts.
Starp citu - reālais noskrējiens - 130 000km. Kāpēc zinu, ka reālais - ļoti lieliski atspoguļojas visos mezglos, kā arī figurēja iepriekšējos dokumentos. Esmu pirmais īpašnieks Latvijā.
Pie mīnusiem ir dažādi vizuālie aspekti, kuriem gluži vienkārši nav pieticis laika - krāsa ir jāpulē un trūkst bamperu līstītes.
Apskatē tikai pozitīvas atsauksmes no inspektora, par perfektā stāvoklī esošu mašīnu un vienīgais reālais vieninieks, kas tika ielikts bija dēļ manas trīšanās ap faktu, vai tiešām nav kaut kas, kas jātāisa :) Rezultātā uz nākamo TA varētu būt jāmaina pakaļējās bremžu šļauciņas, bet nevis tādēļ, ka saplaisājušas, bet gan tāpēc, ka flanči aprūsējuši :)

Svarīgākais? Cena 1700Eur, kas arī ir ielikta SSā, bet nu - esmu draudzīgs cilvēks un ar mani var diskutēt par visu, arī par komplektāciju. Šis modelis tik tiešām ir kā konstruktors.

Kontakti - kā jau parasti: divi 642 nulle 123 un
nauris punkts kalvans aet gmail

Image

Image

Image

Image

Image

Re:Saab 99 1984

Posted: Wed Nov 23, 2011 2:02 pm
by lawyer
Šim auto piestāvētu Sunburst diski ;)

Re:Saab 99 1984

Posted: Wed Nov 23, 2011 4:42 pm
by skirem
Auto izskatās tīri glīts no ārpuses, nemaz nerunājot par tehnisko , ja pieņemam kas viss kas ir vajadzīgs darīt ir izdarīts. Cepuri nost ;) un cena arī nav stipri "kodīga" :P

Re:Saab 99 1984

Posted: Wed Nov 23, 2011 8:06 pm
by lablaiks
Reāli labs eksemplārs! Nav ko d...ties, saabmīļi, jāņem ciet! Šo autiņu un šādā kondīcijā vairāk nepaliek. Apkopē izdevumi minimāli, lej tik degvielu ( vidēji 8l uz 100km) un brauc.

Re:Saab 99 1984

Posted: Thu Nov 24, 2011 1:55 pm
by Nauris_t16
Paldies par iedvesmojošiem vārdiem :)

Re:Saab 99 1984

Posted: Thu Nov 24, 2011 9:21 pm
by andrejsb
Cik tāds aparātiņš ņammātu tikai pilsētas režīmā braukājoties? Mierīgi braucot.

Un kā viņš ziemā ekspluatējas? Gan jau ar normālu gumiju problēmas nevajadzētu būt.

Re:Saab 99 1984

Posted: Fri Nov 25, 2011 10:08 am
by maris
Nu mazāk par 9-5 jau nu noteikti tērē :P
Un ziemā , arī bez normālas gumijas :) , ar 9-5 nenoķersi :)
99. ir īsts auto īstiem večiem ( bez stūres pastiprinātāja un visādiem citiem liekiem pribambasiem :) ), kas būvēts tajā laikā kad plastmasa un elektronika vēl nebija izgudrotas :) :) :) un nevaiksmīgais SAAB glābējs Antonovs vēl čurāja biksēs ...;)

Re:Saab 99 1984

Posted: Fri Nov 25, 2011 10:34 am
by Nauris_t16
andrejsb wrote:Cik tāds aparātiņš ņammātu tikai pilsētas režīmā braukājoties? Mierīgi braucot.

Un kā viņš ziemā ekspluatējas? Gan jau ar normālu gumiju problēmas nevajadzētu būt.
Aizmirsu uzrakstīt, ka man sanāk kadi 11l/100km tīrā pilsēta. Karburatoru gan var pieregulēt vēl mazāk tērēt, beet nu tad cēliens pazūd vispār un ir krietni vairāk jāzāģē, lai tiktu satiksmei līdz - tas pats vien beigās sanāk.

Visi vecie Saab savā veidā ir tanki ziemā :D

Re:Saab 99 1984

Posted: Fri Nov 25, 2011 12:12 pm
by lawyer
No 9-5 pārkāpjot uz 99 cilvēks sapratīs, kur īsti slēpjas autobūves progress, kas bija no 60-to gadu beigām, kad tapa 99-tais, līdz 90-to gadu vidum, kad tapa 9-5 ;) :P

Ja Tu piedāvāsi sievai ikdienā lietot 99-to, viņai Tev būtu jāpasaka: ej, ka Tu... Un es viņu pilnībā atbalstītu šajā jautājumā :) 99-tais izskatās forši, tas ir neapšaubāmi stilīgs, bet, lai ikdienā stila dēļ paciestu autobūves vēsturi - ni, ni, tas nav to vērts :P Tikpat labi stila dēļ var laptopu nomainīt uz rakstāmmašīnu :D

Edit: Un "lēts" ekspluatācijā 99-tais droši vien sanāks tikai tam, kurš to pats taisa un kuram ir jau detaļas/donori krātuvē ;) Bet ne jau visi mēs te autoinženieri esam :dry:

Re:Saab 99 1984

Posted: Fri Nov 25, 2011 12:51 pm
by defektivais
lawyer wrote:No 9-5 pārkāpjot uz 99 cilvēks sapratīs, kur īsti slēpjas autobūves progress, kas bija no 60-to gadu beigām, kad tapa 99-tais, līdz 90-to gadu vidum, kad tapa 9-5 ;) :P
kas tad ir šis progress? AC, stūres pastiprinātājs un elektriski atverami logi?

Re:Saab 99 1984

Posted: Fri Nov 25, 2011 2:07 pm
by Nauris_t16
lawyer wrote:
Edit: Un "lēts" ekspluatācijā 99-tais droši vien sanāks tikai tam, kurš to pats taisa un kuram ir jau detaļas/donori krātuvē ;) Bet ne jau visi mēs te autoinženieri esam :dry:
Un ko tieši tu zini par og uzturēšanas izmaksām?

Jā, protams, ja nav vietas un vēlmes, jā - servisa darbs jau visiem ir vienādā cenā. Vai daudzām lietām, iespējams, ir vajadzīgas salīdzinoši mazāk normstundas un vispār - ir daudz mazāk lietas kurām saplīst? Man liekas, ka šeit arī slēpjas visa atbilde. Apkopes detaļu izmaksas katrs pats var nočekot internetā un nospriest par to cenas adekvātību.

Re:Saab 99 1984

Posted: Fri Nov 25, 2011 3:49 pm
by lawyer
defektivais wrote:
lawyer wrote:No 9-5 pārkāpjot uz 99 cilvēks sapratīs, kur īsti slēpjas autobūves progress, kas bija no 60-to gadu beigām, kad tapa 99-tais, līdz 90-to gadu vidum, kad tapa 9-5 ;) :P
kas tad ir šis progress? AC, stūres pastiprinātājs un elektriski atverami logi?
Tas, ka:

1.Stūrēšana var būt reizē viegla un precīza;

2.Balstiekārta var reizē būt stingra, nepieļaujot liekas vertikālās kustības, un reizē komfortabla, slāpējot bedres un nelīdzenumus;

3.Dzinējs var būt jaudīgs un tajā pašā laikā salīdzinoši ekonomisks, bez trokšņa un vibrācijām.

Tas ir tā pa lielam galvenais, bet vēl ir tādi sīkumi kā AAC, labs audio, zems trokšņu un vibrāciju līmenis, regulējama stūre un sēdekļi, aktīvā (labas bremzes + ABS) un pasīvā drošība (SRS), apsildāmi spoguļi, efektīvi logu tīrītāji...

Protams, viss minētais prasa papildus $$$, bet tas mani neatturēs no mēģinājuma visu augstāk minēto ikdienā izbaudīt, bet ko brīvdienās - tas jau ir cits stāsts :)

P.S. Ziedoniz, ar "lēts" es domāju "lēts vispār", nevis lēts salīdzinot ar modernajiem Saabiem ;) Varu 100% apgalvot, ka Mazda 323 ir "lētāks" uzturēšanā - un es zinu, ko saku, jo man ir bijusi gan 323, gan tagad ir c900 un es skaidri redzu, kādas tās izmaksas ir, ja tos abus lieto ikdienā ;)

Re:Saab 99 1984

Posted: Fri Nov 25, 2011 4:00 pm
by elmo
A kā ir ar detaļu pieejamību tiem vecajiem saabiem!?
Vikingos viss ir uz vietas, jeb jāgaida mēnešiem, kamēr atnāk detaļa pēc pasūtījuma!?

Re:Saab 99 1984

Posted: Fri Nov 25, 2011 4:04 pm
by Nils
Nez vai varētu tavu viedokli par 99 uztvert kā ļoti objektīvu. Zinot, ka tu esi pabraucis tikai ar vienu vienīgu eksemplāru un to pašu dažas dienas. Pie kam, cik zinu, tā stāvoklis ir tālu no ziedoniz racing team 99-tā.
Tas būtu līdzīgi tam, ja es te gudri sāktu spriest par visiem pārējiem Saab, atskaitot 9k un 900og.
Ja es jau no, vismaz, pieciem cilvēkiem, kas ar šiem auto ir braukuši gadiem, dzirdu, ka tas ir lēts uzturēšanā un primitīvs remontos, tad man nav pamata neticēt ne Naurim, ne Mārim, ne lablaikam, ne Aigaram (ZingZeng).
Ja tam auto nav rūsa, tad mani uztrauc tikai divas lietas ilgtermiņā - kārbas un karbulis. Bet ar tiem, cik zināms, šeit viss ir kārtībā.

Re:Saab 99 1984

Posted: Fri Nov 25, 2011 4:25 pm
by lawyer
Sorry, ziedoniz, ka piekakājām Tavu topiku :blush:

Veiksmi tirgošanā! ;)