• Attālums starp ratu skrūvju caurumiem
Page 1 of 1

Attālums starp ratu skrūvju caurumiem

Posted: Mon Feb 13, 2012 11:23 am
by Elwys
Saab 900, 95.gada. Kāds ir attālums starp ratu skrūvju caurumiem? Vai derēs disks no Audi c4 vai Passat b5?

Re:Attālums starp ratu skrūvju caurumiem

Posted: Mon Feb 13, 2012 11:44 am
by elmo
Cik nu atrodu internātā, tad tev drīzāk derēs Opeļa un Vauxhall diski.

Re:Attālums starp ratu skrūvju caurumiem

Posted: Mon Feb 13, 2012 12:45 pm
by Elwys
izmērs ir 5x110?

Re:Attālums starp ratu skrūvju caurumiem

Posted: Mon Feb 13, 2012 1:24 pm
by Arnijs
Elwys wrote:izmērs ir 5x110?
Vēl ir tādi jēdzieni, kā centriņa diametrs un iznesums. Un Audi/VW, cik atceros, bij 5x112

Re:Attālums starp ratu skrūvju caurumiem

Posted: Mon Feb 13, 2012 2:09 pm
by Ainars
originālie audi un vw diski nederēs jo centra diametrs ir mazāks. Neoriginālos varbūt arī pieskrūvēt var bet jābūt precīzam centra diametram un jāizmanto skrūves ar ekscentriskajiem konusiem.

Re:Attālums starp ratu skrūvju caurumiem

Posted: Mon Feb 13, 2012 5:22 pm
by Tunnel
Originaalajiem Audi un VW diskiem centrs ir 57,1mm bet Saab ir 65,1

Izmantot skruuves ar ekscentriskajiem konusiem, pareizaak sakot kustiigajiem konusiem arii nav laba doma, jo lai ar tie ir tikai 2mm uz katru skruuvi, tachu pie slodzes tie var buut likteniigi. It iipashi, ka neoriginaalajiem diskiem visbiezhaak centra diametrs ir universaalai lietoshanai un ir lielaaks - apmeeram 73,1mm. Taatad slodze ir maaksliigi palielinaata uz mazzaaku diska nesosho dalju. Par izvirpotajiem centriem es neizteikshos.

Re:Attālums starp ratu skrūvju caurumiem

Posted: Mon Feb 13, 2012 8:10 pm
by Ainars
Tunnel wrote:Originaalajiem Audi un VW diskiem centrs ir 57,1mm bet Saab ir 65,1

Izmantot skruuves ar ekscentriskajiem konusiem, pareizaak sakot kustiigajiem konusiem arii nav laba doma, jo lai ar tie ir tikai 2mm uz katru skruuvi, tachu pie slodzes tie var buut likteniigi. It iipashi, ka neoriginaalajiem diskiem visbiezhaak centra diametrs ir universaalai lietoshanai un ir lielaaks - apmeeram 73,1mm. Taatad slodze ir maaksliigi palielinaata uz mazzaaku diska nesosho dalju. Par izvirpotajiem centriem es neizteikshos.
nu nu izsakies gan..
atšķirība ir 1mm uz katru pusi nevis 2mm un ja Tu esi skruvejis kadreiz kaut vienu riteni tad gan jau esi ieverojis ka diska skruvju caurumi nav gluži vienā diametrā ar skrūves vītni, bet gan lielāki un 1mm dēļ nekādu letālu seku nebūs.
vajadzigi tikai centrējošie gredzeni, ja diska centrs ir lielaks par stupicas diametru

Re:Attālums starp ratu skrūvju caurumiem

Posted: Mon Feb 13, 2012 9:16 pm
by Tunnel
Ainars wrote:
Tunnel wrote:Originaalajiem Audi un VW diskiem centrs ir 57,1mm bet Saab ir 65,1

Izmantot skruuves ar ekscentriskajiem konusiem, pareizaak sakot kustiigajiem konusiem arii nav laba doma, jo lai ar tie ir tikai 2mm uz katru skruuvi, tachu pie slodzes tie var buut likteniigi. It iipashi, ka neoriginaalajiem diskiem visbiezhaak centra diametrs ir universaalai lietoshanai un ir lielaaks - apmeeram 73,1mm. Taatad slodze ir maaksliigi palielinaata uz mazzaaku diska nesosho dalju. Par izvirpotajiem centriem es neizteikshos.
nu nu izsakies gan..
atšķirība ir 1mm uz katru pusi nevis 2mm un ja Tu esi skruvejis kadreiz kaut vienu riteni tad gan jau esi ieverojis ka diska skruvju caurumi nav gluži vienā diametrā ar skrūves vītni, bet gan lielāki un 1mm dēļ nekādu letālu seku nebūs.
vajadzigi tikai centrējošie gredzeni, ja diska centrs ir lielaks par stupicas diametru
Sarūgtināšu tevi šoreiz, jo strādāju riepu/disku veikalā/servisā, un nemēģināu minēt cik tūkstošus riteņu esmu pieskrūvējis un cik setus samontējis. Ir redzēti skarbi iznākumi tieši šī iemesla dēļ... Viss izklausās skaisti, bet fiziku nepiemānīsi. Protams nenoliegšu, ka var nobraukāt gadus un nenotikt neks, bet arī slotas kāts reizi gadā šauj ;)

Re:Attālums starp ratu skrūvju caurumiem

Posted: Mon Feb 13, 2012 9:19 pm
by Ainars
Kādu fiziku? kur tur fizika tiek mānīta?
izskaidro man, ja reiz pieminēji :woohoo:

Re:Attālums starp ratu skrūvju caurumiem

Posted: Mon Feb 13, 2012 9:32 pm
by Arnijs
1mm nobīde būtībā ir pieļaujama, bet - lietojot skrūves ar ekscentriskajiem konusiem. Ja diska centriņš ir precīzs, tad skrūves veic tikai diska piespiešanas pie stupicas, funkciju, kas ar ekscentriskajiem konusiem ir pilnībā panākams, netraumējot un nedeformējot diska konisko ligzdu. Manuprāt lielāks ļaunums ir regulāri pārvilkti diski, kas izvalcē koniskās virsmas
Image

Re:Attālums starp ratu skrūvju caurumiem

Posted: Mon Feb 13, 2012 9:40 pm
by Tunnel
Ainars wrote:Kādu fiziku? kur tur fizika tiek mānīta?
izskaidro man, ja reiz pieminēji :woohoo:
Mēģināju uzzīmēt uzskatāmi, bet mākslinieks no manis nekāds...

īsāk izsakoties, ja caurumi ir korekti, tad pievelkot skrūves spēki tiek vienmērīgi sadalīti uz visu cauruma konusu un diska sēžu attiecīgi. Savukārt ja caurumi ir ar nobīdi uz āru tad kaut arī lieto kustīgos konusus, spēki tik un tā tiek koncentrēti uz centra pusi, kas nav labi. Reizēm var būt bīstami.
Bet... Otrajā gadījumā ja skrūvju caurumi ir ar nobīdi uz iekšu - proti nevis 5x110 bet, piemēram, 5x108 tad spēki vairāk tiek koncentrēti uz ārējo sēžas malu. Šajā gadījumā savilces laukums ir arī nepareizs, taču lielāks.

Vēl viena lieta - abos gadījumos lietojot centrējošos gredzenus, lielāka iespēja ka gredzens tiks deformēts un būs augt tendēta vibrācija, ka var novest pie diska struktūras bojāšanos.

;)

Re:Attālums starp ratu skrūvju caurumiem

Posted: Mon Feb 13, 2012 9:58 pm
by Ainars
muļķības...

skruve piespiež konusu tieši tur kur to jāpiespiež... nevar to piespiest uz vidu vai uz malu... tas nav iespejams, JO TAS IR KONUSS... :woohoo:

gredzenus šādām reizēm parasti vajag virpot no metāla un nekas nedeformēsies.

Re:Attālums starp ratu skrūvju caurumiem

Posted: Mon Feb 13, 2012 10:06 pm
by Tunnel
Ainars wrote:muļķības...

skruve piespiež konusu tieši tur kur to jāpiespiež... nevar to piespiest uz vidu vai uz malu... tas nav iespejams, JO TAS IR KONUSS... :woohoo:

gredzenus šādām reizēm parasti vajag virpot no metāla un nekas nedeformēsies.
Nu, ja muļķības, tad mauciet vien ar folkšu un fordu diskiem. Labu ceļavēju! :silly:

P.S. Atgādināji vienu manu paziņu kurš savulaik teica - "Zāģis vienmēr zāģē taisni" ;)

Re:Attālums starp ratu skrūvju caurumiem

Posted: Mon Feb 13, 2012 10:10 pm
by Arnijs
Ainars wrote:muļķības...

skruve piespiež konusu tieši tur kur to jāpiespiež... nevar to piespiest uz vidu vai uz malu... tas nav iespejams, JO TAS IR KONUSS... :woohoo:

gredzenus šādām reizēm parasti vajag virpot no metāla un nekas nedeformēsies.
Nav muļķības. No fizikas viedokļa Tunnel ir taisnība. Bet diez vai tas var nodarīt lietotājam kko jūtamu, ja tiek kompensēti izmēri, kas nav lielāki par 1mm.
Piemēram: Ja mēs piespiedīsim koka klucīti pie galda ne pa centru, tad aiz garākās malas viņu tomēr būs vieglāk piepacelt. Piespiedējspēks uz virsmu sadalās ne pa centru.
Bet nu - kā jau teicu... Tas varētu būt svarīgi iekš F1, nevis parastam ielas auto

Re:Attālums starp ratu skrūvju caurumiem

Posted: Mon Feb 13, 2012 10:35 pm
by Tunnel
No otras puses...

Ja jau muļķības, tad kādēļ netiek ražoti universālie diski ar ovāliem caurumiem? Ar amplitūdu, piemēram no 100 līdz 114 vai 120mm... Konuss taču piespiestu. Varbūt gudri onkuļi tomēr ir izpētījuši ka tā nevar?

... I come with peace! ;)