• Saab 900 Turbo, "Black Ice"
Page 1 of 6

Saab 900 Turbo, "Black Ice"

Posted: Sat May 26, 2012 11:04 am
by Nils
Saab 900 Turbo, MY 1981.

Tāpat kā Ansi, es viņu neatradu, viņš atrada mani un kā vienmēr visam pa vidu ir pareizie cilvēki, par to arī paldies viņiem visiem...

Image
Image
Image
Image
Tehniskās lietas vēlāk, es vēl esmu uz emociju viļņa.
http://www.youtube.com/watch?v=U_FbP9ae5hs

Re:Saab 900 Turbo, "Black Ice"

Posted: Sat May 26, 2012 11:33 am
by rolmens
īsts skaistulis :blush:

Re:Saab 900 Turbo, "Black Ice"

Posted: Sat May 26, 2012 12:40 pm
by edijs
Aplausi studijā! :)

Ja Ansis bija Filipam brālēns no Latvijas.. tad kādi radu raksti būs šim? :D

Re:Saab 900 Turbo, "Black Ice"

Posted: Sat May 26, 2012 12:56 pm
by mrpinkeyes

Re:Saab 900 Turbo, "Black Ice"

Posted: Sat May 26, 2012 1:34 pm
by Arnijs
Izskatās lieliski!:woohoo:
Apsveicu!

Re:Saab 900 Turbo, "Black Ice"

Posted: Sat May 26, 2012 5:27 pm
by Nils
edijs wrote:Aplausi studijā! :)

Ja Ansis bija Filipam brālēns no Latvijas.. tad kādi radu raksti būs šim? :D
Spriežot pēc 1989.gada zviedru monētām bagāžas nodalījumā, šis būs tīrasiņu zviedrs. Varbūt pat jānokrista par Gustavu. :laugh:
Un paldies visiem par labajiem vārdiem, ir stimuls darboties, a darba šeit ir daudz. :)

Re:Saab 900 Turbo, "Black Ice"

Posted: Sun May 27, 2012 12:54 pm
by KoreFun
Apsveicu!!

Vai tad tam gadam jau nāca plastmasas bamperu pagarinājumi? Vai tomēr līmējās tie paši, kas durvīm nāca?

Re:Saab 900 Turbo, "Black Ice"

Posted: Sun May 27, 2012 7:00 pm
by Nils
To gan lai komentē gudrāki, liekas, ka pagarinājumiem jābūt. Bet par pr.resti gan noskaidrojām, bija jābūt vecākai, šī, visticamāk, ka ir mainīta. Uzklausīšu piedāvājumus, ja nu kādam kaut kur mētājās pavisam vecā flat front reste:
Image

Re:Saab 900 Turbo, "Black Ice"

Posted: Sun May 27, 2012 10:00 pm
by KoreFun
Tak bildē arī ir durvju listes, nevis plastmasas pagarinājumi.

Re:Saab 900 Turbo, "Black Ice"

Posted: Mon May 28, 2012 10:34 am
by lawyer
Aha, tad redz pie kura šis auto nonāca! :)

Apsveicu! :silly:

Re:Saab 900 Turbo, "Black Ice"

Posted: Wed May 30, 2012 2:04 pm
by Nils
Kā jau parasti, tik gludi viss nemaz neiet, bet nu tas ir normāli. :laugh:
Ir problēmas ar spiedienu sistēmā, 2x mainīju abas dz.šķ. "zagluškas" motora blokā, sākumā aftermarket, bet tās kā špickas izšāva laukā.
Pateicoties Zinītim, tiku pie OEM no Vikingiem. Ielikām, pielaidām, viss gludi (dz.šķ. bačoka vāciņš palika vaļā!), uzgāzēju un korķi atkal pa gaisu. Nu kā tas var būt? Spiedienam tak vajadzēja nolaisties pa bačoku, ja korķis bačokam nav virsū.
Kādi kanāli galvā ciet? :dry:
Nu jau ir tā, ka nav citu variantu, jāceļ tas motors laukā, jārauj nost galva un jāskatās, kas ar bloku/galvu. Cilāt 10x kolektorus un tērēties uz "zagluškām" arī nav interesanti. :laugh:
Un vēl, vidējos cilindros kompresija bija krietni pa īsu 4/6.5. Tiesa, to varētu norakstīt uz sasprūdušiem gredzeniem, jo auto ir stāvējis vairākus gadus, iesākumā vajadzētu ļaut viņam padarboties, bet nu jau skatīsies vizuāli, kas un kā.
Labā ziņa ir tā, ka ir Ansis, motors (viss, izņemot virzuļus) der. :)

Re:Saab 900 Turbo, "Black Ice"

Posted: Wed May 30, 2012 2:13 pm
by Luciferz
oo, paziistams auto:)! Apsveicu:!)

Re:Saab 900 Turbo, "Black Ice"

Posted: Fri Jun 01, 2012 10:33 pm
by Nils
Uz tāda veida darbiem es vēl nebiju noskaņojies, bet, kas jādara, tas jādara, vismaz viens no galvenajiem mezgliem būs kārtībā.
Briesmīgākā aina atklājās noņemot kārbu un galvu (ir jau bijusi remontēta), karterī ir tādas šausmas (dubļi), ka ar esošajām šālēm un kloķeni būtu pieticis apm. vienam stiepienam līdz 100km/h. Kloķene nu jau būs jāslīpē vai jāņem no kāda cita motora, kas krājumos.
Arī bloks ar virzuļiem nav nekas spīdošs...
Līdzīgs stāsts ar dz.sistēmu, noņemot galvu secināts, ka daļa kanālu ir diezgan aizauguši un iekšā visādi sabiezējumi, man šķiet, ka tādu pat izskalot, neizjaucot bloku, nav reāli...
Pieņemu, ka daļa šmuces izlīda pēc tam, kad nomainīju eļļu un tā visa draza no kartera tika momentā uzrauta augšā. Pēc jaunas eļļas ieliešanas auto tika pielaists pāris reizes un divas reizes uz dažām min. sasniedza normālu darba temperatūru, tas arī viss, bet eļļa karterī pēc kārbas noņemšanas bija melna kā piķis.
īsāk sakot, jo tālāk to motoru redzu izjauktu, jo sliktāk ap dūšu paliek...
Mācība ir, ilgāk stāvējušu auto vienkārši nedrīkst darbināt, kamēr viss nav iztīrīts un izskalots.

Lai arī sākums ir skarbs, tas viss ir ļoti interesanti, pilnīgi cita pasaule, pat aizraujoša. Nu jau ir apzināti arī iespējamie risinājumi remontam un jācer, ka viss iecerētais izdosies.
Bet galvenais ir tas, ka man nepaslīdēja kāja, jo ar visu šito čakaru jau startā, mierīgi būtu sanācis ievilkt Trinoc'u ar visu 16v galvu. Smieklīgākais ir tas, ka to izdarīt pat būtu vieglāk un lētāk, par cik 9k Trionic detaļas ir kilogramiem. :laugh:
Ja tas būtu bijis kāds jaunāka gada T8, es to apsvērtu ļoti nopietni, bet šim - nē, vēl nē. Gan es vēl paspēšu. :)

p.s. uz Minhauzena pasākumu nebūšu, man ir ko darīt, lai vai kā, bet es ar šo auto gribu izbraukt jau šovasar. :laugh:

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Re:Saab 900 Turbo, "Black Ice"

Posted: Fri Jun 01, 2012 11:08 pm
by Tunnel
Cepuri nost... Te var redzēt īstu auto cienītāju.

Re:Saab 900 Turbo, "Black Ice"

Posted: Fri Jun 01, 2012 11:15 pm
by Bārda
Spēcīga pieeja reliktu saglabāšanai. Lai veicas!:)