900ng bremžu disku un uzliku maiņa
Posted: Tue Sep 11, 2012 1:01 am
Amatiera- automehāniķa stāsts par pirmo pieredzi bremžu mainīšanā.
Šodien iemēģināju roku Saab 900se 2.0 turbo(1995) aizmugurējo bremžu disku un bremžu uzliku nomaiņā.
Iepriekš sameklējis vajadzīgo informāciju un izpētījis ap ko lieta grozās, nospriedu, ka nekam sarežģītam tur nevajadzētu būt, bet izmēģinot to praksē saskāros ar dažām problēmām. Tāpēc nāksies prasīt padomu arī šeit.
Vispirms aizbraucu uz vietējo Bauskas šrotu painteresēties pa cik un kādi pieejami bremžu diski- kā jau biju paredzējis konkrētajam modelim diski neatradās, bet kā alternatīvu man piedāvāja praktiski nenodilušus Opel Vectra B - teica, ka vajadzētu derēt. Biju patīkami pārsteigts par cenu un nopirku abus pa 10Ls.
Tad devos uz autoveikalu pēc bremžu uzlikām- arī tur mani pārsteidza cena (līdz šim biju domājis, ka šīs visas lietas ir padārgas)tur tās bija pieejamas sākot jau no 6Ls par komplektu, bet pakonsultējoties ar pārdevēju, bremžu uzlikas nopirku pa 12Ls.
Vēlāk, ķeroties pie nomaiņas, sekoja pirmais nepatīkamais pārsteigums. Noskrūvējot riteni, secināju, ka Vectras bremžu disks tik vienkārši vis nederēs- skrūvju vietas ir tādas pašas, tomēr atšķiras diska ārējais diametrs.(Opelim tas ir 286mm, Saabam 260mm). Nācās braukt pie virpotāja, kurš pa 5Ls diskus novirpoja vajadzīgajā diametrā.
Ilgi internetā meklēju kādu Saab 900ng uzbūves manuāli , bet bezmaksas versijas tā arī neatradu. Bet beigās esmu ticis pie noderīgas programmatūras datoram Saab WIS(workshop information system), kur ievadot VIN kodu no automašīnas tehniskās pases var atrast detalizētu informāciju par konkrētā modeļa konkrētajām detaļām un to montāžu.
Šajā gadījumā, sekojot norādījumiem, ķēros pie disku mainīšanas.
Vispirms bija jātiek galā ar bremžu suporta noņemšanu- pret ko jau pašā sākumā arī atdūros. Abas galvenās stiprinājuma skrūves bija pamatīgi ierūsējušas un pret to nelīdzēja nekādi ierūsējušo skrūvju atkodēji. Nesekmīgi ar tām nocīnījies mēģināju citus variantus- šajā gadījumā- cits variants- bija paša suporta atdalīšana, kurš bija saskrūvēts ar četrām skrūvēm. Tās padevās diezgan labi, bet to atverot, protams iztecēja zināms bremžu eļļas daudzums. Neveiksmīgi arī sanāca ar vēl kādas skrūves atskrūvēšanu- (skrūve laikam paredzēta atgaisošanai) mēģinot to atskrūvēt, tā nolūza- tagad īsti nezinu ko ar to darīt. Itkā ārā nekas netek, bet rēķinoties ar to, ka pēc suporta atjaukšanas bremzes tomēr nāksies gaisot- būs kaut ko jādomā... Tā, ka īsti labi nav.
Pateicoties suporta atdalīšanai, arī bremžu uzliku nomaiņa bija ļoti vienkārša- atlika vien noņemt no tapām pirmo uzliku, tad noņemt veco bremžu disku, tad noņemt veco uzliku, uzlikt jauno, uzlikt jauno disku, otru jauno uzliku un suportu varēja saskrūvēt atpakaļ kopā.
Vēlviena neliela problēma, ar kuru nebiju rēķinājies, bija ar jaunā diska uzlikšanu, jo arī stāvbremžu kluči bija piediluši un attiecīgi pieregulējušies pie vecā diska. Bet mazliet papētot atradu kur tos diezgan vienkārši var pieregulēt.
Kaut kā tā, ne pēc vispareizākajām instrukcijām, biju ticis galā ar vienas puses diska un uzliku nomaiņu.
Otrā pusē suporta galvenās stiprinājuma skrūves kaut kā veiksmīgi padevās un diska nomaiņa izdevās, kā pēc norādītās instrukcijas.
Šoreiz problēma radās ar uzliku nomaiņu. Instrukcijā uzliku nostiprināmās tapas diemžēl nav izkustināmas nedz ar raušanu, ne sišanu, vai kā citādi. Varbūt ir kāds specifisks veids, kā tās tiek izkustinātas?
Pagaidām vienā pusē atstāju tās pašas vecās uzlikas, kuras protams funkcionē, bet to tā noteikti neatstāšu, jo drīzumā jāiet skate.
Tā kā šoreiz nelīdzēs arī suporta atjaukšana, kā to darīju iepriekš, jo suporta skrūves arī nav izkustināmas, tad pašlaik apsveru iespēju šīs tapas brutāli izurbt ārā un ielikt to vietā kaut ko citu.
Pilnīga tumša bilde man pagaidām ir arī tā bremžu atgaisošana- šķiet, ka arī mēģinot kustināt to otru atgaisošanas skrūvi, tā visdrīzāk nolūzīs.
Tātad, šo visu veicot, man ir radušies jautājumi:
Kā varētu dabūt ārā tās bremžu uzliku tapas?
Kas notiek, ja bremzes vispār netiek atgaisotas- ko tas ietekmē?
Vai drīkst vienā pusē uzlikas nenomainīt, ja tās ir tikai daži milimetri plānākas par jaunajām?
Šodien iemēģināju roku Saab 900se 2.0 turbo(1995) aizmugurējo bremžu disku un bremžu uzliku nomaiņā.
Iepriekš sameklējis vajadzīgo informāciju un izpētījis ap ko lieta grozās, nospriedu, ka nekam sarežģītam tur nevajadzētu būt, bet izmēģinot to praksē saskāros ar dažām problēmām. Tāpēc nāksies prasīt padomu arī šeit.
Vispirms aizbraucu uz vietējo Bauskas šrotu painteresēties pa cik un kādi pieejami bremžu diski- kā jau biju paredzējis konkrētajam modelim diski neatradās, bet kā alternatīvu man piedāvāja praktiski nenodilušus Opel Vectra B - teica, ka vajadzētu derēt. Biju patīkami pārsteigts par cenu un nopirku abus pa 10Ls.
Tad devos uz autoveikalu pēc bremžu uzlikām- arī tur mani pārsteidza cena (līdz šim biju domājis, ka šīs visas lietas ir padārgas)tur tās bija pieejamas sākot jau no 6Ls par komplektu, bet pakonsultējoties ar pārdevēju, bremžu uzlikas nopirku pa 12Ls.
Vēlāk, ķeroties pie nomaiņas, sekoja pirmais nepatīkamais pārsteigums. Noskrūvējot riteni, secināju, ka Vectras bremžu disks tik vienkārši vis nederēs- skrūvju vietas ir tādas pašas, tomēr atšķiras diska ārējais diametrs.(Opelim tas ir 286mm, Saabam 260mm). Nācās braukt pie virpotāja, kurš pa 5Ls diskus novirpoja vajadzīgajā diametrā.
Ilgi internetā meklēju kādu Saab 900ng uzbūves manuāli , bet bezmaksas versijas tā arī neatradu. Bet beigās esmu ticis pie noderīgas programmatūras datoram Saab WIS(workshop information system), kur ievadot VIN kodu no automašīnas tehniskās pases var atrast detalizētu informāciju par konkrētā modeļa konkrētajām detaļām un to montāžu.
Šajā gadījumā, sekojot norādījumiem, ķēros pie disku mainīšanas.
Vispirms bija jātiek galā ar bremžu suporta noņemšanu- pret ko jau pašā sākumā arī atdūros. Abas galvenās stiprinājuma skrūves bija pamatīgi ierūsējušas un pret to nelīdzēja nekādi ierūsējušo skrūvju atkodēji. Nesekmīgi ar tām nocīnījies mēģināju citus variantus- šajā gadījumā- cits variants- bija paša suporta atdalīšana, kurš bija saskrūvēts ar četrām skrūvēm. Tās padevās diezgan labi, bet to atverot, protams iztecēja zināms bremžu eļļas daudzums. Neveiksmīgi arī sanāca ar vēl kādas skrūves atskrūvēšanu- (skrūve laikam paredzēta atgaisošanai) mēģinot to atskrūvēt, tā nolūza- tagad īsti nezinu ko ar to darīt. Itkā ārā nekas netek, bet rēķinoties ar to, ka pēc suporta atjaukšanas bremzes tomēr nāksies gaisot- būs kaut ko jādomā... Tā, ka īsti labi nav.
Pateicoties suporta atdalīšanai, arī bremžu uzliku nomaiņa bija ļoti vienkārša- atlika vien noņemt no tapām pirmo uzliku, tad noņemt veco bremžu disku, tad noņemt veco uzliku, uzlikt jauno, uzlikt jauno disku, otru jauno uzliku un suportu varēja saskrūvēt atpakaļ kopā.
Vēlviena neliela problēma, ar kuru nebiju rēķinājies, bija ar jaunā diska uzlikšanu, jo arī stāvbremžu kluči bija piediluši un attiecīgi pieregulējušies pie vecā diska. Bet mazliet papētot atradu kur tos diezgan vienkārši var pieregulēt.
Kaut kā tā, ne pēc vispareizākajām instrukcijām, biju ticis galā ar vienas puses diska un uzliku nomaiņu.
Otrā pusē suporta galvenās stiprinājuma skrūves kaut kā veiksmīgi padevās un diska nomaiņa izdevās, kā pēc norādītās instrukcijas.
Šoreiz problēma radās ar uzliku nomaiņu. Instrukcijā uzliku nostiprināmās tapas diemžēl nav izkustināmas nedz ar raušanu, ne sišanu, vai kā citādi. Varbūt ir kāds specifisks veids, kā tās tiek izkustinātas?
Pagaidām vienā pusē atstāju tās pašas vecās uzlikas, kuras protams funkcionē, bet to tā noteikti neatstāšu, jo drīzumā jāiet skate.
Tā kā šoreiz nelīdzēs arī suporta atjaukšana, kā to darīju iepriekš, jo suporta skrūves arī nav izkustināmas, tad pašlaik apsveru iespēju šīs tapas brutāli izurbt ārā un ielikt to vietā kaut ko citu.
Pilnīga tumša bilde man pagaidām ir arī tā bremžu atgaisošana- šķiet, ka arī mēģinot kustināt to otru atgaisošanas skrūvi, tā visdrīzāk nolūzīs.
Tātad, šo visu veicot, man ir radušies jautājumi:
Kā varētu dabūt ārā tās bremžu uzliku tapas?
Kas notiek, ja bremzes vispār netiek atgaisotas- ko tas ietekmē?
Vai drīkst vienā pusē uzlikas nenomainīt, ja tās ir tikai daži milimetri plānākas par jaunajām?