• SAAB 900 OG
Page 1 of 3

SAAB 900 OG

Posted: Wed May 08, 2013 12:47 pm
by Gac
Kopš vakardienas manā, tā teikt, uzraudzībā ir nonācis šis te aparāts. Jau apmēram kādu gadu, tiesa gan, ne ļoti aktīvi, biju meklējis kaut ko līdzīgu, jo pēc 9000 2.3T, kas pirms gadiem septiņiem pēc avārijas tika pārdots kaut kur uz Ukrainu, visu laiku klusi ģenerēju sevī ideju, ka kaut kad, kad saule būs spožāka un zāle zaļāka, atgriezīšos pie šīs markas. Tad nu mērķis bija iepirkt par pēc iespējas lētākām naudām ejošu 900 OG vai 9000, kuru tad pakāpeniski varētu, kā saka, celt augšā. Tā nu "čerez čerez" uzzināju, ka tiek tirgots šis eksemplārs, aizbraucu, diezgan pavirši apskatīju un nopirku.

Vakar tika mēģināts iziet tehnisko apskati, tiesa gan, ar domu, ka divniekus tāpat kaudzēm sakrāmēs, bet patiesībā biju mazliet pārsteigts, ka, jā, ielika 1 vieninieku (par ruslanu, kas, kā redzams bildēs, to auto ir apskāvis no visām pusēm) un 8 divniekus, bet tie divnieki bija faktiski par sīkumiem - četri bija par gļukiem aizmugurējās gaismās - kaut kas nedeg kā vajag un deg kā nevajag, par daudz deg un vispār nedeg, tad vēl par vienu riepu, kura pārāk nodilusi, slotiņām, kas tikpat kā vispār netīra un cauru izpūtēju. Parēķināju, ka aptuveni kādus latus 50 vajadzēs, lai varētu legāli pārvietoties un tad jau varēs sākt domāt par visu pārējo. Nu, un pēc tam jau tad garais un čakara pilnais "celšanas" ceļš. Tad jau redzēs, vai pēdējais vai vēl uz kādu auto tāda kāre uznāks. Lai nu kā, visu plānots darīt pakāpeniski, cerams, kādu gadu 3-5 laikā auto būs tāds, ka nebūs kauns rādīt citiem. Protams, viss atkarīgs no finansēm un citiem ietekmējošiem faktoriem.

Ja kādi ieteikumi, idejas, pieredzes apmaiņas, jel nejūtieties traucēti... Bet tā, droši vien ik pa laikam 900OG forumā parādīsies visādi muļķīgi jautājumi, par cik šāds process tiek izdzīvots pirmo reizi un bez īpašas poņas, kā to visu darīt un no kura gala sākt.

Re: SAAB 900 OG

Posted: Wed May 08, 2013 12:55 pm
by mrpinkeyes
O, ar šo te esmu izbraucis gadus 5 (?) atpakaļ. Atceros toreiz lpt motorīts darbojās varen ņipri. Autiņam bija patīkami brūms samta salons. Nu un rūsa, jau toreiz nedaudz lika par sevi manīt!
Vārdu sakot nezinu kā tagad, bet toreiz tas auto bija pat baigi ok.

Vēlu veiksmi renovācijā, lai gan iznākums cīņā ar rūsu jau tagad paredzams :( Ceru, ka kļūdos!

Re: SAAB 900 OG

Posted: Wed May 08, 2013 1:19 pm
by defektivais
Fonā ticis kaut kur redzēts auto :)

Re: SAAB 900 OG

Posted: Wed May 08, 2013 3:51 pm
by lawyer
Uhhhhhh, Tev nu gan ir uzņēmība 8)

Ja tiešām to visu domā nopietni, tad vispirms jauc to ārā visu un metini virsbūvi - pēc bildēm jau redzams, ka knibināties nav jēgas ;)

Re: SAAB 900 OG

Posted: Wed May 08, 2013 4:31 pm
by elmo
defektivais wrote:Fonā ticis kaut kur redzēts auto :)
Skaidrs no kurienes tas brūnums bleķos iemeties! No blakus stāvošā brūnā auto! :mrgreen:

Re: SAAB 900 OG

Posted: Wed May 08, 2013 8:13 pm
by Gac
Mr Pink Eyes wrote:
Vēlu veiksmi renovācijā, lai gan iznākums cīņā ar rūsu jau tagad paredzams :( Ceru, ka kļūdos!
Nu, tad jau redzēs. Vienreiz dzīvē jāpamēģina, citādi tas nemiera gars plosīt plosīja. Lai nu kā, sadalīt reizinātājos jau paspēs vienmēr...

Re: SAAB 900 OG

Posted: Wed May 08, 2013 8:22 pm
by Ainars
Shitam bruunums ir loti daudz. Man jau liekas ka nav verts piickaaties. Ja grib smuku tad jataisa no normaala izejmateriaala.

[ Post made via iPhone ] Image

Re: SAAB 900 OG

Posted: Wed May 08, 2013 10:21 pm
by Nils
Vispirms jau apsveikumi! :clap:
Tam, ko te čaļi raksta, daļēji var arī piekrist, rūsa ir daudz un cīņa ar to ir smaga, tev vienkārši nolaidīsies rokas vai aptrūksies naudas...
Tavs stāsts man atgādina manu Ansi (mans pirmais klasiskais Saab): http://www.mysaab.lv/show_car_document. ... ment_id=28.
Ansi dabūju praktiski pa velti, es to piepucēju, atvedu tam no Zviedrijas sen kārotos diskus, izgāju skati un vienkārši priecīgs braucu neiedziļinoties sīkumos, beigās dēļ rūsas arī izjaucu, lai arī no ārpuses nekas par to neliecināja, grīda, durvis un motortelpa bija neglābjama... bija ļoti žēl, bet taisīt vienkārši nebija jēgas.
BET, ar to jau nekas nebeidzās - Ansis man bija lūzuma punkts konkrēti uz šo modeli (vairāki 9k Aero pirms tam), tas man palīdzēja iepazīt šo auto tuvāk, saprast visas īpatnības konstrukcijā un vienkārši aizraut. Tā visa rezultātā es nokļuvu pie šāda:
http://www.mysaab.lv/show_car_document. ... ent_id=114
Īsāk sakot, nestreb karstu, izej skati, paķimerējies un, kad emocijas būs mazliet pierimušas, sāc nopietni domāt, ko ar to visu darīt. Man arī sākumā gribējās visu restaurēt. :)
Ja rūsa ir tikai tik cik redzams bildēs, varbūt arī nav tik traki, galvenais, lai nav nolaista nesošā konstrukcija un nav baigi caurrūsējis, jo jaunas/lietotas virsbūves daļas šiem auto dabūt ir gandrīz nereāli. Man bija viens labs, gandrīz nerūsējis donors, čaļi no foruma viņu apzāģēja tā, ka palika tikai viens pakaļējais spārns, grīda un salocītais jumts. Tātad padomā pats, ja to visu nevar atļauties kvalitatīvi sametināt un pēc tam apstrādāt, tad ieguldīt lielus līdzekļus restaurācijā nav jēgas (labi meistari arī apkārt nemētājās), jo tas viss ar laiku tāpat izlīdīs atkal + vēl mūsu skarbās ziemas, ja plāno ar to braukt arī ziemā, kas gan nav sevišķi veselīgi, ja gribi no tā taisīt konfekti. Un ziemā ar 900og braukt ir ļoti forši.
Visa mana spriedelējuma pamatā ir fakts, ka no Zviedrijas, cenu grupā līdz 1000-1500EUR var atvilkt kaut ko ievērojami labāk saglabātu (ieskaitot atvešanu, reģistrāciju un pusdienas Stokholmas Hard Rock Cafe), piemērs no paša pieredzes, atvedu pirms pus gada:
http://www.saabclub.lv/phpBB/viewtopic. ... 3&t=119663
Ok, es šeit būšu ieguldījis vēl paprāvu summiņu citos darbos, bet tikai tāpēc, ka tas ir ļoti labs izejmateriāls un daudz ko no tā visa varēja arī nedarīt.

Mans ieteikums - sākumā nepārcenties ar to auto, piepucē un izbaudi, kamēr pēc kaut kā izskatās un var iziet skati. Ja jutīsi, ka ir smagi, būs Tev labs donors (mūsu švakajā 900og detaļu tirgū tas ir ļoti vērtīgi un visi uzreiz būs Tavi draugi :mrgreen: ) un pats varēsi atvest kaut ko labāk saglabātu. Bet līdz tam, kā jau minēju, apstādini rūsu, piekrāso, uzliec kādus glītākus diskus, piepasē tehnisko daļu un brauc, nezinu kā šis lpt, bet mans Ansis, ja neskaita niķīgo 8v mehānisko šprici bija uzticams līdz pēdējam. :)
Ja vajag kādas konsultācijas (cik nu pats esmu apguvis) vai kādas rezerves daļas - droši zvani/raksti, skatīsies kā var līdzēt. ;)

Re: SAAB 900 OG

Posted: Wed May 08, 2013 11:41 pm
by KurBads
Gac,

Ļoti ceru, ka viedokļi šajā topikā nav nosituši apetīti un nobiedējuši Tevi.
Katrā ziņā varu tikai apsveikt ar c900 iegādi. Baudi auto, ja tiešām būs pamats domāt, ka šis auto nav ilgspēlējošs, nav nekāda problēma - c900 vēl joprojām ir diezgan brīvi pieejami.

Prieks par klasisko SAAB pulka vairošanos!

Re: SAAB 900 OG

Posted: Thu May 09, 2013 8:44 am
by Gac
Paldies, kungi, par uzmundrinājumu. Reizēm jau pavīdēja doma - kuda ja popal, bet, nu, zaudēt jau arī nav īsti ko. Pats pats sliktākais, kas var būt - nobraukt līdz nākamai apskatei un tad, kā jau Nils rakstīja, iegūt draugus un vismaz daļu ieliktās naudas atsist atpakaļ... :) Ņemot vērā to, ka salons un kaut vai tie paši oriģinālie diski ir tomēr diezgan labā stāvoklī... Nu labi, tad jau redzēs...

Re: SAAB 900 OG

Posted: Thu May 09, 2013 8:45 am
by saule
Bij man te reiz projekts... Ja nemaldos, tad sešu vai septiņu gadu laikā pabeidzu, pareizāk fāteris, jo man bija piegriezies un bija uzradušās citas prioritātes, tādas, kā bērni :) Un tiem tomēr gribās vairāk laika veltīt, nevis tupēt garāžā. Nu i nafig, otrreiz vairs to nedarīšu! :) Kā jau Nils teica, brauc kamēr iet un pēcāk skaties ko labāku.

Un pakāpeniski nekas nesanāks, ir jājauc ārā līdz pēdējai skrūvei un jāsak viss no jauna. Jo ja gribēsi pakāpeniski :), tad būs tā, ka viens stūris pabeigts un nākamais sapuvis, un tā uz riņķi bez gala un malas. :) Nopietni.

Re: SAAB 900 OG

Posted: Thu May 09, 2013 9:44 am
by edijs
Tad es laikam savam 900'tam pat neķeršos klāt... :D Jo ķerties klāt pēc pilnas programmas man šobrīd nav iekšā un visticamāk nebūs vēl tuvākos gadus - bērni ieņem augstāku prioritāti.

Re: SAAB 900 OG

Posted: Thu May 09, 2013 10:09 am
by Nils
edijs wrote:Tad es laikam savam 900'tam pat neķeršos klāt... :D Jo ķerties klāt pēc pilnas programmas man šobrīd nav iekšā un visticamāk nebūs vēl tuvākos gadus - bērni ieņem augstāku prioritāti.
Tev jau tur nekas baigi dramatisks nebija... Tev vnk. prioritāte ir 9k, nevis 900og. :mrgreen:
Patiesībā man žēl skatīties kā Tev viņš stāv, būs jādod Tukuma krusttēvam, lai iekustina turbīnu. :twisted:

Re: SAAB 900 OG

Posted: Thu May 09, 2013 10:20 am
by edijs
Dramatisks nē, viss normas robežās. Vismaz ārēji, vizuāli. Bet vakar pavēru haubi - mjā, salīdzinot ar 9k izšrubēto un izkrāsoto motortelpu, šeit tas skats nav tik glīts. Lai to visu glīti savestu kārtībā, jāizceļ motors. Ja izcelšu tagad, vasarā - visdrīzāk atradīšu vēl kaudzi darbu, ko paralēli izveikt un šovasar nemaz ielās nenonākšu. Savukārt, ja ķeršos pie tā rudenī... tad ātri pienāks ziema un ziemā kaut ko darīt nav liela luste. Secinājums - jābrauc tā kā ir.

Re: SAAB 900 OG

Posted: Thu May 16, 2013 12:21 pm
by Nauris_t16
edijs wrote:Dramatisks nē, viss normas robežās. Vismaz ārēji, vizuāli. Bet vakar pavēru haubi - mjā, salīdzinot ar 9k izšrubēto un izkrāsoto motortelpu, šeit tas skats nav tik glīts. Lai to visu glīti savestu kārtībā, jāizceļ motors. Ja izcelšu tagad, vasarā - visdrīzāk atradīšu vēl kaudzi darbu, ko paralēli izveikt un šovasar nemaz ielās nenonākšu. Savukārt, ja ķeršos pie tā rudenī... tad ātri pienāks ziema un ziemā kaut ko darīt nav liela luste. Secinājums - jābrauc tā kā ir.
Pilnīgi nepareizs uzskats, ka "jājauc viss ārā līdz pēdējai skrūvītei". Ārkārtīgi nemotivējošs process ar milzu gribasspēku apveltītiem cilvēkiem. Parasti šie projekti tiek pārpirkti un pabeigti vai aizlaisti detaļās. Bet nu katrs jau pats uz sava grābekļa kāpj :D

Mans ieteikums būtu taisīt pa mezgliem un izvērtēt kas ir loģisks ieguldījums un kas nav. Teiksim, ir pilnīgi bezjēdzīgi no jauna uzbūvēt parastu 2.0 atmosfērisko motoru, kad tu vari viņu sataisīt tikai tā, lai nepieviļ vai uzreiz uzbūvēt turbo par to pašu naudu. Vai pilnīgi neceļamai virsbūvei norestaurēt salonu, utt. Pats labākais, ko darīt, lai nezūd motivācija ir visu darīt pa solīšiem un visu laiku vizināties. Tipa, salabo piekari, pavizinies kādu laiku. Tad, piemēram, saliec mūziku un nopako salonu. Pavizinies. Tad sametini vai nokraso kādu detaļu. Tā, lai vizuālais ar tehnisko mijas soli solī, uzreiz ir mega motivācija to vienu lietu, kurai tu redzi gan gala izmaksas, gan laika terminu, arī pabeigt.


Un tas ir tikai tavā ziņā kurus komentārus ņemt vērā :P

p.s. nesaskatīju, kas šim ir par motoru?

p.p.s. es laikam arī ņemtu sedanu, ja man vajadzētu meklēt jaunu bundžu, rollcage & stuff - because race car :D