• No izpūtēja balti dūmi
Page 1 of 2

No izpūtēja balti dūmi

Posted: Wed Jan 29, 2014 7:10 pm
by Mahmuds
Sveiciens forumiešiem. Vakar no rīta pamanīju, ka tikko pēc auto pielaišanas, no izpūtēja izveļas pamatīgs baltu dūmu mākonis un nosmird pēc 'degušas eļļas. Pēc kādām 5 sekundēm lielie dūmi beidzas, bet vienalga nedaudz dūmo un degušās eļļas smaka arī ir. Braucot nevar just, ka būtu jaudas zudums. Auto SAAB 9-5 Aero 2,3T 2001.gads.
Tad nu radās jautājums, kur meklēt cēloni. Turbīna, eļļas gredzeni, vārstu blīvslēgi vai vēl kas cits.

Re: No izpūtēja balti dūmi

Posted: Wed Jan 29, 2014 7:22 pm
by Aigars
Man jau šķiet, ka turbīna...

Re: No izpūtēja balti dūmi

Posted: Wed Jan 29, 2014 7:39 pm
by Wilsons
Manuprat ziemas laika,tados minusos tas ir normali!!!man ar tikko piescilot nodumo,kad uzsilt dumi ir daudz mazak!!!vasara tadus neredz!!!

Re: No izpūtēja balti dūmi

Posted: Wed Jan 29, 2014 7:42 pm
by Wilsons
manam Saabam ar tie dumi tadi smirdigi nak,bet vakar gaju teh skati,ar atgazem viss bumbas!!!

Re: No izpūtēja balti dūmi

Posted: Wed Jan 29, 2014 8:15 pm
by Flesh
Mahmuds wrote:Sveiciens forumiešiem. Vakar no rīta pamanīju, ka tikko pēc auto pielaišanas, no izpūtēja izveļas pamatīgs baltu dūmu mākonis un nosmird pēc 'degušas eļļas. Pēc kādām 5 sekundēm lielie dūmi beidzas, bet vienalga nedaudz dūmo un degušās eļļas smaka arī ir. Braucot nevar just, ka būtu jaudas zudums. Auto SAAB 9-5 Aero 2,3T 2001.gads.
Tad nu radās jautājums, kur meklēt cēloni. Turbīna, eļļas gredzeni, vārstu blīvslēgi vai vēl kas cits.
Personigi, gļuks bija līdzīgs. Bet eļļas smaka bija tikai ja auto bija ilgāk pastāvējis. Sāku ar kartera venrilācijas nomaiņu (jo 98' 2,3t), tad turbīnas restaurāciju, tas pabraucu gadu un parādijas pastiprināta eļļas strebšana nu kādi 1-2l jāuzlej uz 10 000 km, runāju ar Arteh, kas varētu būt vainīgs palika eļļas gredzeni, vārstu blīvslēgs. Tad nomainija tos abus un viss OK. :)

p.s. teica ka turbomotoriem esot interesanti, ka kompresijas zudums, kas rodas dēļ nodilušiem eļļas gredzeniem nejūtot, jo turbīna kompensējot.

Re: No izpūtēja balti dūmi

Posted: Wed Jan 29, 2014 8:26 pm
by Mahmuds
Es 3 nedēļas atpakaļ izgāju skati bez aizrādījumiem!
Kartera ventilāciju nomainīju 1/2 gadu atpakaļ.
Man līdz šim ēda kādus 2,5 l uz 10k km. Cik apmēram izmaksāja eļļas gredzenu un vārstu blīvslēgu maiņa?
Mans mehs man ieteica karterī ieliet Prolong super heavy duty oil stabilizer. ŠOdien nopirku un apmēram 1/2 l ielēju, ja eļļas līmenis vēl kritīsies, pieliešu klāt.

Re: No izpūtēja balti dūmi

Posted: Wed Jan 29, 2014 8:55 pm
by Flesh
Var teik, ka 3 skates izgāju ar pastiprinātu eļļas rīšanu, bet ne reizi nabija piebildes par atgazēm jo benziniekam jau atgazes mēra tukšgaitā. Vēl ko piefiksēju, ka uz svecēm veidojas melns piedegums. Nu man tas pasākums bija padārgs, jo pie reizes mainiju arī šales un vēl visādus sīkums. Bet man jau bija arī 496k nobraukti.

Re: No izpūtēja balti dūmi

Posted: Wed Jan 29, 2014 9:44 pm
by Ainars
savam ari to esmu noverojis... pirms gada izgrieza katalizatoru, smaka vel pretigaka kljuva. :)

Re: No izpūtēja balti dūmi

Posted: Wed Jan 29, 2014 9:54 pm
by elmo
Labi vien darīji, ka izgriezi to katalizatoru, citādi man viņš taisa sērūdeņradi! :mrgreen::twisted:
Kārtīgi uzber, apstājies pie luksafora un fū...., puvušas olas! :mrgreen:

Re: No izpūtēja balti dūmi

Posted: Wed Jan 29, 2014 9:59 pm
by skirem
Nevajag "zīlēt" kas varētu būt pie vainas. Piesakies pie ARTEH uz diagnostiku un gan jau noteiks tev "vainīgo". Ja ir vēlme pašam meklēt - sāc ar turbīnas ieplūdi- vai nav eļļa, paskaties kas notiek ar kartera ventilācijas trubām un vārstu? Tad arī varēsi izdarīt secinājumus :wink:

Re: No izpūtēja balti dūmi

Posted: Wed Jan 29, 2014 10:19 pm
by Mahmuds
skirem wrote:Nevajag "zīlēt" kas varētu būt pie vainas. Piesakies pie ARTEH uz diagnostiku un gan jau noteiks tev "vainīgo". Ja ir vēlme pašam meklēt - sāc ar turbīnas ieplūdi- vai nav eļļa, paskaties kas notiek ar kartera ventilācijas trubām un vārstu? Tad arī varēsi izdarīt secinājumus :wink:
Ja man līdz ARTEHam nebūtu 210 km, sen jau būtu pieteicies!

Re: No izpūtēja balti dūmi

Posted: Wed Jan 29, 2014 10:30 pm
by Ainars
elmo wrote:Labi vien darīji, ka izgriezi to katalizatoru, citādi man viņš taisa sērūdeņradi! :mrgreen::twisted:
Kārtīgi uzber, apstājies pie luksafora un fū...., puvušas olas! :mrgreen:
tu to nopietni vai kautko fleitee? deelj gaazes?

Re: No izpūtēja balti dūmi

Posted: Wed Jan 29, 2014 10:37 pm
by Vilcins
Mahmuds wrote:Es 3 nedēļas atpakaļ izgāju skati bez aizrādījumiem!
Kartera ventilāciju nomainīju 1/2 gadu atpakaļ.
Man līdz šim ēda kādus 2,5 l uz 10k km. Cik apmēram izmaksāja eļļas gredzenu un vārstu blīvslēgu maiņa?
Mans mehs man ieteica karterī ieliet Prolong super heavy duty oil stabilizer. ŠOdien nopirku un apmēram 1/2 l ielēju, ja eļļas līmenis vēl kritīsies, pieliešu klāt.
Ielej vel visadas piedevas ne tikai gredzeni un varstu gumijas bus jamaina,ja lieto kvalitativu ellu,tad visas nepieciesamas piedevas jau ir ella.

Re: No izpūtēja balti dūmi

Posted: Wed Jan 29, 2014 10:42 pm
by Vilcins
Ainars wrote:savam ari to esmu noverojis... pirms gada izgrieza katalizatoru, smaka vel pretigaka kljuva. :)
Ko izdarija ar 2.zondi,atprogrameja vai atstaja ka ir?Man ar neliek miera tas katins.

Re: No izpūtēja balti dūmi

Posted: Wed Jan 29, 2014 10:49 pm
by elmo
Ainars wrote:
elmo wrote:Labi vien darīji, ka izgriezi to katalizatoru, citādi man viņš taisa sērūdeņradi! :mrgreen::twisted:
Kārtīgi uzber, apstājies pie luksafora un fū...., puvušas olas! :mrgreen:
tu to nopietni vai kautko fleitee? deelj gaazes?
Gribi paošņāt!? :mrgreen:
Tikai vajag apstāties tā, lai vējš no aizmugures!


PS: opelistu forumos raksta, ka svaigam katalizatoram jāsmaržo pēc riekstiem, bet ja smird pēc puvušām olām, tad iet uz galu!