Gac 9-5 Aero GB12
Posted: Sun Sep 21, 2014 9:10 pm
Kaut kā nebiju domājis rakstīt par šo, bet, nu, svētdienas vakars, verbālā caureja, tad nu, nolēmu iepazīstināt saabistus ar savējo, tā teikt, projektu... Īstenībā jau par projektu šī vārda klasiskajā izpratnē šo 9-5 Aero grūti nosaukt, jo auto tiek izmantots ikdienā. Bet, nu, tā kā, darīt tur ir ko, tad padalīšos ar norises gaitu, uzvarām, zaudējumiem, smiekliem, asarām utt. utjp.
Tātad, izejas materiāls - SAAB 9-5 Aero, 2005.gads, automāts, sedans, pirkts jauns Latvijā, vēl ar E&S Auto uzlīmi. Vispār jau kā ikdienas auto skatījos uz Volvo (S60, S80, V70), bet neviens no apskatītajiem tā īsti neiepatikās un tad, kā ar bomi pa peri, sapratu, ka tomēr gribu 9-5 Aero ar automātu. Vēlams, sedanu un ar gatavu gāzes iekārtu iekšā. Teorētiski, varētu jau arī ņemt benzīnnieku un mest gāzi, bet, tā kā tirgū gāzēto auto cenas ir aptuveni vienādas ar benzīnnieku, tad kaut kā nevaru iedomāties iemeslu, kāpēc būtu jāremontē gāzes iekārta tās uzstādes izmaksu summās, tāpēc izšķīros pa labu jau nogāzētam auto. Uzreiz sapratu, ka vilkaci negribu, jo feisliftētais (2001.-2005.) vizuāli patīk labāk. Arī salons vecajam modelim, manuprāt, ir gaumīgāks. Bez tam, vilkači Aero maksā apm. 2x dārgāk, nemaz nerunāsim par to, ka Latvijā uz to brīdi nebija piedāvājuma.
Vispār, kā jau te arī iepriekš bija izskanējis, Aero tirgus Latvijā ir ļoti švaks, bet auto vajadzēja diezgan steidzami, jo iepriekšējais bija pārdots un augša lika saprast, ka ilgstoši parazitēt uz darba autoparka rēķina arī nevarēs. Uz to brīdi bija pieejami 5 Aero 9-5 feisliftētie saabi ar automātiem - 2 Alfa Motorā, bet, tā kā izdzirdot par šo placi, man mati sāk krist ārā un valoda raustīties, plus vēl, apskatīto auto sadaļā par tiem jau "atsauksmes" bija lasītas, tos atmetu, pat neapskatījies. Tad viens tumši zils vagons bija otrā slavenajā placī - Mustangs Auto. Cena bija aptuveni tāda pati kā šim, plus vēl jārēķinās ar reģistrācijas izmaksām, plus vēl tātad, gāzes iekārtas izmaksām, nu un gan jau ka ķēde arī būtu jāmaina. Plus vēl plača slava. Karoče, atmetu arī to. Palika 2 sedani, ko tirgoja privātie, abi gāzēti - šis un vēl viens tumši zils 2002.gada. Vispirms apskatījos to "2002.gada". Tiesa gan, tas izrādījās 2001.gada decembra (oi, kā man šī muldēšana sludinājumos tracina), plus tam vizuālais bija tāds so so - arkas, priekšējais bampers. Otrs - šis 2005. gada brūnais. Cenas starpība - 1000 EUR. Abus aizvedu uz Arteh. Rezumē bija tāds - zilais it kā tehniski bija labāks, bet ar švakāku vizuālo, plus vēl faktiski uzreiz jāmaina ķēde. Bez tam, saimnieks ne santīma negribēja mest nost. Brūnais bija vizuāli labāks, par 4 gadiem jaunāks, bet tehniski štruntīgāks, bet ķēde uzreiz nav jāmaina, tehniski tādā ziņā, ka visādi sīkumi, plus DI. Tā kā vizuāli labāk patika brūnais (krāsa baigi smukā), plus tam aprīkojums bija labāks, plus īpašnieks bija gatavs 300 EUR vēl no cenas nomest nost un plus vēl nebija vairs laika meklējumiem un bija pagalam apnicis, pieņēmu lēmumu par labu brūnajam.
Pirmais, kas pēc iegādes tika izdarīts - samainīti visi šķidrumi un saregulēta gāzes iekārta, lai kaut cik normāli darbojas un neraustās, kolīdz "ieber grīdā". Iegādājos aizmugurējo apakšējo spolieri Artehā plus uzliku citu DI - lietotu. Auto gāja jūtami labāk, bet arī tas bija kļūdains. Līdz ar to sāku apzināties, ka jāsāk krāt nauda jaunam DI. Neko daudz laika krāšanai nesanāca, jo vienā jaukā rītā vairs nevarētu piedarbināt auto. Nācās ar evakuatoru vest uz darbu. Pēc tam ar grūtībām dabūju pie dzīvības (gāzējot un neļaujot slāpt nost ar kādu 5. reizi). Aizvedu uz Arteh un pēc servisa apmeklējuma tiku nostādīts fakta priekšā, ka vai nu turpmāk būs jābrauc ar benzīnu vai arī atkal jāmaina DI. Sapratu, ka nav jēgas cīnīties ar lietotiem, jāpērk jauns. Tā nu 400 eUro tika investēti jauna DI iegādei. Ceru, ka kādus gadus piecus ies.
Nopriecājos, ka vairs nebūs jāskatās uz degošu Check Engine, bet kas tev deva! Ar jauno DI nobraucu apm. 2 nedēļas un tad Lietuvā Check Engine iedegās no jauna. Auto tika pieslēgts kardiogrammai un tika konstatēts, ka sprausla uz 1.cilindru nešancē kā vajag. To gan arī varēja just pēc tā, ka auto tukšgaitā baigi stabili tomēr nestrādā. Lai nu kā, šis jautājums tuvākajā laikā tiks atrisināts.
Lai nu kā, kopumā mašīna man patīk. Pat labāk kā apm. 4 reizes dārgākais Qashqai+2, ar ko braucu pirms tam. Šobrīd no risināmām lietām ir šādas:
Tehniski:
Ksenona bloks labajā pusē (plānots nākamnedēļ, jo tā dēļ izmeta no apskates);
Abi pakaļējie lodbalsti (ir jau iegādāti, tiks mainīti nākamnedēļ, jo to dēļ izmeta no apskates);
Minētā sprausla;
Vadītāja sēdekļa apsilde (nestrādā);
Pasažiera sēdeklis (pārāk daudz strādā - neslēdzas ārā apsilde, šobrīd ir izrauts relejs, kā dēļ nestrādā ne apsilde, ne ventilācija, ne regulēšana);
Kaut kas priekšpusē (laikam kreisajā pusē) klab, braucot pa bruģi. Apskatē it kā nepiesējās, bet, nu, nepatīk tā skaņa.
Pārkingi nestrādā (uz diviem kompis met kļūdu).
Šobrīd tāds nopietnākais laikam - nākamgad vasarā plānota ķēdes maiņa, plus motora vāks (eļļas noplūde). Gan jau ka vēl kaut kas parādīsies.
Vēl viena lieta - iedarbinot auto, SID met ārā theft protection failure. It kā siģene strādā, bateriju nomainīju, bet, nu, kļūdu met. It kā neko tas neiespaido, bet, nu, kacina tādi paziņojumi.
Vizuāli:
Jāpārkrāso pakaļējais bampers (vairākās vietās saskrāpēts). Par šo gan ceru, ka kāds man kaut kad ieliks pakaļā (diezgan bieži gadās), tad varēšu sataisīt pa viņa OCTu, pie viena tad arī droši vien tas gāzes caurums tiks pārvietots zem degvielas vāciņa, plus arī iepriekš minētie sensori sataisīti.
Jānomaina abi spoguļstikliņi - izplūduši. Šobrīd kaut kā tomēr sliecos uz parastajiem, jo pašaptumšojošos lietotus dabūt nevar, jauni maksā 200 EUR gabalā;
Jākrāso bagāžnieka vāks - mazliet ruslans;
Jākrāso labās priekšējās durvis un pakaļējais spārns - sīkas buktītes. Bet tas kaut kad nākotnē, jo krāsa nav bojāta;
Būs jātaisa vai jāmaina vadītāja sēdeklis (ieplīsusi āda sānā), tikai tādu pelēku nekur nevar dabūt.
Vajadzīgs arī jauns elkoņbalsts, esošais baigi nobružāts.
Tad vēl - varbūt kāds var līdzēt. Vajadzīgs labās puses saulessargs. Vāciņš ir nolauzts. Pieļauju, ka to atsevišķi dabūt nevarēs.
Tad vēl ir ideja visas plastmasas, tai skaitā, rokturus nopindzelēt virsbūves krāsā, notonēt stiklus, kaut kad nākotnē varbūt iemest lielo displeju. Bet tad jau redzēs...
Ak jā, un jāsāk pamazām meklēt ziemas diski uz 16.izmēru. No pasāta ir saglabājušās 205/60 R16 šipenes. Varbūt kāds var ko smuku piedāvāt?
Nu, tā, kaut kā. Te arī pāris bildes, ko šodien ātrumā sabildēju.
Tātad, izejas materiāls - SAAB 9-5 Aero, 2005.gads, automāts, sedans, pirkts jauns Latvijā, vēl ar E&S Auto uzlīmi. Vispār jau kā ikdienas auto skatījos uz Volvo (S60, S80, V70), bet neviens no apskatītajiem tā īsti neiepatikās un tad, kā ar bomi pa peri, sapratu, ka tomēr gribu 9-5 Aero ar automātu. Vēlams, sedanu un ar gatavu gāzes iekārtu iekšā. Teorētiski, varētu jau arī ņemt benzīnnieku un mest gāzi, bet, tā kā tirgū gāzēto auto cenas ir aptuveni vienādas ar benzīnnieku, tad kaut kā nevaru iedomāties iemeslu, kāpēc būtu jāremontē gāzes iekārta tās uzstādes izmaksu summās, tāpēc izšķīros pa labu jau nogāzētam auto. Uzreiz sapratu, ka vilkaci negribu, jo feisliftētais (2001.-2005.) vizuāli patīk labāk. Arī salons vecajam modelim, manuprāt, ir gaumīgāks. Bez tam, vilkači Aero maksā apm. 2x dārgāk, nemaz nerunāsim par to, ka Latvijā uz to brīdi nebija piedāvājuma.
Vispār, kā jau te arī iepriekš bija izskanējis, Aero tirgus Latvijā ir ļoti švaks, bet auto vajadzēja diezgan steidzami, jo iepriekšējais bija pārdots un augša lika saprast, ka ilgstoši parazitēt uz darba autoparka rēķina arī nevarēs. Uz to brīdi bija pieejami 5 Aero 9-5 feisliftētie saabi ar automātiem - 2 Alfa Motorā, bet, tā kā izdzirdot par šo placi, man mati sāk krist ārā un valoda raustīties, plus vēl, apskatīto auto sadaļā par tiem jau "atsauksmes" bija lasītas, tos atmetu, pat neapskatījies. Tad viens tumši zils vagons bija otrā slavenajā placī - Mustangs Auto. Cena bija aptuveni tāda pati kā šim, plus vēl jārēķinās ar reģistrācijas izmaksām, plus vēl tātad, gāzes iekārtas izmaksām, nu un gan jau ka ķēde arī būtu jāmaina. Plus vēl plača slava. Karoče, atmetu arī to. Palika 2 sedani, ko tirgoja privātie, abi gāzēti - šis un vēl viens tumši zils 2002.gada. Vispirms apskatījos to "2002.gada". Tiesa gan, tas izrādījās 2001.gada decembra (oi, kā man šī muldēšana sludinājumos tracina), plus tam vizuālais bija tāds so so - arkas, priekšējais bampers. Otrs - šis 2005. gada brūnais. Cenas starpība - 1000 EUR. Abus aizvedu uz Arteh. Rezumē bija tāds - zilais it kā tehniski bija labāks, bet ar švakāku vizuālo, plus vēl faktiski uzreiz jāmaina ķēde. Bez tam, saimnieks ne santīma negribēja mest nost. Brūnais bija vizuāli labāks, par 4 gadiem jaunāks, bet tehniski štruntīgāks, bet ķēde uzreiz nav jāmaina, tehniski tādā ziņā, ka visādi sīkumi, plus DI. Tā kā vizuāli labāk patika brūnais (krāsa baigi smukā), plus tam aprīkojums bija labāks, plus īpašnieks bija gatavs 300 EUR vēl no cenas nomest nost un plus vēl nebija vairs laika meklējumiem un bija pagalam apnicis, pieņēmu lēmumu par labu brūnajam.
Pirmais, kas pēc iegādes tika izdarīts - samainīti visi šķidrumi un saregulēta gāzes iekārta, lai kaut cik normāli darbojas un neraustās, kolīdz "ieber grīdā". Iegādājos aizmugurējo apakšējo spolieri Artehā plus uzliku citu DI - lietotu. Auto gāja jūtami labāk, bet arī tas bija kļūdains. Līdz ar to sāku apzināties, ka jāsāk krāt nauda jaunam DI. Neko daudz laika krāšanai nesanāca, jo vienā jaukā rītā vairs nevarētu piedarbināt auto. Nācās ar evakuatoru vest uz darbu. Pēc tam ar grūtībām dabūju pie dzīvības (gāzējot un neļaujot slāpt nost ar kādu 5. reizi). Aizvedu uz Arteh un pēc servisa apmeklējuma tiku nostādīts fakta priekšā, ka vai nu turpmāk būs jābrauc ar benzīnu vai arī atkal jāmaina DI. Sapratu, ka nav jēgas cīnīties ar lietotiem, jāpērk jauns. Tā nu 400 eUro tika investēti jauna DI iegādei. Ceru, ka kādus gadus piecus ies.
Nopriecājos, ka vairs nebūs jāskatās uz degošu Check Engine, bet kas tev deva! Ar jauno DI nobraucu apm. 2 nedēļas un tad Lietuvā Check Engine iedegās no jauna. Auto tika pieslēgts kardiogrammai un tika konstatēts, ka sprausla uz 1.cilindru nešancē kā vajag. To gan arī varēja just pēc tā, ka auto tukšgaitā baigi stabili tomēr nestrādā. Lai nu kā, šis jautājums tuvākajā laikā tiks atrisināts.
Lai nu kā, kopumā mašīna man patīk. Pat labāk kā apm. 4 reizes dārgākais Qashqai+2, ar ko braucu pirms tam. Šobrīd no risināmām lietām ir šādas:
Tehniski:
Ksenona bloks labajā pusē (plānots nākamnedēļ, jo tā dēļ izmeta no apskates);
Abi pakaļējie lodbalsti (ir jau iegādāti, tiks mainīti nākamnedēļ, jo to dēļ izmeta no apskates);
Minētā sprausla;
Vadītāja sēdekļa apsilde (nestrādā);
Pasažiera sēdeklis (pārāk daudz strādā - neslēdzas ārā apsilde, šobrīd ir izrauts relejs, kā dēļ nestrādā ne apsilde, ne ventilācija, ne regulēšana);
Kaut kas priekšpusē (laikam kreisajā pusē) klab, braucot pa bruģi. Apskatē it kā nepiesējās, bet, nu, nepatīk tā skaņa.
Pārkingi nestrādā (uz diviem kompis met kļūdu).
Šobrīd tāds nopietnākais laikam - nākamgad vasarā plānota ķēdes maiņa, plus motora vāks (eļļas noplūde). Gan jau ka vēl kaut kas parādīsies.
Vēl viena lieta - iedarbinot auto, SID met ārā theft protection failure. It kā siģene strādā, bateriju nomainīju, bet, nu, kļūdu met. It kā neko tas neiespaido, bet, nu, kacina tādi paziņojumi.
Vizuāli:
Jāpārkrāso pakaļējais bampers (vairākās vietās saskrāpēts). Par šo gan ceru, ka kāds man kaut kad ieliks pakaļā (diezgan bieži gadās), tad varēšu sataisīt pa viņa OCTu, pie viena tad arī droši vien tas gāzes caurums tiks pārvietots zem degvielas vāciņa, plus arī iepriekš minētie sensori sataisīti.
Jānomaina abi spoguļstikliņi - izplūduši. Šobrīd kaut kā tomēr sliecos uz parastajiem, jo pašaptumšojošos lietotus dabūt nevar, jauni maksā 200 EUR gabalā;
Jākrāso bagāžnieka vāks - mazliet ruslans;
Jākrāso labās priekšējās durvis un pakaļējais spārns - sīkas buktītes. Bet tas kaut kad nākotnē, jo krāsa nav bojāta;
Būs jātaisa vai jāmaina vadītāja sēdeklis (ieplīsusi āda sānā), tikai tādu pelēku nekur nevar dabūt.
Vajadzīgs arī jauns elkoņbalsts, esošais baigi nobružāts.
Tad vēl - varbūt kāds var līdzēt. Vajadzīgs labās puses saulessargs. Vāciņš ir nolauzts. Pieļauju, ka to atsevišķi dabūt nevarēs.
Tad vēl ir ideja visas plastmasas, tai skaitā, rokturus nopindzelēt virsbūves krāsā, notonēt stiklus, kaut kad nākotnē varbūt iemest lielo displeju. Bet tad jau redzēs...
Ak jā, un jāsāk pamazām meklēt ziemas diski uz 16.izmēru. No pasāta ir saglabājušās 205/60 R16 šipenes. Varbūt kāds var ko smuku piedāvāt?
Nu, tā, kaut kā. Te arī pāris bildes, ko šodien ātrumā sabildēju.