• Aero ķipa veras, bet...
Page 1 of 8

Aero ķipa veras, bet...

Posted: Thu Apr 07, 2016 11:05 am
by Jurģis
Subjekts 9-5 2002 aero AT gāze.

Padalieties pieredzē ar mani kā saab nepazinēju. (15 gadus esmu braucis ar vācu dīzeļiem)

Tātad, mani novērojumi/jautājumi:
1) Automāts ir inženieriski nemoderns un neefektīvi izmanto jaudu ar 1. un 2. ātrumu? Sajūta, ka īstais pūtiens un spiediens mugurā ir sākot ar 3. ātrumu. Vai tā ir norma? Pati kārba slēdzas maigi un labi. Prakstiski atšķirību starp gāzi un benzīnu arī nejūt.

2) Pēc sajūtām nav ražotāja norādītās 8.2 sek 0-100. Joka pēc paniekojos ar kaut kādām mob. aplikācijām, kas mērī paātrinājumu. Tās uzrāda drīzāk kaut kur rajonā starp 9-10 sek līdz 100km/h. Auto ir oriģināli 220k, ļoti kopts, nekas nedūmo, negrab, nesvilpo. Nekādas kļūdas nemet, būts arī pie ArTEH pārbaudīties.
Vai citiem lietotājiem ir līdzīga pieredze/novērojumi ''asuma trūkumā'' līdz 100km/h?

3) Stiepjot virs 4.5k līdz galam, reizēm ir sajūta, ka jauda ''nopeld'' vai tā kā viegli pieraustās. Kādas idejas, ņemot vērā, ka kļūdu nav? Spoles?

4) Un pats interesantākais, kas man nedod mieru. Globālajos forumos daudz tiek runāts par 17. drošinātāju, kurš atbild par ECU. Tā kā ECU esot adaptīvs, tad to varot pārstartēt, izraujot drošinātāju, un auto jauda ''pamostoties''. Vai kāds var par šo pakomentēt?

5) Vai ''Čipojot'', ECU joprojām saglabā adaptēšanās funkciju, vai arī tā tiek likvidēta?

Re: Aero ķipa veras, bet...

Posted: Thu Apr 07, 2016 11:27 am
by OSC
Sākās :mrgreen:

Re: Aero ķipa veras, bet...

Posted: Thu Apr 07, 2016 11:50 am
by Jurģis
Tava atbilde diezko nepalīdz :mrgreen:

Re: Aero ķipa veras, bet...

Posted: Thu Apr 07, 2016 12:10 pm
by OSC
1) Jā, automāts ir lēns, Tev ir 4 vai 5AT ?
1jā un 2jā un ierobežota grieze, tādēļ arī 3šajā Aero tikai atverās.

2) 9-10sek ir stipri par daudz.

Vai esi skatījies visu filtru stāvokli un kad tiek ir pēdējo reizi mainīti? Kad mainītas sveces?
Vai vakuma trubas visas ir vietā un turbo nebūš kautkur garām?
Kādi Tev ir diski, riepas, cik smagi un cik lieli?

Es sāktu ar elementārām lietām, un tālāk skatīties dziļāk

Re: Aero ķipa veras, bet...

Posted: Thu Apr 07, 2016 12:14 pm
by Arnijs
1. Tā ir
2. Ja ir benzīns/gāze - tā var būt. Jādzēš adaptācijas un tad jāskatās.
3. Uz ko "nopeld"? Uz gāzes, vai uz benzīna. Jebkurā gadījumā - nomaini sveces.
4. Pamēģini! Neko sliktu ar to nesadarīsi. Ja "pamostas", iespējams , vainīgi gāzes regulējumi.
5. Saglabā.

Re: Aero ķipa veras, bet...

Posted: Thu Apr 07, 2016 1:33 pm
by Vilcins
3. obligati visas vakuma trubas un vienvirziena varsti janoceko ;)

Re: Aero ķipa veras, bet...

Posted: Thu Apr 07, 2016 3:25 pm
by Jurģis
Paldies par atbildēm, tieši tas, ko vēlējos saņemt.

Iesākumam būs, kur parakt.

Bet atbildot papildus:

- Auto ir pilnīgs standarts, diski oriģinālie R17 ar pusdzīvām vasarenēm oriģinālā izmērā.

- Auto jauda pie augstiem apgriezieniem mēdz nopeldēt vienādi - gan pie gāzes, gan benzīna.

- Vakuuma trubiņas un sveces neesmu čekojis. Būs vien jāsāk ar standarta apkopīti un izložņāšanu pie tuvojošās dzinēja eļļas maiņas.


Vēl jautājums - vai ir normāli, ka mierīgi braucot pilsētā, nenovēroju būtisku kārbas darbības atšķirību starp parasto un Sport režīmu? Man S režīmā tāpat kārba slēdzas uz zemiem apgriezieniem un turas uz 1.5rpm

Re: Aero ķipa veras, bet...

Posted: Thu Apr 07, 2016 5:48 pm
by martinnos
A ko, Tu gribi, lai mierīgi braucot Tu mocītu motoru un bezjēdzīgi tērētu degvielu?!
Moš Tev vajag manuāli - varēsi mocīt mašīnīti kā pienākas ;)

Re: Aero ķipa veras, bet...

Posted: Thu Apr 07, 2016 7:27 pm
by elmo
Ja ir 5 robu tomāts, viņš adaptējas braukšanas stilam. Ja visu laiku sēņo un tad grib sportot, tad viņš brauks kā aizmidzis.
Savukārt pēc dienas kartinga trasē atkal nevar mierīgi pabraukt! :)

Re: Aero ķipa veras, bet...

Posted: Thu Apr 07, 2016 8:17 pm
by edd
cik ātri notiek adaptācija?

Re: Aero ķipa veras, bet...

Posted: Thu Apr 07, 2016 8:30 pm
by elmo
Nu kāds laiciņš paiet!Manam patīk, kad paspaida gāzes pedāli, iemin grīdā, atlaid, iemin grīdā, atlaid.

Kaut gan es vairs neatceros kā ir braukt ar stock aereo! :twisted:

Tu jau vari noraut klemmi aķim un pieliekot atpakaļ vinš jau sāks lasīt visas adaptācijas no jauna!Principā uzreiz vajadzētu palikt jestrākam!

Re: Aero ķipa veras, bet...

Posted: Fri Apr 08, 2016 9:39 am
by Jurģis
martinnos wrote:A ko, Tu gribi, lai mierīgi braucot Tu mocītu motoru un bezjēdzīgi tērētu degvielu?!
Moš Tev vajag manuāli - varēsi mocīt mašīnīti kā pienākas ;)
Es tikai vēlos būt pārliecināts, ka ar auto viss ir kārtībā. Šis ir pirmais automāts no daudziem līdz šim lietotajiem, kurš sport režīmā uzvedas praktiski bez izmaiņām.
Sport režīms parasti nav domāts degvielas ekonomijai.

Bet es tikai mācos saab, zēni...;)

Pamanīju, ka turbo dačiks rāda dzeltenajam pa vidu. Ja pareizi saprotu, vajadzētu būt pie sarkanā? Iešu ka nočekošu, kas ar tām trubām un turbo piediena vārstiem darās.

Re: Aero ķipa veras, bet...

Posted: Fri Apr 08, 2016 10:11 am
by elmo
Sport režīmā ir jābūt atsaucīgākam un jātur augstāki apgriezieni, pirms pārslēgšanās!
Tā kā tev tur kaut kas ir aizgājis greizi.

Re: Aero ķipa veras, bet...

Posted: Fri Apr 08, 2016 11:32 am
by Jurģis
Atsaucīgāks S režīmā ir. Bet tie apgriezieni īsti neturās. Dzīvot tas īsti netraucē.

BET. Šorīt ieguvu ''citu'' saab :)

Noglušīju turbo spiediena vārsta augšējo trubiņu. Tagad turbo pūš kā nākas, dačiks aiziet līdz sarkanajam un jauda ''nepeld''. Smaids līdz ausīm. Bail domāt, kā veras čipots aero.

Jautājums - neesmu padziļināts turbo vakuumu speciālists un vēl tikai apgūstu saab nianses - vai drīkst ar tādu noglušītu vakuuma trubu braukt ilgstoši, un kādas ir iespējamās negatīvās blaknes? Vnk baigais besis rakņāties dziļāk un meklēt, kurš vārsts ir beigts, un to mainīt, sevišķi, ja tam, iespējams, tāpat nav baigās jēgas.

Re: Aero ķipa veras, bet...

Posted: Fri Apr 08, 2016 12:14 pm
by Arnijs
Braukt ar tādu nav ieteicams. Iespējams, ka auto ECU saņem nevēlamus signālus un pats "nomet" jaudu caur APC vārstu. Tagad viņam šī iespēja ir liegta un neviens nevar zināt, kā tas var beigties ilgtermiņā.