• Projekts: Manta ar saab T5.5
Page 1 of 2

Projekts: Manta ar saab T5.5

Posted: Mon Jun 13, 2016 11:51 pm
by janis.tnt
Sveicināti,

Ceru, ka ārā nemetīsiet, jo šoreiz nebūs runa par SAAB`u, bet opeli ar saaba iesprici. Bet vismaz GM grupa :D

Image

Pašlaik pārbūvēju mantu uz turbo, tā kā jau kādu laiku iepriekš briedu uz šādu pārbūvi apskatīju alternatīvus variantus L-jetronic oriģinālajai špricei, no kuras turbo variantā labāk atvadīties. Strādātu jau, bet ja ir kas labāks, tad ne.
Pētot variantus, ko tad likt, nonācu līdz T5.5 sistēmai, kas būtu lētāka alternatīva MS un citiem stand alone variantiem. Turklāt programējas un no dzimšanas ir domāta turbo.

Ja kādam interesē, tad topiks par mantu ir te: http://opel-blitz.lv/forum/viewtopic.ph ... &start=225

Un iedvesma te:
http://saabworld.net/showthread.php?t=27163

http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=336609

bija vel arī smukāki, varianti, bet uz ātro linku nevaru atrast.

Dzinējs būs mazliet modificēts oriģinālais 2 litru 8 vārstu, sagatavots uz turbo, ar CR 8:1. Sadalene paliek atmo.
Izplūdes kolektors būs zirnekļa jeb tubular style, lai ātrāk iegriež.
Mērķis ir ap 170...200 zs. Oriģinali dzinejam 110 zs.

šajā topikā mēģināšu noskaidrot jautajumus, kas saistās ar T5.5 uzstādīšanu.

Pagajušo rudeni, mazliet aiz nezināšanas aplasīju 93` gada 9000cse ar 2.0t dzineju (kur protams ir t5.2):
Ir sagādātas: sprauslas, deveji, apgraizīts vadu vīstoklis, 3 vadu lambda, turbīna t25, bremžu vakuuma pastiprinātājs,
Principā viss izņemot pašu kompi un boost kontrolieri.

Šajā sakarā pirmie jautājumi:

1) Kā ir ar t5.2 un t5.5 saderību? Sensori, vadi, sprauslas? Vai var lietot t5.5 ar 5.2 elementiem?
http://uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic.php?f=3&t=49696
Inžektori man ir 5.2 melni ar dzelteniem gredzeniem pie o-ringiem. Derēs?

2) Cilvēki iesaka nelietot t5.5 boost regulatoru, bet pielāgot no t7, ar nelielu lodesanu iekš ecu.
http://www.saablink.net/forum/performan ... /65737.htm

3) Nav speed signal no spidometra. Cik ļoti tas ir vajadzīgs? Vai tas ietekmē turbo spiedienu visiem ecu, vai tikai no automata?

4) Vai ir vērts čakarēties ar ecu vadītu boost spiedienu? Varbūt pietiek ar manuālu boost control?
Cik var lasīt netā, tad tas strādājot, auto paliek ar asāku uzravienu. Mantai tomet pakaļas piedziņa :D

5) Vai ir kāds cilvēks kas būtu zinatājs iekš T5.5 programmēšanas? Domāju, ka vadības bloku vajadzēs piekoriģēt pie motora.
Neticu, ka būs tā ka startē un viss uzreiz ir labi.

Re: Projekts: Manta ar saab T5.5

Posted: Tue Jun 14, 2016 12:17 am
by KoreFun
Beidzot kāds interesants projekts tiek postēts!

Pa tēmu:
1. Inžektorus nāksies programmēt eksperementālā veidā (vai nu arī online'ā), jo T5 suite nepiedāvā tādus inžektorus izvēlēties. Vienkāršāk iegādāties sarkanās sprauslas. (Vismaz sākumam, lai būtu pāris konstanti atskaites punkti)
2. Boost kontrolleru viennozīmīgi no T7. Jaunu.
3. Ātruma signāls tiek ņemts no ABS devēja uz riteņa. Salīdzinot ātrumu ar apgriezieniem ECU saprot kāds ātrums ir ieslēgts manuālai kārbai (pārnesumu skaitļus T5Suite ļauj ierakstīt katram ātrumam)
4. Kāds spiediens tiek plānots?

Re: Projekts: Manta ar saab T5.5

Posted: Tue Jun 14, 2016 12:18 am
by Arnijs
Sveiks!
Ar interesi sekosim, kas Tev no tā labs sanāks ;) Jau tagad nojaušu dažus labus zemūdens akmeņus.
Un - Tavu projektu Opelblitz lapā nereģistrēti lietotāji neredz (tb - linku pa taisno) Vēlams norādīt ceļu, kur meklēt forumā.

Re: Projekts: Manta ar saab T5.5

Posted: Tue Jun 14, 2016 9:25 am
by Nauris_t16
Sveikts!

Mantas patīk un Trionic tiešām ir laba alternatīva standalone. Parasti gan trionic liek kopā ar saab motoru :)

Vajadzēja gan ņemt par pamatu T5.5, būtu vieglāk. Kaut kas gan jau, ka sader. Pamata atšķirība ir CPS.

1. man pašam ir 330cc sprauslas, tas vienkārši ir koriģēts degvielas kartē - vajag 340cc, bet visi LV zin, ka saab sarkanās sprauslas ir kruta un tāpēc viņas maksā kosmosu un tiek izķertas.

2. liec T7 BPC un miers - jauns maksā relatīvi lēti un ir ilgmūžīgāks.

3. Pie kājas - tiek noņemti pirmā un otrā ātruma boost limiteri un viss strādā, pats braucu bez ātruma signāla.

4. Tur nav nekas jāčakarējas un kā nekā, trionic pamatburvība ir faktā, ka viens bloks kontrolē visu un, pie tam, ļoti labi kontrolē. Lielas jaudas trionic projektiem parasti netiek novēroti nekādi ārējie kontrolieri.

5. Skaties PM un dabūsi labas atbildes uz visiem saviem jautājumiem.

Re: Projekts: Manta ar saab T5.5

Posted: Tue Jun 14, 2016 9:35 am
by janis.tnt
Vakarā meģināšu salabot kaut ko ar to linku.

Spiediens plānojas ap 0.5 sākumā, paskatoties kā dzinējs uzvedas, varētu kāpināt lidz aptuveni 0,8.

ABS Mantai nav. Principā vācu žigulis :D

Gribētos pilnu boostu visos ātrumos, lai nav limitēts uz 1, 2, 3. Uzrāviena limitēšanai domāts gāzes pedālis.

T5 grāmatā ir info lapas par turbīnām, t25 ir efektīva līdz 1.1 bar, bet tādu spiedienu pūst tāpat man negribētos dēļ stock virzuļiem un klaņiem. Viņi protams ir izturīgi, bet nav domāti tādai slodzei.

Re: Projekts: Manta ar saab T5.5

Posted: Tue Jun 14, 2016 11:16 am
by lawyer
Labais! :clap:

Re: Projekts: Manta ar saab T5.5

Posted: Tue Jun 14, 2016 1:11 pm
by KoreFun
Nu ja boost'u nav plānots limitēt, tad var iztikt bez ātruma signāla.

Par T25 - tāpēc arī prasīju par plānoto spiedienu. Ja ir doma pūst vairāk par 1Bar, tad jēdzīgāk uzreiz likt TD04.

Vispār vēl nesen sarkanas sprauslas bija daudz un daudz viņi nemaksāja :) Ja ir interese, tad varu painteresēties vienam cilvēkam, kuram nesen vēl bija viens komplekts.

Lai veicās!

Re: Projekts: Manta ar saab T5.5

Posted: Tue Jun 14, 2016 5:17 pm
by janis.tnt
Ja tā lieta pēctam būs vienkāršāka, tad varētu apdomāt variantu par sarkanajām sprauslām. Cerams, ka viņām izmēri ir identisi, jo jau ir sabūveta degvielas sliede sprauslām.
Injector information

Stock injectors on Saab 9000 1993
Brand: Lucas
Mfd. p/n:D5162EA
Imp: 15.9 Ohms
Flow: 286g C7H16 @ 3 bar / 60s (~408 cc/min)


Stock injectors on Saab 9000 1994-1998
345 cc/min @ 3 bar fuel pressure
Static Flow Rate: 31.6 lb/hr @ 43.5PSI = 239.4 g/min = 349 cc/min (+/-4%)
Dynamic Flow Rate 2.5ms pulse width @ 100Hz: 6.68 mg/pulse (+/-6%)
Coil Resistance: 16.2 Ohms (+/-0.35 Ohms)
Physical Dimensions: EV1 Body Type
Connector: Minitimer (Bosch EV6)


Possible upgrades can be:
Bosch -968 “Green Giants”
465 cc/min @ 3.8 bar fuel pressure.
413 cc/min @ 3.0 bar fuel pressure.
Tikai tiem, kas man ir nebija zilas strīpas, un tie ir no CSE, tātad tie nav šeit minētie blueband LUCAS.

Papētīšu t5 grāmatu, bet sarkanie varētu interesēt gan.

Re: Projekts: Manta ar saab T5.5

Posted: Tue Jun 14, 2016 5:51 pm
by Brand
doma par manuālo boost pressure kontrolieri nav apsvērta?

Re: Projekts: Manta ar saab T5.5

Posted: Tue Jun 14, 2016 6:19 pm
by janis.tnt
Brand wrote:doma par manuālo boost pressure kontrolieri nav apsvērta?
Ir apsvērta. Bet man vel nav viennozīmīga viedokļa.

Re: Projekts: Manta ar saab T5.5

Posted: Tue Jun 14, 2016 6:33 pm
by KoreFun
Ir sprauslas, komplekts 40€.

Brand, priekš kam likt MBC vadībai, kaura ir paredzēta regulēt spiedienu un kura diezgan viegli pārrakstīt vajadzīgu spiedienu?

Re: Projekts: Manta ar saab T5.5

Posted: Thu Jul 07, 2016 10:58 am
by janis.tnt
Pagaidām lielu jaunumu nav sakarā ar nelielu laika trūkumu.
Motors joprojām pie meistara, bet esmu aizņemies citu bloku un galvu un top nerūsējošā izplūde uz 60mm.

Jautājums - vai trigger wheel (jeb kloķenes devēja rats ar caurumiem) priekš T5.5 der no pirms 1993 b234 dzinēja? (tepat forumā uz jaukšanu ies) Atvērumiem šķiet vajadzēja būt 60-2
To trigger wheel ir plāns likt motora priekšpusē uz skriemeļa, takā svarīgākais būs tieši tas lai atvērumi der T5.5.
Netā īsti nesapratu vai mēdz būt atšķirības starp tiem trigera wheeliem jo pa lielam piemin t5 bez versijas.

Re: Projekts: Manta ar saab T5.5

Posted: Thu Jul 07, 2016 2:44 pm
by Arnijs
janis.tnt wrote:Pagaidām lielu jaunumu nav sakarā ar nelielu laika trūkumu.
Motors joprojām pie meistara, bet esmu aizņemies citu bloku un galvu un top nerūsējošā izplūde uz 60mm.

Jautājums - vai trigger wheel (jeb kloķenes devēja rats ar caurumiem) priekš T5.5 der no pirms 1993 b234 dzinēja? (tepat forumā uz jaukšanu ies) Atvērumiem šķiet vajadzēja būt 60-2
To trigger wheel ir plāns likt motora priekšpusē uz skriemeļa, takā svarīgākais būs tieši tas lai atvērumi der T5.5.
Netā īsti nesapratu vai mēdz būt atšķirības starp tiem trigera wheeliem jo pa lielam piemin t5 bez versijas.
Trigger wheel vari ņemt no jebkura 9000, 900NG, 9-3OG un 9-5 ar 2.0,2.3 motoriem. galvenais, lai CKP būtu blokā. Agrīnajiem 9000 CKP bija uz kloķenes pr. skriemeļa. No tiem nederēs.

Re: Projekts: Manta ar saab T5.5

Posted: Wed Jul 13, 2016 10:19 am
by janis.tnt
KoreFun wrote:Ir sprauslas, komplekts 40€.

Brand, priekš kam likt MBC vadībai, kaura ir paredzēta regulēt spiedienu un kura diezgan viegli pārrakstīt vajadzīgu spiedienu?
Paldies, sagādātas sarkanās sprauslas.

Re: Projekts: Manta ar saab T5.5

Posted: Wed Jul 13, 2016 7:36 pm
by janis.tnt