• Balansa vārpstu jautājums!!!
Page 1 of 1

Balansa vārpstu jautājums!!!

Posted: Tue Jan 15, 2019 3:56 pm
by saab21
Laba diena visiem b2*4/b2*5 Saab vīlētājiem. :roll:
Pirms vēl nav iegādāts jauns pilnais motora ķēžu komplekts ir ļoti aktuāls jautājums par balansa vārpstām savam b234 projektam.
Raut ārā tās netaisos, vēlos atstāt (par to varam pat nediskutēt) . BET jautājums kādas atstāt? :think::think::think: b234 motora vai tomēr ielikt b235 motora. vārpstu nomaiņas plānu iemesls:
1) Finansiālais: OEM ķēdes komplekts priekš b234 mūsdienās ir palicis stipri dārgāks par b235 komplektu (tā kā tiek un tiks pirkts daudz visādi citi mezgli, kas maksā tik cik tas maksā, tad ieekonomēt ~100 eur uz ķēžu komplektu, ko iztērēt citu detaļu iegādē, būtu tīri patīkami)
2)Lietderīgais:būs/nebūs uzlabojumi? Tas ir vai būs panākts daļējs efekts, ko iegūst parasti, vārpstas amputējot vispār,jo b235 vārpstas ir svarā vieglākas (jo b235 virzuļi protams ir stipri vieglāki par b234).
Šīs drēbes lietpratēji saka,ka nekāda efekta, motora apgriezienu "uzturēšanā" nebūs, un būšu dabūjis TIKAI defektu: lielākas motora vibrācijas, bez jebkāda papildus efekta. BET.... kā ir zināms, pēdējā Saab 9000 ražošanas gadā (tas ir 1998) b234 motorus ražoja jau ar b235 balansa vārpstām, bet virzuļi joprojām bija vecie, labie, smagie b234 (varbūt es tomēr kļūdos un 1998 gadā jau visas motora iekšas bija no b235, lai gan detaļu katalogi rāda ka nē). Un ja es nekur nekļūdos,tad sanāk ka tādu kombināciju jau ir likuši arī rūpnīcā. :think:

Varbūt tomēr šeit ir kāds, kuram ir tāda kombinācija dzīvē (b234 virzuļi + b235 balansa vārpstas) un varētu padalīties vai ir kāda atšķirība (ja ir, tad laba vai slikta) vai arī nav, jo ja pat nav nekādas atšķirības, tad cenas ziņā izdevīgāk iebāzt b235 vārpstas (vārpstu izmaksas neskaitām, jo ir pieejamas gan vienas, gan otras)

Re: Balansa vārpstu jautājums!!!

Posted: Tue Jan 15, 2019 10:31 pm
by hofmaks
Ja ņemt vērā tīri fiziku,tad - ja virzuļu grupa ir 234,tad arī balansierim būtu jābūt smagākam. Kāpēc? Jā motors iegriezīsies uz sekundi vēlāk,bet pie lieliem apgriezieniem viņam būs vilkme,gaita un pārmetot robus nebūs apgriezienu kritums,kas dos priekšrocību- uzturēt max jaudu noteiktā apgriezienu diapazonā.
Savukārt ņemot 235 vāles - vinnēsi to sekundi uzņemot ātrumu,bet pie pārslēgšanās būs lielāks kritums,kurš atkal būs jāiegūst!
Bez vālēm - motors kā trimmeris. Uzņem ātri,inerci notur spararats,bet uzskatu,ka mīnuss ir nesporta režīmā braucot - pietrūkst tās inerces,lai iegrieztu. Vairāk efektīvs būs sportojot uz lieliem apgriezieniem!

Re: Balansa vārpstu jautājums!!!

Posted: Tue Jan 15, 2019 10:53 pm
by hofmaks

Re: Balansa vārpstu jautājums!!!

Posted: Thu Jan 17, 2019 1:15 pm
by saab21
Njaaa, laikam būs jāatstāj tās pašas b234 vārpstas (žēl tikai, ka nesanāk ne no viena dzirdēt pieredzi dzīvē kā ir b234 virzuļi + vieglās vārpstas) . :think:
Un laikam labāk būs jādomā par spararata apvirpošanu. Dzirdēju, ka atsauksmes no Tevis, Hofmak, par tādu darbību ir ļoti pozitīvas. :)

Re: Balansa vārpstu jautājums!!!

Posted: Thu Jan 17, 2019 1:54 pm
by vasils
Man ir b234 ar b235 varpstam. Neredzu nekādas izmaiņas. 9-5 vārpstas pirku arteh, jo kad 234ajam mainīju ķēdes komplektu man jaunie zobrati nederēja uz vecajām varpstam. Arnijs man toreiz izskaidroja, ka man kaut kāds pārējas gada motors, precīzi vairs neatceros. Piedāvāja variantu uzlikt 235 vārpstas. Uzliku un braucu. Baigais spridzeklis nepalika. Ja pirksi ķēdes komplektu, tad skaties par komplektā jaunajiem zobratiem un varpstam, lai der.
Man nederēja. Viss pārējais gan štimē.
Šķiet problēma bija 93 un 94 gada modeļiem. 93 gada nāk laikam arī mazās vārpstas, tāpēc mainīju. Bet tas bija kādi 5 gadi atpakaļ, neatceros.
Lai veicas.

Re: Balansa vārpstu jautājums!!!

Posted: Thu Jan 17, 2019 8:35 pm
by hofmaks
Varētu jau arī veikt šādu interesantu salikumu - 235 balansieri + nedaudz atvieglot klaņus un protams nosvērt ,lai svars visiem 4 ir vienāds. Spararatu atvieglināt,jā ,bet tikai nedrīkst pārspīlēt,jo tad efekts būs pretējs.
Teorētiski - viss no 234 + izsvarota virzuļu grupa + vieglāks spararats ,varētu iegūt labu dinamiku!

Re: Balansa vārpstu jautājums!!!

Posted: Thu Jan 17, 2019 8:55 pm
by KoreFun
Šaubos, ka kāds gribēs atvieglot B234 klaņus :D

Re: Balansa vārpstu jautājums!!!

Posted: Fri Jan 18, 2019 9:04 am
by rzmzr
WannabeTrollēns, virpojot B234 virzuļus, pie reizes arī izvēra, jāsaka, ka rūpnīcā viņi ir svērti uz aci :mrgreen: Tāds pats stāsts, visticamāk, ir arī ar B234 klaņiem.

Re: Balansa vārpstu jautājums!!!

Posted: Fri Jan 18, 2019 9:31 am
by hofmaks

Re: Balansa vārpstu jautājums!!!

Posted: Fri Jan 18, 2019 11:21 am
by Jurģis
Es varu padalīties savā pieredzē un pārdomās.

Man ir 9-5 ir standarta balansieri, bet ''atvienoti''.

1) Var būt placebo, bet šķiet, ka tomēr drusku asāks tas auto palika.

2) Pēc balansieru atvienošanas absolūti nesajutu kaut kādas lielākas vibrācijas. Šitie musari tak vairs nav un nekad nebūs jauni. Spilnveni, bukses, u.c. nolietojumi dod savu pienesumu vibrācijai ar vai bez balansieriem. Es pat drīzāk sliektos domāt, ka simons izplūde dod vairāk vibrācijas, nekā balansieri - off :D

3) Dažs te izsaka viedokli, ka niekošanās ar balansieriem padara auto ''neasāku'', jo ātrāk krīt apgriezieni, utt. Es neoponēju. Bet :)...
Pat ja tā ir, tad manā gadījumā, ar AT kārbu, tas ir pofig. Otrkārt - spararata atvieglināšana sniedz stipri vien līdzīgus plusus un mīnusus.

Re: Balansa vārpstu jautājums!!!

Posted: Fri Jan 18, 2019 12:52 pm
by saab21
Man liekas, Tas ka ir AT arī pasaka to ka tu principā nekādu apgriezienu kritumu nejūti.

Re: Balansa vārpstu jautājums!!!

Posted: Sat Jan 19, 2019 9:11 pm
by Vilcins
Nav ko te gudri dirst, ja nav nekāds defekts balansa valēm tad viņas vajag atstāt.