• Saab 9-5 1998 BPC devēja pārbaude
Page 1 of 2

Saab 9-5 1998 BPC devēja pārbaude

Posted: Wed Nov 06, 2019 10:04 am
by Vilums
Sveiciens! Kā un kas norāda uz BPC/APC devēja bojājumu? Kādas ir iespējas to diagnosticēt garāžā?
Paldies!

Re: Saab 9-5 1998 BPC devēja pārbaude

Posted: Wed Nov 06, 2019 3:45 pm
by Brand
divkontaktu el.magn.solenoids- piemet pie aķīša. ja nedzirdi "klik" piemetot, tad beigts.
ja dzird, tad pamēģini vel papūst visās 3 vak.trubās.
kādu, piemetot, pie aķīša, aiztaisīs ciet, neatceros kuru tieši.

Re: Saab 9-5 1998 BPC devēja pārbaude

Posted: Wed Nov 06, 2019 5:05 pm
by rzmzr
Ar multimetru vari notestēt pretestību no vidējās uz ārējām kājām.
Ja pareizi atceros, T7 solenoīdam jābūt ap 8 ohmiem.

Pie reizes paskaties, vai vakuuma trubas kārtīgi turas klāt, nevis ļengani.

Kāpēc aizdomas, ka tieši solenoīds?
Saabiem boosta problēmas raisa viss pēc kārtas:

1. Vakuuma trubas
2. Vienvirziena vārsti uz vakuuma trubām
3. Sveces
4. MAF's/APC
5. DI

Pieņemu, ka 98 gada 9-5 EVAP'am vēl nav troiņiks pie APC. Ja tomēr ir, var mēģināt "bolt-mod".

Re: Saab 9-5 1998 BPC devēja pārbaude

Posted: Wed Nov 06, 2019 9:14 pm
by Vilums
Paldies par atbildēm. Bolt mode neko nedeva, tātad ar vienvirziena vārstiem viss kārtībā. Noņēmu no APC westgeita trubu, iepūta tā, ka truba no droseles noleca nost, tad nu arī prātoju, ka pie vainas ir tieši APC salenoids, jo, manuprat, atvienojot vestgeita trubiņu no salenoīda, turba pūš uz visu jaudu. Labojiet, ja kļūdos.

Re: Saab 9-5 1998 BPC devēja pārbaude

Posted: Thu Nov 07, 2019 9:33 am
by rzmzr
Ar bolt-modu nevar pārbaudīt pārējos vakuuma vārstus :)
Viens ir pie droseles, viens ir uz kartera ventilācijas, kas iet uz kobru, un viens ir evapam. Jebkuram vārstam esot defektīvam, var būt problēmas lielākā, vai mazākā mērā.

Vakuuma trubiņas mainītas, gan resnās, gan tievās?
Sveces svaigas? Saab rekomendējošais intervāls ir 10k.
MAF var mēģināt ļoti viegli pamazgāt ar klīneri/karburatoru tīrītāju, bet tur gan uzreiz vajag viegli izpūst, lai neveidojas nogulsnes uz elementiem.

Re: Saab 9-5 1998 BPC devēja pārbaude

Posted: Thu Nov 07, 2019 7:40 pm
by Vilums
Klau, ja tas APC vārsts pie ieslēgtas aizdedzes klusiņām tikšķ, vai tas ir ok? Un vēl, noņemot no kontaktiem, pūšot pa R trubiņu, pie kontaktiem pūšās gaiss ārā, tas arī ir ok?

Re: Saab 9-5 1998 BPC devēja pārbaude

Posted: Thu Nov 07, 2019 10:04 pm
by Vilcins
Jauns ap 45 eiro, vai tiešām ir jazile, lietots labs 10 eiro. Šitam ieliek ar kuvaldu un izmet ārā

Re: Saab 9-5 1998 BPC devēja pārbaude

Posted: Fri Nov 08, 2019 3:23 pm
by saab21
Vilcins wrote: Thu Nov 07, 2019 10:04 pm Jauns ap 45 eiro, vai tiešām ir jazile, lietots labs 10 eiro. Šitam ieliek ar kuvaldu un izmet ārā
Tikko vienu pirku, ja nemaldos 43 eur :D
Bet nu cilvēkam patīk ņemties pūst trubiņās :whistle::whistle:

Re: Saab 9-5 1998 BPC devēja pārbaude

Posted: Fri Nov 08, 2019 11:31 pm
by Vilums
Patīk ņemties, nepatīk pūst trubiņās, nopirku jaunu - ņemšos tālāk :oops:

Re: Saab 9-5 1998 BPC devēja pārbaude

Posted: Fri Nov 08, 2019 11:35 pm
by hofmaks
Un hop,vaina nav viņā :twisted:

Re: Saab 9-5 1998 BPC devēja pārbaude

Posted: Sat Nov 09, 2019 12:02 am
by saab21
hofmaks wrote: Fri Nov 08, 2019 11:35 pm Un hop,vaina nav viņā :twisted:
Nekas, jauns ir jauns un lieks atvilktnē nekad nav par skādi. :naughty:

Re: Saab 9-5 1998 BPC devēja pārbaude

Posted: Sat Nov 09, 2019 12:03 am
by KoreFun
Manas zināšanas T7 ir gana švakas, bet liekas, ka APC vārsts T7 vadībā diezgan reti ir pati problēma. Parasti viss kas apkārt vnk čakarē prātu T7 vadībai un smadzene, sargājot motoru, samazina arī spiedienu, kā izpildmehānisms kalpo kāreiz APC vārsts.
Varbūt jāsāk ar galveno parametru nolasīšanu?

P.S. pie reizes vēl viens jautājums par APC - cik kritiski ir, ka pūšot R izvadā gaiss nāk pa spraudni, pie nosacījuma, ka auto brauc ar stock Aero softu. Mreq sakrīt ar Mair, bet Amul ir minusā apmēram 450 vienības. Vai tā gaisa aiziešana atmosfērā var būt pie vainas?

Re: Saab 9-5 1998 BPC devēja pārbaude

Posted: Wed Nov 27, 2019 1:43 pm
by Vilums
Sveiciens! tad nu jautājums par DI kaseti. Noņēmu to nost un atklāju, ka plastmasas korpusā ir plaisa, cik palasījos netā, tad tā ir daudziem bijis... Bet, bažas radīja tas, ka pati kasete ir nedaudz eļļaina savienojuma vietās. Vai tas var liecināt, ka kasetei kaput un vai tas tieši var atsaukties uz to, ka motoram nav jūtama turbīnas jauda. Novērojums, ka ik pa laikam (ļoti reti) motors braucot noraustās, nekādi Cheki nedeg, mierīgi braucot auto didina kā atmosfērnieks. Ja kādam ir līdzīga pieredze, paldies jau iepriekš!

Re: Saab 9-5 1998 BPC devēja pārbaude

Posted: Wed Nov 27, 2019 2:30 pm
by Brand
var atsaukties

Re: Saab 9-5 1998 BPC devēja pārbaude

Posted: Wed Nov 27, 2019 4:58 pm
by saab21
Vilums wrote: Wed Nov 27, 2019 1:43 pm Sveiciens! tad nu jautājums par DI kaseti. Noņēmu to nost un atklāju, ka plastmasas korpusā ir plaisa, cik palasījos netā, tad tā ir daudziem bijis... Bet, bažas radīja tas, ka pati kasete ir nedaudz eļļaina savienojuma vietās. Vai tas var liecināt, ka kasetei kaput un vai tas tieši var atsaukties uz to, ka motoram nav jūtama turbīnas jauda. Novērojums, ka ik pa laikam (ļoti reti) motors braucot noraustās, nekādi Cheki nedeg, mierīgi braucot auto didina kā atmosfērnieks. Ja kādam ir līdzīga pieredze, paldies jau iepriekš!

Protams, ka var atsaukties, jo tā eļļa ne jau primāri dzesē kasetes komponentes, bet ir īpašs elektrolīts, kurā plūstot jonu strāvām (skraidot joniem un elektroniem starp elektrodiem), tiek novērstas dzinēja detonācijas. Gan jau zinošāki cilvēki tos procesus izstāstīs pareizāk nevis kā es, bet princips ir tāds ka tas šķidrums kasetē pilda detonācijas devēja lomu, un ja tas ir iztecējis, tad tu nevari izvairīties no detonācijām pie lielākas jaudas. Pieļauju, ka T7 to jaudu tev met nost jo: vai nu konstatē detonācijas (un tāpēc slēdz iekšā kaut kādu safe mode), vai arī saprot ka tas šķidrums,kas detonācijas novērš ir iztecējis. To Tev arī gan jau kāds T7 speciālists izstāstīts precīzāk kā es.