SAAB 9-5 LANSEN
Posted: Mon Apr 13, 2020 4:51 am
Labdien!
Mani sauc Henrijs un es atkal esmu iegādājies SAABu...
Tātad atkal parādījās vajadzība pēc otra auto ģimenē. Kā jau varbūt zināt, tad man bija doma par kādu minivenu (visvairāk patika Galaxy >MY06), taču nolocīt vismaz 5-7k naudiņas par otru auto kaut kā nebija "ahota", vēljovairāk nav zināms uz cik ilgu laiku vajadzēs to otro auto. Savukārt par mazākām naudām sanāk nu tādi miniveni, kas nevisai patīk. Vēlamais budžets bija līdz 2k eur, taču izskatot visu auto tirgu sapratu, ka pa to naudu var nopirkt kaut kādu sarūsējušu vecu mazdu, opel, ford un tml., kurā godīgi sakot pēc sēdēšanas SAABā nemaz negribās kāpt iekšā.
Un te es atkal attopos sludinājumu sadaļā "SAAB". Teiksiet atkarība? Jā, iespējams. Teiksiet SAABaholiķis? Nenoliegšu. Nu sit mani nost, bet šajā budžētā nav nekas līdzvērtīgs SAABiem. Protams, ka var kādu interesantu/vēl retāk sastopamu auto ieķert, piem., Rover 75 un tml., bet tiklīdz vajadzēs detaļas tā varēs sūtīt no ārzemēm un meklēt ar uguni.
9-5 vilkačvagoni arī patīk, tāpēc budžetu varētu palielināt, ja trāpītos kāds labs variants.
Bet tā kā bomži sabiedriskajā arvien vairāk sāka kaitināt, tad aizbraucu apskatīt kārtējo 9-5. Šis bija melns 1999.gada sedans 2.0t ar manuālo kārbu, melnu ādas salonu, 2002.gadā atvests no Vācijas. 17 gadi Latvijā - 100 punkti, ka izrūsējis līdz jumtam, bet pārdevējs saka, ka rūsas vispār neesot. Nu nevar būt, es nodomāju. Ja nav rūsas, droši vien, ka pārkrāsots pa 10 reizēm un piepucēts uz pārdošanu. Bet nu labi, apskatīšos. Aizbraucu. Apskatu visapkārt - nu toč nav rūsas nekur. Apakša - arī kā konfekte. Nu tad jau tiešām kaut kas ir pārkrāsots. Melnai krāsai pārkrāsotos elementus grūti pamanīt uz aci vēljovairāk tajā dienā bija nolijis, tāpēc velku ārā krāsas biezuma mērītāju un, ka "tevi divi deviņi" - visur oriģinālais krāsojums. VISUR, Karl! Neviena detaļa nav pārkrāsota. Ne sists, ne pārkrāsots - nu sapnis ne auto. Vēl tik trūkst, ka piederējis mācītājam, kas tik vien kā pēc maizes uz vietējo veikalu braucis. Un tas pat būtu ticams, jo nobraukums ap 133k km. Teiksiet, nevar nebūt. Man arī tā likās.
BET! no Vācijas atbrauca 2002.gadā ar ~80k km nobraukumu, kas šķiet pilnīgi ticami un reāli.
Tad kāpēc tik mazs nobraukums pa Latviju? Pārdevēja leģenda vēsta, ka šis auto visus šos gadus Latvijā ir bijis vienā ģimenē, kurā esot vairāki jūrnieki un lielākoties piederējis viņa onkulim, kas tāpat kā viņš, arī esot jūrnieks. Nu stāsts nedaudz utopisks, bet auto stāvoklis tiešām atbilst tam nobraukumam, vēljovairāk, ja tas 17 gadus būtu daudz braukājis pa Latvijas ceļiem, tad rūsa toč būtu "līdz jumtam". Izrādījās pārdevējs tiešām ir jūrnieks un leģenda pat varētu būt patiesa. Nav pamata neticēt nobraukumam.
Un vēl pārdevējs izrādījās auto entuziasts un par SAABiem ļoti daudz ko zināja, kaut arī pašam nav bijis neviens SAABs, kā tik šis (esot daudz lasījis par SAABiem kamēr veicis apkopes darbus). Tas, kas šim SAABam ir izdarīts:
+ pārdevējs uzsūtījis un uzlicis pilnīgi jaunu - jaunā tipa PCV jeb kartera ventilācijas sistēmu
+ visas bremzes pilnīgi jaunas, tai skaitā roķene.
+ jauna eļļa (pēc Dexos2 specifikācijas) un jauns eļļas filtrs
+ jauns gaisa filtrs
+ jauns salona filtrs
+ jauns degvielas filtrs
+ jaunas slotiņas (sīkums, bet patīkami)
+ jauna agregātsiksna un kaut kādi rullīši, kurus ir bijis nepieciešams mainīt.
+ ritošajā kaut kādas bukses samainītas
+ daži vienvirzienvārsti nomainīti
+ salabots un uzpildīts kondicionieris (to es varēšu pārbaudīt siltā pavasarī, bet kondic. sūknis ieslēdzas)
Vēl patīkami ir, ka:
+ līdzi nāca jauns degvielas sūknis un nevis "kapsula", bet ar visu korpusu - oriģinālais SAAB (bet sapratu, ka to iepriekšējais īpašnieks esot nopircis, bet nav paspējis nomainīt - laikam nezināja, ka var tikai kiškas nomainīt un tas būs daudz lētāk)
+ līdzi nāca R15 bleķinieki ar vecām Michelin ziemas riepām - tos notirgoju un uzliku R16 ziemas riepas ar ļitakiem
+ virsū bija R16 ļitaki ar labu proķi vasarenēm
+ līdzi nāca vēl 2 DI kasetes (vienai ir kļūda, bet ne otrai, ne tai, kas virsū nav kļūdu)
+ līdzi nāca 4 gab. SID2 (ja nu kādam vajag, tad varu atdod - pikseļi nedaudz padzisuši, bet izlasīt visu var - varbūt kādam eksperimentam)
+ bremžu šķidrums ir labā stāvoklī, ja pribors nemelo
+ ir kruīzkontrole
+ ir sēdekļu apsilde
+ mūzika skan idēali, kaut gan laikam nav "Kartons", bet nemaz arī nevajag, jo skaņa ideāla - nekas nečarkst, nepļarkšķ utt.
+ ir ievilkts AUX vads
+ 2 atslēgas
Es nezinu, kādu iemeslu vadīts pārdevējs to SAABu saveda kārtībā pirms pārdošanas, bet cik sapratu, tad vainīgs viņa entuziasms par automašīnām un tas, ka nevēlas sū** notirgot. Cik tur patiesība, nezinu, bet cik izdevās pārbaudīt, tad tiešām savedis to auto kārtībā un naudu nav žēlojis. Sjel i poehal.
Kopš iegādes brīža jau paspēju:
- nomainīt emblēmas priekšā un aizmugurē
- uzlikt Aero stūri
- nomainīt dzesēšanas šķidrumu
- nomainīt sveces
- nomainīt termostatu
Tas, ko vēlos tuvākajā laikā izdarīt:
- uzstādīt parkingsensorus aizmugurē
- izgriezt katiņu
Šis gan nebūs nekāds dižais projekts, bet nevarēju šim SAABam neuztaisīt savu topiku. Tas to ir pelnījis, manuprāt. Nu un, iespējams, šādus tādus apkopes "apdeitus" un "apgreidus" te ierakstīšu.
Mani sauc Henrijs un es atkal esmu iegādājies SAABu...
Tātad atkal parādījās vajadzība pēc otra auto ģimenē. Kā jau varbūt zināt, tad man bija doma par kādu minivenu (visvairāk patika Galaxy >MY06), taču nolocīt vismaz 5-7k naudiņas par otru auto kaut kā nebija "ahota", vēljovairāk nav zināms uz cik ilgu laiku vajadzēs to otro auto. Savukārt par mazākām naudām sanāk nu tādi miniveni, kas nevisai patīk. Vēlamais budžets bija līdz 2k eur, taču izskatot visu auto tirgu sapratu, ka pa to naudu var nopirkt kaut kādu sarūsējušu vecu mazdu, opel, ford un tml., kurā godīgi sakot pēc sēdēšanas SAABā nemaz negribās kāpt iekšā.
Un te es atkal attopos sludinājumu sadaļā "SAAB". Teiksiet atkarība? Jā, iespējams. Teiksiet SAABaholiķis? Nenoliegšu. Nu sit mani nost, bet šajā budžētā nav nekas līdzvērtīgs SAABiem. Protams, ka var kādu interesantu/vēl retāk sastopamu auto ieķert, piem., Rover 75 un tml., bet tiklīdz vajadzēs detaļas tā varēs sūtīt no ārzemēm un meklēt ar uguni.
9-5 vilkačvagoni arī patīk, tāpēc budžetu varētu palielināt, ja trāpītos kāds labs variants.
Bet tā kā bomži sabiedriskajā arvien vairāk sāka kaitināt, tad aizbraucu apskatīt kārtējo 9-5. Šis bija melns 1999.gada sedans 2.0t ar manuālo kārbu, melnu ādas salonu, 2002.gadā atvests no Vācijas. 17 gadi Latvijā - 100 punkti, ka izrūsējis līdz jumtam, bet pārdevējs saka, ka rūsas vispār neesot. Nu nevar būt, es nodomāju. Ja nav rūsas, droši vien, ka pārkrāsots pa 10 reizēm un piepucēts uz pārdošanu. Bet nu labi, apskatīšos. Aizbraucu. Apskatu visapkārt - nu toč nav rūsas nekur. Apakša - arī kā konfekte. Nu tad jau tiešām kaut kas ir pārkrāsots. Melnai krāsai pārkrāsotos elementus grūti pamanīt uz aci vēljovairāk tajā dienā bija nolijis, tāpēc velku ārā krāsas biezuma mērītāju un, ka "tevi divi deviņi" - visur oriģinālais krāsojums. VISUR, Karl! Neviena detaļa nav pārkrāsota. Ne sists, ne pārkrāsots - nu sapnis ne auto. Vēl tik trūkst, ka piederējis mācītājam, kas tik vien kā pēc maizes uz vietējo veikalu braucis. Un tas pat būtu ticams, jo nobraukums ap 133k km. Teiksiet, nevar nebūt. Man arī tā likās.
BET! no Vācijas atbrauca 2002.gadā ar ~80k km nobraukumu, kas šķiet pilnīgi ticami un reāli.
Tad kāpēc tik mazs nobraukums pa Latviju? Pārdevēja leģenda vēsta, ka šis auto visus šos gadus Latvijā ir bijis vienā ģimenē, kurā esot vairāki jūrnieki un lielākoties piederējis viņa onkulim, kas tāpat kā viņš, arī esot jūrnieks. Nu stāsts nedaudz utopisks, bet auto stāvoklis tiešām atbilst tam nobraukumam, vēljovairāk, ja tas 17 gadus būtu daudz braukājis pa Latvijas ceļiem, tad rūsa toč būtu "līdz jumtam". Izrādījās pārdevējs tiešām ir jūrnieks un leģenda pat varētu būt patiesa. Nav pamata neticēt nobraukumam.
Un vēl pārdevējs izrādījās auto entuziasts un par SAABiem ļoti daudz ko zināja, kaut arī pašam nav bijis neviens SAABs, kā tik šis (esot daudz lasījis par SAABiem kamēr veicis apkopes darbus). Tas, kas šim SAABam ir izdarīts:
+ pārdevējs uzsūtījis un uzlicis pilnīgi jaunu - jaunā tipa PCV jeb kartera ventilācijas sistēmu
+ visas bremzes pilnīgi jaunas, tai skaitā roķene.
+ jauna eļļa (pēc Dexos2 specifikācijas) un jauns eļļas filtrs
+ jauns gaisa filtrs
+ jauns salona filtrs
+ jauns degvielas filtrs
+ jaunas slotiņas (sīkums, bet patīkami)
+ jauna agregātsiksna un kaut kādi rullīši, kurus ir bijis nepieciešams mainīt.
+ ritošajā kaut kādas bukses samainītas
+ daži vienvirzienvārsti nomainīti
+ salabots un uzpildīts kondicionieris (to es varēšu pārbaudīt siltā pavasarī, bet kondic. sūknis ieslēdzas)
Vēl patīkami ir, ka:
+ līdzi nāca jauns degvielas sūknis un nevis "kapsula", bet ar visu korpusu - oriģinālais SAAB (bet sapratu, ka to iepriekšējais īpašnieks esot nopircis, bet nav paspējis nomainīt - laikam nezināja, ka var tikai kiškas nomainīt un tas būs daudz lētāk)
+ līdzi nāca R15 bleķinieki ar vecām Michelin ziemas riepām - tos notirgoju un uzliku R16 ziemas riepas ar ļitakiem
+ virsū bija R16 ļitaki ar labu proķi vasarenēm
+ līdzi nāca vēl 2 DI kasetes (vienai ir kļūda, bet ne otrai, ne tai, kas virsū nav kļūdu)
+ līdzi nāca 4 gab. SID2 (ja nu kādam vajag, tad varu atdod - pikseļi nedaudz padzisuši, bet izlasīt visu var - varbūt kādam eksperimentam)
+ bremžu šķidrums ir labā stāvoklī, ja pribors nemelo
+ ir kruīzkontrole
+ ir sēdekļu apsilde
+ mūzika skan idēali, kaut gan laikam nav "Kartons", bet nemaz arī nevajag, jo skaņa ideāla - nekas nečarkst, nepļarkšķ utt.
+ ir ievilkts AUX vads
+ 2 atslēgas
Es nezinu, kādu iemeslu vadīts pārdevējs to SAABu saveda kārtībā pirms pārdošanas, bet cik sapratu, tad vainīgs viņa entuziasms par automašīnām un tas, ka nevēlas sū** notirgot. Cik tur patiesība, nezinu, bet cik izdevās pārbaudīt, tad tiešām savedis to auto kārtībā un naudu nav žēlojis. Sjel i poehal.
Kopš iegādes brīža jau paspēju:
- nomainīt emblēmas priekšā un aizmugurē
- uzlikt Aero stūri
- nomainīt dzesēšanas šķidrumu
- nomainīt sveces
- nomainīt termostatu
Tas, ko vēlos tuvākajā laikā izdarīt:
- uzstādīt parkingsensorus aizmugurē
- izgriezt katiņu
Šis gan nebūs nekāds dižais projekts, bet nevarēju šim SAABam neuztaisīt savu topiku. Tas to ir pelnījis, manuprāt. Nu un, iespējams, šādus tādus apkopes "apdeitus" un "apgreidus" te ierakstīšu.