• Turbo pārspiediens
Page 1 of 2

Turbo pārspiediens

Posted: Mon Jan 21, 2008 10:46 pm
by Subbis
Labadiena! Vakardien novēroju, ka APC/turbo rādītājs attiecīgos momentos spēj aiziet neparasti tālu. Parasti šis nekāpa pāri sarkanajai robežai, bet nu savas trīs ceturtdaļas droši ielien sarkanajā. Arī ķēriens dzinējam tajos brīžos ir cits, kudiš jestrāks... (Kā tāds nelabais :evil: būtu iemeties)
Kas tas varētu būt? APC vārstulis izdala to pašu skaņu, ko līdz šim.. Vastegate varbūt aizlipis?:S

Re:Turbo pārspiediens

Posted: Mon Jan 21, 2008 10:48 pm
by Subbis
auto ir 9000 2.3T

Re:Turbo pārspiediens

Posted: Tue Jan 22, 2008 4:13 am
by Nauris_t16
Priecājies! :laugh: Citi šāda efekta sasniegšanai sūta vadības blokus no attiecīgajām firmām :laugh:

Re:Turbo pārspiediens

Posted: Tue Jan 22, 2008 8:16 pm
by Subbis
:lol: kaut kas tomēr traucē no sirds priecāties...

Re:Turbo pārspiediens

Posted: Tue Jan 22, 2008 8:17 pm
by raichuuu
Jaa, es ar Tev ieteiktu priecaaties par sho notikumu... ja vien tas kaa savaadaak neatsaucas uz motora darbiibu un ilgmuuzhiibu...

Man savukaart iteshi preteeja probleema, ka shkjietami tas APC raadiitaajs par maz iet uz sarkano, un jauda nav taada, kaa vajadzeetu...
Vecajaa SAABClub lapaa jau rakstiiju par sho teemu, un taa arii neatradu vainu...

Bet gribeetos to spiedienu dabuut lielaaku... :(

Re:Turbo pārspiediens

Posted: Tue Jan 22, 2008 8:53 pm
by mrpinkeyes
Savukārt es Tev neieteiktu priecāties par šo notikumu. Man kādreiz piederēja ļoti labs klasiskais 900 ar augstspiediena turbo. Tad lūk saregulēja vienreiz "kaut ko ne tā" Kalngalē, ka gāja iekšā sarkanājā jau pie 2500 apgriezieeniem, lai gan nekāda dižā rāviena nebija.

Tā kā sarkanajā zonā nebūtu jāiet, man vismaz ar 9-5 Aero, tas nav izdevies :cheer:

Re:Turbo pārspiediens

Posted: Tue Jan 22, 2008 10:44 pm
by Nauris_t16
Oriģināli (no rūpnīcas) nevienam saab`am spiediens neiet sarkanajā.

Gr, vecajam 900ajam ar APC tas diezgan viegli regulējas, vajag tikai to pajaukt vaļā un paspēlēties ar diviem regulatoriem.

Subbis - iespējams, ka ir jāsāk ar kontaktu notīrīšanu, visu kas ir saistīti ar solenoīdu un vadības bloku. Pēctam jau var skatīties wastegate - varbūt, ka tas ir vienkarši jāiztīra.

Man pirms kāda laika bija līdzīga problēma kā raichuuu - turbīna vispār `nepumpēja` spiedienu - man pietika tikai notīrīt knock sensor`a kontaktus, lai spiediens atkal parādītos.

Re:Turbo pārspiediens

Posted: Tue Jan 22, 2008 11:45 pm
by raichuuu
Kur ir tas knock sensor's un kur vinja kontakt?

Varbuut man arii ir veerts vinjus patriiriit, un varbuu paraadiisies lielaak ajauda... :P :D

Re:Turbo pārspiediens

Posted: Wed Jan 23, 2008 12:47 am
by Nauris_t16
Knock sensor`s atrodas uz motora bloka, zem ieplūdes kolektora (og 900, B202 T). Pieļauju domu, ka 9k viņš varētu atrasties motora bloka aizmugurē (salona pusē). Izskatās viņš pēc vienkārša puļķa blokā, pie kā pienāk viens vadu štekeris. Bet par to atrašanās vietu neesmu pārliecināts, tas ir tikai minējums

Ā un dēļ grūtas piekļuves es viņu tīrīju ar kontaktu tīrāmo aerosolu (nebijas vietas nekam citam :laugh: )

Re:Turbo pārspiediens

Posted: Wed Jan 23, 2008 9:44 am
by stefs
te toc nav par ko priecaaties, jo ja vadiibas bloks ir stock un nekas nav dariits tad suudi var buut. Tev arii noraustaas auto ja ieiet sarkanajaa? Ja ir reaals paarspiediens tad autinjam paarspiediena rezultaataa vajdzeetu automaatiski mest nost spiedienu, liidz ar to zust jaudai(vismaz taa ir ar tronic 8)
veel jau varbuut ka vastegate gljuko, bet par kontaktu tiiriishanu aizmirsti, tas paliidz un izraadaas vainiigs 5% gadiijumos. ved uz diagnostiku. Saab centraa, vai vari uz ciptuning aizvest

Re:Turbo pārspiediens

Posted: Thu Jan 24, 2008 4:45 am
by Nauris_t16
Redzi, B 202 nav nekāda trionic, kas arī ir forši, jo visu var novērst ar mazām muļķībām :laugh:

Radās jautājums (iespējams ka stefam) - ja maina wastegate, ar cietāku atsperi iekšā, kas notur lielāku spiedienu - sanāk, ka jaunākiem motoriem (ar trionic) ir jāmaina arī vadības bloks? :huh:

Re:Turbo pārspiediens

Posted: Thu Jan 24, 2008 6:09 am
by stefs
jaa, kam ir Tronic 7 vai Tronic 8 tad jebkuras izmainjas motoraa ir jaapielaago ar vadiibas bloku. Bet par tronic 5,6 es gan tiesaam nezinu!
Bet kapeec jaamaina vastegate atspere uz cietaaku? Lai panaaktu jaudu? Spiedienu? Tad jau labaak cipu, vai liets elektronisko boost kontrolleru. Tikai arii nezinu vai visi paareejie tronic akceptee boost kontrolleru, vismaz manam tronic 8 uzliekot booskontroleru rodas gljuki un nekaada jeega

Re:Turbo pārspiediens

Posted: Thu Jan 24, 2008 7:29 am
by skirem
Vai tik te kāds nejauc wastegate ar dump valve/blowoff vārstu ;), cik zināms tas saab turbīnām ir integrētie wastegate, kuram nekādu atsperi nenomainīsi. Cita runa ir par blowoff vārstiem, bet arī tikai tiem kuri ir jaucami, oriģinālo Bosch neizjauksi :(

Re:Turbo pārspiediens

Posted: Thu Jan 24, 2008 6:07 pm
by GuntisG
Manam 2,3 LPT tie simptomi bij līdzīgi: pie apmēram 1800 - 2000 apgr/min gāja zvērīgi, un pie aptuveni 2300 - 2500 sāka raustīties motors. Vaina bija šlandziņā, kas iet uz Wastegate vārstu - tā bija saplaisājusi un laida garām. Līdz ar to vastgeits nevērās vaļā un neierobežoja turbinās spiedienu.

Re:Turbo pārspiediens

Posted: Thu Jan 24, 2008 8:27 pm
by KurBads
te varētu būt problēmas ar APC vārstu, kas spiedienu "laiž garām" uz ieplūdi, t.i., wasteg`eitam nepaziņo patieso spiedienu, bet pastāvīgi viņu "muļko"

VAI arī caurulīte no turbo uz APC vārstu vai no APC vārsta uz wastegate ir neblīva un nolaiž kaut kur spiedienu

Šādā gadījumā wastegate nesaņem pietiekamu spiedienu, lai atvērtos un "nolaistu tvaiku", bet pieļauj turbo/ieplūdes spiedienam kāpt pāri oranžā/sarkanā robežai ... līdz kamēr degvielas padeves izslēgšanas slēdzis (fuel cut-out) var nostrādāt.

Tik pat labi var būt arī ciet pozīcijā iestrēdzis wastegate.

Ja šādas mehāniskas šaizes atrast neizdodas, iespējams APC ECU gļuks, lai arī, manuprāt, pats no sevis viņš tur "uz īso" saiet nevar un pats savus rezistorus sagrozīt uz citām vērtībām arī nevar ...

Katrā ziņā, ilgstoši šādā režīmā braukt neiteiktu, jo augstāks turbo spiediens nozīmē vairāk gaisa noteiktā laika vienībā. Lai degmaisījums paliktu pārāk liess un nenotiktu detonācija, nepieciešams attiecīgi vairāk degvielas tajā pašā laika vienībā ... vārdusakot ... tava auto motorā var notikt nevēlama detonācija, ko nefunkcionējoša (vai slikti funkcionējoša) APC sistēma nespēs aizkavēt.