Edija Saab 9000 Hiršs
Posted: Fri Aug 05, 2011 6:03 pm
Ilgi nevarēju pieķerties projekta topika uzsākšanai. Viens no iemesliem - gribējās sadomāt savam zaļajam draugam (kā es viņu forumā visbiežāk dēvēju) kādu jēdzīgāku apzīmējumu. Citādi ir sajūta, ka tam auto nav personības, izturos pret viņu kā pret dzelzs gabalu. Un tā nedrīkst būt! Taču tiklīdz auto tiek pie vārda, tu sāc pret viņu attiekties citādāk - kā pret labu draugu. Labi piemēri ir Nila Ansis un Itālis, Gustava ex. Sarkanā bulta (tas gan laikam nebija oficiālais vārds), mūsu pašu sētas iemītnieks 900og Filips (viņš ir Anša brālēns no Amerikas). Visādus vārdus mēģināju piemeklēt gan no kalendāra, gan kādu Saab ražotas lidmašīnas nosaukumu - nekas negāja negāja pie sirds un īsti neasociējās ar manu auto. Un tad nu es tā šodien sēžu un pēkšņi biiiinggg! - kāpēc gan nesaukt viņu par Hiršu? Nav jau tā, ka viņš būtu piedzīvojis Hisch Performance tuningu, taču šo vairāk jāuztver kā vārdu, nevis tuninga paketi. Un galu galā - kas pirmā steidža Hirsch'u atšķir no parasta Aero? Softs. Otrā steidžā nāk klāt izplūde. Un tie man ir.
Tātad - meet my friend Hiršs, Saab 9000! :)
Uz doto brīdi izskatās šādi:
Patreizējie uzlabojumi:
- Hirsch Performance 3" izplūde
- Maptun 3" downpipe
- Maptun Stage 3 ECU, uz papīra 290 Hp / 440 Nm.
- Mitsubishi TD04 turbīna (šis gan nav uzlabojums, bet stock Aero atribūts. Tāpat arī B234R motors un garā kārba - kura, starpcitu, ne visiem Aero vēl ir dzīva.)
- Forge Blow-Off
- Koniskais filtrs
- Team Dynamics 17" diski, 225/45 riepas. (Saab Super Aero 16" diski stāv rezervē kā vēlā rudens variants.)
- maķenīt modificētas Aero atsperes (rupji rēķinot varētu teikt, ka 40/40, taču reāli izskatās, ka sanācis vairāk, vismaz aizmugurē)
- priekšā KYB Excel-G gāzes amortizatori, aizmugurē Koni. Priekšā arī plānojās Koni.
- Aero body kit (šobrīd uzlikti tikai sliekšņi, bamperi ieslīguši gadu ilgā krāsošanā mana čaklā brālēna Māra rokās - bet tas tikšot risināts tuvākā laikā)
- Priekšējā reste krāsota virsbūves krāsā
- Spoguļi krāsoti virsbūves krāsā (standartā bija melni, tagad cita lieta)
- Spoileris no 91./92.gada 2.3T CS
- Skaņa - Alpine galva, Sony Xplod skaļruņi priekšā/pakaļā, 1200W Pioneer pastūzis un 1200W mucveida subis. Iepirkts arī oriģinālais maģis un cd atskaņotājs ( http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... oUDBiuVtgx ), taču šobrīd pilda tikai vizuālo funkciju.
- Šī gan nav nekāda modifikācija, taču ir ielikti jauni Depo lukturi. Cita lieta, kaut ko atkal var tumšā laikā redzēt! Un arī vizuāli krietni labāk izskatās.
Plānotie uzlabojumi:
- Sagādāt Koni arī priekšai - priekšā par to Excel-G nesūdzos, salīdzinot ar nobrauktu stocku ir ļoti labi, bet Koni ir Koni.
- vai nu beidzot piespiest brālēnu nokrāsot Aero bamperus, vai aizvest nokrāsot kaut kur citur
- nopulēt (vai varbūt saņemties un nokrāsot)
- restaurēt Super Aero diskus vai izdomāt, kā uzstutēt 17" 9-3/9-5 trīs*3 spieķu diskus (nezinu, kā pareizi šos sauc - reku bilde http://catalog.thewheelwarehouse.com/im ... %20RIM.jpg )
- APC no T7 + softa atbilstoša softa koriģēšana
- apsvērt ideju koka paneli aizstāt ar melnu - taču ne pliku plastmasu. "Koka" palodzes gan paliks, jo tām apakšā ir caurumi. Varbūt vienīgi var padomāt par palodžu apvilkšanu ar citu materiālu.
- melni griesti un stoikas
- viegli tonēti aizmugurējie stikli - bet tiešām viegli, melnus un pat ne tumšus negribu, tas izskatās bandītiski
- ietonēti aizmugurējie lukturi un atstarojošā plastmasa - bet arī viegli ietonēti, nevis pilnīgi melni
Pēc Hirsch Performance kataloga sanāk, ka ieskrējiens 0-100km/h 6.4 sec (stock Aero 6.9), 0-160 km/h 13.8 sec, 0-200km/h 24.5 sec, 60-100 km/h 5.2 sec, 80-120 kmh/h 7.5 sec. (Šeit tabula http://www.mintoff.co.uk/T5/9000%202.3% ... 0%20PS.pdf ) Protams, daļa zirdziņu ir nomaldījušies, taču ar Stage2 kompi iekšā tie laiki varētu arī līdzīgi būt. Ar dažiem Androīdiskiem softiem, kas pēc GPS sarēķina paātrinājumu, ir sanācis dabūt arī 6.2 sekundes, bet nu tur precizitāte nav augstā līmenī.
Patēriņš vasarā - ar Stage 1 ECU manā ikdienas maršrutā Rīga-Ādaži-Rīga (caur Garciemu/Carnikavu/Jaunciema gatvi/Sarkandaugavu/Ganību dambi) vidēji 8.5 litri ar visu motora iesilšanu, turbīnas dzesēšanu, nebūt ne lēnu braukšanu, reizēm ātru apdzīšanu un nelielu paskriešanos. Vairāk par 9 nekāpj pat tad, ja iebraucot Rīgā sanāk dažos krustojumos pastāvēt. Ar Stage 2 nepilns litrs vairāk salasās, jau diezgan stabili pāri 9 litriem. Taču tas nav iemesls, kāpēc diendienā pārvietojos ar Stage 1 - drīzāk taupu motoru (nez, mazbērniem, vai?) un ar to Stage 1 jaudu tāpat pietiek atliektiem galiem ikdienas satiksmei un visādu bembju/meršu/lekšu atstāšanai dūmos. Ja brauc ar iesilušu motoru kruīzā pa šoseju uz precīzi 100kmh pēc spido, tad kompis rāda ~6.5 litri ar Stage 1 un ~7.2 ar Stage 2. Jāsaka, ka ar Hirsch Performance Stage 1 ir sajūta, ka auto ir ekonomiskāks, kā ar standarta Aero softu.
Brīdinu, ka turpmākie topiki historoloģiski skatoties varētu būt nedaudz haotiski - gribās visu vēsturi uzlikt uz papīra (štrunts, ka retam tas viss garais penteris interesēs, taču gribu sev par piemiņu sarakstīt), bet skaidrs, ka vienā dienā to neizdarīšu - tātad pa vidu pavīdēs arī tekošās lietas, remonti, problēmas, utt.
Tātad - meet my friend Hiršs, Saab 9000! :)
Uz doto brīdi izskatās šādi:
Patreizējie uzlabojumi:
- Hirsch Performance 3" izplūde
- Maptun 3" downpipe
- Maptun Stage 3 ECU, uz papīra 290 Hp / 440 Nm.
- Mitsubishi TD04 turbīna (šis gan nav uzlabojums, bet stock Aero atribūts. Tāpat arī B234R motors un garā kārba - kura, starpcitu, ne visiem Aero vēl ir dzīva.)
- Forge Blow-Off
- Koniskais filtrs
- Team Dynamics 17" diski, 225/45 riepas. (Saab Super Aero 16" diski stāv rezervē kā vēlā rudens variants.)
- maķenīt modificētas Aero atsperes (rupji rēķinot varētu teikt, ka 40/40, taču reāli izskatās, ka sanācis vairāk, vismaz aizmugurē)
- priekšā KYB Excel-G gāzes amortizatori, aizmugurē Koni. Priekšā arī plānojās Koni.
- Aero body kit (šobrīd uzlikti tikai sliekšņi, bamperi ieslīguši gadu ilgā krāsošanā mana čaklā brālēna Māra rokās - bet tas tikšot risināts tuvākā laikā)
- Priekšējā reste krāsota virsbūves krāsā
- Spoguļi krāsoti virsbūves krāsā (standartā bija melni, tagad cita lieta)
- Spoileris no 91./92.gada 2.3T CS
- Skaņa - Alpine galva, Sony Xplod skaļruņi priekšā/pakaļā, 1200W Pioneer pastūzis un 1200W mucveida subis. Iepirkts arī oriģinālais maģis un cd atskaņotājs ( http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... oUDBiuVtgx ), taču šobrīd pilda tikai vizuālo funkciju.
- Šī gan nav nekāda modifikācija, taču ir ielikti jauni Depo lukturi. Cita lieta, kaut ko atkal var tumšā laikā redzēt! Un arī vizuāli krietni labāk izskatās.
Plānotie uzlabojumi:
- Sagādāt Koni arī priekšai - priekšā par to Excel-G nesūdzos, salīdzinot ar nobrauktu stocku ir ļoti labi, bet Koni ir Koni.
- vai nu beidzot piespiest brālēnu nokrāsot Aero bamperus, vai aizvest nokrāsot kaut kur citur
- nopulēt (vai varbūt saņemties un nokrāsot)
- restaurēt Super Aero diskus vai izdomāt, kā uzstutēt 17" 9-3/9-5 trīs*3 spieķu diskus (nezinu, kā pareizi šos sauc - reku bilde http://catalog.thewheelwarehouse.com/im ... %20RIM.jpg )
- APC no T7 + softa atbilstoša softa koriģēšana
- apsvērt ideju koka paneli aizstāt ar melnu - taču ne pliku plastmasu. "Koka" palodzes gan paliks, jo tām apakšā ir caurumi. Varbūt vienīgi var padomāt par palodžu apvilkšanu ar citu materiālu.
- melni griesti un stoikas
- viegli tonēti aizmugurējie stikli - bet tiešām viegli, melnus un pat ne tumšus negribu, tas izskatās bandītiski
- ietonēti aizmugurējie lukturi un atstarojošā plastmasa - bet arī viegli ietonēti, nevis pilnīgi melni
Pēc Hirsch Performance kataloga sanāk, ka ieskrējiens 0-100km/h 6.4 sec (stock Aero 6.9), 0-160 km/h 13.8 sec, 0-200km/h 24.5 sec, 60-100 km/h 5.2 sec, 80-120 kmh/h 7.5 sec. (Šeit tabula http://www.mintoff.co.uk/T5/9000%202.3% ... 0%20PS.pdf ) Protams, daļa zirdziņu ir nomaldījušies, taču ar Stage2 kompi iekšā tie laiki varētu arī līdzīgi būt. Ar dažiem Androīdiskiem softiem, kas pēc GPS sarēķina paātrinājumu, ir sanācis dabūt arī 6.2 sekundes, bet nu tur precizitāte nav augstā līmenī.
Patēriņš vasarā - ar Stage 1 ECU manā ikdienas maršrutā Rīga-Ādaži-Rīga (caur Garciemu/Carnikavu/Jaunciema gatvi/Sarkandaugavu/Ganību dambi) vidēji 8.5 litri ar visu motora iesilšanu, turbīnas dzesēšanu, nebūt ne lēnu braukšanu, reizēm ātru apdzīšanu un nelielu paskriešanos. Vairāk par 9 nekāpj pat tad, ja iebraucot Rīgā sanāk dažos krustojumos pastāvēt. Ar Stage 2 nepilns litrs vairāk salasās, jau diezgan stabili pāri 9 litriem. Taču tas nav iemesls, kāpēc diendienā pārvietojos ar Stage 1 - drīzāk taupu motoru (nez, mazbērniem, vai?) un ar to Stage 1 jaudu tāpat pietiek atliektiem galiem ikdienas satiksmei un visādu bembju/meršu/lekšu atstāšanai dūmos. Ja brauc ar iesilušu motoru kruīzā pa šoseju uz precīzi 100kmh pēc spido, tad kompis rāda ~6.5 litri ar Stage 1 un ~7.2 ar Stage 2. Jāsaka, ka ar Hirsch Performance Stage 1 ir sajūta, ka auto ir ekonomiskāks, kā ar standarta Aero softu.
Brīdinu, ka turpmākie topiki historoloģiski skatoties varētu būt nedaudz haotiski - gribās visu vēsturi uzlikt uz papīra (štrunts, ka retam tas viss garais penteris interesēs, taču gribu sev par piemiņu sarakstīt), bet skaidrs, ka vienā dienā to neizdarīšu - tātad pa vidu pavīdēs arī tekošās lietas, remonti, problēmas, utt.