• Saab 9000 met nost Turbo spiedienu
Page 1 of 2

Saab 9000 met nost Turbo spiedienu

Posted: Tue Oct 04, 2011 8:28 pm
by Andrjuha
Sveiki, manam SAAB 9000 (1993) ka palaiz vairak par 3000 apgr./min. ar pedali grida, ta turbina uznem, nomet, uznem, nomet turbo spiedienu, lidz ko paradijas si kaite, vairs nestrada ari turbo spiediena raditajs salona (visu laiku stav uz plkst. 12). Kas varetu but pie vainas?

Paldies.

Re:Saab 9000 met nost Turbo spiedienu

Posted: Tue Oct 04, 2011 8:34 pm
by zinitis
Pārbaudi vakuuma trubiņas!

Re:Saab 9000 met nost Turbo spiedienu

Posted: Tue Oct 04, 2011 10:20 pm
by edijs
Jo īpaši to, kas pievienojās pie paneļa turbo spiediena rādītāja - man arī viņa tajā galā bija nedaudz ieplaisājusi, kas būtiski atsaucās uz motora darbību pie lielāka spiediena.

Re:Saab 9000 met nost Turbo spiedienu

Posted: Wed Oct 05, 2011 11:20 pm
by Andrjuha
Labi, liels jums paldies, dosos nu parbaudit.

Re:Saab 9000 met nost Turbo spiedienu

Posted: Sat Oct 08, 2011 11:10 am
by Gregers
Sveicināti kungi :)
Jaunā fīča līdzīga tādēļ netaisiju jaunu topu.
Tātad. Iegades brīdī bija uzlikts neoriģinālais blow offs,
pabraukājis dienu sāku ievērot, ka pamazām maksimālais spiediens kļūst zemāks un zemāks līdz auto sāka uzvesties kā LPT. Nolēmu, ka blows mirst lēnā nāvē un nomainiju to pret oriģinālo. Viss uzreiz ok, smaids sejā, starti kā pieklājās, dzīve ir skaista.
Pec kāda brīžā sāka likties, ka atkal īsti nav ok, bet tad mainiju termostatu un lai vieglāk tiktu visam klāt un kko nesabojātu, tika atvienotas arī čupa ar šļauciņām kuras iet uz blowu. Pēc maiņas nolemu noskaidrot kas tur īsti ir ar spiedienu, uzrāvu pāris reizes, bet viss bija ok- spiediens kā pieklājās 0,7-0,8, braucu tālāk. Pāris dienas atpakaļ pārkārtojoties par divam joslām uz krastenes gandrīz dabuju bagāžniekā vienu apvidnieku, jo ieminis saņēmu nevis gaidīto zemo startu, bet tādu so so paātrinājumu un turba rādija 0,6-0,5.
Vakar visp sviests- kikā spiediens nepaceļās virs 0,4.
Apskatiju visas trubiņas, neviena nav nošļukusi vai tml.
Tātad jautājums- kas par bļ :laugh:
Lūdzu, ja norādīsiet skatīšanās virzienu ilustrējiet to man peles stumdītājam/klaviaturas bakstītājam saprotamā valodā, vai vel labāk ar kādu bildīti :blush:
Tencinu jau iepriekš!

edit: Vakar konstatēju, ka pazudis ABS kurš vel nesen brīnišķīgi strādāja. Lampiņa neviena par to nesūdzās. ???

Re:Saab 9000 met nost Turbo spiedienu

Posted: Sat Oct 08, 2011 11:44 am
by Nils
APC

Re:Saab 9000 met nost Turbo spiedienu

Posted: Sun Oct 09, 2011 12:43 pm
by edijs
Būs vien jāliek Apc no T7. :)

Re:Saab 9000 met nost Turbo spiedienu

Posted: Sun Oct 09, 2011 12:48 pm
by KoreFun
Es gan sāktu ar WG :) Pamāģini dabūt pārspiedienu, bet PRĀTĪGI

Vai tad T5 APC problēmas sākās jau pie stock 200hp? Pie šadas jaudas tak nevajadzētu būt problēmu, ne?

Re:Saab 9000 met nost Turbo spiedienu

Posted: Sun Oct 09, 2011 1:11 pm
by Nils
Jā, problēmas var būt visiem HOT, kuram ir defektīvs APC, to nav tikai ar lpt, jo bāzes spiediens ir tāds pats kā vadības blokā iešūtais - 0.4bar un šajā gadījumā tas APC bijis nebijis. Un kurš teica, ka melnajam CSE ir stock 200hp? Viņam jau pirms softa pārlikšanas bija novērotas spiediena problēmas, kas nebija saistītas ar W, jo noraujot trubiņu no APC pārspiediens bija. Tāpēc es esmu drošs par 99%, ka tas ir kārtējais APC.
Neatceros, kā tur bija, viņus var mēģināt remontēt? Zigi, zinu, ka mēs runājām par šo tēmu? :) Cik lielās naudās varētu ielīst T5 APC remonts?

Re:Saab 9000 met nost Turbo spiedienu

Posted: Sun Oct 09, 2011 2:18 pm
by KoreFun
A vai tad 9k lpt versijai ir APC vārsts?

Nu ja pārspiediens ir un spiediena nav, tad vēl paliek variants, ka notiek detonācija..

Edit: Ja nemaldos, tad vārstā ir divas spoles, un labot,aatiecīgi, īsti nav ko..

Re:Saab 9000 met nost Turbo spiedienu

Posted: Sun Oct 09, 2011 3:17 pm
by viesturs
saab 9-5. Mazliet iemaisiisos, netaa ieveeroju ka atvieno pie apc vaarsta augseejo trubinu -tajaa ieskruvejot skruvi .Masinas jaudai buutu jaapalielinas? Image

Vienkaarsi es izmeginaju man kaa bija taada arii palika jauda tas ir normaali?. Ceru ka kaads saprata ko uzrakstiiju un pa ko iet runa!

Re:Saab 9000 met nost Turbo spiedienu

Posted: Sun Oct 09, 2011 3:19 pm
by viesturs
kaads varbuut var pateikt kaadas ir paziimes ,ja beigts APC vaarsts.

Re:Saab 9000 met nost Turbo spiedienu

Posted: Sun Oct 09, 2011 3:31 pm
by KoreFun
Ja beigts vārsts, tad būs nepareizs spiediens, vai nu pa maz, vai nu pa daudz.

Ja gribi eksperimentēt atvienojot visādas trubiņas, tad būtu labi no sākumu saprast, ko Tu vieno nost, kam domāta kāda trubiņa un t.t., nevis vienojot kkāda vot to augšējo malējo trubiņu.. Var iekrist uz dārgo remontu..

Re:Saab 9000 met nost Turbo spiedienu

Posted: Sun Oct 09, 2011 4:51 pm
by Nils
KoreFun wrote:A vai tad 9k lpt versijai ir APC vārsts?

Nu ja pārspiediens ir un spiediena nav, tad vēl paliek variants, ka notiek detonācija..

Edit: Ja nemaldos, tad vārstā ir divas spoles, un labot,aatiecīgi, īsti nav ko..
Dīvaini, bet jā, esmu redzējis APC vārstus arī uz vairākiem 2.3lpt, vienu pat pazīstu un izskatās, ka APC vārsts tur ir kopš dzimšanas (A50). Un nē, viņam nav nekādu modifikāciju pēc kurām tas APC vārsts būtu uzlikts, pilnīgs stock.
Kāpēc, lai detonācija būtu stock 200hp versijai, kur defaultā ir max ~0.8bar? Jo pat ar stock ECU viņš reti kad uzkāpa uz 0.7bar, pārsvarā gan turējās 0.4-0.6bar robežās.
Cik ar Zigi izpīpējām, elektriskā daļa APC vārstam ir kārtībā, vaina, laikam, ir membrānās.

Viestur, labāk nečakarē neko, tev ir jūtamas problēmas ar jaudu? Ja nav, tad labāk tās trubiņas neaiztiec. Ja runa iet par to trubiņu, ko es domāju, tad kā jau te Romāns teica, var iedzīvoties pamatīgos sūdos.
Respektīvi, to trubiņu noraujot vairs netiek kontrolēts turbīnas spiediens un viņš iet uz pilnu klapi līdz atduras pie degvielas trūkuma un ir spēdzīgs engine brake un ,cik dzirdēts, 900tajiem turbo pie tādiem simptomiem var pat kārtīgi atsist pieri pret stūri.
Kāda skāde tiek nodarīta mašīnai? Cieš turbīna, tā var pat iegriezties pat līdz 1.7bar (no pieredzes, vienreiz netīšām gadījās, kad truba nomuka), attiecīgi pie tāda spiediena ir nežēlīga grieze, kas attiecīgi kauj tavu tomāta kārbu un par to, ka tas kaitē motoram (detonācija utt) nemaz nerunājot.
Vēl jautrāk varētu būt, ja tev ECU settingos pēc čipošanas ir atslēgts fuel cut (degvielas piegriešana pie pārspiediena) un fuel cut nemaz nenostrādā. Tā var kādu īsu brīdi papriecāties un nobeigt visas trīs no iepriekšminētajām komponentēm.
Eksperti gan jau piekoriģēs, ja kaut kur esmu kļūdījies un nošāvis greizi.
Ja gribi vairāk jaudas ar mazāku risku, tad tavā gadījumā es sāktu ar labu izplūdi, t.s. 3" downpipe. Ārnijs te pilnus orģinālos Simonus reklamēja pa dažiem simtiem latu.
Pie kam, cik atceros, tad tev nav rūpnīcas Aero, bet gan pārtaisīts uz to. Kas ar turbīnu? Mitsubishi TD04? Ja tāda nav, es drošvien, ka apgreidotos uz to.
Un der padomāt vai tas ir vajadzīgs, jo tavs 9-5 ir ātrākais 9-5 tomāts ar kuru man jebkad ir sanācis izbraukt.

Re:Saab 9000 met nost Turbo spiedienu

Posted: Sun Oct 09, 2011 5:15 pm
by viesturs
Nee nu taa jau viss iet labi ,tikai gribaas visu paarbaudiit- varbuut kaads vaarstins nedarbojas varbuut APC .Vienkaarsi sanaaca netiisaam dabuut un uzlikt citu APC tad turbinas spiediens bija 1.2bar pie 140kmh bet atliekot atpakal savu veco 0.9-1bar.
Te nu saaku domaat varbuut mans iet uz beigaam .:dry: