Re:Avarijas, avarijas
Posted: Fri Oct 02, 2009 9:26 pm
Pilnīgi nekas nav pret motociklistiem un nekad neesmu mēģinājis viņus traucēt viņu aktivitātēs, bet nu - atsevišķiem exemplāriem pārkāpjot uz moča, tiešām izmainās realitātes sajūta. Vienam tādam (viņaprāt) aizgriezu priekšā, izbraucot no Vestienas ielas pagalma. Viņš savā lidojumā atradās ~ pie Policijas autobāzes, kas ir kādi 300m tālāk. Izgriezos, nobraucu kādus 50m un skatos, ka šis kko intensīvi žestikulē man pie loga :ohmy: Nu moins!:woohoo: Man galu galā ir tiesības uzskatīt,ka arī viņam ir daudzmaz saistoši CSN pilsētā un, ka šis attālums viņam ir jāveic apmēram pārdesmit sekundēs, nevis 3x ātrāk...:angry:
Labs bij teksts vienā mājaslapā par akciju - skaties 2x...
Tālāk copy-paste:
Ceļu satiksmes noteikumi attiecas arī uz motocikliem.
Neskatoties uz to, ka motociklam ir tikai divi riteņi, arī uz motocikliem attiecas ceļu satiksmes noteikumi, kas IR jāievēro. Starp citu, lai brauktu ar motociklu ir jāiegūst atbilstošas kategorijas vadītāja apliecība, gluži tāpat, kā tas ir ar divriteni, automašīnu, autobusu vai citu transporta līdzekli.
Pat ātruma ierobežojumi attiecas uz motocikliem
Latvijā ārpus apdzīvotām vietām atļautais braukšanas ātrums ir 90km/h. Apdzīvotās vietās 50km/h. Ja gadās pamanīt attēlā redzamo zīmi, tad arī tā attiecas uz motocikla vadītāju un nozīmē, ka bultiņa spidometrā nedrīkst pārsniegt šo skaitli. Pie tam jāņem vērā, ka skaitļi apzīmē kilometrus stundā, nevis, piemēram, jūdzes stundā vai kādu citu izdomātu mērvienību.
Motocikls ir divriteņu transporta līdzeklis
Motocikls ir divriteņu transporta līdzeklis un kā tādu arī to ir jāizmanto. Ko teiktu motociklisti, ja pēkšņi Rīgā pa 13. janvāra ielu pretī brauktu pajauns BMW uz diviem riteņiem? Te pat vairs nav svarīgi uz kuriem diviem - priekšējiem, pakaļējiem, kreisajiem vai labajiem. Fakts paliek fakts. Motociklistiem braucot ir jāizmanto visi transporta līdzeklim esošie riteņi, gluži tāpat, kā to dara velobraucēji un vieglo auto vadītāji.
Autovadītāji biežāk pamana tos motociklu vadītājus, kas ievēro noteikumus
Ja motocikla vadītājs pārvietojas neatbilstoši satiksmes noteikumiem, pārkāpj atļauto ātrumu, brauc agresīvi, neievēro autovadītāju parādītos signālus, būtiski palielinās risks iekļūt ceļu satiksmes negadījumā. Ceļu satiksmes noteikumu 6. punkts: "Katram ceļu satiksmes dalībniekam ir tiesības uzskatīt, ka arī citas personas ceļu satiksmes norisē izpildīs noteiktās prasības".
Par šo lapu
Šī lapa ir kā protests pret CSDD iesākto akciju "Skaties divreiz. Divreiz!", kura pamatā aicina autovadītājus respektēt motobraucējus un pievērst viņiem vairāk uzmanības. No vienas puses šī akcija ir pilnīgi vajadzīga un noteikti kādam liks aizdomāties, taču, manuprāt, šai akcijai ir arī otra puse. Tā būtībā atzīst faktu, ka motobraucēji ļoti bieži BŪTISKI pārkāpj ceļu satiksmes noteikumus gan atļautā ātruma ziņā, gan apdzīšanas, gan agresīvas braukšanas ziņā. Turklāt nav nekādas publiskas informācijas par to, ka tiktu veiktas kaut kādas motociklistu pārbaudes. Maunprāt, motosezonas sākumā, kas starp citu sākas jau rīt, 26. aprīlī vairāk uzmanības vajadzētu pievērst arī pašu motobraucēju pastiprinātai kontrolei - atļautā braukšanas ātruma ievērošanu, sodīšanai par agresīvu braukšanu un galu galā veikt regulārākas pārbaudes pret alkohola saturu asinīs.
Iespējams, ka šī lapa nebūtu tapusi, ja vien es nebūtu pamanījis pilnīgi absurdi izveidotas animācijas CSDD veidotajā lapā, kas ir vērstas uz autovadītājiem:
* 2. situācijā ir labi redzama gan motociklista agresīva braukšana, gan arī fakts, ka autovadītājs kreiso pagriezienu bija ieslēdzis jau labu laiku iepriekš. Tīra satiksmes noteikumu ignorēšana no motocikla vadītāja puses.
* 3. situācijā ir labi redzams, ka autovadītājs ir ieslēdzis pagrieziena rādītāju un gatavojas manevram. Motocikla vadītājs piebrauc no aizmugures un viņam šis pagrieziena rādītājs ir jāpamana.
Tāpat šī lapa iespējams nebūtu tapusi, ja pēc aizrādījuma par viņa braukšanas stilu kādam agresīvam motocikla vadītājam viņš man nebūtu solījis "iedot bietē".
Šī lapa nav veidota kā naids pret cilvēkiem, kas pārvietojas savādāk, nekā ar privāto auto. Gluži otrādi, lapa ir izveidota, lai aicinātu šos cilvēkus ievērot ceļu satiksmes noteikumus. Es personīgi pazīstu vairākus motociklistus un cienu gan viņu pārvietošanās paradumus, gan arī tiesības uz ceļa. Tieši to pašu es arī ceru sagaidīt pretī. Man nav nekādas vēlēšanās sava auto sānos noķert kādu zemu lidojošu motobraucēju.
Cienīsim viens otru uz ceļa un pasaule kļūs labāka! :)
Labs bij teksts vienā mājaslapā par akciju - skaties 2x...
Tālāk copy-paste:
Ceļu satiksmes noteikumi attiecas arī uz motocikliem.
Neskatoties uz to, ka motociklam ir tikai divi riteņi, arī uz motocikliem attiecas ceļu satiksmes noteikumi, kas IR jāievēro. Starp citu, lai brauktu ar motociklu ir jāiegūst atbilstošas kategorijas vadītāja apliecība, gluži tāpat, kā tas ir ar divriteni, automašīnu, autobusu vai citu transporta līdzekli.
Pat ātruma ierobežojumi attiecas uz motocikliem
Latvijā ārpus apdzīvotām vietām atļautais braukšanas ātrums ir 90km/h. Apdzīvotās vietās 50km/h. Ja gadās pamanīt attēlā redzamo zīmi, tad arī tā attiecas uz motocikla vadītāju un nozīmē, ka bultiņa spidometrā nedrīkst pārsniegt šo skaitli. Pie tam jāņem vērā, ka skaitļi apzīmē kilometrus stundā, nevis, piemēram, jūdzes stundā vai kādu citu izdomātu mērvienību.
Motocikls ir divriteņu transporta līdzeklis
Motocikls ir divriteņu transporta līdzeklis un kā tādu arī to ir jāizmanto. Ko teiktu motociklisti, ja pēkšņi Rīgā pa 13. janvāra ielu pretī brauktu pajauns BMW uz diviem riteņiem? Te pat vairs nav svarīgi uz kuriem diviem - priekšējiem, pakaļējiem, kreisajiem vai labajiem. Fakts paliek fakts. Motociklistiem braucot ir jāizmanto visi transporta līdzeklim esošie riteņi, gluži tāpat, kā to dara velobraucēji un vieglo auto vadītāji.
Autovadītāji biežāk pamana tos motociklu vadītājus, kas ievēro noteikumus
Ja motocikla vadītājs pārvietojas neatbilstoši satiksmes noteikumiem, pārkāpj atļauto ātrumu, brauc agresīvi, neievēro autovadītāju parādītos signālus, būtiski palielinās risks iekļūt ceļu satiksmes negadījumā. Ceļu satiksmes noteikumu 6. punkts: "Katram ceļu satiksmes dalībniekam ir tiesības uzskatīt, ka arī citas personas ceļu satiksmes norisē izpildīs noteiktās prasības".
Par šo lapu
Šī lapa ir kā protests pret CSDD iesākto akciju "Skaties divreiz. Divreiz!", kura pamatā aicina autovadītājus respektēt motobraucējus un pievērst viņiem vairāk uzmanības. No vienas puses šī akcija ir pilnīgi vajadzīga un noteikti kādam liks aizdomāties, taču, manuprāt, šai akcijai ir arī otra puse. Tā būtībā atzīst faktu, ka motobraucēji ļoti bieži BŪTISKI pārkāpj ceļu satiksmes noteikumus gan atļautā ātruma ziņā, gan apdzīšanas, gan agresīvas braukšanas ziņā. Turklāt nav nekādas publiskas informācijas par to, ka tiktu veiktas kaut kādas motociklistu pārbaudes. Maunprāt, motosezonas sākumā, kas starp citu sākas jau rīt, 26. aprīlī vairāk uzmanības vajadzētu pievērst arī pašu motobraucēju pastiprinātai kontrolei - atļautā braukšanas ātruma ievērošanu, sodīšanai par agresīvu braukšanu un galu galā veikt regulārākas pārbaudes pret alkohola saturu asinīs.
Iespējams, ka šī lapa nebūtu tapusi, ja vien es nebūtu pamanījis pilnīgi absurdi izveidotas animācijas CSDD veidotajā lapā, kas ir vērstas uz autovadītājiem:
* 2. situācijā ir labi redzama gan motociklista agresīva braukšana, gan arī fakts, ka autovadītājs kreiso pagriezienu bija ieslēdzis jau labu laiku iepriekš. Tīra satiksmes noteikumu ignorēšana no motocikla vadītāja puses.
* 3. situācijā ir labi redzams, ka autovadītājs ir ieslēdzis pagrieziena rādītāju un gatavojas manevram. Motocikla vadītājs piebrauc no aizmugures un viņam šis pagrieziena rādītājs ir jāpamana.
Tāpat šī lapa iespējams nebūtu tapusi, ja pēc aizrādījuma par viņa braukšanas stilu kādam agresīvam motocikla vadītājam viņš man nebūtu solījis "iedot bietē".
Šī lapa nav veidota kā naids pret cilvēkiem, kas pārvietojas savādāk, nekā ar privāto auto. Gluži otrādi, lapa ir izveidota, lai aicinātu šos cilvēkus ievērot ceļu satiksmes noteikumus. Es personīgi pazīstu vairākus motociklistus un cienu gan viņu pārvietošanās paradumus, gan arī tiesības uz ceļa. Tieši to pašu es arī ceru sagaidīt pretī. Man nav nekādas vēlēšanās sava auto sānos noķert kādu zemu lidojošu motobraucēju.
Cienīsim viens otru uz ceļa un pasaule kļūs labāka! :)