• SAAB 9-5 - Page 2
Page 2 of 2

Re:SAAB 9-5

Posted: Wed Jun 11, 2008 5:53 am
by Iceman
Situācija: Populārā servisā mainot eļļu servisa "meistars" pārcentās un nu man ir dzinējā 4L vietā 4,5 litri.

Jautājums: Ko tas var nodarīt dzinējam? Vai prāta darbs braukt tālāk?

Re:SAAB 9-5

Posted: Wed Jun 11, 2008 6:36 am
by Nīgrais
Iceman wrote:Situācija: Populārā servisā mainot eļļu servisa "meistars" pārcentās un nu man ir dzinējā 4L vietā 4,5 litri.

Jautājums: Ko tas var nodarīt dzinējam? Vai prāta darbs braukt tālāk?
Neķer kreņķi, būs labi.
;)

Re:SAAB 9-5

Posted: Wed Jun 11, 2008 6:41 am
by Arnijs
Iceman wrote:Situācija: Populārā servisā mainot eļļu servisa "meistars" pārcentās un nu man ir dzinējā 4L vietā 4,5 litri.

Jautājums: Ko tas var nodarīt dzinējam? Vai prāta darbs braukt tālāk?
Dzinējam pašam - neko! Vienīgi - var sākt dzīt eļļu pa aizm. blīvslēgu.

Re:SAAB 9-5

Posted: Wed Jun 11, 2008 7:10 am
by Nīgrais
Arnijs wrote:
Iceman wrote:Situācija: Populārā servisā mainot eļļu servisa "meistars" pārcentās un nu man ir dzinējā 4L vietā 4,5 litri.

Jautājums: Ko tas var nodarīt dzinējam? Vai prāta darbs braukt tālāk?
Dzinējam pašam - neko! Vienīgi - var sākt dzīt eļļu pa aizm. blīvslēgu.
Pabaidīsim talāk. :laugh:
Pie augsta līmeņa kļoķene tā pavairāk izšļaksta to eļļu, kā rezultatā tā pavairāk tā nokļūst uz cilindra darba virsmu un virzuli. Virzulim neko - labāka dzesēšana, takš virzuļa eļļas gredzenam vairāk darba nokasot lieko no cilindra darba virsmas, un ja tas gredzens nav pārāk ņiprs, tad lieka eļļa nokļūst sadegšanas kamerā, tad izpūtējā kā zili dūmi, tad ieķeras katalizatorā un cenšas to pieķepēt.
:P

Re:SAAB 9-5

Posted: Thu Jun 12, 2008 8:56 pm
by Bārda
Nu jūs gan profesionāli piebiedētāji!

Re:SAAB 9-5

Posted: Fri Jun 13, 2008 5:01 am
by Iceman
paldies par atbildēm :) Man Nīgrā stāsts nemaz tik biedējošs nelikās :)

Re:SAAB 9-5

Posted: Mon Jun 16, 2008 7:30 am
by skirem
Man te arī viens jautājums zinīšiem :) :
Kas varētu būt pie vainas ka aukstam dzinējam (nav vēl uzsilis līdz normālai darba temperatūrai) raustās brīvgaita, brīziem liekas ka tūlīt noslāps, nokrīt apgriezieni līdz ~400, tad atkal uzkāpj līdz normālajiem. Kas regulē visu šo padarīšanu, vai tikai šitas verķis (bildē) vai ir vēl kaut kas cits? Image

Re:SAAB 9-5

Posted: Mon Jun 16, 2008 8:47 am
by Arnijs
skirem wrote:Man te arī viens jautājums zinīšiem :) :
Kas varētu būt pie vainas ka aukstam dzinējam (nav vēl uzsilis līdz normālai darba temperatūrai) raustās brīvgaita, brīziem liekas ka tūlīt noslāps, nokrīt apgriezieni līdz ~400, tad atkal uzkāpj līdz normālajiem. Kas regulē visu šo padarīšanu, vai tikai šitas verķis (bildē) vai ir vēl kaut kas cits? [img]http://www.saabclub.lv/images/fbfiles/i ... ge-b309015
8a88d5bebaef47e910b5e8352.jpg[/img]
man gan liekas, ka šitas verķis "bypass valve" atbild tikai par to, lai neuzsilušam motoram netiktu padots dzeses škidrums uz pečku, resp. pilda savdabīgas termostata (lielā un mazā loka)funkcijas. Ar tukšgaitu šamam nevajadzētu būt sakaram

Re:SAAB 9-5

Posted: Mon Jun 16, 2008 6:33 pm
by skirem
Ok, papētīšu sīkāk kur tā augšējā trubiņa aiziet. Bet kas tad atbild par brīvgaitu auksts/silts dzinējs? :unsure:

Re:SAAB 9-5

Posted: Mon Jun 16, 2008 6:48 pm
by Arnijs
skirem wrote:Ok, papētīšu sīkāk kur tā augšējā trubiņa aiziet. Bet kas tad atbild par brīvgaitu auksts/silts dzinējs? :unsure:
Varētu būt saistīts ar ienākošo dzinēja t signālu, & zondes signāliem, TB, vakuuma trubiņām un tmldz. Līdz niansēm tāpat visu nepārzinu, bet šīs ir tās loģiskās lietas, kas nāk prātā!

Re:SAAB 9-5

Posted: Mon Jun 16, 2008 10:19 pm
by Nīgrais
Apgramstīšu kautkur sagramstītu teoriju un gan jau secinājumus izdarīsi pats - ar domāšanu Tev viss OK. ;)

Ir zināms, ka pie zemām gaisa temperatūrām benzīna iztvaikošana ir samērā čābiska - daļa sprauslas izsmidzināto benzīna mikropiļu neiztvaiko, tātad notiek nepilnīga maisījuma sadegšana kā rezultātā netiek iegūta nepieciešamā siltumenerģija un daļa nesadegušās degvielas tutū izpūtējā.
Zinot šo, mēs nonākam pie loģiska secinājuma, ka, palielinot benzīna daudzumu(bagātinot maisījumu) mēs varam iegūt pietiekamu skaitu mikropilienu, kas ir spējīgi iztvaikot.
Tātad - jo zemāka motora un aizborta gaisa temp., jo vairāk degvielas nepieciešams.

Tāpat ir zināms, ka nesiltam motoram daļa iegūtās siltumenerģijas tiek patērēta sadegšanas kameras uzsildīšanai, nemaz nerunājot par zudumiem, kas rodas eļļas viskozitātes dēļ u.c. sīkumiem. Tātad sagaidāms, ka, ja netiks palielināti motora apgriezieni (attiecībā pret tiem motora apgriezieniem, kas ir iestatīti silta motora darbībai), motors noģībs.

Zināms arī, ka, jo lielāks gaisa ātrums kurā tiek iesmidzinātas benzīna mikropiles, jo vairāk šīs mikropiles sadalās vēl mazākās pilēs, kas, bez šaubām, veicina mikropiļu iztvaikojamību.

Tātad:
1. Nepieciešams palielināt benzīna padevi cilindros, attiecīgi ņemot vērā sekojošos parametrus pie droseles stavokļa - ciet.
a)motora temp.
b)aizborta gaisa temp.

2. Nepieciešams palielināt gaisa padevi cilindros, attiecīgi ņemot vērā sekojošos parametrus pie droseles stavokļa - ciet.
(Lai izpildītu nosacījumu droseles stāvoklis - ciet, nepieciešams kāds gaisa apvedceļš (gar droseli) ar regulējamu ierīci, šī apvadceļa šķērsgriezuma laukuma samazināšanai, kas ļauj mums regulēt motora apgriezienus (RPM).
a)RPM devēja signāls

3. ECM softs, kas ņemot vērā 1 punktā minētos parametrus saprot, ka iestājies akts ar aukstu motoru, un dod komandu izmantot citu, iepriekš ieprogrammētu RPM lielumu.

Par tukšgaitas RPM regulatoriem info atradīsi pats, skat PID.


Par aizdedzi, svecēm utt. nemaz nerunāšu.

Re:SAAB 9-5

Posted: Tue Jun 17, 2008 2:32 am
by skirem
būs jāpapēta dziļāk tā sistēma, gribēju tā uz ātro tikt cauri, bet neizdevās :P