• ACC remonta manuālis - Page 2
Page 2 of 5

Re:ACC remonta manuālis

Posted: Wed Jun 30, 2010 12:21 am
by urquattro
tieši labs piedāvājums ja pa 13ls un ar oglem!
divus gadus atpakaļ vikingos 48ls, ja nemaldos, bija.
un gros auto bijis ar 28ls piedāvājumu uzto laiku.

labas tendencijas ;)
šonedēļ paņemu octu uz trijiem mēnesiem pa 12 ar mazo, bēt pāris gadus atpakaļ bija ap 40tiem

vot ja benzins bijis pa 45sant šodien ... :woohoo:

Re:ACC remonta manuālis

Posted: Tue Jul 06, 2010 1:46 am
by trollis69
trollis69 wrote:...nu re atradu arī atbildi uz sevi interesējošo jautājumu -kurš no motoriņiem atbild par gaisa iekšējo recirkulāciju salonā:
http://www.scribd.com/doc/221791/Recirc ... or-Saab-95
-varbūt kādam kaut-kad arī noderēs :)
Nu tad tā, beidzot brīdis arī lai atskaitītos par sadarīto:
-kā atceramies viss sākās ar acc ventilatora darbības pārtraukumiem, -protams tam nodilušas oglītes un pirmā doma kolektoru nospodrināt, oglītes nomainīt un visam vajadzētu griezties atkal. Neke nebij! Spodrinot kolektoru saprotu ka tā iedilums -oglīšu atstātā grope ~2mm. un vietām plāksnītes palikušas folijas plānumā un pat izdilušas cauri.
Jāmaina motorītis.
Meklējot daudz maz labu, ļototu motorīti nonāku pie slēdziena -visiem aptuveni vienādi -kolektora nodilums ir proporcionāls oglīšu nodilumam. Sanāk ka viss kā izrēķināts un nav ko mocīties ar oglīšu piemeklēšanu JO ja nodila oglītes tad nodila arī kolektors un ir jāmaina visu komplektā. Ja kurš vēlas oglītes nomainīt vidusposmā tad no tā lielas jēgas sanāk ka nebūs -oglītes paliks bet kolektors izbeigsies. Varu pateikt arī ka mellās oglītes no parastajiem elektromotoriem neder, tām ir lielāka pretestība un šāda veida motorītī tās nenormāli uzkarst un kausē plastmasas turētājus.
Iegādājos ļototu motorīti, saprofilaksēju un uzliku. Iet kā vējš. Sadabūt nemaz nenācās tik viegli jo cilvēkiem kam tas ir nav laika lai satiktos bet kam ir laiks tad tur toč nav ko ņemt. Cenas no Ls 20,- un līdz pat -krutākos servisos -tjipa restaurēts Ls 75,- tikai jājautā ko tad tur var restaurēt!!!
Otra lieta ar ko noņēmos -salona gaisa iekšējā recirkulācija. Tā jau domāju ka kaut kas nav jo ieslēdzot to smakas no ielas vienalga bija jūtamas. ACC tests šai problēmai kļūdu neuzrāda! Tagad zinu kā tā darbojas un kas par to atbild. Jāsaka kārtējā ražošanas izejmateriālu NEkvalitāte. Līdzīgi kā pie pečkas vadītāja puses 08 kļūdas. Labajā pusē, no bardačoka puses ir melna kastīte (nedaudz augstāk par vadiem) kastītē neliels motorītis ar gliemeža pārvadu un 4 plastmasas zobrati -tas viss savienojas ar klapju bīdsviru -ar nelielu kloķīti kas izgatavots no baltas plastmasas kā 08 kļūdas detaļai. Te ir tas kloķītis kas protams pārlūzt vidū pušu http://data.eeuroparts.com/Images/parts/md_4869426.jpg
-bet ne jau kloķītī problēma, -lai aizvērtos atvērtos klapes pietiek ar 4-5 sekundēm, bet pēc pogas uzspiezšanas vai automātiskās aizvēršanās atvēršanās gadījumā -strāva tiek padota 9-10 sekundes.Nekādi galaslēdži vai devēji motoriņa apstādināšanai nav. Viss notiek uz atdurēm. Ir atdure iekšā reduktoriņā uz vienu no plastmasas zobratiem pret korpusu un otra kloķītim kad tas sasniedzis virzības galapunktus. Visas tās mehāniskās daļas 4-5 sekundes tiek pakļautas nevajadzīgai, pārsteidzoši arī lielai slodzei. Sākas viss ar to kad nodilst un nodrūp ierobežojošās atdures zobratiņam reduktorā -tad visa slodze tiek pārvadīta tikai kloķim kurš savukārt uzreiz tiek arī salauzts. Klôķīša daļu atradu turpat blakus mētājoties kad noņēmu motorīti. Kloķītis tika atjaunots iekausējot metāla stieples un izmantojot epoksīda sveķus. Reduktorā atdures atjaunot nav iespējams bet citādi tas ir izmantojams arī tālākai darbībai. Visu slodzi atstājot uz kloķi -pārbaudot redzams ka spēki ir stipri pa lielu un to lauž atkal kopā. Rezultātā tika atrasts risinājums ar papildus atdurēm kloķim. Darbiņš visai smalks bet paveicams. Piebildei -lai iegādātos jaunu tādu motoriņu ar visu kloķīti būtu jāšķiras no $ USD 260,- bet tā pirmoreiz un lēnām konstruējot kādi trīs vakari un seši aliņi.
Ja kādu vēl nomoka šī šaize tad lūgtum -pie alus sarunas izstāstīšu visu sīkāk kā var salabot šo iekšējo recirkulāciju iekš 9-5.
Kā jau sīkums bet tagad ir nomainīts ventilatora motors, salona gaisa -ogles filtrs un salabota recirkulācija -nu braucu un baudu, tiešām dodoties uz darbu, izbraucot garām mežam jūt dzestro rīta gaisu un priežu smaržu un speciāli, ar ieslēgtu iekšējo cirkulāciju, kādus četrus kilometrus, dūmu aizsegā sēdēju astē vecam kamazam -nekā no dīzeļsmakām nejūt -otvečaju :silly: un vēl pluss -kad darbojas recirkulācija gaiss salonā karstā laikā tiešām daudz ātrāk un ievērojamāk tiek atdzesēts.
nu tā bikiņ atskaitījos ....:laugh:

Re:ACC remonta manuālis

Posted: Tue Jul 06, 2010 7:12 am
by urquattro
Varbūt kādam noderēs:
ACC fault code table :)

nezinu vai bija kkur šeit...

Re:ACC remonta manuālis

Posted: Tue Jul 06, 2010 8:31 am
by Vilks
Es gan nomainīju tikai oglītes ventilatoram un iet jau 3. gadu.
Tā kā ne visi gadījumi ir vienādi.

Re:ACC remonta manuālis

Posted: Tue Jul 06, 2010 8:46 am
by elmo
urquattro wrote:Varbūt kādam noderēs:
ACC fault code table :)

nezinu vai bija kkur šeit...

Ha, šiten redz sanāk, ka apkopes jātaisa ik pēc 20K kilometriem, bet visi tak praktiski eļļas maina jau pēc 10k kilometriem.

Re:ACC remonta manuālis

Posted: Tue Jul 06, 2010 3:10 pm
by urquattro
elmo wrote:
urquattro wrote:Varbūt kādam noderēs:
ACC fault code table :)

nezinu vai bija kkur šeit...

Ha, šiten redz sanāk, ka apkopes jātaisa ik pēc 20K kilometriem, bet visi tak praktiski eļļas maina jau pēc 10k kilometriem.
Nu ja. Es pat mainu pēc ~ 7500 :)
Un autiņam kas lieto e85 patstāvīgi tiem jābrauc uz service ne 20K bet 15K intervālā.
Nu SAAB ta rīkojums ir.
Pats lietoju e85 bet mazāk par e98
:)

Re:ACC remonta manuālis

Posted: Tue Jul 06, 2010 3:19 pm
by elmo
Nu tad tev vajag savu spirta brūzi, ja jau iet ar etanolu! :)


7500 intervāls šķiet neliela izšķērdība! :) Lai gan, ja es varētu atļauties jaunu SAAB no salona, tad bieža eļļas maiņa mani absolūti nesatrauktu! Pie reizes mainītu arī visus filtrus sveces, tehniskos šķidrumus un riepas arī ik pēc 30 k. :D

Re:ACC remonta manuālis

Posted: Tue Jul 06, 2010 3:22 pm
by trollis69
...mainīt pēc 7500km, ja dīzelim tad tāda būtu arī norma bet ne par to šis posts :P

Re:ACC remonta manuālis

Posted: Tue Jul 06, 2010 9:07 pm
by Arnijs
elmo wrote:

Ha, šiten redz sanāk, ka apkopes jātaisa ik pēc 20K kilometriem, bet visi tak praktiski eļļas maina jau pēc 10k kilometriem.
Eļļas maiņa un apkope ir divas dažādas lietas, tāpat, kā to intervāli.

Re:ACC remonta manuālis

Posted: Tue Jul 06, 2010 11:17 pm
by elmo
A es ta domāju, ka eļļas maiņa ir apkopes neatņemama sastāvdaļa! :)

Re:ACC remonta manuālis

Posted: Fri Jul 09, 2010 10:11 am
by elmo
Jautājums šoreiz ne par ACC displeja remontu bet par SID:
1.Ja es to SID izravēju ārā, vai es varu braukāt bez viņa!? Vai viss strādās!
2. Vai ir jāatvieno aķim klemme pirms ņemt SID laukā, jeb var tāpat viņu plēst laukā bez bēdu!?

Re:ACC remonta manuālis

Posted: Fri Jul 09, 2010 11:22 am
by Jancis
elmo wrote:Jautājums šoreiz ne par ACC displeja remontu bet par SID:
1.Ja es to SID izravēju ārā, vai es varu braukāt bez viņa!? Vai viss strādās!
2. Vai ir jāatvieno aķim klemme pirms ņemt SID laukā, jeb var tāpat viņu plēst laukā bez bēdu!?
1. Bez viņa vari braukāt, tikai nebūs salonā pīkstieni un tikšķi, slēdzot mašīnu ciet, nedzirdēsi skaņas signālu, un ja nemaldos, stūres pogas nestrādās. Tas laikam arī viss.
2. Ņemt tik ārā, AKB var palikt.

Re:ACC remonta manuālis

Posted: Fri Jul 09, 2010 11:49 am
by Arnijs
elmo wrote:A es ta domāju, ka eļļas maiņa ir apkopes neatņemama sastāvdaļa! :)
Tikai tāpēc, ka eļļas maiņa pamatā vienmēr sakritīs ar apkopes intervālu, bet apkopes intervāli ir retāki, nekā eļļas maiņas intervāli

Re:ACC remonta manuālis

Posted: Fri Jul 09, 2010 12:56 pm
by elmo
Tā kā es nekad sev neesmu pircis jaunu mašīnu, kam ir servisa grāmatiņu, vienmēr uz apkopi mašīnu dzenu ik pēc 10k, jo tā man servisos ir iestāstīt, ka nākamā apkope pēc 10 k.

Savukārt papētot muteres KIA servisa grāmatiņu, tur uz servisu vispār pirmā reize pēc 30k, tad 25k, un tad ik pa 20 k. 20k intervālā ir arī eļļas maiņa! Tāpēc arī man rodas tā nesaprašana par apkopēm un eļļas maiņām. Ja palasa jauno mašīnu servisu grāmatiņas, rodas priekšstats, ka apkope ir ik pēc 20k un eļļu maina tikai pēc 20k, un loģiski liekas pajautāt, vai es esmu lohs, ka braucu ik pēc 10k un noskaitu kāpostu, jeb arī jaunās mašīnas tiek projektētas savādāk, un bez eļļas maiņas iztiek 2x ilgāk.

Re:ACC remonta manuālis

Posted: Fri Jul 09, 2010 1:00 pm
by uculs
Protams, ka iztiek ilgāk, bet pēc pieci gadi tās paredzēts nodot tolmetam, nevis vēl kādam pārdot.:D