• Dažādi jautājumi par SAAB 9000 - Page 29
Page 29 of 59

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000

Posted: Mon Dec 28, 2009 3:37 pm
by Nils
ZingZeng wrote:Nu ta tas ir.
BMW ja nemaldos tas klapes ir buferi, janonem pakalejo buferi, tad tur ir tadas ka zaluzijas :)

99 & 900 tas ir sanos un visiem redzamas.
Skaidrs, paldies. :)

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000

Posted: Tue Dec 29, 2009 12:56 am
by Nīgrais
Nils/carlorossi wrote: Ja domā par nevienmērīgo jaudu, tad ar to ir mistika.
Atgriezos no SWE, notrausu sniegu, uzsildīju, izbraucu un neticami, bet viss ir kārtībā, verās vienmērīgi un turbo spiediens nestaigā!
Tā nav mistika, tas ļauj jau pavisam droši apgalvot, ka notiek pamatīga detonācija. Jo laukā siltāks, jo karstāks gaiss nonāk cilindros. Šo karsto gaisu virzulis saspiež un gaiss top vēl karstāks. Un tas ir viens no svarīgākajiem faktoriem detonācijas iespējamībai.
Pie zemākām āra temperatūram, bez šaubām, gaisa temperatūra cilindrā būs zemāka, līdz ar ko arī maisījuma detonācijas iespēja būs zemāka.
Kas ir detonācija var atrast inetā.
Cik saprotu, Tavam 9000 ir kautkas ķīmiķots, apgreidots, nostaigēts un pacelts turbīnas spiediens.
Jāsaprot, ka visi šitie "uzlabojumi" reāli sadzen uz augšu visus motora darbības parametrus un kritiski tuvina tā darbību tuvu detonācijas slieksnim. Principā jau pareizi, jo vislielākā jauda ir tieši detonācijas laikā, tikai žēl, ka dzelži to netur. :P
Un tad nu rodas situācija līdzīga tavējai, jo jebkura apgreidošana un turbīnas spiediena celšana uzstada daudz augstākas prasības motora komponenšu kvalitatei un darbaspējai.

Algoritms:
ECU tiek iestādīts turbīnas spiediens x. ECU seko spiedienam kolektorā un pie setpoint x sasniegšanas caur Boost pressure control valve (BPC) sāk regulēt šo spiedienu. Šis BPC vārsts ir kas līdzīgs krānam, kas padod to pašu turbīnas saražoto spiedienu uz izpildmehānismu pie turbīnas, kas savukārt atver kanālu, lai izplūdes gāzes, kas nes enerģiju turbīnai, tiktu garām turbīnas lāpstiņām, tādējādi samazinot turbīnai pievadīto enerģiju kam seko turbīnas saražotā spiediena kritums ieplūdes kolektorā.
Ja šī ķēde netiek galā ar savu uzdevumu spiediens ieplūdes kolektorā aug līdz cilindros sākas detonācija augstāk aprakstīto iemeslu dēļ.
Detonāciju "ķer" DI kasete, kas nodod info ECU.
ECU izmisīgi mazina aizdedzes apsteidzes leņķi. Kad aizdedzes leņķa regulēšanas iespējas ir izsmeltas, bet detonācija turpinās, paliek vēl pēdējā teorētiskā iespēja - bagātināt maisījumu. Te nu man jāsaka, ka es nezinu ko dara Trioniks, bet pieņemu, ka šo iespēju neizmanto pat standarta modeļiem, kur nu vēl apgreidotiem, kur degvielas bagātināšanas iespējas jau izmantotas citu mērķu sasniegšanai.:woohoo:
Un tad nu paliek pēdējais iespējamais variants - degvielas vai aizdedzes padeves pārtraukšana(nezinu ko izmanto Trioniks) - avārijas stāvoklis, pēdējais līdzeklis motora pasargāšanai no izjukšanas.
Nu lūk arī Tavs variants, man domāt. :S
Principā problēma ir sarežģīta, tur jāveic pamatīga diagnostika, pie kam pie dinamiskām slodzēm. Cerība, ka tiksi galā pats ar šo problēmu vienkārši mainot komponentes neliekas ticama, tādēļ meklē vien profu palīdzību un netērē laiku velti. Nāks siltāks laiks un simptomi atgriezīsies.

Nu kautkā tā, ceru, ka saprotami paskaidroju.
:)

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000

Posted: Tue Dec 29, 2009 1:15 am
by Nils
Nīgrais wrote:
Nils/carlorossi wrote: Ja domā par nevienmērīgo jaudu, tad ar to ir mistika.
Atgriezos no SWE, notrausu sniegu, uzsildīju, izbraucu un neticami, bet viss ir kārtībā, verās vienmērīgi un turbo spiediens nestaigā!
Tā nav mistika, tas ļauj jau pavisam droši apgalvot, ka notiek pamatīga detonācija. Jo laukā siltāks, jo karstāks gaiss nonāk cilindros. Šo karsto gaisu virzulis saspiež un gaiss top vēl karstāks. Un tas ir viens no svarīgākajiem faktoriem detonācijas iespējamībai.
Pie zemākām āra temperatūram, bez šaubām, gaisa temperatūra cilindrā būs zemāka, līdz ar ko arī maisījuma detonācijas iespēja būs zemāka.
Kas ir detonācija var atrast inetā.
Cik saprotu, Tavam 9000 ir kautkas ķīmiķots, apgreidots, nostaigēts un pacelts turbīnas spiediens.
Jāsaprot, ka visi šitie "uzlabojumi" reāli sadzen uz augšu visus motora darbības parametrus un kritiski tuvina tā darbību tuvu detonācijas slieksnim. Principā jau pareizi, jo vislielākā jauda ir tieši detonācijas laikā, tikai žēl, ka dzelži to netur. :P
Un tad nu rodas situācija līdzīga tavējai, jo jebkura apgreidošana un turbīnas spiediena celšana uzstada daudz augstākas prasības motora komponenšu kvalitatei un darbaspējai.

Algoritms:
ECU tiek iestādīts turbīnas spiediens x. ECU seko spiedienam kolektorā un pie setpoint x sasniegšanas caur Boost pressure control valve (BPC) sāk regulēt šo spiedienu. Šis BPC vārsts ir kas līdzīgs krānam, kas padod to pašu turbīnas saražoto spiedienu uz izpildmehānismu pie turbīnas, kas savukārt atver kanālu, lai izplūdes gāzes, kas nes enerģiju turbīnai, tiktu garām turbīnas lāpstiņām, tādējādi samazinot turbīnai pievadīto enerģiju kam seko turbīnas saražotā spiediena kritums ieplūdes kolektorā.
Ja šī ķēde netiek galā ar savu uzdevumu spiediens ieplūdes kolektorā aug līdz cilindros sākas detonācija augstāk aprakstīto iemeslu dēļ.
Detonāciju "ķer" DI kasete, kas nodod info ECU.
ECU izmisīgi mazina aizdedzes apsteidzes leņķi. Kad aizdedzes leņķa regulēšanas iespējas ir izsmeltas, bet detonācija turpinās, paliek vēl pēdējā teorētiskā iespēja - bagātināt maisījumu. Te nu man jāsaka, ka es nezinu ko dara Trioniks, bet pieņemu, ka šo iespēju neizmanto pat standarta modeļiem, kur nu vēl apgreidotiem, kur degvielas bagātināšanas iespējas jau izmantotas citu mērķu sasniegšanai.:woohoo:
Un tad nu paliek pēdējais iespējamais variants - degvielas vai aizdedzes padeves pārtraukšana(nezinu ko izmanto Trioniks) - avārijas stāvoklis, pēdējais līdzeklis motora pasargāšanai no izjukšanas.
Nu lūk arī Tavs variants, man domāt. :S
Principā problēma ir sarežģīta, tur jāveic pamatīga diagnostika, pie kam pie dinamiskām slodzēm. Cerība, ka tiksi galā pats ar šo problēmu vienkārši mainot komponentes neliekas ticama, tādēļ meklē vien profu palīdzību un netērē laiku velti. Nāks siltāks laiks un simptomi atgriezīsies.

Nu kautkā tā, ceru, ka saprotami paskaidroju.
:)
Izskaidroji pat ļoti saprotami...
Tātad, jāpārdod, kamēr vēl auksts? :P
Varbūt labāk būtu bijis, ja šo būtu atsūtījis uz PM, tas var traucēt plints mešanai krūmos. :laugh:
Jebkurā gadījumā, liels paldies par informāciju, par ko tādu pat nebiju iedomājies.
Tātad, kādas iespējas? Mainīt kaut kādas motora komponentes?
Varbūt nogriezt mazāku spiedienu, jeb pavisam brutāli, uzlikt spiediena regulatoru un atkarībā no āra temperatūras pieregulēt? :laugh:

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000

Posted: Tue Dec 29, 2009 1:22 am
by KoreFun
Nu var jau vizināties ar Bāzes spiedienu, vnk apejot BPC vārstu. Bet Tev, Nil, tāds variants nepatiksies:laugh: Bet kā pagaidvariants var noderēt..

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000

Posted: Tue Dec 29, 2009 1:27 am
by Nils
KoreFun wrote:Nu var jau vizināties ar Bāzes spiedienu, vnk apejot BPC vārstu. Bet Tev, Nil, tāds variants nepatiksies:laugh: Bet kā pagaidvariants var noderēt..
Bāzes spiediens ir ar 185hp, ko ar viņiem iesākšu? :woohoo:
Eh, vēl viens iemesls peldēt atpakaļ uz SWE pēc kāda jauna airi. :laugh:
Kore, Tu man tagad gribi atņemt ~40-45hp? Braukāt ar 185hp, galīg traks vai? :blink: :laugh:
Un HOT bāzes spiediens ir 0.7bar, vai ne?

Vsjo, rīt skrūvēju ārā beņķus, blowu, ravēju ārā savu dārgo kārbu un tirgoju to karstasinīgo itāli nost, kam vajag pārpalikumu? :laugh:

Ne velti Nīgrajam Nīgrais niks, sanīgroja mani ar šito teoriju, es eju gulēt. :angry: :laugh:
Nīgrajam liels +1

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000

Posted: Tue Dec 29, 2009 1:31 am
by KoreFun
Nils/carlorossi wrote:
KoreFun wrote:Nu var jau vizināties ar Bāzes spiedienu, vnk apejot BPC vārstu. Bet Tev, Nil, tāds variants nepatiksies:laugh: Bet kā pagaidvariants var noderēt..
Bāzes spiediens ir ar 185hp, ko ar viņiem iesākšu? :woohoo:
Eh, vēl viens iemesls peldēt atpakaļ uz SWE pēc kāda jauna airi. :laugh:
Kore, Tu man tagad gribi atņemt ~40-45hp? Braukāt ar 185hp, galīg traks vai? :blink: :laugh:
Un HOT bāzes spiediens ir 0.7bar, vai ne?
Nu 900 OG ir 0.7, jā:laugh: 9000 - nezinu.
Tev tak ir čipots! būs pa kādiem 10 zirgiem vairāk, nekā 185.. :whistle: :blush:

Nīgrais, no kā varēja sākties detonācija šajā gadījumā? Motors "noguris"?

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000

Posted: Tue Dec 29, 2009 1:35 am
by Nils
Es te kaļu plānus par izplūdi un kā pievīlēt vēl kaut ko klāt, bet čaļi man saka, ka pietiks priecāties, griežam nost. :laugh:
Nē, nu es toč eju gulēt. Lai rīt no rīta pamostoties es ienākot šajā topikā neko neredzētu un domātu, ka tas viss bijis tikai sapnis!

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000

Posted: Tue Dec 29, 2009 1:38 am
by KoreFun
Cits variants:
Saki draudzenei, ka Vaio viss - bankrots, viss pārējais nav tā vērts..

Laptopa vietā labāk izcel ārā motoru, apskaties, kas tur un kā:P

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000

Posted: Tue Dec 29, 2009 1:40 am
by Nils
KoreFun wrote:Cits variants:
Saki draudzenei, ka Vaio viss - bankrots, viss pārējais nav tā vērts..

Laptopa vietā labāk izcel ārā motoru, apskaties, kas tur un kā:P
Ā, tu ne vien jaudu gribi man atņemt, bet arī, lai es tā kārtīgi, beidzot, dabonu noklausīties par visu šito Saab būšanu? :laugh:
Draugs, tu esi īsts draugs! :laugh:

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000

Posted: Tue Dec 29, 2009 1:49 am
by Nīgrais
Ir divi pamatjautājumi ar apakšpunktiem:
1. Vai turbīnas spiediena regulēšana strādā korekti:
a) vai no ECU uz BPC vārstu pienāk regulēšanas signāli.
(signāls PWM 12V 32Hz)
b) Vai BPC vārsts strādā un ja strādā, vai korekti.
c) Vai wastegate (izpildmehānisms - burka ar membranu, atsperi un štoku) strādā bez aizķeršanās un štoks bīdās ārā proporcionāli pievadītajam spiedienam.
d) Vai kustas drosele iekš turbīnas un vai šī drosele nav nolūzusi un neglābjami ieķērusies pozīcijā - visas atgāzes caur tubīnas lāpstiņām.

Ja pirmajā jautājumā viss ok, tad

2. Kas noticis ar:
a) interkūleri
b) ar cilindriem, vai nav uzdegumi, kas iespaido sadegšanas kameras ģeometriju vai rada paaugstinātas temperatūras zonas.

Kamēr uz šiem jautājumiem nebūs atbildes, tikmēr neko citu pasākt nav nekādas jēgas.

Un vispār, nekad nevar zināt kas Tev tur tai bākā par suslu un kāda ir viņas pretdetonācijas noturība. :laugh:
Tas, ka Tu lej suslu ar ciparu 98 vēl neko nenozīmē - uz sētas ja rakstīts xyz, tas nenozīmē, ka aiz sētas to tiešām tur var atrast.
:laugh:

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000

Posted: Tue Dec 29, 2009 1:57 am
by Nīgrais
Nils/carlorossi wrote: Ne velti Nīgrajam Nīgrais niks, sanīgroja mani ar šito teoriju, es eju gulēt. :angry: :laugh:
Nīgrajam liels +1
:laugh: :laugh: :laugh:
Labs niks, vai ne?
Galvenais ka atbilstošs!
:laugh:

P.S.
Lielos plusus liek uzspiežot uz zaļās podziņas tur kur karma!
Citadi jūs te, draugi, mani jau esat x reizes noplusojuši, bet karma nifigā neaug!
Obidno, poņimaeš!
:woohoo:

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000

Posted: Tue Dec 29, 2009 2:01 am
by Nīgrais
Nils/carlorossi wrote:
KoreFun wrote:Cits variants:
Saki draudzenei, ka Vaio viss - bankrots, viss pārējais nav tā vērts..

Laptopa vietā labāk izcel ārā motoru, apskaties, kas tur un kā:P
Ā, tu ne vien jaudu gribi man atņemt, bet arī, lai es tā kārtīgi, beidzot, dabonu noklausīties par visu šito Saab būšanu? :laugh:
Draugs, tu esi īsts draugs! :laugh:
Šitas tiešām ir labs!

:laugh: :laugh: :laugh:

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000

Posted: Tue Dec 29, 2009 2:31 am
by Nils
Jā, izskatās, ka bez rūpīgākas apskates nekādā skaidrībā netiksim. :)
Par karmu, spiedu jau, bet pirms pāris h arī Gustavs nopelnīja un karmu var likt tikai ik pa 6h. :P

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000

Posted: Tue Dec 29, 2009 2:38 am
by Nīgrais
Nils/carlorossi wrote:Jā, izskatās, ka bez rūpīgākas apskates nekādā skaidrībā netiksim. :)
Par karmu, spiedu jau, bet pirms pāris h arī Gustavs nopelnīja un karmu var likt tikai ik pa 6h. :P
Ok, attaisnojums pieņemts!
Labu nakti!
:laugh: :laugh: :laugh:

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000

Posted: Tue Dec 29, 2009 2:43 am
by Nils
Nīgrais wrote:
Nils/carlorossi wrote:Jā, izskatās, ka bez rūpīgākas apskates nekādā skaidrībā netiksim. :)
Par karmu, spiedu jau, bet pirms pāris h arī Gustavs nopelnīja un karmu var likt tikai ik pa 6h. :P
Ok, attaisnojums pieņemts!
Labu nakti!
:laugh: :laugh: :laugh:
Ceru, ka labu, Kore mani psiholoģiski sadragājis, murgošu visu nakti. :laugh:
Bet karma nekur nepazudīs, galvenais rīt no rīta nepiemirst. :blush: