Nils/carlorossi wrote:
Ja domā par nevienmērīgo jaudu, tad ar to ir mistika.
Atgriezos no SWE, notrausu sniegu, uzsildīju, izbraucu un neticami, bet viss ir kārtībā, verās vienmērīgi un turbo spiediens nestaigā!
Tā nav mistika, tas ļauj jau pavisam droši apgalvot, ka notiek pamatīga detonācija. Jo laukā siltāks, jo karstāks gaiss nonāk cilindros. Šo karsto gaisu virzulis saspiež un gaiss top vēl karstāks. Un tas ir viens no svarīgākajiem faktoriem detonācijas iespējamībai.
Pie zemākām āra temperatūram, bez šaubām, gaisa temperatūra cilindrā būs zemāka, līdz ar ko arī maisījuma detonācijas iespēja būs zemāka.
Kas ir detonācija var atrast inetā.
Cik saprotu, Tavam 9000 ir kautkas ķīmiķots, apgreidots, nostaigēts un pacelts turbīnas spiediens.
Jāsaprot, ka visi šitie "uzlabojumi" reāli sadzen uz augšu visus motora darbības parametrus un kritiski tuvina tā darbību tuvu detonācijas slieksnim. Principā jau pareizi, jo vislielākā jauda ir tieši detonācijas laikā, tikai žēl, ka dzelži to netur. :P
Un tad nu rodas situācija līdzīga tavējai, jo jebkura apgreidošana un turbīnas spiediena celšana uzstada daudz augstākas prasības motora komponenšu kvalitatei un darbaspējai.
Algoritms:
ECU tiek iestādīts turbīnas spiediens x. ECU seko spiedienam kolektorā un pie setpoint x sasniegšanas caur Boost pressure control valve (BPC) sāk regulēt šo spiedienu. Šis BPC vārsts ir kas līdzīgs krānam, kas padod to pašu turbīnas saražoto spiedienu uz izpildmehānismu pie turbīnas, kas savukārt atver kanālu, lai izplūdes gāzes, kas nes enerģiju turbīnai, tiktu garām turbīnas lāpstiņām, tādējādi samazinot turbīnai pievadīto enerģiju kam seko turbīnas saražotā spiediena kritums ieplūdes kolektorā.
Ja šī ķēde netiek galā ar savu uzdevumu spiediens ieplūdes kolektorā aug līdz cilindros sākas detonācija augstāk aprakstīto iemeslu dēļ.
Detonāciju "ķer" DI kasete, kas nodod info ECU.
ECU izmisīgi mazina aizdedzes apsteidzes leņķi. Kad aizdedzes leņķa regulēšanas iespējas ir izsmeltas, bet detonācija turpinās, paliek vēl pēdējā teorētiskā iespēja - bagātināt maisījumu. Te nu man jāsaka, ka es nezinu ko dara Trioniks, bet pieņemu, ka šo iespēju neizmanto pat standarta modeļiem, kur nu vēl apgreidotiem, kur degvielas bagātināšanas iespējas jau izmantotas citu mērķu sasniegšanai.:woohoo:
Un tad nu paliek pēdējais iespējamais variants - degvielas vai aizdedzes padeves pārtraukšana(nezinu ko izmanto Trioniks) - avārijas stāvoklis, pēdējais līdzeklis motora pasargāšanai no izjukšanas.
Nu lūk arī Tavs variants, man domāt. :S
Principā problēma ir sarežģīta, tur jāveic pamatīga diagnostika, pie kam pie dinamiskām slodzēm. Cerība, ka tiksi galā pats ar šo problēmu vienkārši mainot komponentes neliekas ticama, tādēļ meklē vien profu palīdzību un netērē laiku velti. Nāks siltāks laiks un simptomi atgriezīsies.
Nu kautkā tā, ceru, ka saprotami paskaidroju.
:)