• Saab - 9-5, 2,3 aut. Aero 2001.gada dzīve Lv - Page 5
Page 5 of 5

Re:Saab - 9-5, 2,3 aut. Aero 2001.gada dzīve Lv

Posted: Fri Jan 20, 2012 10:32 pm
by Arnijs
Saabich wrote:
2-3 mm pastiepusies. Jāpārmēra?
Ja ir vēlēšanās - piebrauc nākamnedēļ. Nomērīsim, naudu neprasīsim. Pie viena arī varēsi saņemt atbildes uz Tevi interesējošiem jautājumiem , saistītiem ar ķēdi, kā arī uzzināt reālo izstiepuma koefiecientu. Jaunai ķēdei tas ir 8-9mm
Bet BMW, Toyotas un tmldz auto dzinējus ar SAAB dzinējiem salīdzināt nevajadzētu. Tas, ka iekšdedzes dzinējs darbojas pēc viena un tā paša principa, nenozīmē ka viņiem ir arī vienādas konstruktīvās īpašības.

Re:Saab - 9-5, 2,3 aut. Aero 2001.gada dzīve Lv

Posted: Fri Jan 20, 2012 10:35 pm
by andzh
Tu tik gudri atbildēji, ka grēks būtu neticēt:dry:[/quote]

nu tad labāk negrēko! :D

Re:Saab - 9-5, 2,3 aut. Aero 2001.gada dzīve Lv

Posted: Fri Jan 20, 2012 10:39 pm
by Saabich
Arnijs wrote:
Saabich wrote:
2-3 mm pastiepusies. Jāpārmēra?
Ja ir vēlēšanās - piebrauc nākamnedēļ. Nomērīsim, naudu neprasīsim. Pie viena arī varēsi saņemt atbildes uz Tevi interesējošiem jautājumiem , saistītiem ar ķēdi, kā arī uzzināt reālo izstiepuma koefiecientu. Jaunai ķēdei tas ir 8-9mm
Bet BMW, Toyotas un tmldz auto dzinējus ar SAAB dzinējiem salīdzināt nevajadzētu. Tas, ka iekšdedzes dzinējs darbojas pēc viena un tā paša principa, nenozīmē ka viņiem ir arī vienādas konstruktīvās īpašības.
Kam lai es uzticos ja ne Viking motoram? Kurš būtu tas serviss pie kura jāpiebrauc?

Re:Saab - 9-5, 2,3 aut. Aero 2001.gada dzīve Lv

Posted: Fri Jan 20, 2012 10:40 pm
by Nils
Pie Ārnija akcija? Kluba biedriem ķēdes mērīšana bez maksas? :laugh:
Man no šitā pasākuma bail, nevarēs aizmigt un būs jātur auto pie mieta, lai nepastieptu to ķēdi vēl garāku. Ansim es toč netaisos viņu mainīt un sazin, kad ir mainīta. Tur jau drīzāk dzelži sapūs ātrāk, nekā ķēde izstiepsies.
Bet reāli iz dzīves, kā ir, vai tad ķēde no sākuma nesāk grabēt un tikai tad nodara kādu lielāku ļaunumu? Vai ņem un pēkšņi izstiepjas, sapinas vai pārplīst no izstiepuma?

Re:Saab - 9-5, 2,3 aut. Aero 2001.gada dzīve Lv

Posted: Fri Jan 20, 2012 10:44 pm
by Saabich
Nils wrote:Pie Ārnija akcija? Kluba biedriem ķēdes mērīšana bez maksas? :laugh:
Man no šitā pasākuma bail, nevarēs aizmigt un būs jātur auto pie mieta, lai nepastieptu to ķēdi vēl garāku. Ansim es toč netaisos viņu mainīt un sazin, kad ir mainīta. Tur jau drīzāk dzelži sapūs ātrāk, nekā ķēde izstiepsies.
Bet reāli iz dzīves, kā ir, vai tad ķēde no sākuma nesāk grabēt un tikai tad nodara kādu lielāku ļaunumu? Vai ņem un pēkšņi izstiepjas, sapinas vai pārplīst no izstiepuma?
+1

Re:Saab - 9-5, 2,3 aut. Aero 2001.gada dzīve Lv

Posted: Fri Jan 20, 2012 10:48 pm
by zinitis
Nils wrote:Pie Ārnija akcija? Kluba biedriem ķēdes mērīšana bez maksas? :laugh:
Man no šitā pasākuma bail, nevarēs aizmigt un būs jātur auto pie mieta, lai nepastieptu to ķēdi vēl garāku. Ansim es toč netaisos viņu mainīt un sazin, kad ir mainīta. Tur jau drīzāk dzelži sapūs ātrāk, nekā ķēde izstiepsies.
Bet reāli iz dzīves, kā ir, vai tad ķēde no sākuma nesāk grabēt un tikai tad nodara kādu lielāku ļaunumu? Vai ņem un pēkšņi izstiepjas, sapinas vai pārplīst no izstiepuma?
Nu redzi,viela pārdomām:
Tas bija sen,ap 96.g.,atbrauca cilvēks mainīt ķēdi(vēl Kalngalē),tas bija 9k modelis ar 2t motoru,tad pārdomāja un teica,ka izbraukšot papusdienot(~3km),un atpakaļ jau viņu atvilka ar pārtrūkušu ķēdi...,par pārējām izmaksām īpaši neatceros...

Re:Saab - 9-5, 2,3 aut. Aero 2001.gada dzīve Lv

Posted: Fri Jan 20, 2012 10:52 pm
by Vilks
Smagi ar tām ķēdēm :(
Man ir kautkur 280k un es pat negribu domāt ne arī braukt pārbaudīt, jo 90% pateiks, ka braukt nekur nevar, kamēr nav ķēde nomainīta.
Kādreiz šī procedūra ar visiem loriņiem bija ~1000LS, pieļauju domu, ka tagad varētu būt mazāk.

Re:Saab - 9-5, 2,3 aut. Aero 2001.gada dzīve Lv

Posted: Fri Jan 20, 2012 10:53 pm
by Arnijs
Saabich wrote:
Kam lai es uzticos ja ne Viking motoram? Kurš būtu tas serviss pie kura jāpiebrauc?
Neiet runa par neuzticību. Tikai par to, ka neesi kaut ko līdz galam sapratis (saklausījis) un tāpēc nezini sava auto reālo ķēdes izstiepumu. Iespējams, ka vari pazvanīt uz Vikingiem un vēlreiz pārprasīt (diagnostikas lapā jābūt pierakstītam)
Bet - nav tāda izstiepuma 2-3mm
Bet - ja akceptē piedāvājumu, tad Vestienas 2.

Re:Saab - 9-5, 2,3 aut. Aero 2001.gada dzīve Lv

Posted: Fri Jan 20, 2012 10:53 pm
by Saabich
Vilks wrote:Smagi ar tām ķēdēm :(
Man ir kautkur 280k un es pat negribu domāt ne arī braukt pārbaudīt, jo 90% pateiks, ka braukt nekur nevar, kamēr nav ķēde nomainīta.
Kādreiz šī procedūra ar visiem loriņiem bija ~1000LS, pieļauju domu, ka tagad varētu būt mazāk.
Negribu samelot, vismaz vikingā 550ls

Re:Saab - 9-5, 2,3 aut. Aero 2001.gada dzīve Lv

Posted: Fri Jan 20, 2012 10:58 pm
by Saabich
Arnijs wrote:
Saabich wrote:
Kam lai es uzticos ja ne Viking motoram? Kurš būtu tas serviss pie kura jāpiebrauc?
Neiet runa par neuzticību. Tikai par to, ka neesi kaut ko līdz galam sapratis (saklausījis) un tāpēc nezini sava auto reālo ķēdes izstiepumu. Iespējams, ka vari pazvanīt uz Vikingiem un vēlreiz pārprasīt (diagnostikas lapā jābūt pierakstītam)
Bet - nav tāda izstiepuma 2-3mm
Bet - ja akceptē piedāvājumu, tad Vestienas 2.
Karoč tā, bija viens mazs sīkums remontejams un piereiz izdomāju lai pamēra to ķēdi, jo es šeit arī iepriekš biju rakstījis par ķēdēm utt. nu tā savas intereses pēc, pārbaude( 12ls ) nebij žēļ!!!!! Un tad uztraukumam nav pamata, viss ok ķēdei ļoti maz pastiepusies 2-3mm

Re:Saab - 9-5, 2,3 aut. Aero 2001.gada dzīve Lv

Posted: Sat Jan 21, 2012 12:55 am
by Nauris_t16
Ķēdes tiešām stiepjas ļoti individuāli, ja nebūtu kruķīto spidometru, varētu mēģināt taisīt kādu statistiku.

BMW, piemēram, nav tā, ka viņas nav jāmaina. Tas varbūt nenotiek tik bieži un katram motoram, bet arī tās stiepjas. Ir dzirdēts par tiem pašiem M50 motoriem, ka maina. Izstiepjas, žļedz un maina. Nu vai jau tipiskā latviešu sportista garā mauc līdz pēdējam un tad liek citu motoru no šrota. Taču tikai saabam tā ir izvērtusies par kādu mega operāciju, varbūt dēļ nomaiņas sarežģītības, kas arī sadārdzina procesu. Un, protams, motora uzbūves īpatnības arī nosaka to, cik ātri izstiepjas. Vecie B201 ar karburatoru iet arī savus 400k km, ķēde izstiepjas, jā, bet tie motori iet. Lai arī manam B201 pie 130k km viņa bija izstiepusies pietiekami un arī zobrati saēsti, lai mainītu.
Īsi pārbraucieni motoram neuzsilstot, retas eļļas maiņas, pilsētas satiksme - tas viss tieši iespaido motora kopējo dilumu, ne jau tikai ķēdes.

Re:Saab - 9-5, 2,3 aut. Aero 2001.gada dzīve Lv

Posted: Sat Jan 21, 2012 11:53 am
by sandruss
Nils wrote:
Bet reāli iz dzīves, kā ir, vai tad ķēde no sākuma nesāk grabēt un tikai tad nodara kādu lielāku ļaunumu? Vai ņem un pēkšņi izstiepjas, sapinas vai pārplīst no izstiepuma?
Šis arī ir pareizais jautājums! Es arī domāju, ja spieķis nav kruķits un tu zini sava auto reālo noskrējienu un vēsturi, tad 170 štukas nav nekāds nobraukums, un ar to ķēdi vēl braukt un braukt! Vrb kļūdos...?

Re:Saab - 9-5, 2,3 aut. Aero 2001.gada dzīve Lv

Posted: Sat Jan 21, 2012 12:18 pm
by Arnijs
sandruss wrote:
Nils wrote:
Bet reāli iz dzīves, kā ir, vai tad ķēde no sākuma nesāk grabēt un tikai tad nodara kādu lielāku ļaunumu? Vai ņem un pēkšņi izstiepjas, sapinas vai pārplīst no izstiepuma?
Šis arī ir pareizais jautājums! Es arī domāju, ja spieķis nav kruķits un tu zini sava auto reālo noskrējienu un vēsturi, tad 170 štukas nav nekāds nobraukums, un ar to ķēdi vēl braukt un braukt! Vrb kļūdos...?
Ir dažādi. Nav vienas viennozīmīgas atbildes. Ķēde var izstiepties līdz maiņas stāvoklim arī pa dažiem desmitiem tk. (ja dzinējam būs eļļas bads, dēļ aizauguša uztvērēja, dēļ kā sadalenēm būs pastiprināta berze un, lai viņas pagrieztu, vajadzēs spēku x3) Ķēde vairāk stiepsies dažādi slogojot motoru, nekā vienmērīgi braucot. Kā jau Ziedoniz minēja - regulāras un atbilstošas specifikācijas eļļas maiņas, negāzēšana ar neuzsilušu motoru un garie gabali ievērojami paildzinās kilometrāžu līdz maiņai.
Sandruss... 150tk ir vidējais statistiskais (arī pārbaudītiem noskrējieniem), tāpēc būtu naivi cerēt, ka pēc 170tk vēl braukt un braukt. Un - galu galā, nav ne mans mērķis, ne uzdevums, kādu par kaut ko pārliecināt. Cenšos padalīties ar informāciju un pieredzi, kuru zinu. Meklēt attaisnojošus iemeslus, kāpēc gan man tagad būtu jāmaina, ja pie 200tk un nemainītas ķēdes, auto darbojas un brauc, ir drīzāk sevis mānīšana un mierināšana un īstenībā cilvēks savu ķēdes naudu jau ir nemanāmi ielējis palielinātā degvielas patēriņā, dēļ nobīdītām GSM fāzēm. Ja uzmainot kritiskā stāvoklī esošu ķēdi (19mm), degvielas patēriņš samazinās par 1-1.5l (un tam tepat forumā būs piemēri), tad parēķiniet, pie kāda nobraukuma ķēdes maiņa būtu jau atpelnīta, pie kam - objektīvāk darbojas ventilācija un tik ļoti neaizaug motors, ja ieplūde un izplūde nedarbojas ar nobīdi. Uzprasiet jebkuram auto inženierim, kas notiek, ja gāzu sadales fāzes ir nobīdītas par 5-6 grādiem. Kā tas ietekmē sadegšanu, jaudu un degvielas patēriņu. Tas ir tāpat, kā mainot zobsiksnu,kļūdīties par zobu. Uzreiz jutīsiet, ka ar auto kaut kas ne tā...
Man liekas, ka par šo rakstu jau kādu 5-to reizi, bet , par cik meklētājs forumā ir sūnains, tad mēdzu arī atkārtoties :P
Eh - labi - sestdiena... Braucu tautās zābakus lūkoties.
Miers jums un jūsu ķēdēm ;)