• Velme klut par SAAB laimigo ipasnieku - Page 2
Page 2 of 4

Re:Velme klut par SAAB laimigo ipasnieku

Posted: Wed Dec 21, 2011 8:35 am
by elmo
drRD wrote:Topika autors ar savu vēlmi pārspēj Antonova iesāktos darbus:ohmy:

p.s. nēesmu ļauns, bet Antonovam novēlu divas lietas: 1.Raimja dziesmu...1000000 rožu; 2. mazu sidraba svina gabaliņu, kā sacīt- sirdiJ.
Kungs, nevis "1,000,000 rožu", bet "miļion alih roz". Latviski tai dziesmai ir pavisam cits nosaukums!;)

Re:Velme klut par SAAB laimigo ipasnieku

Posted: Wed Dec 21, 2011 11:57 am
by Gregers
Cik esmu uz kalkulatora citiem skaitijis vienmēr sanāk, ka turba sevi atpelna max pa 20 tūkstošiem km. Respektīvi ja turbīnu nekauj katrus 20k tad ar viņu sanāk ekonomiskāka dzīve nekā bez viņas.
Ja par topika tēmu tad šaubos, ka par pēdējo naudu vajadzetu ņemt saabu un vel arī ar automātu. Ņem golfu vai deviņdesmito gadu sākuma mazdas, hondas utt un nelec augstak par dibenu.
Saab 9000 ir lēts salīdzinot ar līdzīgas klases un jaudas brāļiem, bet noteikti nav lēts absolūtā un ja vel vēlies to uzturēt normālā kārtībā tad ar saviem 100 LVL mēnesī plus degviela, eļļa, apdrošināšana, tehnikskā apskate, ceļa nodoklis ir jārēķinās.

Re:Velme klut par SAAB laimigo ipasnieku

Posted: Wed Dec 21, 2011 11:59 am
by Gregers
drRD wrote:Topika autors ar savu vēlmi pārspēj Antonova iesāktos darbus:ohmy:

p.s. nēesmu ļauns, bet Antonovam novēlu divas lietas: 1.Raimja dziesmu...1000000 rožu; 2. mazu sidraba svina gabaliņu, kā sacīt- sirdiJ.
Patiesībā man riebj tadi kā tu kas citiem ļaunu vēl! :S
Citam nāvi vēlot pats tālu neaizbrauksi, un skaudība arī nav veselīgākā no īpašībām.

Re:Velme klut par SAAB laimigo ipasnieku

Posted: Wed Dec 21, 2011 12:10 pm
by defektivais
Gregers wrote:
drRD wrote:Topika autors ar savu vēlmi pārspēj Antonova iesāktos darbus:ohmy:

p.s. nēesmu ļauns, bet Antonovam novēlu divas lietas: 1.Raimja dziesmu...1000000 rožu; 2. mazu sidraba svina gabaliņu, kā sacīt- sirdiJ.
Patiesībā man riebj tadi kā tu kas citiem ļaunu vēl! :S
Citam nāvi vēlot pats tālu neaizbrauksi, un skaudība arī nav veselīgākā no īpašībām.
šis laikam ir Tavs pirmais ieraksts, kuram es varu piekrist pa visiem 100. +1 :)

Re:Velme klut par SAAB laimigo ipasnieku

Posted: Wed Dec 21, 2011 12:43 pm
by edijs
Gregers wrote:ja vel vēlies to uzturēt normālā kārtībā tad ar saviem 100 LVL mēnesī plus degviela, eļļa, apdrošināšana, tehnikskā apskate, ceļa nodoklis ir jārēķinās.
Klausies, tas tak sanāk 1200 gadā! Par šo summu tak var katru gadu nopirkt citu vistanoļ braucamu 9k. :D Vai arī tu šeit rēķini klāt to, ka vienu gadu jāpārlasa motors, citu gadu jāpārkrāso pie labākā atrodamā meistara, tad jānopērk 19" ripuļi ar jaunām riepām, kārba jāpārlasa, salons jāpāršuj, piekare jāpārlasa un jāsaliek jaunas atsperes un labi amortizatori? Tad jau jā - var lielus ciparus bez problēmām salasīt. :) Un jā - piekrītu, ka beigās kaifs būs lielāks, kā par to pašu summu nopirkt kādu 9-5 Aero. :)

Re:Velme klut par SAAB laimigo ipasnieku

Posted: Wed Dec 21, 2011 12:50 pm
by Gregers
edijs wrote:
Gregers wrote:ja vel vēlies to uzturēt normālā kārtībā tad ar saviem 100 LVL mēnesī plus degviela, eļļa, apdrošināšana, tehnikskā apskate, ceļa nodoklis ir jārēķinās.
Klausies, tas tak sanāk 1200 gadā! Par šo summu tak var katru gadu nopirkt citu vistanoļ braucamu 9k. :D Vai arī tu šeit rēķini klāt to, ka vienu gadu jāpārlasa motors, citu gadu jāpārkrāso pie labākā atrodamā meistara, tad jānopērk 19" ripuļi ar jaunām riepām, kārba jāpārlasa, salons jāpāršuj, piekare jāpārlasa un jāsaliek jaunas atsperes un labi amortizatori? Tad jau jā - var lielus ciparus bez problēmām salasīt. :) Un jā - piekrītu, ka beigās kaifs būs lielāks, kā par to pašu summu nopirkt kādu 9-5 Aero. :)
Nu, bet paņem un parēķini cik Tev apietas 9k trīs-četru gadu lietošanā ;) Spārni, kārba, visādi loriņi piekarē, Di, riepas, bremzes, visādi šķidrumi, gan stikls nebūs pārāk labs un naksies nomainīt, lampas jaunas lai nav uz tausti jābraukā utt rezultātā gan salasīsies. Pat ļoti sipjot santīmu domāju tapat sanāks kādi 40-50 LVL menesī tīri uzturēšana. Protams var tik braukt un mainīt tikai tad kko kad nokrīt vai noķīlē, bet tad kāda jēga pirkt 9k?!

Re:Velme klut par SAAB laimigo ipasnieku

Posted: Wed Dec 21, 2011 1:21 pm
by edijs
Jāparēķina.. Garā kārba 50 Ls, spārni 2x5 Ls (ok, ir vēlviens rezervei par 25 Ls nopirkts), loriņi piekarei par šo gadu salasījās uz latiem 100, pagājušo gadu nedaudz mazāk (t.i. skaitot vienā maisā nomainītus bremžu diskus un klučus, bremžu šļauciņas, buksītes un vēl šādas tādas fiņķikļuškas). Tādi parastie šķidrumi pie vidusmēra ekspluatēšanas bargas naudas nemaksā, eļļu, savukārt, tu pats augstāk neietilpināji tajos 100ls/mēnesī. Lampas liku jaunas - 50 lati par divām jaunām Depo lampām. :) Tādas lietas, kā izplūdes maiņa (250 Ls) es tā kā nevaru nodēvēt par uzturēšanas izmaksām, tāpat kā glītāku disku iegādi, blow-off`u, utml.

Par braukšanu līdz kaut kas noķīlē - redz, ja reiz pieķeras lietai nopietni, tad japieķerās par visiem 100%. Piemēram - man prasītos šobrīd izcelt pa ziemu motoru, pārjaukt, samainīt kas maināms, jaunu ķēdi virsū. Tā, lai pēc tam kādu laiku par to nav jādomā. Tad vēl prasītos nokrāsot. Taču te jāsāk kārtējo reizi domāt - ir jēga to darīt ar esošo auto? Ok, motoru pēc tam var iecelt nākamā auto (lai gan man ir 5.2 trionics, vecā kārba - nebūs tā hops hops un iekš kaut kāda 95.gada 9k iecelt). Bet krāsošanas darbi - ja reiz krāso, tad jau būtu jēga visu izārdīt, maksimāli iznīcināt rūsas aizmetņus, pārkrāsot visu bundžu. Respektīvi - restaurēt, nevis tikai vizuālo uzlabot. Tā ir sena patiesība, ka pa kripatai "čiņījot" beigās sanāk gan vairāk laika, gan finases iztērēt.

Re:Velme klut par SAAB laimigo ipasnieku

Posted: Wed Dec 21, 2011 3:55 pm
by gustavs
Vienmēr esmu brīnījies par tām kosmiskajām ikmēneša uzturēšanas izmaksām. Kā ir jābrauc ar 9k vai kādu citu Saab, lai viņa uzturēšana ikmēnesi maksātu 100Ls(runāju par mehāniku, ne eļļām, logu škidrumiem u.c lietām,kuras arī, ne katru mēnesi ir jāmaina ja vien mēnesī nebrau 10k km). Ja nu vienīgi pie nosacījuma, ja putniņš uzdi.rš uz kapota un braucam pārkrāsot.

Re:Velme klut par SAAB laimigo ipasnieku

Posted: Wed Dec 21, 2011 4:17 pm
by elmo
Savulaik no Gregera saņēmu pārmetumus par to, ka nopirku Hyundai kā otru ekonomisko pārvietotāju, jo redz 9k būtu bijusi gan labāka, gan lētāka izvēle. Bet izrādās, ka 9k uzturēšanas izmaksas ir kā NASA kosmosa programma, ja salīdzina ar veca, 1997 gada Hyundai uzturēšanas izmaksām.

Dārgs tas 9k, odnako!:woohoo:

Re:Velme klut par SAAB laimigo ipasnieku

Posted: Wed Dec 21, 2011 4:41 pm
by elmo
Gustavs wrote:Vienmēr esmu brīnījies par tām kosmiskajām ikmēneša uzturēšanas izmaksām. Kā ir jābrauc ar 9k vai kādu citu Saab, lai viņa uzturēšana ikmēnesi maksātu 100Ls(runāju par mehāniku, ne eļļām, logu škidrumiem u.c lietām,kuras arī, ne katru mēnesi ir jāmaina ja vien mēnesī nebrau 10k km). Ja nu vienīgi pie nosacījuma, ja putniņš uzdi.rš uz kapota un braucam pārkrāsot.
Jā, es te ar pačekoju savas uzturēšanas izmaksas 55 dienu periodā, kopš sāku tās skurpulozi uzskaitīt, vispār var ofiģeķ no tām izmaksām:
Image

Vot 55 dienu laikā aizbrauc paremontēties un še tev, vidējās izmaksas ir kā lidmašīnas uzturēšanai!:woohoo:

Re:Velme klut par SAAB laimigo ipasnieku

Posted: Wed Dec 21, 2011 5:27 pm
by Nils
100ls/mēn! Kā tad!
Īsumā, ja atmetam visas mana itāļa modifikācijas un no tām izrietošās sekas, tad tas auto, esot labā sākuma stāvoklī uzturēšanā ir tiešām nedārgs. Par piekarēm vispār atsevišķs stāsts, nesaprotu, kādi mēsli ir jāliek, ja man pat scantech priekšā jau teju ceturto gadu iet kā pa sviestu un nemaz netaisās uz miršanu. Uz skati, drošvien, ka stabilizatoriem buksītes būs jānomaina, bet tās maksā kapeikas, i to, iet jau n-tos gadus, jo es tās mainījis neesmu. Aizmugurējo piekari es vispār neesmu aizticis, kopš man tas auto ir. Skatē tā arī neatrada, kur piesieties. Un ar visu to, es riepās vasarā grūžu 2.5-2.8 atmosfēras, Koni ir aizgriezti uz cietāko un man ir piezāģētas jau orģināli sēdinātas atsperes. Un R15 ar gariem zobiem esmu uzlicis tikai šoziem.
Protams, ja cilvēks ir ar līkām rokām, pats neko nemāk, nesaprot, paļaujas uz visādiem kreisiem kantoriem, maksā kosmiskus remontu ciparus, detaļas liek tikai jaunas un Vikingos, tad dārgās izmaksas daļēji ir arī paša vaina.
Protams, var oponēt, ka visiem viss nav jāzin, bet tādā gadījumā nav jāčīkst un jāaģitē, ka auto izmaksā 1200ls gadā.
Un lai nu kāds man tas airis ir no ārpuses, bet tehniski viņš regulāri ir ticis turēts labā tehniskā stāvoklī.
Reāli 70% no maniem aira izdevumiem ir aizgājuši modifikācijās, papildus extrās un citos labumos (elkoņbalsti, OEM audio, Super Aero diski utt) un varbūt mazliet pārspīlētu modifikāciju rezultātā. Kā zināms pateicoties tam, es esmu nomainījis ne mazums kārbu/turbīnu un motoru.
Katrs lielais remonts gan man ir nācis ar smagu mācību, jo kā es smīkņāju, kad tantes man mazam esot teica, ka es nožēlošu, ja nemācīšos, tā esn smīkņāju, kad bira turbas un es i nedomāju spiedienu piegriezt. Tagad, kad rezultātā ir iztērētas diezgan pamatīgas summas, auto diezgan ir dabūjis pastāvēt, es esmu palicis mazliet prātīgāks, bet velns manī neguļ un stock ECU uz auto pašlaik ir tikai tāpēc, ka ir ziema un es neesmu pilnībā pārlasījis otru dzinēju ar ko tas pasākums būtu pilnīgi drošs.
Es te vienu dienu pat saliku tīras upgrade un citu lietu izmaksas, protams, tas nenozīmē, ka tieši tik konkrētās lietas ir izmaksājušas man, dažas tāpat, dažas, pateicoties "blatiem", veiksmei un draugiem ir atnākušas pat lētāk, bet provozoriski, sākot visu no nulles, tas +/- tā varētu maksāt gan man, gan jebkuram citam:
http://www.mysaab.lv/show_document_expe ... ment_id=29
Bet liešanu, ka 9k izmaksā 100ls mēnesī (1200ls/gadā) es gan negribu klausīties. Par tādu naudu nav racionāli turēt tādu auto, man domāt, ka tas pat ir mazliet stulbi, ar noteikumu, ja runa iet par stock.
Ā, Grēger, es jau sen tev vēlējos pajautāt, šķiet, ka redzēju tavās tāmēs, kur bija cipars 200 par aero lietu uzmešanu. Tu tiešām samaksāji 200ls par Aero bamperu (bez līstēm, kā redzēju) un par salona pārlikšanu? Bet palabo, ja kaut ko jaucu.

Re:Velme klut par SAAB laimigo ipasnieku

Posted: Wed Dec 21, 2011 7:14 pm
by Smith
Nezinu kā ir ar 9000, bet mans 9-5 GM ražojums ir izmaksājis mēnesī vidēji 300 Ls... :angry: Tur ir iekļauts viss (līzings :75Ls, gāze+benzīns: ~80Ls, kasko, octa, nodokļi, remonta izmkasas u.t.t.) Tas viss ir uzskaitīts par 3 gadiem. Tā kā esmu pamatīgi sastrīdējies ar savu ziemeļmeitu un mēģinu viņu pārāk neaiztikt... :(

Re:Velme klut par SAAB laimigo ipasnieku

Posted: Wed Dec 21, 2011 7:39 pm
by gustavs
Nē. Mani vnk interesē,kas ir tās lietas,kurās katru mēnesi grūžam piķi - neba octa, bendža un līze ir uzskatāms par tehniskajiem izdevumiem, lai gan, protams, neatskaitīsim žuksni par iepr. minētajām lietām, nebūs ni auto, ni kam benzu liet.
Piem. bremžu disku un kolotku maiņa: reizi divos gados, lietojot auto ikdienas režīmā - vidēji!
Hodene: reizi gadā uz tehnisko vai arī ja, tiešām kkas nobrūk un/vai ir kāda specifiska vēlme (piem. kā Nilam), bet ne jau katru mēnesi kko investējam.
dakāirjābrauc.com
3.5 gadu laikā ar 9k vienreiz tā pa lielam nācās pieķerties hodenei un arī, tikai tāpēc,ka vellsviņszin,kad iepriekšējo reizi kkas ir ticis mainīts. Un pat arī tad 3.5 gadu šķērsgriezumā/dalot tās izmaksas būtu bijušas smieklīgas.

Re:Velme klut par SAAB laimigo ipasnieku

Posted: Wed Dec 21, 2011 7:41 pm
by Arnijs
~ 100Ls mēnesī ir nebūt ne lielas expluatācijas izmaksas lielākā laika šķērsgriezumā, ar noteikumu - ja negribi, lai auto stāvoklis pasliktinās. Ja ir uzdevums labu auto dažu gadu laikā nodzīt līdz kliņķim un tad pārdot, tad izmaksas var sastādīt tikai mainīt eļļu, klučus, riepas un liet benzīnu.
Man pelēcis sākotnēji uzprasīja apm 3k Ls tikai detaļās, bet nu jau 3 gadus investēju tikai tekošajās apkopes lietās, kas tāpat kko sastāda. (Br. diski, kluči,pāris motora balsti, šķidrumi, logu slotiņas, agregātsiksna, ruļļi, roķenes trose, riepas,piekares bukses, Simons izplūde, eļļa, filtri u.c. sīkumi šogad sastāda stabilus ~800Ls) Un tās ir tikai materiālu izmaksas visu darot pašam. Un tas vēl ir neko neplānotu neremontējot!
P.S. Tikko sarkanajam 9k.... Praktiski neko lielu nedarot saskrēja tuvu pie 700Ls (sajūga komplekts, abi lukturi, priekšējais stikls, otrs disku komplekts + divas jaunas UG Ice+, pilna apkope, šādi tādi sīkumi pie ritošās un lūdzu!) Un nedomāju, ka tie būs vienīgie izdevumi gada šķērsgriezumā.

Re:Velme klut par SAAB laimigo ipasnieku

Posted: Wed Dec 21, 2011 8:07 pm
by chippy
Ja jau skaita visu ko mēs savos dzelžos sagrūžam, tad 100Ls budžetā mēnesī iebraukt nevaru. Bez gāzes, benzīna, logu škidrumiem, octa, TA, man sanāks tāds cipars, ka slikti paliks.
Ja vēl nepieskaita tam visam Aero paku, spoileri, vēl vienu disku komplektu, jaunas riepas, izplūdi, gāzes iekārtu, salona pārlikšanu, krāsoānas darbus u.c., itkā, nevajadzīgas lietas, tāpat nesanāks :laugh: