• 2012.g. 22.janvāris - "1. S-Lidotava" Brīvkalnos - Page 10
Page 10 of 11

Re:2012.g. 22.janvāris - "1. S-Lidotava" Brīvkalnos

Posted: Thu Jan 26, 2012 10:21 am
by andrejsb
Sveicināti,

Ļoti maz orientējos gonkās, bet likumsakarīgs jautājums - kā tik veci, droši konstrukcijā vienkāršāki un noteikti krietni vien mazjaudīgāki 96-ie varēja uzrādīt tik labus rezultātus?

Andrejs

Re:2012.g. 22.janvāris - "1. S-Lidotava" Brīvkalnos

Posted: Thu Jan 26, 2012 10:36 am
by andrisem
Ziemā jau to jaudu nevajag tik daudz, kā saķeri.

Neesmu braucis, bet cik dzirdēts, 96 viegli un paklausīgi vadās.

Re:2012.g. 22.janvāris - "1. S-Lidotava" Brīvkalnos

Posted: Thu Jan 26, 2012 11:00 am
by edijs
Tur jau tā štelle, ka teiksim tāds smagais 9k līkumā tiecās saglabāt taisnvirziena kustību, kamēr mazais 96 pie tāda paša ātruma ir ar mazāku inerci. Atceros, kā savulaik vizinājāmies pa vosinieku - es ar savu mazo 89.gada 1.8 litrīgo dīzeļescortu (60 zirgi) un šaurām riepiņām varēju uzrādīt labākus laikus, kā citi čaļi ir nopietnākiem braucamajiem. Jo kamēr viņi līkumos inerces pēc šļūca varen plašu trajektoriju, es kā mazs puņķis uz drāts šļūcu tur, kur man vajag. Tādā ziņā man tas kuslais 9k priekš gonkošanas ne pārāk, tad drīzāk tiešām ar to pašu veco escortiņu labprāt laistu trasē.

Re:2012.g. 22.janvāris - "1. S-Lidotava" Brīvkalnos

Posted: Thu Jan 26, 2012 11:10 am
by lawyer
Ziemas trasēs, kur nav lieli ātrumi, 96-tais ieliek 9-5 vienos vārtos - tai lielajai govij jau tā nepatīk ņemt līkumus, kur nu vēl ja tie ir viens aiz otra, asi un ar sniegu/ledu :silly:

Re:2012.g. 22.janvāris - "1. S-Lidotava" Brīvkalnos

Posted: Thu Jan 26, 2012 11:24 am
by andrejsb
Nu ja sniegotajā trasē (arī pagalmā) šaurajās riepās un svarā ir spēks.

Re:2012.g. 22.janvāris - "1. S-Lidotava" Brīvkalnos

Posted: Thu Jan 26, 2012 11:28 am
by mixeris
Šauras riepas var uzlikt arī uz 9-5 un 9000 ;)

Bet tā lielā atšķirība ir protams svars, izsvarojums, riteņu bāze.

Re:2012.g. 22.janvāris - "1. S-Lidotava" Brīvkalnos

Posted: Thu Jan 26, 2012 11:57 am
by elmo
Svaram ir nozīme.:laugh:

Re:2012.g. 22.janvāris -

Posted: Thu Jan 26, 2012 1:26 pm
by Nauris_t16
lawyer wrote:Ziemas trasēs, kur nav lieli ātrumi, 96-tais ieliek 9-5 vienos vārtos - tai lielajai govij jau tā nepatīk ņemt līkumus, kur nu vēl ja tie ir viens aiz otra, asi un ar sniegu/ledu :silly:
Tev atkal ir stereotips par lielu ātrumu un 96? Tici man, ja ir kāda mašīna, kur es būtu gatavs arī likt plakaniski pie 150kph, tad tas ir 96, jo viņš dajebkādā ātrumā vadās vienādi un bez pārsteigumiem. Jā, standarta motors tik ātri īsti negriežas. Bet ne jau par to ir stāsts.

Re:2012.g. 22.janvāris -

Posted: Thu Jan 26, 2012 1:58 pm
by lawyer
ziedoniz wrote:
lawyer wrote:Ziemas trasēs, kur nav lieli ātrumi, 96-tais ieliek 9-5 vienos vārtos - tai lielajai govij jau tā nepatīk ņemt līkumus, kur nu vēl ja tie ir viens aiz otra, asi un ar sniegu/ledu :silly:
Tev atkal ir stereotips par lielu ātrumu un 96? Tici man, ja ir kāda mašīna, kur es būtu gatavs arī likt plakaniski pie 150kph, tad tas ir 96, jo viņš dajebkādā ātrumā vadās vienādi un bez pārsteigumiem. Jā, standarta motors tik ātri īsti negriežas. Bet ne jau par to ir stāsts.
Ja trase ir gara, plata ar gariem slaidiem līkumiem, 9-5 un 9-3 tādā būtu zināmas priekšrocības dēļ to jaudas. Par 96-to es nešaubos - tas vadās lieliski, bet tādā trasē tam vienkārši pietrūks jaudas. Vienīgi, LV laikam tādas trases nav, ja nu vienīgi kādreiz uz kāda ezera/jūras, ja ziema pamatīga :)

Re:2012.g. 22.janvāris -

Posted: Thu Jan 26, 2012 2:24 pm
by Nauris_t16
lawyer wrote:
ziedoniz wrote:
lawyer wrote:Ziemas trasēs, kur nav lieli ātrumi, 96-tais ieliek 9-5 vienos vārtos - tai lielajai govij jau tā nepatīk ņemt līkumus, kur nu vēl ja tie ir viens aiz otra, asi un ar sniegu/ledu :silly:
Tev atkal ir stereotips par lielu ātrumu un 96? Tici man, ja ir kāda mašīna, kur es būtu gatavs arī likt plakaniski pie 150kph, tad tas ir 96, jo viņš dajebkādā ātrumā vadās vienādi un bez pārsteigumiem. Jā, standarta motors tik ātri īsti negriežas. Bet ne jau par to ir stāsts.
Ja trase ir gara, plata ar gariem slaidiem līkumiem, 9-5 un 9-3 tādā būtu zināmas priekšrocības dēļ to jaudas. Par 96-to es nešaubos - tas vadās lieliski, bet tādā trasē tam vienkārši pietrūks jaudas. Vienīgi, LV laikam tādas trases nav, ja nu vienīgi kādreiz uz kāda ezera/jūras, ja ziema pamatīga :)
Uz jūras pagājušogad pirmās trīs vietas ieņēma 96.

Kāda jēga no jaudas uz ledus, ja tāpat nespēj to pilnvērtīgi novadīt līdz segumam? Un nespēj ātri mainīt ne kustības virzienu, ne ātrumu dēļ svara?

9-5 uz slidena seguma nav nekādas priekšrocības attiecībā pret 96, par 9-3 vēl var pastrīdēties. Esmu daudz braucis, gan ar jaudīgu 9-5 un labām riepām , gan ar visiem iespējamiem 96 ar visvisādām riepām gadu gaitā un man ir savs viedoklis, pamatots uz personīgo pieredzi.

Re:2012.g. 22.janvāris - "1. S-Lidotava" Brīvkalnos

Posted: Thu Jan 26, 2012 2:38 pm
by lawyer
Nu, ja tā, tad ņemu savus vārdus atpakaļ - uzticēsimies Tavai pieredzei, katrā ziņā 9-3og (vismaz mans TiD, kuram ir citi amīši nekā parastajam benzīnniekam un Arnija melnis un pelēcis) līkumos iet iekšā ļoti griboši, salīdzinot ar 9-5, kas stumj savu purnu ietiepīgi taisni un līkumā iebrauc kā nīlzirgs savā pļančkā :D

Re:2012.g. 22.janvāris -

Posted: Thu Jan 26, 2012 2:40 pm
by Arnijs
Ziedoniz... Manuprāt 9-5 ir nedaudz stabilāks par 9-3 vadāmībā un sver arī +/- vienādi. Uzskatāms piemērs bija 333, kad spēkojāmies ar Alfām un Jancim bij vēl 9-5. Slapjā trasē 9-5 bija visātrākais un 9-3 līdzi līkumos netika. Alfas bij vēl nedaudz lēnākas. Bet - tiklīdz trase apžuva, viss sagriezās kājām gaisā. Alfas nebij noķeramas, bet 9-3 līkumos varēja sacensties ar 9-5.
Uzskatu, ka pērn Igaunijas jūrā visu pazaudēju tieši atpakaļejošajos līkumos, jo varēju aizskaitīt bezmaz vai līdz pieci, kamēr auto sāka izkustēties. 96-tie šos līkumus ņēma bez īpašām pūlēm, jo masa tomēr krietni mazāka, bet saķere +/- tā pati. Bet garajās taisnēs mans ātrums varēja būt nedaudz lielāks,kā 96-tajiem

Re:2012.g. 22.janvāris -

Posted: Thu Jan 26, 2012 3:15 pm
by Nauris_t16
Arnijs wrote:Ziedoniz... Manuprāt 9-5 ir nedaudz stabilāks par 9-3 vadāmībā un sver arī +/- vienādi. Uzskatāms piemērs bija 333, kad spēkojāmies ar Alfām un Jancim bij vēl 9-5. Slapjā trasē 9-5 bija visātrākais un 9-3 līdzi līkumos netika. Alfas bij vēl nedaudz lēnākas. Bet - tiklīdz trase apžuva, viss sagriezās kājām gaisā. Alfas nebij noķeramas, bet 9-3 līkumos varēja sacensties ar 9-5.
Uzskatu, ka pērn Igaunijas jūrā visu pazaudēju tieši atpakaļejošajos līkumos, jo varēju aizskaitīt bezmaz vai līdz pieci, kamēr auto sāka izkustēties. 96-tie šos līkumus ņēma bez īpašām pūlēm, jo masa tomēr krietni mazāka, bet saķere +/- tā pati. Bet garajās taisnēs mans ātrums varēja būt nedaudz lielāks,kā 96-tajiem
Man vienkārši patīk viedokļu apmaiņa :)

Nē, necenšos nevienam pierādīt kāda modeļa ārprātīgo pārākumu :D

Re:2012.g. 22.janvāris -

Posted: Thu Jan 26, 2012 3:25 pm
by KoreFun
ziedoniz wrote:...
Kāda jēga no jaudas uz ledus, ja tāpat nespēj to pilnvērtīgi novadīt līdz segumam?...
LĪDZ segumam jau novada:laugh:

Re:2012.g. 22.janvāris -

Posted: Thu Jan 26, 2012 4:45 pm
by skirem
lawyer wrote:Nu, ja tā, tad ņemu savus vārdus atpakaļ - uzticēsimies Tavai pieredzei, katrā ziņā 9-3og (vismaz mans TiD, kuram ir citi amīši nekā parastajam benzīnniekam un Arnija melnis un pelēcis) līkumos iet iekšā ļoti griboši, salīdzinot ar 9-5, kas stumj savu purnu ietiepīgi taisni un līkumā iebrauc kā nīlzirgs savā pļančkā :D
piedošanu, pēc kā tu spried par 9-5 ieiešanu līkumā?