• Saab 9-5 iegāde - Page 10
Page 10 of 14

Re:Saab 9-5 iegāde

Posted: Thu Sep 27, 2012 9:39 am
by elbruss
Es jau gadus 4 braucu ar Saab dīzeli (2004.g. 9-5, 2.2 TiD, automāts, universālis).

Nopirku nojātu pa lētu naudu, kas droši vien bijis kā zviedru taksis vai kas tml. Pirmajā tehniskajā skatē man nokāva motoru (tajā bunkurā, kur maksimāli gāzē salauza kloķvārpstu). Pārliku motora bloku no viena sasista Saaba, kas bija daudz labāks. Pēc pārlikšanas uzreiz sapratu, cik tomēr iepriekšējais bija nodzīts. Bet nu uz grābekļa neuzkāpsi - neuzzināsi.
Tad kādu pusgadu pacīnījos ar EGR vārstu (to laikam visi dara) līdz beidzot man servisā pateica ka to vārstu vairs nav jēgas tīrīt, ir jāmaina. Ar smagu sirdi samaksāju 300Ls par jaunu vārstu, bet tas tiešām deva rezultātu. Jauda vairs nezuda, kļūdas vairs nav bijušas. Tā tīri aptuveni ieguldījumi pa gadiem:
1.gads: 1500-1800Ls (cits motors + maiņa,visi filtri, eļļa, akumulators, riepas, dažādi sīkumi)
2.gads: 1000-1200Ls (renovēju automātisko kārbu, kas uzkarstot praktiski neslēdzās, piekares remonti, EGR maiņa, eļļa)
3.gads: 300-400Ls (motoram blīvslēgi, piekares remonti, eļļa)
4.gads: 300-400Ls (bremžu diski, kluči, eļļas maiņa)
Tagad rudenī arī rēkinu, ka pirms tehniskās skates vajadzēs ieguldīt ap tiem 300-400Ls (galvas blīve sākusi suloties + ritošajā šis tas).

Tā principā uzticams auto. Ir izbraukāta eiropa krustu šķērsu, nekādas ķibeles nav bijušas. Remontus parasti veicu 1x gadā, kad pirms tehniskās skates savedu kārtībā iekrājušās lietas. Citādi, tikai leju degvielu.
Patēriņš, pa šoseju vienmērīgi braucot 5.6, pilsētā atkarīgs no sastrēgumiem, bet man ir ap 7.3 (ziemā pieskaitam +1 litru).
Braucot tālākus braucienus pa eiropu vidējais vienmēr sanācis 6L/100KM, dzīvojot pierīgā un braucot uz darbu ikdienā 7(vasara) un 8 (ziema).

Re:Saab 9-5 iegāde

Posted: Thu Sep 27, 2012 10:24 am
by andrejsb
A cik daudz nobrauci pa šiem gadiem? Gadi jau paši pa sevi neko neizsaka, svarīgi ir nobraukums.

Laikam pierādās liels dīzeļa mīnuss - milzīgs nobraukums, jo tos parasti pērk lai brauktu daudz. Attiecīgi nākamais saimnieks bieži vien dabūn remontēt visu kas ir iekrājies.

Patīkami pārsteidza degvielas patērīņš un pie tam braucot ar automātisko kārbu. Man liekas specifikācijā pat ir lielāks norādīts.

Re:Saab 9-5 iegāde

Posted: Thu Sep 27, 2012 1:27 pm
by edijs
Ja būtu lielāks, es jautātu, vai ir jēga no dīzeļa.. :) Tak dzīvojot Pierīgā ar 2.3T benzīnu arī var zem 10 vidēji ierakstīties. Ok, dīzelis ik pa laikam maksā mazāk par benzīnu, tas tiesa.

Re:Saab 9-5 iegāde

Posted: Thu Sep 27, 2012 2:12 pm
by andrejsb
Nju jauktajā ciklā vasarā ar 2.3t un tomātu ir 10l/100km. Ne mazāk, vāārbūt var palīst zem 10, bet ne īpaši.

Un ja dizeļam ir 7 litri. Jau nav slikti. Bet ja dabūn vēl zemnieku soļku, tad ekonomija uz pusi. Jau pietuvojas gāzei :)

Tik tas remontu sarksts ir nenormāls, tur nekāda dizeļa ekonomija to nesegs.

Re:Saab 9-5 iegāde

Posted: Thu Sep 27, 2012 2:26 pm
by Flesh
andrejsb wrote:Nju jauktajā ciklā vasarā ar 2.3t un tomātu ir 10l/100km. Ne mazāk, vāārbūt var palīst zem 10, bet ne īpaši.

Un ja dizeļam ir 7 litri. Jau nav slikti. Bet ja dabūn vēl zemnieku soļku, tad ekonomija uz pusi. Jau pietuvojas gāzei :)

Tik tas remontu sarksts ir nenormāls, tur nekāda dizeļa ekonomija to nesegs.
Nez tas kreisais nemaz nav tik lēts! tā pat no 0.7-0.75 svārtas, BET Ziemā kads palielāki mīnusi tā pat brauksi pa dārgo ~0.989 :)

Re:Saab 9-5 iegāde

Posted: Thu Sep 27, 2012 2:34 pm
by elbruss
Nobraukums viduvējs.. ap 130K uz 4 gadiem. Jēga no dīzeļa pie šāda nobraukuma nav dikti liela, droši vien nākamais auto būs atkal benzīna.
Par izmaksām... nekas traģisks tur nav. Es jau skaitu iekšā arī riepas, eļļu, akumulatoru, utml. Tādas pa īstam dārgas lietas līdz šim bija 3 gab.:
motora maiņa ~1000Ls
ātrumkārbas remonts ~500 vai 600Ls (neatceros)
EGR vārsts 300Ls

Tomēr, ja salīdzinu ar saviem paziņām, kas noliek 200-250Ls katru mēnesi par jauna auto līzingu, tad es braucu gandrīz par velti :D
Un pabraucis ar viņu jaunajiem Hyndai, Kia, utml., es neteikšu, ka Saab (pat ar traktora motoru) būtu sliktāks. Skaļāks jā, bet par to ērtāks :)

Re:Saab 9-5 iegāde

Posted: Thu Sep 27, 2012 2:34 pm
by andrejsb
Flesh wrote:Nez tas kreisais nemaz nav tik lēts! tā pat no 0.7-0.75 svārtas, BET Ziemā kads palielāki mīnusi tā pat brauksi pa dārgo ~0.989 :)
Viņš nav kreiss, viņš ir bez akcīzes un laikam ar lielāku rapša klātbūtni. Dizeļs patērējas pa kādi 30% mazāk, plus ja dabūt pa lēto, tad vēl 20% - 25% ietaupās. Lūk tev arī tā lielā ekanomija.

Re:Saab 9-5 iegāde

Posted: Thu Sep 27, 2012 2:38 pm
by andrejsb
elbruss wrote:Nobraukums viduvējs.. ap 130K uz 4 gadiem. Jēga no dīzeļa pie šāda nobraukuma nav dikti liela, droši vien nākamais auto būs atkal benzīna.
Par izmaksām... nekas traģisks tur nav. Es jau skaitu iekšā arī riepas, eļļu, akumulatoru, utml. Tādas pa īstam dārgas lietas līdz šim bija 3 gab.:
motora maiņa ~1000Ls
ātrumkārbas remonts ~500 vai 600Ls (neatceros)
EGR vārsts 300Ls

Tomēr, ja salīdzinu ar saviem paziņām, kas noliek 200-250Ls katru mēnesi par jauna auto līzingu, tad es braucu gandrīz par velti :D
Un pabraucis ar viņu jaunajiem Hyndai, Kia, utml., es neteikšu, ka Saab (pat ar traktora motoru) būtu sliktāks. Skaļāks jā, bet par to ērtāks :)
Nu 130K pa četriem gadiem, tomēr ir gana daudz.

Ja lēji godīgo soļku, tad droši vien kādi 3K ls esi ietaupijis. Visi dīzeļ saistītie remonti atmaksājas. Un vēl biku pāri paliek. Benzīniekam pa šo laiku droši vien kāda DI un ķēde arī būt nomainīta :)

Re:Saab 9-5 iegāde

Posted: Thu Sep 27, 2012 4:11 pm
by lawyer
Man dīzelists stāstīja, ka šiem Opel 2.2 16v dīzeļiem normāls resurss ir ~500k km - pēc tam tas sāk sagādāt galvassāpes. Un ka uz šo resursu tas patērē divas turbīnas, tas ir, pie ~250k km turbīna vidēji statistiski atņirdzas un tā ir jāremontē :dry:
Ja pareizi atceros, EGR vārsta (tas ir elektromagnētisks versijai ar 125zs) sprūšanā ir vainojamas tā gumijas detaļas, kas cieš no atgāzu nosēdumiem - un jo nekvalitatīvāka ir degviela, jo to nosēdumu ir vairāk un tie ir ķepīgāki :dry:

Re:Saab 9-5 iegāde

Posted: Wed Oct 03, 2012 12:03 pm
by Ruu
Sveiki. Ir vajadzība pēc auto. SS.LV pastāstīja ka jāizvēlas 9.5 universāls ar automātu. Piedāvājumā kādi 4 cenā zem 2kls.
Par saab nezinu neko tāpēc lūdzu jūsu komentārus. Vienā eksemplārā pasēdēju. Aero versija. 5at nepilni 200 noskrejis . Cik paspaidiju podzinas likās ka nestrādā kondiss .

Kādi zemūdens akmeni?
Paldies.

Re:Saab 9-5 iegāde

Posted: Wed Oct 03, 2012 12:43 pm
by edijs
Sāc ar to, ka rūpīgi izlasi cauri foruma topikus par šo tēmu.. Zemūdens akmeņi - ja cena zem 2k un auto tik tiešām ļoti labs, ar mazu nobraukumu, ekonomisks, ērts, utt. utjp. - tad rodas pamatots jautājums, kāpēc saimnieks no tā vēlas šķirties. Visādi gadās - cilvēkam ātri vajag naudu, ir cits auto, ar šī tirdzniecību neveicas, utt., taču paļauties uz tirgotāja stāstiem vien tā kā nevajadzētu. :)

Īsāk sakot - zvani katram no tiem noskatītajiem un jautā, vai ir gatavi aizdzīt līdz Vestienas ielai uz diagnostiku.

Atkārtošos... bet es par budžetu līdz divi kilolati skatītos uz laba 9k pusi. :)

Re:Saab 9-5 iegāde

Posted: Wed Oct 03, 2012 1:16 pm
by Ruu
edijs wrote:Sāc ar to, ka rūpīgi izlasi cauri foruma topikus par šo tēmu.. Zemūdens akmeņi - ja cena zem 2k un auto tik tiešām ļoti labs, ar mazu nobraukumu, ekonomisks, ērts, utt. utjp. - tad rodas pamatots jautājums, kāpēc saimnieks no tā vēlas šķirties. Visādi gadās - cilvēkam ātri vajag naudu, ir cits auto, ar šī tirdzniecību neveicas, utt., taču paļauties uz tirgotāja stāstiem vien tā kā nevajadzētu. :)

Īsāk sakot - zvani katram no tiem noskatītajiem un jautā, vai ir gatavi aizdzīt līdz Vestienas ielai uz diagnostiku.

Atkārtošos... bet es par budžetu līdz divi kilolati skatītos uz laba 9k pusi. :)
Paldies par atbildi. Par vispārējiem auto iegādes principiem esmu informēts ;) tas ko gribēju uzzinat ir tradicionālie izdevumu posteņi desmit gadus vecam un 200 tūkstošus nogajusam zviedru mašīnbūves flagmanim . Esmu jau dzirdējis par elektronikas šaizēm un paneļa glukiem .
Kas ar ritošo?
Kas ar motoru? Turbīnu?
Interesē lietotāju pieredze un salīdzinošs vērtējums ar popīgākiem modeļiem. Varbūt ir iedzimtas kaites par kurām uzreiz būtu pastiprināti jāskatās.
P.s. Par foruma lasīšanu - vai Tu esi gatavs pārlasīt 10000 postu lai mēģinātu atrast tos 20 kas ir par tēmu? Es laikam nē...

Re:Saab 9-5 iegāde

Posted: Wed Oct 03, 2012 1:47 pm
by elmo
Nu ja gribi auto ar novērstām bērnu slimībām, tad skaties uz 2004-2006.gadu.
Turbīnas spriežot pēc foruma nav tipiska slimība, ir gadījumi, bet tie nav sistemātiski. Noteikti pirms pirkšanas jānomēra ķēdes izstiepums, jo tas būs no dārgā gala remontiem ja jāmaina! Piekare normāla, nav no sviesta taisīta, bet pirms pirkšanas jāpārbauda.;)

Re:Saab 9-5 iegāde

Posted: Wed Oct 03, 2012 1:47 pm
by fimbars
Kuri ir popigakie modeli taja klase?

Kops pats pakalu parvietoju ar 9-5 esmu dabujis dzirdet daudzus aizspriedumainus tekstus bez konkreta pamatojuma.

Latviesi vispar nespej atmest dazus iesikstejusus uzskatus.Joprojam visi skobas par francu auto,bet es par viniem nevaru teikt nevienu sliktu vardu..Pie mums vienigas atzitas masinas VW/Audi.

Re:Saab 9-5 iegāde

Posted: Wed Oct 03, 2012 1:55 pm
by edijs
Ne jau 10k posti jāizlasa - biju domājis šo un vēl vienu pēdējā laika aktīvākos topikus, varbūt vēl kādu senāku. Tur tik daudz tās lasāmvielas nesavāksies, taču šādu tādu noderīgu informāciju atsijāt varēs.

Par tiem 200k nobraukumu - mašīnas stāvokli nevar izmērīt nobrauktajos kilometros vai gados, tas tak ir vispārzināms fakts. :) Protams, ir kaut kādas kopīgas iezīmes, piemēram, ķēdi ap tiem 200k varbūt tiešām būtu laiks mainīt, taču nav izslēgts, ka 1) tā jau ir mainīta; 2) pārdevējs saka, ka kaut kad mainīta, bet reāli nav; 3) braukts saudzīgi un izstiepums tāds, ka vēl savus 50k var norullēt un varbūt arī vairāk; 4) ķēde tik tiešām mainīta teiksim uz 180k, taču kopš tā brīža auto ir nobraucis nevis 20k, bet savus 100-150k, attiecīgi pirms atdzīšanas uz Latviju nedaudz pieregulējot odometru. Tātad - vienīgais variants, kā tu vari gūt kaut kādu lietderīgu informāciju par ķēdes stāvokli - aizbraukt izmērīt tās izstiepumu.