• ZZ Sudraba Gulbis - Page 4
Page 4 of 10

Re: ZZ Sudraba Gulbis

Posted: Tue Jun 11, 2013 9:50 am
by andrejsb
3.9l/100km !!!

Re: ZZ Sudraba Gulbis

Posted: Tue Jun 11, 2013 10:12 am
by edijs
Lūk, tas jau var sacensties ar gāzes izmaksām! :D

Re: ZZ Sudraba Gulbis

Posted: Tue Jun 11, 2013 10:24 am
by andrejsb
Bet pieņemu, ka tādu patēriņa iegūšanai, dīzeļ auto ir jābūt gana jaunam un svaigam.

Re: ZZ Sudraba Gulbis

Posted: Tue Jun 11, 2013 10:49 am
by ZingZeng
Ar jaunu un svaigu to nepanākt, ir jabūt iebrauktam motoram.

Re: ZZ Sudraba Gulbis

Posted: Tue Jun 11, 2013 11:33 am
by lawyer
Tas auto mani pārsteidz :clap:

Degvielas taupīšanas ziņā dīzeļiem nekas nopietns pēdējos 10 gados nav izdomāts - pēdējais kvalitatīvais lēciens, kas ļāva samazināt patēriņu vismaz par litru, bija common rail, ko izmanto arī 1.9 un 3.0 TiD'os, bet kas nebija 2.2TiD :wink:

Re: ZZ Sudraba Gulbis

Posted: Tue Jun 11, 2013 11:45 am
by ZingZeng
Zini degvielas piles, kas beigās sakrājās litros var ietaupīt dažādos veidos. Pirmkārt jau braukšanas stils, tad spiediens riepās un pašas riepas, motora un visu iekartu stavoklis (varsti, vakuumi utt),vaļēji logi, uzpariktes uz jumta (kastes, veļļuki vai tikai to turētāji), kondicionieris, pat pašas mašīnas tīrība, liekais svars ko parvadājam salonā, tas viss ietekmē patēriņu.
Ja to visu optimizē, bet motorīti pabaro vēl ar speciālām piedevām, tad var pat krietni ietaupīt.

Kaut vai, piemēram, tas pats Statoil, kas reklamē, ka ar viņu degvielu var ietaupīt līdz pat 3% degvielas. It kā sīkums, bet parēķināsim, ja mēnesī nobraucam 2000km, tad 3% ir 60km, bet gadā tas jau ir 720km. Praktiski gandrīz 11 dienas gadā var braukt bez maksas. Vai slikti?

Re: ZZ Sudraba Gulbis

Posted: Tue Jun 11, 2013 11:50 am
by lawyer
Protams, Tevis uzskaitītais darbojas jebkurā gadījumā pie jebkura dzinēja 8)

No pašām modernākajām fīčām var pieminēt start/stop sistēmu, bet tā man šķiet ir nāve starterim. Dīzeļiem atslēdzami cilindri laikam vēl nebija ieviesti :roll:

Re: ZZ Sudraba Gulbis

Posted: Tue Jun 11, 2013 12:48 pm
by Mahmuds
Es vēl ieteiktu ražotājiem kā opciju katram pasažierim uzstādīt nelielus pedālīšus un displeju, kurā var redzēt, cik kurš minoties ir ietaupījis degvielu, tad atkarībā no pasažieru azarta, varētu pārvietoties gandrīz par velti, bet ja auto būtu hibrīds vai elektromobīlis, varētu pat uzlādēt akumulatoru nākamajiem braucieniem!
Man, azartiski braucot 300 km (250 km šoseja, (ātrums ap 110 km/h, apdzīšanās līdz 140-150 km/h) un 50 km pilsēta (diezgan jestra ieskriešanās) 3 pieaugušie un viens bērns iekš auto), tika aprīts 40l gāzītes pa 0,384 Ls/l, kas iznāk 13,3 km/l, jeb 5,10 Ls uz 100 km. No šādas braukšanas gūstu maksimālu baudu un neapsveru domu, ka varētu izslēgt klimatu vai kā citādi mēģināt samazināt patēriņu!

Re: ZZ Sudraba Gulbis

Posted: Tue Jun 11, 2013 1:06 pm
by mixeris
lawyer wrote:Protams, Tevis uzskaitītais darbojas jebkurā gadījumā pie jebkura dzinēja 8)

No pašām modernākajām fīčām var pieminēt start/stop sistēmu, bet tā man šķiet ir nāve starterim. Dīzeļiem atslēdzami cilindri laikam vēl nebija ieviesti :roll:
Vēl jau ir piemirsts fuel cut-off at deaceleration.
Tas arī dod savu artavu, bet ir jāiemācās nevis izspiest sajūgu vai ieslēgt neitrālajā, bet tieši atstāt ātrumā, jo tad patēriņš ir 0 :)

Re: ZZ Sudraba Gulbis

Posted: Tue Jun 11, 2013 1:39 pm
by elmo
ZingZeng wrote:Zini degvielas piles, kas beigās sakrājās litros var ietaupīt dažādos veidos. Pirmkārt jau braukšanas stils, tad spiediens riepās un pašas riepas, motora un visu iekartu stavoklis (varsti, vakuumi utt),vaļēji logi, uzpariktes uz jumta (kastes, veļļuki vai tikai to turētāji), kondicionieris, pat pašas mašīnas tīrība, liekais svars ko parvadājam salonā, tas viss ietekmē patēriņu.
Ja to visu optimizē, bet motorīti pabaro vēl ar speciālām piedevām, tad var pat krietni ietaupīt.

Kaut vai, piemēram, tas pats Statoil, kas reklamē, ka ar viņu degvielu var ietaupīt līdz pat 3% degvielas. It kā sīkums, bet parēķināsim, ja mēnesī nobraucam 2000km, tad 3% ir 60km, bet gadā tas jau ir 720km. Praktiski gandrīz 11 dienas gadā var braukt bez maksas. Vai slikti?
Smiekli nāk par tiem statoila 3%. Statoils defaultā ir 2 saņi dārgāks par nesti vai lukoilu un 3-4 saņi dārgāks par TRESTU. Ja vēl parēķina tam pašam lukoilam 2-2,5 saņu atlaidi ar Maximas vai Lukoil karti jau sanāk ~4 saņi starpība ar Statoilu. Un Man lukoil E98 tērēas mazāk par Statoila E98.
Piedevas cik nu esmu ar kalkulatoru rēķinājis neatmaksājas uz 10k apkopes intervālu. Piedevu iegādē iztērē vairāk, kā iegūsti uz ietaupījumu.
Abiem rumakiem pacēlu spiedienu no 2,2 uz 2,4. Pagaidām atšķirību nejūt pa pilsētu. Tiesa no pilsētas ārā neesmu līdis, iespējams uz šosejas kaut ko jau varēs pamanīt! Patēriņš arī īpaši nemainās, vai es braucu viens, vai ar ģimeni. Es pat teiktu, ka braucot vienam degvielas patēriņš ievēriojami pieaug! :o:twisted:

Re: ZZ Sudraba Gulbis

Posted: Tue Jun 11, 2013 1:41 pm
by elmo
mixeris wrote:
lawyer wrote:Protams, Tevis uzskaitītais darbojas jebkurā gadījumā pie jebkura dzinēja 8)

No pašām modernākajām fīčām var pieminēt start/stop sistēmu, bet tā man šķiet ir nāve starterim. Dīzeļiem atslēdzami cilindri laikam vēl nebija ieviesti :roll:
Vēl jau ir piemirsts fuel cut-off at deaceleration.
Tas arī dod savu artavu, bet ir jāiemācās nevis izspiest sajūgu vai ieslēgt neitrālajā, bet tieši atstāt ātrumā, jo tad patēriņš ir 0 :)
Nevis vienkārši ātstāt ātrumā, bet maksimāli augstākā robā, lai nebremzējas ar ātrumiem un ņemt no roba ārā, tikai tad, kad jau sāk rīstīties! :wink:

Re: ZZ Sudraba Gulbis

Posted: Tue Jun 11, 2013 2:17 pm
by andrejsb
Bet vispār dīzeļjomā progress ir ļoti izteikts. Mans 98 gada ražojuma S70, jauktajā ciklā ņammāja 8,5 litri uz simtiņa. Ar līdzīgi masu un jaudu. Vienīgais, tas bija aprīkots ar ne pārāk labu tomātisko 4robu kārbu. Tāpēc būtu interesanti, cik tāds 1.9tid ņammātu ar mūsdienīgu automātu.

Re: ZZ Sudraba Gulbis

Posted: Tue Jun 11, 2013 2:36 pm
by elmo
Interesē automāta patēriņš!?
Aber lūdzu:
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/312079.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: ZZ Sudraba Gulbis

Posted: Tue Jun 11, 2013 3:01 pm
by andrejsb
Viens, virtuāls 1.9 tid tomātbraucējs, kas brauc pa bāņiem ar divtiklieliem ātrumiem. No tā statistiku neiztaisīsi.

Re: ZZ Sudraba Gulbis

Posted: Tue Jun 11, 2013 3:47 pm
by ZingZeng
Mahmuds wrote:Es vēl ieteiktu ražotājiem kā opciju katram pasažierim uzstādīt nelielus pedālīšus un displeju, kurā var redzēt, cik kurš minoties ir ietaupījis degvielu, tad atkarībā no pasažieru azarta, varētu pārvietoties gandrīz par velti, bet ja auto būtu hibrīds vai elektromobīlis, varētu pat uzlādēt akumulatoru nākamajiem braucieniem!
Man, azartiski braucot 300 km (250 km šoseja, (ātrums ap 110 km/h, apdzīšanās līdz 140-150 km/h) un 50 km pilsēta (diezgan jestra ieskriešanās) 3 pieaugušie un viens bērns iekš auto), tika aprīts 40l gāzītes pa 0,384 Ls/l, kas iznāk 13,3 km/l, jeb 5,10 Ls uz 100 km. No šādas braukšanas gūstu maksimālu baudu un neapsveru domu, ka varētu izslēgt klimatu vai kā citādi mēģināt samazināt patēriņu!
Vispār jau 7.5 km/l, bet gala rezultats vienalga pareizs :mrgreen::mrgreen: