Pienāca tā nelaimīgā diena kad bija jāiet Tehniskā apskate. Sameklēju veco apskati un tur rakstīts, ka bremžu kluči aizmugurējie un kaut kas izpūtējam. Jau laicīgi iepirku bremžu klučus un diskus pie reizes. Bet aizkavēja visu tā nedabūtā speciālā atslēga ar ko izskrūvēt skrūves, kā arī laiks šeit vairs nav saulains, vēl sanāca brīvdienas utt un līdz ar to arī pienāca, ka pirmdien jābrauc, bet nekas daudz nav izdarīts.
Vēl neveiksmes sanāca ar tālās gaismas spuldzi. Kreisā puse dega, bet labā ne. Nopirku spuldzīti, ieliku un nekā- nedeg. Nodomāju, ka veikalā brāķis, izņēmu no degošās puses un ieliku nedegošajā. Tik un tā nedeg. Ieliku atpakaļ un tagad abas puses nedeg
Pamanīju, ka nedeg arī viena numura apgaismošanas lampiņa. Pustumsā izskrūvēju arā, nomainīju un skrūvējot atpakaļ pazuda skrūvīte
Pieskrūvēju ar vienu un domāju, ka paprasīšu viņam citu skrūvi, jo tur kaut kāda jocīga vītne vai skrūve, izmēģināju dažādas un nekas nelien iekšā.
Ai, nolēmu, ka nav ko, gan jau ka tūkstošus neprasīs darbnīcā, savilksim jostu un izdzīvosim.
Sarunāju ar meistaru, ka līdz 150 mārciņām viņš var darīt visu kas nepieciešams ja vairāk, lai uzzvana es pienākšu un aprunāsimies. Pateicu, ka bremžu diski un kluči man arī ir, ja tos vajag mainīt. Visu laiku satraucos, par to eļļas noplūdi un kas tur ar to izpūtēju.
Dienas beigās atnācu pakaļ un viņš saka, ka Tehniskā nav izieta, bet neesot traki. Esot bremžu kluči jāmaina un priekšējais numurs neesot stingri pieskrūvēts. Numuru vajag pieskrūvēt labāk. Un ja jau man esot gan bremžu kluči, gan diski tad abus vajag mainīt. BET viņš nevarot iekļauties 150 mārciņās ja jāmaina bremžu kluči un diski. Esot jau patērējis laiku risinot tālo gaismu problēmu un vēl siksnu esot nospriegojis, jo pie pilnīga izgrieziena mazliet čīkstēja. Pajautāju cik man tagad jāmaksā. 75 mārciņas (45 mārciņas Tehniskā apskate) un pārējais par viņa darbu un esot mainījis releju un viena lampiņa tālajām gaismām bija izdegusi + siksnas spriegošana.
Mazliet nošokēja, ka viņš nevar iekļauties 150 mārciņas, tas sanāk, ka viņš grib vairāk nekā 75 mārciņas tikai par darbu nomainīt bremžu klučus un diskus.
Uzjautāju cik maksās atkārota Tehniskā. Uzzināju, ka neko, ja 10 dienu laikā pie viņa atkal iziet. Pajautāju vai varu pats nomainīt bremžu diskus un klučus un tad atdzīt auto (iepriekš jau lasīju to Tehniskās apskates izziņu un tur rakstīts, ka bezmakas ir tikai ja darbus veic tajā pašā darbnīcā, bet ja citur, tad 7.80 esot jāmaksā). Viņš teica, ka jā varot es pats mainīt un numuru arī lai nostirpinot.
Sapriecājos ka 10 dienas ir vēl daudz un viss. Protams, ka viss piemirsās un nebija laika. Dažas dienas pirms termiņa sāku meklēt kontaktus lētām dabnīcām uz caur paziņām uzgāju kaut kāda Gruzīna darbnīcu. Aizbraucu un uzjautāju par cenām. Disku un kluču nomaiņa 20 mārciņas. Tākā man bija vēl termostata problēma, tad to arī prasīju nomainīt - 10 mārciņas klāt. Cenas tik mazas, ka bezmazvai varētu vēl kaut ko remontēt, tad arī atcerējos, ka eļļu neesmu tak pamanījies nomainīt - 10 mārciņas arī tas.
Sarunājām brīvu laiku un es atdzinu auto. Izdomājām, ka labs iesmesls pa centru pavazāties, jo darbnīca nebija tālu no centra. Vakars klāt bet neviens nezvana
Dodamies darbnīcas virzienā, ienākot redzu, ka riepas noņemtas, kluči arī, bet diski vēl ne. Saku, ka aiziesim uz tuvāko lielveikalu un pēc 40 min būsim atpakaļ. Veikalā saņemu telefona zvanu, ka diski esot nepareizi, lai nākot skatīties ko darīt.
Jā, diski no priekšas tādi paši, bet aizmugurē vajag vēl kantīti, jaunajiem tādas nav. nu neko prasu, vai vari pasūtīt un kad būs, sarunājām ka rītvakar viņš varot dabūt.
Visas sarunās bīdod, kamēr gaidījām kad saliks visu veco atpakaļ, viņš man darbu piedāvāja un daudz interesanta pastāstīja.
Par darbu paņēma 40 mārciņas - eļļas maiņa, termostata maiņa, degvielas filtra maiņa un bremžu disku noņemšana un salikšana.
Nākamajā dienā par darbu un jauniem (pareiziem) bremžu diskiem 50 mārciņas. Parādījā pirkuma čeku par diskiem 31.86 māciņas.
Tad nu šodien bija atkatotā tehniskā jāiet.
Numuru pieskrūvēju ar lielākām skrūvēm, jo iepriekšējās bija tā norūsējušas, ka nebija vairs vītnes kas tur, līdz ar to arī kustējās numurs.
Viss beidzās veiksmīgi. Tehniskā apskate uz gadu nopelnīta. Uz nākamo esot jāmaina priekšējie bremžu kluči.
Pieredze man tagad ir, būs vien atkal pie gruzīna jābrauc. Nezinu kāda viņiem tur ir peļņa, bet man ir izdevīgāk remontēties pie viņiem, nekā savu brīvdienu tērēt vai kādu fotosesiju atcelt.
Tad nu tehniskā apskate un neliels remonts ( eļļas maiņa, termostats, degvielas filtrs, aizmugurējie bremžu diski un kluči, tālās gaismas relejs + spuldzīte + siksnas spriegošana) abās darbnīcās kopā izmaksāja 75+40+50 = 165 mārciņas. Ja ņemam vērā ka 150 mārciņās Saab meistara garāžā es nevarēju pat iekļauties tikai ar Tehnisko + tālajām gaismām un darbu par kluču nomaiņu, tad manuprāt, esmu diezgan lēti ticis cauri.
Kolēģis vienā angļu gārāžā kam ir tīkls pa visu valsti par Tehnisko, aizmugurējiem bremžu klūciem un pasažiera logu slaicītāja motoriņu atstāja 380 mārciņas, tas gan 2007 gada Peugeot 407 kupejai, bet tik un tā summa liekas milzīga.
Gari, sanāca, bet nu bija interesanti piedzīvojumi ar to visu. Tagad tikai nepareizi bremžu kluči jāsūta atpakaļ uz veikalu.
P.S. par eļļas noplūdi vai izpūtēju šogad neko vispār nemiņeja, bet eļļas man tur ir padaudz. Tiesa gan līmenis gan pirms nomaiņas, gan pēc nekrīt. Hm, laikam, jābrauc pie gruzīna lai paskatās kur tā eļļa tek.