Salīdzinājumam - kā tas ir - uzturēt vecu BMW dīzeli?

User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re: Salīdzinājumam - kā tas ir - uzturēt vecu BMW dīzeli?

Post by edijs »

elmo wrote:Redz kur piemērs no dzīves, te nav citu variantu kā parkoties!
Es uz tās apmales regulāri redzu vienu sudrabīgu 9-5, arī lūpa tuvu zemei. :)

Baac, gribu tādu kantainu A-team tipa oldschool busu kā bērnu pārvadājamo!
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
User avatar
lawyer
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 8235
Joined: Thu Jun 05, 2008 8:25 am
Location: Ādaži-Rīga

Re: Salīdzinājumam - kā tas ir - uzturēt vecu BMW dīzeli?

Post by lawyer »

Ieguvām "restaurētu" radio bloku ar garantiju pa 170 EUR - kā izsecināju no bmwpower rakstītā, adekvāts cipars par jau gatavu variantu :geek:
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever ;)
User avatar
lawyer
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 8235
Joined: Thu Jun 05, 2008 8:25 am
Location: Ādaži-Rīga

Re: Salīdzinājumam - kā tas ir - uzturēt vecu BMW dīzeli?

Post by lawyer »

Nu, ir gads apkārt, nobraukti 19k km.

Lielākās remonta pozīcijas ir bijušas:

- rokas bremzes loki aftermarket 70 EUR
- radio bloks restaurēts 170 EUR
- svira priekšā aftermarket 70 EUR
- kvēlsveču relejs OE 122 EUR
- abi termostati aftermarket 80 EUR
- parkošanās sensors vācu aftermarket 40 EUR
- Lietots aizmugurējā loga tīrītāja motors 30 EUR
- paspārņi priekšējie jau kopā laikam kādi 6, katrs 10 EUR gab.
- Ārējās t sensors Bosch - 18 EUR

Papildus tam bija čakaris ar bagāžnieka vāku - tas tika pārlasīts, kārtīgi saliekot visus vadus, bet kopumā tā stāvoklis ir bēdīgs - rūsa to ir labi saēdusi jau :shifty: Bija incidents ar stūres sprūšanu, bet tas tika atrisināts ar sistēmas izskalošanu un jauna šķidruma iepildīšanu :geek:

Sāpīgākās finansiāli bija tā saucamās "apkopes":

- eļļas maiņa AT un filtrs - 140 EUR
-jauns AKB Bosch 128 EUR
- kvēlsveces 100 EUR
- kvēlsveču izdabūšana ārā ap 400 EUR

Pozitīvās lietas:

- RWD tiešām rullē, no vilkmes brīva stūrēšana ir super, tādu komfortu un kontroli FWD nevar piedāvāt
- dinamikas ikdienai pietiek atliektiem galiem
- salons ir būvēts šķiet mūžīgai kalpošanai
- M pakas e39 touring izskats - gan interjets, gan eksterjers

Negatīvās lietas:

- dīzelis tomēr paliek tarkšķošs dīzelis arī kā Inline6 ar uztūnētu izplūdi
- M pakas piekares regulējums ir pilnīgi nederīgs mūsu ceļiem
- stipri par zemu mūsu ceļiem
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever ;)
User avatar
Vilcins
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2737
Joined: Sat Apr 07, 2012 11:55 am
Location: Riga

Re: Salīdzinājumam - kā tas ir - uzturēt vecu BMW dīzeli?

Post by Vilcins »

Nekas jau te letaks nav, ja salīdzina ar nopistu bendzin sabu
User avatar
saab21
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 725
Joined: Thu Mar 12, 2015 4:26 pm
Contact:

Re: Salīdzinājumam - kā tas ir - uzturēt vecu BMW dīzeli?

Post by saab21 »

Neesmu šo topiku lasījis, bet pēc nosaukuma doma skaidra.
Bet runājot par izmaksām man liekas ka ļoti adekvātas un pašsaprotams izmaksas par 15+ gadīgu vācu auto kas pirms 15 gadiem bija premium klases auto. Principā jau mainīti /salūzusi tev jau ir tikai tādi loriņi un dīzeļa ziemas problēmu cēloņi un viss. No tehniskās puses viss jau ok.
Lai gan tagad tiek braukāts ar saabiem, bet nu ar e39 3.0d m57 pirms tam it nobraukts daudz un arī bijušas daudz saskarames, un ja tur kāds pirms tam nav uz to auto ie*sis kapeiku, tad domāju viens no uzticimākajiem un labākiem 15+ gadīgiem auto.
Tie kas raud ka e39 daudz lūzt, nav uzticīgs un dārgs uzturēšanai, tad lai brauc ar 3šo golfu vai b4 audi kur detaļas maksā "5ls spainī jaunas", jo ja nežēlo naudu, liek tikai oem vai kvalitatīvā gala aftermaketa daļas un apkopes taisa regulāri, tad ar m57 var nobraukt arī miljonu km (piemēri ir, daudz un dazadi). Bet tas jau laikam attiecas uz daudzu marku automašīnām.
99 1975 Combi Coupe
900 1986 Turbo Commander edition
9³ SW 1.9 Biturbo Aero
9³ OG Convertible with b234R Powered by Jancis Stg4

Ex9000 Amethyst Violet Powered by KoreFun Stg1.5; Ex9³ SS 2003 2.0T Aero swap. Powered by Jancis; Ex9³ SW 2008 1.9 Stg1
User avatar
Ainars
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3202
Joined: Tue Jan 15, 2008 12:29 pm
Location: Darbnīca

Re: Salīdzinājumam - kā tas ir - uzturēt vecu BMW dīzeli?

Post by Ainars »

Pats galvenais - paterinsh diezvai ir zem 10litriem
Un 19k.. pamaz lai pirktu dizeli.
SAAB 900og cv
SAAB 9-3og SE
SAAB 9-3og Aero
SAAB 9-3ng Aero TTiD
...
User avatar
Ainars
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3202
Joined: Tue Jan 15, 2008 12:29 pm
Location: Darbnīca

Re: Salīdzinājumam - kā tas ir - uzturēt vecu BMW dīzeli?

Post by Ainars »

Pazems... hmmm laikam relativi... jo mans ex ari bija pazems... nekadu problemu.. Arteh gan saka ka mana ex jaunais saimnieks ellju jau 4reiz mainijis kopaa ar jaunu karteri.. es 7gadi braucu bez neviena atsitiena...
SAAB 900og cv
SAAB 9-3og SE
SAAB 9-3og Aero
SAAB 9-3ng Aero TTiD
...
User avatar
saab21
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 725
Joined: Thu Mar 12, 2015 4:26 pm
Contact:

Re: Salīdzinājumam - kā tas ir - uzturēt vecu BMW dīzeli?

Post by saab21 »

Patēriņš, nebraucot kā opim pa pilsētu jābūt zem 9 droši (protams ziemā ar izslēgtu pretsaslīdi var arī virs 15 nobraukt :D) un pa šoseju kruīzā zem 6 var mierīgi var ielīst. Ar MT litrs/puslitrs droši nost.
Ja ēd vairāk, tad jāmeklē kur problēma.

Par to cilvēku mūžīgo strīdu "Oo dīzeli nav izdevīgi pirkt ja brauc maz, jo sūkņu/sprauslu utt remonts dārgs " man līdz galam nav skaidrs un liekas neloģisks. Kāda starpība cik tu gadā nobrauc 10k,20k vai 80k. Tak visi tie dīzeļa dzinēja mezgli lūzīs pēc tā nobraukuma kas tiem paredzēts, nevis pēc gadiem cik ilgi tev būs tas. Piemēram ja sūknis paredzēts uz 100k km (neiet runa par šo auto bet ir kā piemērs) un ja gadā nobrauksi 20k km tad viņš tev kalpos 5 reizes ilgāk, kā ja gada nobrauksi 50k km. Es nezinu, to kāds dīzeļa nīdējs ir izdomājis.
To ka auto sarūsēs par tiem gadiem, kļūs pa miskasti un kritīsies vērtība ir cits stāsts, dīzelis tur nav vainīgs 😀
Tas dīzeļa novērtējums, ka nav vērts pirkt ja gadā maz brauc, var attiecināt TIKAI uz jauniem auto no salona, jo dīzelis startā būs stipri dārgāks, kā jaunie "100k km mazlitrāžas turbo benzīni" (par lielajiem benzīniem nerunāju). Bet uz padsmit gadus veciem drapakiem tas manuprāt vispār nav attiecināms.
Man dīzelī besī citi iemesli: vibrācija un klak klak klak, to ka ziemā akb/kvēlsveēm/vadiem/utt jābūt top zustand un ka lēnāk paliek silts salonā kā benziniekam, bet nejau dīzeļa apkopes izmaksas, ja maz gadā nobrauksi, jo kāda starpība cik gadā nobrauc.
99 1975 Combi Coupe
900 1986 Turbo Commander edition
9³ SW 1.9 Biturbo Aero
9³ OG Convertible with b234R Powered by Jancis Stg4

Ex9000 Amethyst Violet Powered by KoreFun Stg1.5; Ex9³ SS 2003 2.0T Aero swap. Powered by Jancis; Ex9³ SW 2008 1.9 Stg1
User avatar
Ainars
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3202
Joined: Tue Jan 15, 2008 12:29 pm
Location: Darbnīca

Re: Salīdzinājumam - kā tas ir - uzturēt vecu BMW dīzeli?

Post by Ainars »

Ne jau kilometri, bet motorstundas jaskaita..
Pa pilsetu tas dizelis mokaas un pec piemeram 15k km tam saak spragt visi mezgli... tam kas min pa shoseju, tas notiek peec 30k km.. tatad divreiz retaak ;)
SAAB 900og cv
SAAB 9-3og SE
SAAB 9-3og Aero
SAAB 9-3ng Aero TTiD
...
User avatar
OSC
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 627
Joined: Wed Jul 29, 2015 11:20 am
Location: Planet Earth

Re: Salīdzinājumam - kā tas ir - uzturēt vecu BMW dīzeli?

Post by OSC »

Ainār, kā Tu zini? :lol:
Ex Saab 9-3 1.9 TID stage4+ dyno printout
294 HP
613 NM

Auto pulēšana, salona ķīmiskā tīrīšana , lukturu pulēšana, keramiskais pārklājums, logu tonēšana, pirmspārdošanas sagatavošana
Facebook un Instagram: caroscar.lv
User avatar
Ainars
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3202
Joined: Tue Jan 15, 2008 12:29 pm
Location: Darbnīca

Re: Salīdzinājumam - kā tas ir - uzturēt vecu BMW dīzeli?

Post by Ainars »

Es maacos no citu kljuudaam..
Piemeram no koleegju kljuudaam.
Protams ja man saabam nebutu gazes, es apsvertu dizelja pirkshanu, bet ne vecu premium modeli
SAAB 900og cv
SAAB 9-3og SE
SAAB 9-3og Aero
SAAB 9-3ng Aero TTiD
...
User avatar
OSC
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 627
Joined: Wed Jul 29, 2015 11:20 am
Location: Planet Earth

Re: Salīdzinājumam - kā tas ir - uzturēt vecu BMW dīzeli?

Post by OSC »

1.9 nav premium, 1.9 ir kā rādits Tev :lol:
Ex Saab 9-3 1.9 TID stage4+ dyno printout
294 HP
613 NM

Auto pulēšana, salona ķīmiskā tīrīšana , lukturu pulēšana, keramiskais pārklājums, logu tonēšana, pirmspārdošanas sagatavošana
Facebook un Instagram: caroscar.lv
User avatar
Ainars
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3202
Joined: Tue Jan 15, 2008 12:29 pm
Location: Darbnīca

Re: Salīdzinājumam - kā tas ir - uzturēt vecu BMW dīzeli?

Post by Ainars »

Mes te par 3.0bmw dizeli a tu par savaam shujmashiinaam...
Btw gadu nobraucu ar 1.7d opeli. Neko sliktu nevar teikt.. butu braucis vel, ja loti nevajadzetu naudu nekustamajam
SAAB 900og cv
SAAB 9-3og SE
SAAB 9-3og Aero
SAAB 9-3ng Aero TTiD
...
User avatar
lawyer
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 8235
Joined: Thu Jun 05, 2008 8:25 am
Location: Ādaži-Rīga

Re: Salīdzinājumam - kā tas ir - uzturēt vecu BMW dīzeli?

Post by lawyer »

Starp citu, mainot kvēlsveces, tika izpētīts ieplūdes kolketors un EGR sistēma - viss ir tīrs un visas klapītes ir salīdzinoši svaigā paskatā 8) Diez vai kāds to visu ir jaunu salicis, tādēļ pirmā doma ir, ka auto ir vizinājies pamatā pa bāni tos 300-400k km, cik nu tam to ir tur :roll:

Vibrāciju salonā no dzinēja vispār nav, ziemā tikai tas tarkšķis aukstam dzinējam :shifty:

Šamējais ir zemāks nekā mans sēdinātais c900 un tā zemākā vieta ir tieši purnā tie paspārņu izcilņi (priekš kam tie vispār vajadzīgi?!). Man pārlika ārējās t sensoru no oriģinālās vietas drošākā vietā, lai tas turpmāk netiek sašķaidīts kopā ar paspārni :shifty:

Ar MT patēriņš uz šosejas pēc papīriem ir 5.9l/100km, ar AT ir 0.5l/100km klāt pēc papīriem, kas faktiski man vasarā arī bija. Nedomājot par patēriņu, zem 7l/100km palien, ja mauc, tad tuvu 8l/100km sanāk :geek: Pilsētā patēriņš ir 11-14l/100km, salīdzinoši 9-5 2.0t AT ir 13-17l/100km. 3.0d nav domāts absolūtajai ekonomijai, tas nu gan ir skaidrs :snooty:
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever ;)
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re: Salīdzinājumam - kā tas ir - uzturēt vecu BMW dīzeli?

Post by edijs »

Līdz pozīcijai par kvēlsveču dabūšanu ārā, izklausījās saprātīgi. Ok, 122 par kvēlsveču bloku un vēl 100 par pašām kvēlsvecēm - nebūtu kvēlsveču (lasi, būtu benzīns), nebūtu šādu tāmes pozīciju, taču vienlaikus arī nekas traģisks, ja vien par šo mezglu tagad uz laiku var aizmirst. Pārējais jau sīkumi. Bet kvēlsveču dabūšana ārā.. huhh. :think: Atgādināja, kā brālēns bija pacēlis sava e39 purnu gaisā aiz vienas sprauslas.. un tāpat nenāca ārā. :D Divu dienu ķēpa ap vienu sprauslu, izmēģināts viss, līdz nonāca pie brutāliem paņēmieniem. Turi īkšķi, lai Tev šis nav jāpiedzīvo. Par piekari - gaidīsim atskaiti pēc gadiem diviem, ka būs vairāk pa Latvijas offroad padrebināts. Pagaidām viena svira, nothing special.
Par to zemumu - tiešām gadās atsist apakšu arī pret ceļa nelīdzenumiem? Vai runa ir tikai par apmalēm. Mans 9k arī ir salīdzinoši zems. Kad braucu tam aiz muguras un paskatos, cik tuvu grīda ir zemei un kā sieviete mauc pa pampakiem, apskrienas dūša, tomēr kaut kā piekare notur šūpošanos, netiek arī braukts tā, ka pampaks sanāk pa vidu riteņiem. Rezultātā, neatceros, ka būt ar apakšu uzsitis pa zemi, lai arī pie pilsētas nelīdzenumiem bremzēts netiek. Galu galā, arī caur mežu tiek gāzts - tik vien kā pareiza trajektorijas izvēle apkārt lielajām bedrēm, lai viens ritenis ir kaut kur augstāk, un ne reizi nav lūpa iedūrusies zemē. Būtībā lielveikalu apmales ir vienīgā problēma, bet pie tā ar laiku pierod, ka nevar stumties virsū līdz riteņu atdurei. Ar e90 bija same shit, tikai apmales regulāri paskrāpēja priekšējā bampera apakšu.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Post Reply