Minēšu - Tavs lādētājs ir ar procesora vadību un strādā pēc noteikta algoritma (t.i. spēlējas ar strāvām un spriegumiem un pilnvērtīgā uzlādes procesā iziet pilnu dažādu darbību ciklu - tsk. atsvaidzina, desulfatē utt.). Tam vajag noteiktu laiku - paskaties kas teikts instrukcijā.
Turklāt, cik saprotu, Tavam auto ir BOSCH "Silver" aku, kas ir nedaudz atšķirīgs no mainstream - var sagaidīt nelielu deviāciju no pamācībā aprakstītā.
Šamā sērija man vienmēr ir patikusi neraugoties uz to, ka specialistiem ir cits viedoklis. Marketinga ziņa tai savulaik bija apmēram šāda: "Pat tukšai baterijai vienmēr izdosies sagrabināt ko neko, lai iedarbinātu dzinēju...." Maksa par to bija visādi cunduri brīžos kad problēmām nevajadzēja būt.
Citādi ir tieši tā kā raxta Arnijs. Lai aku pilnībā uzlādētu vajag 24h. Jo ilgāk baterija ņem pretim strāvu, jo tā darbaspējīgāka. Labi, ka pirms lādēšanas vairs nav jāizdarās kā ar padomjlaika baterijām - jāpapildina elektrolīta šķidrums un jāmēra tā bļīvums, kas nozīmē drēbes izsvilinātus caurumus un brūnus pirkstus
Empīriskā pieredze ar švakiem aku un aizvēsturiskiem lādētājiem ir šāda (sākuma punkts - iztukšīta baterija, ziema & uzlādes laiks 24h, izmisuma gadījumā 12h):
a) pieslēdzot darboties spējīgu lādētāju uzlāde nenotiek (ampermetra šautra neizkustas no vietas, lādēšanas indikators nedeg, lādētājs kluss neblurkšķ) - uz veikalu pēc jaunas baterijas.
b) lādēšanas process uzsākas sparīgi (strāva 3-5 A), bet ca desmit minūšu laikā uzlādes strāva nokrītas gandrīz līdz nullei. Šoreiz vēl kkaa pielādēsi un rīt piedarbināsi, bet visticamāk parīt bez lādēšanas čiks būs atkal klāt. Šāda gadījuma vismaz ir laiks izpētīt aku modeļu un cenu piedāvājumu & pašam pēc tā aizripināt.
c) sākums kā b), bet, izejot no baterijas atlikuša resursa, "lielā" uzlādes strāva plūdīs ilgāk. Pat tad kad tā samazinas - baterija joprojām tiek lādēta. Tāpēc arī tās 24h.