• Saab 900ep - Page 2
Page 2 of 40

Re:Saab 900ep

Posted: Wed Jan 21, 2009 8:59 am
by alnislacis
Es gan visu šito uzparikti ielidinātu misenē.
Tu runā par spraudni? Vai arī Tu vecus sadalītājus met ārā un pērc jaunus, jo esi kā neierobežotas likviditātes skandināvu banka?

T.i. Tu noknieb vadus vecajam spraudnim. Atrod dajebkādu Bosch spraudni ar trim adatām uz uzlodē galā?

btw.. paldies par linku. pagaidām skaidrākais un saprotamākais MS'ēšanas paraugs, ko esmu redzējis. Tomēr šobrīd uz to nebriestu.

Re:Saab 900ep

Posted: Wed Jan 21, 2009 9:29 am
by Nīgrais
alnislacis wrote:
Es gan visu šito uzparikti ielidinātu misenē.
Tu runā par spraudni? Vai arī Tu vecus sadalītājus met ārā un pērc jaunus, jo esi kā neierobežotas likviditātes skandināvu banka?

T.i. Tu noknieb vadus vecajam spraudnim. Atrod dajebkādu Bosch spraudni ar trim adatām uz uzlodē galā?

btw.. paldies par linku. pagaidām skaidrākais un saprotamākais MS'ēšanas paraugs, ko esmu redzējis. Tomēr šobrīd uz to nebriestu.
Es domāju, ka jamet misenē visa tā aizdedzes sistēma. :P

Šitais spraudnis ir specifisks, jebkurš nederēs. To es arī saku, ka vajag pameklēt tieši tādu spraudni.
Tad nu ir divi varianti:
1. Nokniebt veco saprātīgā attalumā un pielodēt jauno.
2. Ja spraudņa gals no vadu puses nav aizliets, tad ar adatas un pacietības palīdzību kontaktus ar visiem vadiem var izvilkt ārā un iespraust jaunajā ķermenī.
Tā, protams, ir smukāk.
;)

Re:Saab 900ep

Posted: Wed Jan 21, 2009 10:23 am
by alnislacis
Es domāju, ka jamet misenē visa tā aizdedzes sistēma.
Britu humors..

Ok. Lūkošu sameklēt. Droši vien no līdzīga gada gājuma zviedru/ vācu auto, vai ne?

Un vispār sadalītāja izjaukšana/ salikšana ir pāsrocīgs/DIY pasākums?

Re:Saab 900ep

Posted: Thu Jan 22, 2009 12:05 am
by Nīgrais
Image

Izvelkam shtifti nr. 1
novelkam ragaino nr. 2
uz augšu izceļam no korpusa nr.3

Pirms tam jānoņem vakuma korektors.
Bildē nav redzams - bundulītis ar snīpīti. :)
Korektoru no sāniem atskrūvējam, tur divas skrūves.
Korektora štokijs uzkabināts uz sadalītāja kustīgās daļas.
Papētīsi - sapratīsi.

Pagulēju - atcerējos: lodēt bija pagrūti, tur mīkstie vadi.
Labāk vilkt ārā kontaktus no spraudņa ķermeņa.
Pēdējo reizi šādu puļķi rokās turēju gadus 10 apakļam, tā kā, iespējams, esmu arī ko piemirsis.
;)

Re:Saab 900ep

Posted: Sat Jan 24, 2009 4:43 am
by alnislacis
Šī brīža aktualitāte.

Runa r par kārbām pre 1990 un post 1990, un tieši par šo kārbu vārpstu savienojumiem (stap daļām kas nāk no salona (1) un no kārbas (2). Manēja ir 1991. gada un tā ir atšķirīga no pre 1990 kārbām.

ši vārpsta nāk no salona:
Image

savukārt tālāk ceļā uz kārbu ir divi varianti:
1. pre 1990 (runa ir par #67 detaļu)
Image

2. post 1990 (runa ir par #67 un #67A detaļām)
Image

Jautājumi:
vai pre 1990 kārbas gadījumā detaļa #67 ir garāka par detaļu #67 post 1990 gada kārbai? detaļu no post 1990 gada kārbas izmetu, jo tā bija salauzta. pieņemot, ka detaļa #67 pre 1990 kārbai ir garāka vai var darīt sekojošo:
a. iztikt bez detaļas #67a?
b. saīsināt garāko detaļa #67 no pre 1990 kārbas?

Re:Saab 900ep

Posted: Sat Jan 24, 2009 4:51 am
by Arnijs
alnislacis... Uz šiem jautājumiem spēs atbildēt vienīgi konstruktori, bet daudzmaz sakarīgam mehāniķim nebūs problēmu atrast risinājumu. Galu galā - tur ir pareizā stāvoklī jāsavieno tikai 2as fiksētas asis

Re:Saab 900ep

Posted: Sat Jan 24, 2009 4:58 am
by alnislacis
ok.. sķiet ka tas savienojums no 85 gada kārbas tomēr ir garāks.. pirmdien viņu saīsinās un vajadzētu bū kārtībā.

Re:Saab 900ep

Posted: Sun Jan 25, 2009 3:32 am
by alnislacis
Par savienojuma starp kulisi kas nāk no salona un vārpstu kārbai tiku galā*. Patiesība ir apmēram tāda kā stāstīja Kurbads, bet ar papildinājumiem:
kauč kā neticas, ka ātrumu slēgšanas vārpsta no salona nāk arā savādāka.
Zinu, ka eksistē divi atšķirīgi šo savienojumu veidi. Viens apaļš/cilindrisks, otrs tāds ragains, plats metāla/gumijas izstrādājums. Iespējams, ka tas mainās saskaņā ar kārbas versiju. Bet tas ir tikai minējums.
Atšķirība ir tā, ka ragaini stiprinājumi (67A) ir mašīnām no 1990-1994 gadan ieskaitot**. Savukārt pirms 1990 gada mašīnām ir cilindriskie savienojumi (67). Bet ar to stāsts nebeidzās 67A ragainie savienojumi ir īsāki, savukārt cilindriskie ir garāki. Tādēļ jāsecina, ka 1990-1994 gada mašīnām attiecīgi kulises ir garākas.


*vismaz teorētiski, pirmdien jābūt veiktām modifikācijām un sakārtotam savienojumam.
**ieskaitot kabrio, kā arī rezervēju iespēju, ka varētu būt izņēmumi

Re:Saab 900ep

Posted: Thu Jan 29, 2009 10:48 pm
by alnislacis
Vakar ar sesto piegājienu* tika izieta TA. Un līdz ar to ir noslēdzies pirmais posms Saab 900ep darbos. Projekts tiek pauzēts.**

Šobrīd paveiktais:
1.Nomainīts/ restaurēts viss sajūga komplekts
2.GM55804 kārba*** nomainīta uz GM457xx, paturot primary type 8.****
3.Galvenais bremžu cilindrs jauns, kā arī nominīta bremžu šļauka.*****
4.Nomainīti/ restaurēti motora kronšteini spilveni
5.Visi motora un sistēmu šķidumu nomainīti un salieti pareizie (kārbā, stūres mehānismā u.c.)
6.Interjēra un eksterjēra detaļas:
nomainīti ieplaisājušie pagriezieni
priekšējā reste
salona gaismas slēdzis
apsildīšanas pogas
lampiņas un citas plastmasas detaļas

Bildes:

Image

Image

Image








*Summējot manu atkārtoto piegājienu un iepriekšējā īpašnieka mēģinajumus.
**Neieskaitot regulārus servisa darbus
***Pieejama detaļām, ieskaitot primary type 7.
****KurBadam un citiem, kam interesē kā ir ar type8- esmu ļoti apmierināts. 90-100 kmh ātruma rpm svārstā no 1700 līdz 2000; pie 120 kmh ir starp 2500 un 3000rpm. Es tomēr nepiekritīšu KurBadam, kurš saka, ka Latvijā ir vienalga ar kādu kārbu- domāju ka uz 100kmh apgriezieni starp 2500 un 3000 rpm ir par daudz. Zinu, ka arī citi klasiski auto piedzīvo līdzīgas pārnesumu modifikācijas nolūkā pazemināt apgriezienus.
ļoti ērti ir kruīzejot piektajā ātrumā 2000rpm un pie apdzīšanas iemest četurtajā un dabūt nepieciešamos augstākos apgriezienus.
*****Tā pati, kas par iemeslu atkārtotai TA. Domāju, ka bremžu restaurācija pievienojas nākošajam izdarāmo darbu sarakstam kopā ar stūres mehānismu un sadalītāju (abos pagaidām novērsta sulošana pēc "mudrišānas" parauga).

Re:Saab 900ep

Posted: Thu Jan 29, 2009 11:40 pm
by KurBads
alnislacis wrote:****KurBadam un citiem, kam interesē kā ir ar type8- esmu ļoti apmierināts. 90-100 kmh ātruma rpm svārstā no 1700 līdz 2000; pie 120 kmh ir starp 2500 un 3000rpm. Es tomēr nepiekritīšu KurBadam, kurš saka, ka Latvijā ir vienalga ar kādu kārbu- domāju ka uz 100kmh apgriezieni starp 2500 un 3000 rpm ir par daudz. Zinu, ka arī citi klasiski auto piedzīvo līdzīgas pārnesumu modifikācijas nolūkā pazemināt apgriezienus.
ļoti ērti ir kruīzejot piektajā ātrumā 2000rpm un pie apdzīšanas iemest četurtajā un dabūt nepieciešamos augstākos apgriezienus.
[/i]
Varbūt arī ir normāli braukt pa šoseju ar 1700-2000 rpm, bet NAFIG PĀRSLĒGTIES uz leju, ja ar type 7 tev tas nebūtu jādara un atliktu tikai piespiest akseleratora pedāli ...?
Man liekas, ka tieši tur slēpjas kaifs piebraukt klusus aizmugurē un paraut garām bez kādas slēgšanās.

Tavs augastāk rakstītais mani ATTURĒTU no type 8, ja man tādi būtu pieejami un auto tiktu braukts LV. Un es to nesaku aiz skaudības. Paldies par rpm/kmh attiecību atklāšanu!

Korifejiem: kādi ir veselīgākie motora apgriezieni ilgstošai braukšanai?

Re:Saab 900ep

Posted: Fri Jan 30, 2009 2:11 am
by lawyer
AlnisLācis, manam iepriekšējam auto - Mazda 323 GT pie 120km/h bija 4000 rpm :D

Piektajā robā (no pieciem) ;)

Re:Saab 900ep

Posted: Fri Jan 30, 2009 3:30 am
by Gregers
lawyer wrote:AlnisLācis, manam iepriekšējam auto - Mazda 323 GT pie 120km/h bija 4000 rpm :D

Piektajā robā (no pieciem) ;)
Vajadzētu būt pamatīgsi trobelei salonā :blink:
Manam pirmajam auto- golpam, pat pie 120 bij ap 3k un jau likās anomāli!

Re:Saab 900ep

Posted: Fri Jan 30, 2009 5:09 am
by alnislacis
Varbūt arī ir normāli braukt pa šoseju ar 1700-2000 rpm, bet NAFIG PĀRSLĒGTIES uz leju, ja ar type 7 tev tas nebūtu jādara un atliktu tikai piespiest akseleratora pedāli ...?
Man liekas, ka tieši tur slēpjas kaifs piebraukt klusus aizmugurē un paraut garām bez kādas slēgšanās.
Iespēja raut uz 120 un ar 4000rpm kā līdz šim bija Tev taču nav izslēgta. Var jau braukt visu laiku ceturtajā ātrumā. Tomēr tā kā man īpašu baudu nesagādā pielavīšanās no aizmugures un apdzīšana bez pārslēgšanas, tad labprātāk braucu zemos apgriezienos piektajā ātrumā. Ja baigi jaudu vajag, tad var pārslēgt, ja ne, tad kā zināms lpt turbīna līdz 2000rpm vēl darbojas.

Un arī to trobeli salonā virs 2500 rpm nelabprāt baudu. Protams, par gaumi, t. sk. braukšanas paradumiem, nestrīdās, tomēr es vienmēr paturu prātā ka Saab 900og filozofija ir cruising.

Re:Saab 900ep

Posted: Fri Jan 30, 2009 6:36 am
by KurBads
alnislacis wrote:

labprātāk braucu zemos apgriezienos piektajā ātrumā. Ja baigi jaudu vajag, tad var pārslēgt, ja ne, tad kā zināms lpt turbīna līdz 2000rpm vēl darbojas.

Un arī to trobeli salonā virs 2500 rpm nelabprāt baudu. Protams, par gaumi, t. sk. braukšanas paradumiem, nestrīdās, tomēr es vienmēr paturu prātā ka Saab 900og filozofija ir cruising.
te nu mūsu uzskati atšķiras:
- slēgšanās nepieciešamība pie apdzīšanas man galīgi neiet kopā ar SAAB TURBO;
- SAABs un cruising - nu nezinu. Tas tomēr ir šosejas maucamais un nevis penšu vāģis nokļūšanai no A uz B. Protams, nav viņš no pilsētā spolējamiem auto un "no sarkanā raujamajiem", bet uz šosejas ...

p.s. un turbīna jau nu līdz 2000 rpm vispār spiedienu neuzražo. Mitsu, protams, iegriežas ātrāk, bet, ja nekļūdos, tie tāpat ir kaut kādi 2100-2200 rpm, kas viņai ir vajadzīgi. Garretam šķiet, ka vajadzēja 2500.

Re:Saab 900ep

Posted: Fri Jan 30, 2009 6:59 am
by alnislacis
1.
Protams, par gaumi, t. sk. braukšanas paradumiem, nestrīdās
2. 2100 rpm sakrīt ar rpm īsi virs 100 kmh, līdz ar to sanāk, ka turbīnas darbība (saskanā ar Tavu info) sākas līdz ar apdzīšanas manevriem regulārā lielceļa satiksmē ap 90- 100 kmh.

Es pieņemu, ka patiesību par šo visu var spriest braucot pašam. Neesmu vēl lidz šim kartīgi spiedis kamēr piebraucu auto.

Brīvdienā jāpamēģina.

Bet kopumā par to pārslēgšanos: padomā pats- type 8 lika nevis 900i (t.i. penšu-a-b-pārbraukšanas-auto) bet gan tiem ar lielo Turbīnu.. Nedomāju, ka defaultā paredzēts tā, ka uz šosejas tu brauc pēdējā iespējamā ātrumā ar lieliem apgriezieniem tā ka Turbo visu laiku griežas..

Anyway, paliekam pie viedokļiem un tēmu atliekam. Btw PM