• Mes varam glabt SAAB - Page 5
Page 5 of 7

Re: Mes varam glabt SAAB

Posted: Tue Oct 16, 2018 6:41 pm
by maris
es saprotu ka mūsdienu sabiedrībā ir jābūt tolerantam un nedrīkst šķirot cilvēkus pēc seksuālās orientācijas ,dzimuma vai ādas krāsas , bet SAABs dīzelis :pray:

Re: Mes varam glabt SAAB

Posted: Tue Oct 16, 2018 8:44 pm
by saab21
maris wrote: Tue Oct 16, 2018 6:14 pm
OSC wrote: Tue Oct 16, 2018 5:33 pm Vai tikai Latvijā un tikai šaja forumā Saabi tiek dalīti pēc modeļu piederības un ražotāja? Tas nenotiek Lietuvā, tas nenotiek Nīderlandē, kur pērk un pārdod 9-3 un 9-5 pa astronomiskām summām priekš Latvijas. Ir skumji par lepnību, par stereotipiem un kautkādu mistiku pārliecību...
varbūt ir vērts iedziļināties SAAB markas vēsturē ? Kā radās autobūve izaugot no lidmasīnām , kāda bija markas filozofija , kā tā attīstījās Zviedrijā un īpaši Somijā līdz kamēr to nesapi... GM ? Un tad sapratīsi ka uz opeļa bāzes būvētam traktoram :liar: nav un nevar būt nekā kopīga ar klasisku SAAB , ja nu vienīgi līdzīga emblēma priekšā :whistle:
Lidmašīnas ar nosaukumu SAAB tiek ražotas vēl šobrīd , tikai dīzeļi gan tām nav :lol:
Tiešām, tu pats saprati ko tu uzrakstīji. SAAB vēsture...markas filozofija..... izaugšana no lidmāšinas :doh::doh::doh::doh::doh: To ka beidzās WW2, kara lidmāšinas vairs nevienam nevajadzēja, un lai to kantori neaizvērtu sāka ražot auto no tā kas stāv angārā, būvēja, metināja principā no lidmašīnu detaļu bleķa cilvēki, kas blakus īsti autobūvei nav stāvējuši un krāsoja zaļā krāsā, kas tonnām stāvējā noliktavā un citas nebija. Protams, ka visiem Saab īpašniekiem patīk, ka kāds saka ka viņš brauc ar lidmašīnu, bet tā ir vienīgā šīs markas kopība ar lidmašīnām, ka kompānja vnk pirms un paralēli auto ražoja tās. Tik pat labi ja SAAB kara laikā būtu ražojis vilcienus, tad visi varētu tagad teikt ka braukājam ar zviedru lokomatīvēm nevis lidmašīnām (Fox neskaitās). varam to pašu scenāriju ar kuģiem vai tankiem izspēlēt, kā vien tavam Ego vien patīk.
Un to ka lika kaut kādus nelietderīgus divu-taktu dzinējus, kad tajā pašā laikā amerikāņi, vācieši, franči jau ražoja auto ar moderniem 4 taktu dzinējiem (dažāda veida un uzbūves, par kaut kādiem P. Ferdinanata vai AutoUnion brīnumiem laikā, kas SAAB pat nedomāja par auto, es vispār nerunāšu), neatkarīgām balstiekārtām, pilnpiedziņām un dāžādiem komforta elementiem kā, piemēram, kondicionieri. tajos gados pat krievu GAZ M20 bija 10 reizes tehniski pārāk. un to ka pie sava 4taktu dzinēja SaaB tika pēc aptuveni 20 gadiem, kurš ja nemaldos arī bija no vācu fordiem nevis pašu dzimtais (te mani gan jau kāds var palabot) un tikai vēl pēc kādiem 10 gadiem tie sāka ražot tiešām pasaules tirgum konkurētspējīgus un modernus auto.

Smiekli nāk, lidmāšīnas vārdu nevar dod jo dīzeļi :D:D:D karogs rokā, SAAB 92 ar divtaktu dzinēju tiešām ir ekvivalents kara lidmašīnai. (reāli ZAZ vai Fiat 126 sanāk tehniski pārāks). Ja tu tomēr arī uzskati ka paši pirmie SAABi arī bija sūdi, tad aizej to pasaki tiem vīriem, kas ir viņu īpašnieki, acīs, jo nu GM SAAB īpašniekiem tu to vari pateikt. (man jau liekas ka jāciena visi )

Un ko tu piedāvā visiem klasisko SAAB ikdienā arī braukāt ar tām klasikām? tas ir tikai normāli,ka ikdienā pārvietojas ar ikdienišķu auto un vēl pozitīvāk, ka ar savu iemīļoto marku. Aizej, piemēram, pie kāda, kam patīk un var atļauties ka stāv garāžā kādi pāris klasiski Porche 911, bet ik dienā pārvetojas ar Cayane diesel (jo viņam patīk Porche) un pasaki ka viņš ir Lohs (neredzu lielu atšķirību)

Tik pat labi tu varētu teikt ka tavi "īstie" SAABi ir izauguši no fūrēm nevis lidmašīnām, jo tos kurus tu uzskati pa "īstajiem" SAABiem, ražoja nevis Svenska Aeroplan AB laikos, bet gan "Saab-Scania" laikos, kur iznīcinātāji stāvēja klāt tikai kādā tirgus reklāmas rullī.

Re: Mes varam glabt SAAB

Posted: Tue Oct 16, 2018 8:57 pm
by saab21
maris wrote: Tue Oct 16, 2018 6:41 pm es saprotu ka mūsdienu sabiedrībā ir jābūt tolerantam un nedrīkst šķirot cilvēkus pēc seksuālās orientācijas ,dzimuma vai ādas krāsas , bet SAABs dīzelis :pray:

Piedod, Es negribu būt rupjš, bet manuprāt Tu esi vai gribi būt snobisks gudrinieks, kas vēlas būt kaut kāds labāks par citiem
Ja Tev tik ļoti nepatīk GM SAABi un to īpašnieki, kāpēc tu vispār tad te apgrozies? Tad tev jātaisa kaut kāds "GMssaabSUCK club.com" vai "OnlyOldSaab.com"
Šis ir SAAB forums, kurā būtu jāpopularizē ;sī auto marka kopumā. Kāpēc citās valstīs ir iespējams uzzorganizēt pasākumus, kurā atbrauc pilnīgi visu paaudzes SAABi? es nesaku ka viesiem jastāv vienā rindā, vai jāsēz pie viena galda, bet vnk cienīt vienam otru. Lai gan spriežot pēc taviem komentāriem par Saab Klubu, kā viņi aptīrījuši ārzemniekus INTSAABā, pieļauju ka tev lielu pasākumu organizēšana un to izmaksas arī ir sveša lieta :think::think:

Šitā riešana, kuri SAABi ir SAABi un kuri ir mēsli, manuprāt, ir tik pat sekla un intelektuāli zema, ka citu marku cienītāji norej citus ( no sērijas bmw sūds, audi forever, vai otrādi), Sliktu auto nav, ir tikai attieksme pret auto un dažādas gaumes.

Re: Mes varam glabt SAAB

Posted: Tue Oct 16, 2018 9:14 pm
by Ainars
Tak vinsh heiteris pa dziivi.. arii Intsaab organizacija vinjam nav pa praatam utt.
Cilveks vienkarshi pats nesaprot ko grib un kas vinjam patiik

Re: Mes varam glabt SAAB

Posted: Tue Oct 16, 2018 9:28 pm
by OSC
Kā pierādījies, tad Saab (FIAT, Alfa, Opel) dīzelis ir daudz izturīgāks dzinējs un ar lielāku mūžu, nekā turbo benzīni.
Bet tas ir pavisam cits stāsts. Piekrītu Matīsam, ka noteikti Porsche arī pašā sakumā nebija plānojusi dīzeļus.

Tu laikam nezini kā brauc mūsdienu jaudīgie dīzeļi un kāpēc čipotu 535d pielīdzina M5? Tas ir kārtējais muļķīgais stereotips, ka dīzeļi ir sūds.
Pietiek dzīvot pagātnē un apmierināti lūkoties uz klasikām un atcerēties labos laikus un naidīgi skatīties uz GM. Neviens no mums tur klāt nestāvēja. Paies vēl 30 gadi un vispār neatcerēsieties par saviem benzīniem, gāzītēm un dīzeļiem. Tas laiks ir pagājis. Viss, over.

Ja man būtu finansiālā iespēja, es velētos iegādāties 9000 vai 900 turbo, bet nevis tādēļ, ka tas ir īsts SAAB, bet pavisam citu faktoru vadīts. Ikdienā braucot ar GM 9-3 esmu apmierināts un tikai skatos, kā rūsē 2012-2014 gada Volkswageni un kādā stāvoklī ir klientu auto saloni pēc 100.000, 200.000 nobraukuma.

Kopsavilkus ir pavisam cits: kakova hrena mēs visi normāli cilvēki nevaram būt draudzīgi un vienoti kopīgos pasākumos un sanākšanās? Kādēļ kaut kas ir jādala, ja Saabu jau tā ir maz.

Re: Mes varam glabt SAAB

Posted: Tue Oct 16, 2018 9:47 pm
by Viensjaanis
Nevarēja taču gaidīt ka deviņsimto ražos līdz mūsdienām,kā vaboli vai septīto žiguli.Viss iet uz priekšu,visas jaunās mašīnas ir sliktākas.Apdiršam citas markas un savējo liekam mierā😁

Re: Mes varam glabt SAAB

Posted: Tue Oct 16, 2018 10:03 pm
by Ora
Manuprāt diezgan neauglīga diskusija jo SAABs jau labu laiku ir aizgajis pa skuju taku un beigu sākums neapšaubāmi bija 80 gadu beigas. Globalizācija un investoru vēlme vairāk nopelnīt darīja savu. No skatuves lēnām pazuda arī citi daudzu ražotāju interesantas auto konstrukcijas un dizaini, to vietā liekot unificētus risinājumus. Sākumā konstruktori vēl neprata pārorientēties un pat līdz gadsimtu mijai radās vairāki manuprāt tehniski spēcīgi un dizainā interesanti auto modeļi. Vēlāk kopējā burzmā ar atsevišķiem nedaudziem izņēmumiem pazuda pats galvenais - sajūta, ka auto ir būvēts tieši tev, un nav pat svarīgi kad. Kā visās nozarēs galvenais bija un ir peļna, visi līdzekļi tās gūšanai tika un tiek uzskatīti par labiem. Apskatieties kas šodien kustas pa ielām un ceļiem, viena liela peleka komfotabla masa. Protams, ja dzīvē ir galvenais pārvietoties no punkta A uz punktu B, tad lielai daļai sabiedrības viss ir OK, un arī ar komfortu viss ir kārtībā. Auto pa lielam jau no 90 to gadu beigām tiek ražots kā terminēts lietošanas priekšmets, nopērc pakošļā un izsvied, lielā daļā nopērc jau pakošļātu, pakošļā un izsvied, liela starpība manuprāt nav. Interesanti cik ilgi planēta to visu tos mēslus spēs vilkt.

Re: Mes varam glabt SAAB

Posted: Tue Oct 16, 2018 10:39 pm
by TeEs
Es.
1x biju rakstijis šajā grupā un saņēmu vajadzīgo palīdzību.
Ātri un ļoti precīzi.
Vairāk nebiju šeit iesaistijies diskusijās.
Tā es tikai sekoju līdz.

Man ir 9-3ss 2005 1,9tid
Gribējās jau kadreiz ko ierakstīt
Jo ir beidzot nocipots ir r80 ir DP

Bet jastradaa pie vizualaa
A bez vizualaa, ko seit var ielikt?
Visi grib bildes. A kaa nobildeet ka cyka iet labi? 😂

Būs vizualais un būs bildes būs topiks utt..

Par saabu. Ejiet pa gaisu tie kas saka ka vecie saabi ze best. Kad es pirku savu.. nebiju nekad uz saabiem skatijies. Iekāpu. Sapratu. Viss salons ir domats cilvekiem un reali pardomats, tapec nopirku.
Talak jau ar laiku tikai sapratu kas vel un vel ir daudz labak nekaa pat jauniem autiņiem.

Vienvardsskot, ejiet pa gaisu tie kas domaa ka saabs vairs nav saabs.
Man ir 2005 gads un ir tadas extras kas nav pat 2015 gadam lielai dalai!

Man reali viss top vel.
Kadreiz būs arī atsevisks topiks.

Re: Mes varam glabt SAAB

Posted: Tue Oct 16, 2018 11:00 pm
by lawyer
Šī apsaukāšanās starp ortodoksiem un GM-istiem ir jau gandrīz tikpat veca, cik pats klubs :mrgreen:

Kas ļoti svarīgi, nevajag Māra rakstīto par GM SAABiem un opeļiem uztvert nopietni, viņš tikai grib pakacināties, bet jūs tā pavelkaties uz tā āķa :roll:

Starp citu, Māris pats ir lietojis GM produktus, tai skaitā GM SAABus, jaunus gan, no salona :whistle: Un arī viņš savu SAAB stāstu nesāka gluži ar 96-to vai 99-to :mrgreen:

Re: Mes varam glabt SAAB

Posted: Tue Oct 16, 2018 11:28 pm
by saab21
Visu cieņu Mārim par ilgo uzticību šai auto markai, bet ja apsaukāšanās starp saabistiem ir tik pat veca kā klubs, tad priekš kam kaut ko kacināt?
Nevar tak šķirot auto markas cienītājus pēc to modeļiem. Ja tu gribi, lai par tiem saabiem kāds vēl interesējas un darās, ir jadraudzējas visiem un vēl vairāk ir jātaisa kopīgi pasākumi, kaut vai ar mērķi lai opeļsaabu īpašnieki īpazistas tuvāk ar tiem "īstajiem" Saab, mazums iepatiksies, sāks interesēties un beigās vēl "saslims", jo varu derēt ka puse opeļsaabu īpašnieki ir dzimuši vēl vēlāk, kā Saabs jau bija GM paspārnē. Kā lai tad tie jaunie tos "vecos" autiņus vispār dabūn dzivē apskatīt un aptaustīt.
Manuprāt, Mārim, kā SAAB ilggadējam mīļotājam būtu japriecājas par katru jaunieti, kurš lēnā garā sāktu interesēties par vecajiem saabiem (jo tie paliek tikai mazāk un mazāk), kas parasti cilvēkiem zem trīsdesmit un kuriem ģimenē SAABs nav bijis tuvumā (tāds, piemēram, esmu es) , interese atnāk caur "jaunajiem opeļsaabiem", kas, ņemsim vērā, arī paliek tikai mazāk.
Bet sludinot ka GM saabi ir kaut kāda GM atrauga tiek radīta tikai papildus spriedze, kas dažu labu arī var aizvainot un tādā veidā radīsies tikai riebums pret tiem vecajiem (gan saabiem, gan forumā dalībniekiem) un abpusēji.

Neesmu neviena pusē. Man vienkārši gribas, lai šīs auto markas, kurā tiešām vairs nepastāv (par NEVS parunāsim citreiz, cerēsim, ka būs kvalitatīvs produkts un novēlu, lai visi kas ir šeit, to varētu atļauties) entuziastu grupu pastāvētu max. ilgi. Tai sarukt, kļūt neaktīvai un pazust ir relatīvi daudz vieglāk, kā kļūt tikai lielākai un aktīvākai. Tā kā, bez kašķiem savā starpā!!

Re: Mes varam glabt SAAB

Posted: Tue Oct 16, 2018 11:48 pm
by hofmaks
Visiem saab un gm saab ir viens liels pluss - nekad nebūs skandālu par izmešiem,kā tas ir ar audi,vw,tagad jau arī opeli rausta!
Kă tika minēts,ka klubam jārīko tusi,visiem jātiekas utt. Veči,tas nav reāli - tās ir izmaksas,tas prasa laiku,kontaktus un blatus. Un beigu beigās notiek? Nekas - visi pamūk pa savām darīšanām.
Šis klubs ir vairāk - jautājumi un atbildes. Protams projektus lasu ar aizrautību un katru dienu gaidu,kas jauns,protams sniedzu padomus un atbildu uz kādu jautājumu,protams ar dažiem tiekamies,iedzeram pa kafijai,parunājam,protams sazvanamies. Ko vairāk var vēlēties?

Re: Mes varam glabt SAAB

Posted: Wed Oct 17, 2018 9:14 am
by maris
SAAB sauklis kopš 1967. gadā bija - The SAAB Spirit. Some people have it . Tad lūk GM bija tas kas to iznīcināja :twisted: Te kāds rakstīja ka nesaprot par ''āboliem un bumbieriem '' , bet tālāk panesās pilnīga SAAB vēstures nolikšana un traktoru slavēšana . Tā arī ir atbilde :shhh: Es , piemēram , nekad nesapratīšu to traktoristu ( varbūt labāk skan kombainieru :lol: ) mērīšanos ar krāniņiem , kam pēc exeļa tabulas ir vairāk vai kam melnāki dūmi :lol: Man SAABs deva tādu īpašu fīlingu , bet vislabāk to varēja izķert esot rūpnīcā Zviedrijā vai Somijā ( kad tādas vēl bija :shifty: ) , vai SAAB muzejā , vai vēl tagad satiekot somu/zviedru pensinārus kam visa dzīve pagājusi ar SAABiem , vai braucot ar klasiku , vai beigu beigās eļlainām rokām labojot klasisko SAABu :dance:
Un nevajag uztvert personīgi :whistle: Dažiem ir , bet citiem nav :snooty:

Re: Mes varam glabt SAAB

Posted: Wed Oct 17, 2018 9:31 am
by maris
lawyer wrote: Tue Oct 16, 2018 11:00 pm Šī apsaukāšanās starp ortodoksiem un GM-istiem ir jau gandrīz tikpat veca, cik pats klubs :mrgreen:

Kas ļoti svarīgi, nevajag Māra rakstīto par GM SAABiem un opeļiem uztvert nopietni, viņš tikai grib pakacināties, bet jūs tā pavelkaties uz tā āķa :roll:

Starp citu, Māris pats ir lietojis GM produktus, tai skaitā GM SAABus, jaunus gan, no salona :whistle: Un arī viņš savu SAAB stāstu nesāka gluži ar 96-to vai 99-to :mrgreen:
bet pareizā attieksme pret GM ir krietni senāka par Latvijas SAAB klubu un tā nebūt nav arī te radusies .Starp citu ari 9000 no sākuma netika pieņemts , tika saukts par Lanču , jo SAABam taču atslēga vienmēr ir bijusi pie ātrumpārslēdzēja kloķa :lol:
Lai gan jāpiekrīt Tev , ka redzot kāda vienveidība tagad ir uz ielām , pat vecie GM izstrādājumi jau sāk izskatīties pēc klasiskiem auto :shifty:
p.S. jā un mans pirmais SAAB , bija klasiskais 900 . Tas bija 90. gadu vidū , lai gan pati SAAB marka mani sāka interesēt kad vēl 80. gadu beigās pirmo reiz ieraudzīju Helsinkos uz ielas SAAB 96 un kad Somijas policijas auto bija klasiskie piecdurvju 900. :o

Re: Mes varam glabt SAAB

Posted: Wed Oct 17, 2018 10:11 am
by saab21
maris wrote: Wed Oct 17, 2018 9:14 am SAAB sauklis kopš 1967. gadā bija - The SAAB Spirit. Some people have it . Tad lūk GM bija tas kas to iznīcināja :twisted: Te kāds rakstīja ka nesaprot par ''āboliem un bumbieriem '' , bet tālāk panesās pilnīga SAAB vēstures nolikšana un traktoru slavēšana . Tā arī ir atbilde :shhh: Es , piemēram , nekad nesapratīšu to traktoristu ( varbūt labāk skan kombainieru :lol: ) mērīšanos ar krāniņiem , kam pēc exeļa tabulas ir vairāk vai kam melnāki dūmi :lol: Man SAABs deva tādu īpašu fīlingu , bet vislabāk to varēja izķert esot rūpnīcā Zviedrijā vai Somijā ( kad tādas vēl bija :shifty: ) , vai SAAB muzejā , vai vēl tagad satiekot somu/zviedru pensinārus kam visa dzīve pagājusi ar SAABiem , vai braucot ar klasiku , vai beigu beigās eļlainām rokām labojot klasisko SAABu :dance:
Un nevajag uztvert personīgi :whistle: Dažiem ir , bet citiem nav :snooty:
Ah, laikam veca vīra snobisms būs pāri jebkādai konstruktīvai sarunai :(
Jau ne tikai traktori tiek slavināti, bet jau pat SAAB vēsturi esmu nolicis.
Nu ok, tad vienkārši jaunajai paaudzei jāsamierinās ka "īsto" SAAB entuziasms nomirs kopā ar tiem somu/zviedru pensionāriem, jo nu neesam cienīgi vismaz ieraudzīt/saprast ko un kā tieši GM ir sačakarējis, kur nu vēl ar ""pareizajiem" vīriem kopā pulcēties.

Vismaz ceru ka Jūs, Māri, zviedru/somu rūpnīcā bijāt pirms 89 gada, nu vismaz pirms 94 gada, savādāk, izņemot Rolfa Bleekera Spiritu papīra formātā, kas varbūt kādā plauktā pēc 93 gada tur stāvēja, SAAB spiritus un fīlingus nesanāktu noraut, jo GM jau visus garus bija izkvēpinājis no tām telpām. (Droši varat neatbildēt, tam tāpat nebūs nekādas nozīmes)


Njā, laikam tā ir tiešām ir mūžīga berzēšanās, kas nekad nepāries, Vismaz šajā telpā.
Vismaz ceru, kā nākotnē mums Latvijā arī sanāks uzrīkot kādu pasākumu visām vecuma un interešu grupām un novēlu klubam jaunus, entuziasma pilnus biedrus.
Domāju moderators, var slēgt šo diskusiju, nekas gudrāks vairs te netiks ierakstīts. Ja nu vienīgi par tiem kaķiem.

Re: Mes varam glabt SAAB

Posted: Wed Oct 17, 2018 10:43 am
by Karina
Katram sava taisnība. Un neviens negrib paiet solīti sānus vai pretim, lai varētu ieraudzīt citu ainu.