Avarijas, avarijas

User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re: Avarijas, avarijas

Post by elmo »

Nu moci arī objektīvi nevar pamanīt, jo runāsim atklāti, viņi slalomē pa joslām, apsteidz gan pa labo pusi, gan kreiso, turklāt brauc krietni ātrāk par atļauto. Tāpēc jau arī pamana pēdējā brīdī, ja arī pamana.

Mans komentārs neattiecas uz Somu motociklistiem! Tie ir paraugmotociklisti!
User avatar
envoy
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 2563
Joined: Wed May 05, 2010 4:08 pm
Location: Riga

Re: Avarijas, avarijas

Post by envoy »

Henry wrote:https://www.youtube.com/watch?v=Pw5kq4niT8w

ir arī tādi uz ielām...
Muzons skarbais :cry:
Saab 9-5 1.9 TiD Hirsch powered by ArTEH
Kudinsky
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 523
Joined: Mon Oct 17, 2011 3:00 pm
Location: Mālpils

Re: Avarijas, avarijas

Post by Kudinsky »

elmo wrote:Nu moci arī objektīvi nevar pamanīt, jo runāsim atklāti, viņi slalomē pa joslām, apsteidz gan pa labo pusi, gan kreiso, turklāt brauc krietni ātrāk par atļauto. Tāpēc jau arī pamana pēdējā brīdī, ja arī pamana.

Mans komentārs neattiecas uz Somu motociklistiem! Tie ir paraugmotociklisti!
Tak skolā mācīja skatiens spogulī un skatiens pār plecu?!
Jā un protama lieta, ka visi moči pilsētā velk vismaz 180km/h, ja jau nevar pamanīt?
Moš spoguļus vaig lietot pēc ražotāja paredzētās nozīmes.?
Kudinsky
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 523
Joined: Mon Oct 17, 2011 3:00 pm
Location: Mālpils

Re: Avarijas, avarijas

Post by Kudinsky »

edijs wrote:Ar moci šādi pigori ir diendienā vērojami.. Nav pat jāpārsniedz ātrums, moci spogulī kaut kā neredz un brutāli griež priekšā. Par laimi ar divriteņu transportu iespējams veiklāk reaģēt, apbraukt un aizmirst.
Ja jau spoguļus cilvis nelieto, nafig viņam tie uz auto vajadzīgi? Viegla kustība ar roku no augšas un gatavs... Moš sāks domāt. :mrgreen:
User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re: Avarijas, avarijas

Post by elmo »

Kudinsky wrote:
elmo wrote:Nu moci arī objektīvi nevar pamanīt, jo runāsim atklāti, viņi slalomē pa joslām, apsteidz gan pa labo pusi, gan kreiso, turklāt brauc krietni ātrāk par atļauto. Tāpēc jau arī pamana pēdējā brīdī, ja arī pamana.

Mans komentārs neattiecas uz Somu motociklistiem! Tie ir paraugmotociklisti!
Tak skolā mācīja skatiens spogulī un skatiens pār plecu?!
Jā un protama lieta, ka visi moči pilsētā velk vismaz 180km/h, ja jau nevar pamanīt?
Moš spoguļus vaig lietot pēc ražotāja paredzētās nozīmes.?
A varbūt nevajag apsteigt pa labo malu it sevišķi, kad ieslēgts labais pagrieziens, ja ir tikai viena braukšanas josla katrā virzienā!?
Un ja aiztiksi manus spoguļus, rēķinies ar sekām! ;)
Un nav tev jābrauc pilsētā ātrāk par +20, to autoskolā nemāca.
Kudinsky
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 523
Joined: Mon Oct 17, 2011 3:00 pm
Location: Mālpils

Re: Avarijas, avarijas

Post by Kudinsky »

Tad kā Tu brauc, ja var Tevi apsteigt pa labo pusi? Ir dzirdēts par tā tu lietu, kā transportlīdzekļu izkārtojums uz brauktuves?
User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re: Avarijas, avarijas

Post by elmo »

Cik braukšanas joslas katrā virzienā ir Valdemāra ielā? Un cik joslās brauc reālajā dzīvē? Atšķirību jūti? Šito tev nevienā autoskolā neiemācīs!
Un tev derētu braukšanas kultūru no somu motociklistiem pamācīties, cik esmu redzējis, nu paraugvadītāji! Starpcitu, stāv sastrēgumā ar mašīnām, neslalomē, neapbrauc sastrēgumus ne pa labo, ne kreiso malu. Un ātrumu arī nepārkāpj.
User avatar
envoy
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 2563
Joined: Wed May 05, 2010 4:08 pm
Location: Riga

Re: Avarijas, avarijas

Post by envoy »

Oo, mocikletists ierunājās, uzreiz var redzēt. Pareizais džeks, ar vienīgo pareizo viedokli un vienīgais, kurš vispār māk braukt. Būsim jau nu godīgi, motociklistu, kas brauc ar atļauto ātrumu (nu max +10), var redzēt reizi gadā varbūt. Tādās reizēs pilnīgi sireāla sajūta rodās. Kā citā dimensijā nonācis. :mrgreen:
Saab 9-5 1.9 TiD Hirsch powered by ArTEH
saule
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 564
Joined: Mon Jan 28, 2008 7:36 am
Location: Sigulda

Re: Avarijas, avarijas

Post by saule »

envoy wrote: Būsim jau nu godīgi, motociklistu, kas brauc ar atļauto ātrumu (nu max +10), var redzēt reizi gadā varbūt. Tādās reizēs pilnīgi sireāla sajūta rodās. Kā citā dimensijā nonācis. :mrgreen:
Svētdien, braucot no Kuldīgas uz Talsiem, tādu redzēju. Pēc sacensībām mierīgi kruīzēju mājās, spidometrā 98 km/h, un ilgi man viens mocis aiz muguras brauca, beigās apdzina, mazliet attālinājās un tā arī turpināja uz 98 km/h braukt. Visu ceļu, no Kuldīgas līdz Tasiem. Līdz šim nebija nācies neko tādu redzēt. Āaa, ar LV numuriem.
SAAB un SUBARU
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re: Avarijas, avarijas

Post by edijs »

elmo wrote:Nu moci arī objektīvi nevar pamanīt, jo runāsim atklāti, viņi slalomē pa joslām, apsteidz gan pa labo pusi, gan kreiso, turklāt brauc krietni ātrāk par atļauto. Tāpēc jau arī pamana pēdējā brīdī, ja arī pamana.
Ja slalomē, tad cits stāsts, tur nu pašam motobraucējam jāpatur prātā, ka viņš ir pilnīgi neredzams. Bet es par situācijām līdzīgai tajā video - tukšs ceļš, brauc nebūt gar pašu auto rindu, nu tā kā vajadzētu pamanīt, bet nē, tāpat pēkšņi kāds izgriežas no joslas un mauc pāri divām, lai nogrieztos.

Par somu motobraucējiem - pie mums arī pa kādam atrodas, ka godprātīgi stāv korķī kopā ar automašīnām. :D Bet kur jēga braukt ar moci, jo īpaši pilsētā, ja neizmanto tā priekšrocības? Nav runa par neprātīgu slalomēšanu vai būtisku ātruma pārsniegšanu, pilnībā pietiek pie sarkanajiem aizripināties garām automāšīnu rindai (ja vieta to ļauj darīt droši) un nedaudz naskāk paņemt startu (nebūt ne īpaši naskāk, kā vidusmēra saabs :dance: ), lai netraucētu pirmajiem pie luksofora stāvošajiem auto. Daļa autovadītāju piemirst, ka motobraucējs, kurš te bija, te zuda, neaizņem lieku vietu uz brauktuves ar savu auto. Ja visi motobraucēji stāvētu korķī, korķis būtu garāks. Maz gan mums to divriteņu braucamrīku, lai runātu par būtisku satiskmes atslogošanu, bet paskatāmies uz satiksmi kaut kur zemāk Eiropā - ja visi tie skūteru un moču braucēji sēdētu četrriteņu taburetēs, tas būtu pilnīgs čau!

Un vēl - kopš braucu ar moci, arvien vairāk izkristalizējas doma, ka ir diezgan bezjēdzīgi par šādām lietām spriedelēt ar cilvēkiem, kas ar moci nav braukuši. ;) Tas ir kā diskutēt ar teiksmaino VWFanu un līdzīgiem tipiem, stāstot viņiem, ka Saabs ir foršs, 200 zirgi / 400 ņūtoni ir iztikas minimums tādai bundžai un tuvāk 300hp ir vēl jo jestrāk, un jā, tādi 250+ hp kā reiz ir vajadzīgi ikdienas satiksmē (man, ne katram), apdzenot nevajag lūrēt spidometrā, bet fiksi garām un miers, utt. utjp. Viņi blenž tevī trulām acīm un saka "nahujam, var tak mierīgi, kur jāsteidzas?". Un tev vienkārši nolaižas rokas kaut ko paskaidrot... Ne visi piedzimst par benzīngalvām.

P.S. Mans braukšanas ātrums gan pilsētā, gan ārpus tās, ar Saabu ir lielāks kā ar moci. :) Īpaši izteikti ārpus apdzīvotas vietas.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re: Avarijas, avarijas

Post by elmo »

Pilsēta un šoseja ir 2 dažādas lietas! Vienkārši jāpatur prātā, ka ar lielu ātrumu paliek mazāk laika manevriem! Ja kāds izgriežas krustojumā, viņš negaida, ka pilsētā kāds mocis nāks ar 100+ un ieliks sānā! Klasisks krustojums, kur regulāri nones močus un mopēdus ir Cēsu un Tallinas ielas krustojums. Pa Cēsu ielu var pārbraukt Tallinas ielu tikai tad, ja tevi palaiž kāds šoferis, kas brauc pa Tallinas ielu. Un tad ir tā, ka automašīna apstājas un laiž, bet mocis plēš garām visai rindai un ieplēš palaistajai mašīnai sānos! Kur problēma pirms krustojuma atmesties un pakontrolēt situāciju?
Tad vēl tā līšana priekšā pa dubulto nepārtraukto. Klasisks piemērs ir Brīvības un Artilērijas krusts, ir dubultā nepārtrauktā un aizliegts kreisais pagrieziens, bet vienalga ir kāds, kas taisa kreiso, jo savādāk jāmet loks pa Tallinas, Tērbatas, Matīsa, brīvības. Šoferis paskatās, ka pretī nenāk un mauc, un noķer sānā moci, kas brauc starp divām nepārtrauktajām, vai pa pretējo. Kurš vainīgs? Protams, ka abi, bet kurš cieš vairāk?
Arī tā uzsākšana pēc aizlīšanas priekšā ne vienmēr ir raita. Bieži gadās ka aizlien priekšā un tad kaut ko marinē. Pārsvarā attiecas uz 50cc mopēdiem,bet ir arī pa kādam mocim, kas pēc zaļās gaismas vēl mēģina vairākkārtīgi ielikt robā.
Vēl ir kategorija, kas ar moci pa taisni iet pieklājīgi, bet kā nāk līkums, tā bremzē. Visstulbāk, ja apdzen tieši pirms līkuma, aizgriež priekšā un tad met pa mēmajiem. Nekad nevajag tā darīt, ja apdzen, tad apdzen un pazūdi tālēs zilajās, nemaisies pa priekšu.
Tad vēl ir tādi, kas pieloka spoguli mašīnai lai izlīstu starp rindām. Nu ja nav vietas, nu nelien, es taču tavu moci neaiztieku, ko gramsties gar manu auto.?
Ja tomēr gribās baigi huļigānīt ar moci, tad esi redzams, esi dzirdams. Man pat simpatizē tie baiki kas nāk pa Jūrmaleni ar baigo troksni un tālajām gaismām. Es viņus dzirdu vēl pirms ieraugu, un kad dzirdu sāku vērot spoguļus! Ja ir iespēja, pārkārtojos un palaižu, lai jau skrien, galīgi netraucē.
eeKa
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 289
Joined: Wed Jan 16, 2008 1:16 am
Location: Riga

Re: Avarijas, avarijas

Post by eeKa »

edijs wrote: ir diezgan bezjēdzīgi par šādām lietām spriedelēt ar cilvēkiem, kas ar moci nav braukuši. ;)
+10000000
āmen...
SAAB 9-5 TiD Estate '08 Hirsch Performance no Swirl, no DPF, no EGR
User avatar
lawyer
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 8235
Joined: Thu Jun 05, 2008 8:25 am
Location: Ādaži-Rīga

Re: Avarijas, avarijas

Post by lawyer »

Jēdzienu "benzīngalva" gan nevajadzētu asociēt ar huligānismu uz koplietošanas ceļiem ;)

Vispār jau pēc CSN moči nedrīkst spraukties starp auto rindām, vai vēl jo vairāk braukt pa dubulto sadalošo līniju. Protams, kad apbrauc stāvošu sastrēgumu, tas vēl ir relatīvi droši, bet kad auto rindas kustās, tas gan ir mazliet slimi :shifty:
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever ;)
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re: Avarijas, avarijas

Post by edijs »

elmo wrote:līšana priekšā pa dubulto nepārtraukto
Pieturos pie uzskata, ka pie sarkanā apbraukt pa dubulto vai pat otrpus tās ir drošāk gan priekš paša motobraucēja, gan apbraucamajiem auto. Nav gluži pēc likuma burta, taču mazāks apdraudējums satiksmei, kā braukt starp divās joslās stāvošiem auto. Situācijas gan dažādas - vairumā gadījumu pa vidu tomēr ir atstāts gana daudz vietas, bet gadās, ka abās joslās stāvošie braucamie salipuši kopā pie atdalošās līnijas un tad pa kreiso pusi var pat ar vistuklāko čoperi aizbraukt garām. Starpcitu, arī CP mocisti bieži novēroti apbraucam stāvošos auto pa pretējo pusi, tieši no viņiem arī aizguvu šo manieri. TIk vien te ir daži priekšnosacījumi - 1) automašīnas stāv; 2) pretī nenāk auto; 3) ātrums minimāls; roka un kāja uz bremzes, lai var zibenīgi apstāties. Pieredze rāda, ka nevajag nemaz krustojumu ar aizliegtu kreiso pagriezienu, tāpat arī nevajag pat korķi, lai kāds izdomātu pēkšņi mest pa kreisi pāri dubultai kādos vārtos vai riņķī.
elmo wrote:Bieži gadās ka aizlien priekšā un tad kaut ko marinē. [..]Vēl ir kategorija, kas ar moci pa taisni iet pieklājīgi, bet kā nāk līkums, tā bremzē.
O, jā, ir tāda kategorija.. :D Tie, kuru braukšanas manieres pietuvojušās pieminētajiem somiem. Par skūteriem pat nerunāsim, vēl ir klavieres un normāla auguma džeki uz smieklīgi maziem meiteņu močiem - tā teikt pirmā sezona, pirmais mocis. :mrgreen: Un, dinamiski vadot žiperīgu Saabu, šie reāli kaitina, jo tu ar auto gan paātrinies naskāk, gan līkumos ej ar lielāku ātrumu. Par līkumiem gan viena nianse - ar moci ir viegli nomaukt uz mutes pat uz neliela eļļas traipa, knapi manāmām smiltiņām vai grants olīšiem, utt. Motobraucējs ļoti vaktē šos sīkumus, kamēr autobraucējs vienkārši gāž - sak', viens ritenis izslīdēs, vēl trīs noturēs saķeri. Tāpēc gadās situācijas, kad priekšā braucošais mocis līkumā atmetas vairāk, kā aizmugurē braucošajam autovadītājam šķiet nepieciešams. Es ar savu meža protektoru arī viaduktos vairāk par 80kmh nebraucu, kur ar Saabu vēl 100kmh nešķiet par daudz. Bet to tad arī ņemu vērā un pirms viadukta/līkuma neapdzenu auto.

lawyer wrote:pēc CSN moči nedrīkst spraukties starp auto rindām
Joprojām neesmu sīki pētījis, lai gan runāts par šo ir krustu šķērsu un likuma pants jau nemainīs uz ceļa ierasto praksi. Bet, ja pareizi atceros - drīkst gan, ja pietiek vietas joslā ierakstīties gan auto, gan mocim. Līdzīgi kā pa Valdemāra ielas vienu joslu brīžiem brauc viens auto, brīžiem divi blakus. CSN'ā ir minēts "drošs" intervāls, bet nav detalizēti aprakstīts, cik tieši centimetri tas ir. Katrā ziņā - starp trolejbusu un normāla platuma auto Valdemāra ielā pilnīgi noteikti nav drošs intervāls. :D Taču tie tomēr turpina diendienā pārvietoties blakus, vienas joslas ietvaros. Tad kur atšķirība starp auto+moto? Tāpat arī nav aizliegts mainīt joslas. Vienīgais, ko pēc likuma burta var traktēt kā pārkāpumu - nepārtrauktās līnijas šķērsošana, ja tāda ir pirms luksofora. Bet esam reāli - diendienā arī mašīnas šo pārkāpj nemitīgi. Ak jā, un arī CP moči brauc starp stāvošiem auto. Šķiet, pirms laiciņa bija kāds nofilmējis un Twitterī prasīja VP, vai tā drīkst - atbildēja, ka jā.
Last edited by edijs on Thu Aug 04, 2016 4:33 pm, edited 1 time in total.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re: Avarijas, avarijas

Post by elmo »

Vienalga kas rakstīts CSN, ir jādraudzējas ar galvu un jāpaļaujas tikai uz sevi. Nevar paļauties uz to, ka citi rīkosies tā kā tu domā, kā vajadzētu rīkoties!
Ja patur prātā, ka citi var ievārīt ziepes, tad ar to arī pa lielam pietiek, lai brauktu droši, jo būsi pietiekami uzmanīgs.
Es par stulbākajiem ceļu satiksmes dalībniekiem vienmēr esmu uzskatījis Velosipēdistus, bet, stulbākais ir tas, ka uzkāpjot uz velosipēda mēdzu uzvesties tik pat stulbi, kā pārējie riteņbraucēji! :mrgreen:
Post Reply