Brauksi/nebrauksi faktors bieži vien ir atkarīgs no pirmā moča tipa izvēles. Es pazīstu vairākus čaļus, kas vēl jaunības gados (nu tā, līdz 25) nokārtojuši A kategoriju, nopirkuši kaut ko baikveidīgu vai augumam galīgi neatbilstošu ielinieku, uz kura tāpat jāsēž saliekušamies, pabraukuši dažus gadus, tad moci pārdevuši un tā arī atpakaļ nav uzkāpuši. Uz jautājumu "kāpēc" visbiežāk atbild ar "ai, nav ērti ikdienā, apnīk ar laiku", kā arī "parādījās mīziens". Vēl ir zināmi kadri, kas pārdevuši gluži vēl nav, taču arī brauc nu ļooti reti, burtiski dažas reizes gadā kaut kādos pasākumos, vai arī ļoti siltos vasaras vakaros čiliņā līdz Laimai (varbūt ne tieši tur, bet ideja kā tāda - ķerot lielāku kaifu no paburzīšanās, ne pašas braukšanas). Izplatītākais iemesls, kāpēc nebrauc ikdienā - jo dzīvo dzīvoklī un līdz mocim, kas stāv garāžā, nav gluži piecu minūšu gājiens. Tad vēl bērni ar auto jāved rītā un vakarā, vai arī līdz darbam var ar velo aizbraukt, utt. Ja es dzīvotu, piemēram, Teikā dzīvoklī un mocis stāvētu garāžā padsmit minūšu attālumā, tad, sūds jautājums, es arī biežāk brauktu uz darbu Vecrīgā ar velo.
Ja jau esi uzmetis aci uz Transalpu, tad virziens pareizais.
Enduro veidīgs braucamrīks paver kaudzi jaunu iespēju, meža ceļu, taku un granteņu tīklojums mums ir kolosāls. Ir arī kaudzīte gpx failu ar interesantiem maršrutiem, kur brīvdienu rītos var arī vienītī padīdīties, lai galvu izvēdinātu. Šis tas atrodams iekš
https://www.wikiloc.com/ . Par TET (
https://www.transeurotrail.org/) tak gan jau arī būsi dzirdējis. Ar šībrīža nepilnu sešu gadu enduro pieredzi man ir sajūta, ka ar asfalts-only tipa moci es justos gauži ierobežots izvēles brīvībā..
Pāris lietas, kam pievērst uzmanību, apskatot kādu Transalpu dzīvē: 1) kārtīgi iztausti pakaļējo ratu, rumbu - ja laikus nav mainīti gultņi, var gadīties, ka rumbas sēžas vieta izdilusi. Ņem vērā, ka tās vecās Hondas spēj iet ilgi bez jelkādiem remontdarbiem, kas mēdz rezultēties apstāklī, ka īpašnieks "piemirst" par dilstošo detaļu laicīgu nomaiņu; 2) parauj nost priekšējā zobrata aizsargvāciņu un paskaties uz output shaft šlicēm, vai nav no trapecēm pārvērtušās trijstūros; tur tāda stulba konstrukcija priekšējā zobrata stiprināšanai, ilgtermiņā izļurkājas. Ja brīvkustība neliela, to vēl var glābt ar šādu risinājumu
https://kkbike.it/en/sprockets/142-hond ... 50130.html (ir arī viens pēc skata identisks ukraiņu čaļa meistarojums, sev sūtīju to, sanāca lētāk).