• Offtop 2. daļa - Page 108
Page 108 of 119

Re: Offtop 2. daļa

Posted: Mon Feb 05, 2018 10:06 am
by maris
saule wrote: Sun Feb 04, 2018 8:41 pm Pārspīlēt ar nevajag. Man māsa braukā ar Leafu un priecājās. Protams, pa pusstundu neuzlādēs, bet pa nakti mierīgi. Mašīnā ir iebūvēts arī ātrās uzlādes transformators, bet lai to darbinātu mājai pieslēgums jāpalielina. 170 km teorētisko nobraukumu rāda vienmēr pēc uzlādes, pēc papīriem jābūt virs divsimts. Plus mīnus simtupiecdesmit var nobraukt. Visforšākā sajūta esot iebraucot Vecrīgā un noliekoties uz trim stundām stāvēt, ātri var saskaitīt tā megadārgā auto atmaksāšanos.
protams , ja katru dienu braucam tikai pa Rīgu ( pa sab. transporta joslām un stāvam bezmaksas ) max 150 km un esam tikuši pie ši auto ar EU fondu atbalstu , tad ir OK . Bet ja no pēkšņi vienu dienu ir jānobrauc vairāk , vei jāaizbrauc piemēram uz Valmieru un atpakaļ ? Cik gadus ies tās baterijas , ko ? ( mobīlajos telefonos 2 gadus iet vai ne ;) )Nodokļu atlaides , EU līdzfinansējums , iespēja braukt pa sab. joslām , nemaksāt par stāvvietām ir mākslīgi radītas priekšrocības , jo citādi tie ''putekļusūcēji'' nevienam nebūtu vajadzīgi :violin: Neaizmirsti ka visi valstu budžeti balstās uz nodokļiem kas tiek iegūti pādodot degvielu un ceļi finansēti no ceļu nodokļiem :snooty: , kas tādā veidā sadārdzina pārvietošanos ar iekšdedzes dzinēja darbinātu auto :evil:

p.S> neesmu jauno tehnoloģiju nīdējs , bet pagaidām diemžēl visi tas elektroauto ir rotaļlietas jauno tehnoloģiju frīkiem nevis reāla alternatīva iekšdedzes dzinējiem :whistle:

Re: Offtop 2. daļa

Posted: Mon Feb 05, 2018 10:58 am
by lawyer
Jāražo tā elektrība ir pašā auto uz vietas, no ūdeņraža, piemēram :roll: Toyotai taču viens modelis ir tāds :shifty:

Re: Offtop 2. daļa

Posted: Mon Feb 05, 2018 11:07 am
by maris
vēl pie tēmas .
Palasiet par Norvēģijas pieredzi , kur ar visādiem tādiem atbalsta mehānismiem ir sapirkti simti ( laikam pat tūkstoši ... ) to putekļusūcēju , pie kam bagātie norvēģi pērk teslas ne visādus ijopcikus :roll: Tagad Oslo centrs ir pilns ar tādiem , nav vairs kur noparkoties , uzlādēties , pilnas sab. transporta joslas un pilsētas vadība nezin ko ar tiem tur darīt :doh: Pie kam bagāta Norvēģija var atļauties ka neienāk nodokļi no degvielas utt ...

Re: Offtop 2. daļa

Posted: Mon Feb 05, 2018 11:23 am
by rzmzr
Labi, ka mūsu nomaksātos nodokļus par personīgo transportlīdzekli, ir iespējams redzēt darbībā, ceļu infrastruktūras uzturēšanā un uzlabošanā :mrgreen:
Viena no Skandināvijas valstīm, ja ne tā pati Norvēģija, jau sen nolēma, un pieņēma, ka aizliegs automašīnu, ar iekšdedzes dzinēju, tirgošanu, tādējādi pārejot uz elektro-auto/hibrīdiem, no kaut kāda 202x gada. Tāpat ir nolemts arī Francijā.

Toyota spēlē ilgtermiņā, uzskatot, ka ūdeņradis ir way to go, tamdēļ investē lielu apjomu tieši šī virziena izpētē.
Mazda uzskata, ka iekšdedzes dzinēju efektivitāti ir iespējams uzlabot vēl vairāk ar variējošu kompresiju, viņu game-plan ir uzlabot termālo efektivitāti, vismaz, līdz 65%.

Mākslīgi radītie atbalsta mehānismi vairāk tendēti valstīm, kurās ir augstāka pirktspēja. Latvijā, piemēram, šis mehānisms izskatās absurds, jo elektr-oauto kurš katrs nevar atļauties, bez tam, tie, kuriem viņi ir, tas nav primārais pārvietošanās līdzeklis.

Runājot par elektro-auto tīrību, jāskatās globāli. Valstis, kuru enerģijas ieguve ir zaļa, no elektriskajiem auto iegūst vairāk, savukārt, "netīrās" valstis ar elektro-auto kļūst vēl piesārņotākas.

Infrastruktūra ir tikai laika jautājums, ja tās izveidei/izmaiņai/uzlabošanai ir nepieciešamais pieprasījums, tad tā parādīsies. Pie mums, diez vai, jo pirktspēja neuzlabojas pāris gados, un, ņemot vērā, cik tālu atpalikuši esam, transporta elektrifikāciju mums neredzēt, kā savas ausis :mrgreen:

Re: Offtop 2. daļa

Posted: Mon Feb 05, 2018 11:23 am
by edijs
Par tām sabiedriskā transporta joslām - manuprāt, korķu laikā tas nekādu vērā ņemamo ieguvumu nedod, ja vien neložņā šurpu turpu no pirmās uz otro joslu un atpakaļ brīžos, kad pieturās ir apstājies autobuss. Bet vai blīvā satiksmē kādam ar savu e-auto ir vēlme spiesties otrā rindā? Drīzāk nē, pagaidīs, paostot autobusa izplūdes gāzes. Nāk prātā arī vairākas vietas, kur vairumā gadījumu sabiedriskā transporta joslas izmantošana pat padara brauciena laiku garāku - piemēram, Kalpaka bulvāris pirms krustojuma ar Valdemāra ielu. Tur ir jābūt korķim līdz pat Brīvības bulvārim, lai būtu jēga traukties garām pa pirmo joslu un tad gaidīt vairākus sarkanos, līdz visi trolejbusi un autobusi izveic labo pagriezienu (jo gājēji tak jālaiž), plus vēl tajā rindā parasti stāv arī pa kādam mikriņam un taksim. Vārdu sakot - šis "bonuss" nav tik viennozīmīgs.. Gribi tikt uz priekšu ātrāk un parkoties, kur pagadās - izvēlies divriteņu transportu. :dance:

Par to parkošanos Vecrīgā - no vienas puses foršs bonuss, ņemot vērā stāvvietas izmaksas Vecrīgā. Ja ikdienā brauc nelielu gabalu no, teiksim, Teikas līdz Vecrīgai, kur ir ofiss, novietojot auto ielas malā vismaz uz astoņām stundām, tad "ietaupījums" savācas vērā ņemams. BET - tāds egoistisks bonuss.. Jo no sabiedrības kopējā labuma viedokļa tak foršāk būtu, ja centrā grozītos iespējami mazāk automobīļu. Kur nu vēl Vecrīgā, saparkoti krustu šķērsu. Galu galā - no Teikas līdz Vecrīgai tā kā nav problēmu ziemā ar tramvaju un vasarā ar velo.

Re: Offtop 2. daļa

Posted: Mon Feb 05, 2018 1:43 pm
by saule
Skaidrs, ka pie mūsu infrastruktūras elektroauto, vismaz šobrīd, nevar būt kā vienīgais transporta līdzeklis ģimenē, bet nav arī tā, ka mūsdienu elektroauto ir pilnīgi mēsli un ar viņiem nekur aizbraukt nevar. Tas Timrota sižets labs, bet domājams, ka šībrīža elektroauto pircējs rēķinās tikai ar savām auto uzlādes iespējām, nevis kaut kādiem mistiskiem publiskiem uzlādes punktiem. Un ja ikdienas maršruti ir tikai pilsētā, tad mūsdienu elektroauto sākotnēji prognozēto nobraukumu pārsniedz diezgan smuki. Viena pedāļa auto rekuperācijas sistēma darbojas ļoti pat efektīgi. Šosejā to nejūt, bet braucot pa pilsētu ir labi.

Skaidrs ir arī tas, ja šobrīd pēkšņi visi pārsēstos uz elektroauto un gribētu lādēt savas mašīnas, tad mūsu, un te es nedomāju tikai Latvijas, esošais elektrotīkls vienkārši sadegtu un stacijas nespētu pieražot vajadzīgo jaudu. Skaidrs arī tas, ka "zaļums" ir aiz matiem pievilkts, principā piesārņojums ir pārcelts no pilsētas centru uz nomali, tas arī viss.

Par baterijas darbību - ir pieredze ar pārīti darba elektroauto, baterija reāli sāka beigties pēc aptuveni sešiem gadiem. Nedomāju, ka mūsdienu elektroautomobīļiem baterija ies mazāk, bet ja arī tā, tad tā būs dīlera problēma, jo bateriju garantija ir pietiekoši gara.

Un nekur neesmu teicis, ka elektroauto reāli var aizstāt iekšdedzes dzinēju, bet kā mantiņa forša un iet arī labi!

Re: Offtop 2. daļa

Posted: Mon Feb 05, 2018 3:27 pm
by lawyer
Kaut kādā nesenā intervijā ar Dambi (to, kurs inženieris) lasīju, ka esot tagad jauni AKB, kuru atdevi vairs tā neietekmējot temperatūras svārstības. Sabtransu gan varētu uz elektrības visu uzsēdināt - galapunktā var katru reizi palādēties - tikai jāsalāgo atiešanas laiki un uz strīpas jābūt vienam eksemplāram vairāk :think:

Protams, nekāds dižais zaļums nesanāk, ja cilvēki no sākuma nosvilina akmeņogles, lai iegūtu elektrību, ar ko barot auto,braukā ar elektroauto 7 gadus līdz atņirdzas AKB un tad domā kā to visu utilizēt, jo 10k vērtu jaunu AKB jau neliksi iekš lietota auto, kuram vērtība varbūt tikai kādi 5k EUR palikuši labākajā gadījumā. Tādā ziņā iekšdedzes dzinēja auto lietošanas cikls ir daudz garāks un līdz ar to arī tas ir videi draudzīgāks šajā ziņā. :whistle:

Man šķiet, ka vislielākais piesārņotājs šobrīd ir vecs dīzelis - tāds kā mans bembis, bez kvēpu filtra, ar lielu apetīti un attiecīgi daudz atgāzēm un sodrējiem ko izmest Rīgas pilsētā :roll:

P.S. Tie lēmumi par pilnīgi iekšdedzes dzinēju auto izņemšanu no tirgus tiks agrāk vai vēlāk atcelti tajās valstīs, labākajā gadījumā tie tiks atlikti vēl par gadiem 30 ;)

Re: Offtop 2. daļa

Posted: Mon Feb 05, 2018 3:29 pm
by hofmaks
Uzlādes stacijas var uz pirkstiem saskaitīt! Kas man būtu jādara? No 9 stāva jāmet lejā rozete un jāvalkā pa pus rajonu, lai uzlādētu?

Re: Offtop 2. daļa

Posted: Mon Feb 05, 2018 3:32 pm
by lawyer
hofmaks wrote: Mon Feb 05, 2018 3:29 pm Uzlādes stacijas var uz pirkstiem saskaitīt! Kas man būtu jādara? No 9 stāva jāmet lejā rozete un jāvalkā pa pus rajonu, lai uzlādētu?
Tāds acīmredzot ir britu, vācu un franču redzējums par gaišo, zaļo nākotni :mrgreen:

Turklāt, lai apmierinātu augošo pieprasījumu pēc elektrības, būs jāsvilina atkal ogles, kūdra, jāreanimē slēgtās atomelektrostacijas :mrgreen:

Re: Offtop 2. daļa

Posted: Mon Feb 05, 2018 3:42 pm
by hofmaks
Čih pih reanimē Salaspils kodolreaktoru+ uzbliež Lv hirosimu un visiem būs ampēri. Tik dzīvosim uz pulvermucas, bet priecāsies par elektroauto. Vide noteikti kļūs tīrāka. Runājot par iekšdedzes auto - ja visi neravētu ārā katalizatorus, tad būtu ļoti pat ok! Vācijā cilvēki maksā bargu naudu, lai brauktu ar sev mīļo 2 golfu un atgāzu sistēma būtu 4. Ar 2 un 3 vari maukt tik ārpus pilsētas.

Re: Offtop 2. daļa

Posted: Mon Feb 05, 2018 10:53 pm
by ifka
Ņjā, Māti dabu pa lēto nepiemānīsi! Tīmeklī atrodami vienkārši aprēķini cik pamatīgas jaudas elektrotīkla pieslēgumi nepieciešami ātrai uzlādei :(

Par laimi tehnoloģijas attīstās ātri. Tikmēr lieliskas spēļmantiņas braucienam uz veikalu un pastaigām uz jūras krastu cerot, ka CSN par sab. joslām un bezmaksas stāvvietaam vēl kaut pāris gadus paliks spēkā ;)

Re: Offtop 2. daļa

Posted: Wed Feb 07, 2018 1:06 am
by chippy
Pavizinājos ar Hundai Hibrīdu. Patika. Ļoti interesanta štelle. Saprotu par ko Elmo jūsmo un pēc izbraukšanas sapratu,ka ir reāli pāriet uz elektro auto, tikai iznīdēt iekšdedzes dzinēju būs tik pat reāli kā spēļu zāles no Rīgas ielām. :D

Re: Offtop 2. daļa

Posted: Thu Feb 08, 2018 11:42 am
by elmo
[quote=chippy post_id=170002 time=1517958409 user_id=426]
Pavizinājos ar Hundai Hibrīdu. Patika. Ļoti interesanta štelle. Saprotu par ko Elmo jūsmo un pēc izbraukšanas sapratu,ka ir reāli pāriet uz elektro auto, tikai iznīdēt iekšdedzes dzinēju būs tik pat reāli kā spēļu zāles no Rīgas ielām. :D
[/quote]

Visu izšķirs ekonomikas pamatprincipi! Nu kāpēc lai cilvēks tērētu 15litrus uz 100, ja var tērēt 5. Toyotas gadījumā pirms 2 gadiem dīzelis bija vienā cenā ar hibrīdu, bet šogad dīzeļus vispār vairs nepiedāvā, jo esot izmirstoša tehnoloģija! Pliks benzīnnieks ir tikai nedaudz lētāks par hibrīdu, bet degvielas patēriņa starpība atpelnīsies jau pirmo 2 gadu laikā! Tātad pirkt pliku benzīnu nav vairs racionāli!
Latvijas gadījumā vusracionālāk būtu skatīties uz plug-in hibrīdu, kas pamatā brauktu ar elektrību, bet benzīna ģenerators būtu nepieciešams garākiem gabaliem, līdzīgi kā opel apmpera gadījumā!

Re: Offtop 2. daļa

Posted: Thu Feb 08, 2018 11:59 am
by maris
bet tās jau ir divas dažādas lietas - putekļusūcēji uz riteņiem ( kam nav normāla dzinēja :lol: ) un kurus mēģina mums te iestumt kā alternatīvu ar visādām papildus bezmaksas ekstrām un hibrīdi , kas principā ir auto ar nelielu iekšdedzes dzinēju un papildus putekļusūcēja motoru :whistle: , kas laikam tiešām Latvijas ( pilsētas un nelieli ātrumi ) apstākļos ir pilnīgi Ok :roll:

Re: Offtop 2. daļa

Posted: Thu Feb 08, 2018 2:17 pm
by lawyer
Nu, nu, cenas starpība starp benzīna un hibrīda versiju ir ievērojama, turklāt, hibrīdam atkal ir tas čakaris ar AKB :shifty:

http://mediacontent.toyota.ee/pricelist ... 1518092095

http://mediacontent.toyota.ee/pricelist ... 1518092095