andrejsb wrote: ↑Mon Dec 06, 2021 2:21 pm
edijs wrote: ↑Sun Dec 05, 2021 11:53 am
Durango krēslos
Dodge Durango!? Varētu biedriem pastāstīt biški par šo, mūsu platuma grādos, retu automašīnu. Man tīri vizuāli ļoti patīk, tiek kas ir pirmās paaudzes.
Kā reiz pirmo paaudzi paņēmu. Otrā paaudze tak pēc kropļa izskatās.
Trešai paaudzei, tieši pēdējo gadu būvējumiem, savukārt, maciņš par īsu pagaidām. Godīgi sakot, man tā pirmā paaudze arī savulaik nekādas siltās jūtas neraisīja, bet, kad jau nopirkts, sāc pierast un izrādās, ka dažos rakursos izskatās itin labi. Bet tas jau līdzīgi ka ar Voyager - savulaik teicu, ka neizteiksmīga veranda uz riteņiem, tad nopirku, vairs tik pretīgs neizskatījās, tagad pārdevu un atkal nekādas siltās jūtas neloloju pret šo modeli. Racionāls bija bez gala, tur neviens cits šajā klasē nestāv blakus. Trīs gadus sabija mūsu ģimenē, lielas un pat ne vidējas šaizes nav bijušas, uz ceļa nav atstājis, pret savu ietilpību naudas izteiksmē pat ļoti ekonomisks aparāts (ar gāzi, protams), plašs, salīdzinoši ērts, no praktiskās puses vienkārši kolosāls daudzbērnu ģimenes transports. Tik vien.. ka garlaicīgs gan, un tas arī bija par iemeslu Voyager pārdošanai un Durango iegādei.
Durango... nu tāds... interesants aparāts, pakaļa teju kā Voyager, no sāna tāda masīva govs, frontāli vēl kaut necik, tāds dusmīgais bullis. Sāku pierast, ok, sāk patikt. Iegādei daļēji tika balstīta uz praktisko pusi - vajag 1) septiņvietīgu (lai arī ikdienā biežāk četras piecas vietas tiek ekspluatētas, tomēr vajag arī tās papildus divas); 2) vajag augstu un 4x4, lai var tādā ziemā kā šī droši plēst cauri meža ceļam, kas netiek tīrīts, kā arī bez raizēm braukt pa dažādiem meža ceļiem nelielās "ekspotīcijās" ar bērniem, ceļa segumu nešķirojot. Noteikti gazificētu benzīnu, jo patīk liela V8 skaņa, besī dīzeļa smārds un tarkšķis, kā arī džipveidīgs dīzelis degvielas izmaksu ziņā var sanākt pat dārgāk. Daudz variantu cenu kategorijā līdz desmit pakām nemaz nav, kā izrādās.
Bildes ieskatam. Ar melnajiem diskiem bija iegādes brīdī, tagad uz oem ziemas ripuļiem.
Neko daudz pagaidām pastāstīt nevaru, jo auto nav nemaz tik sen pie mums, kā arī ikdienā brauc sieva, ne es. V8, protams, rūc sasodīti labi, tiešām prieks gāzt.
Ej nu sazini arī, cik vēl ilgi būs iespēja pabraukt ar vecu amerikāņu lielmotoru, varbūt pēc gadiem pieciem spiedīs visus pārkāpt uz mazmotoriem un vēl pēc pieciem uz elektro, tā ka, iespējams, šis ir teju pēdējais brīdis vēl pabraukt ar šādu govi par salīdzinoši saprātīgām izmaksām. Ietilpība - ir ok, bet ar Vojīti, protams nesalīdzināsim, pēc tā grūti pierast pie kaut ka mazāka.
Vienlaikus - vietas tomēr ir vairāk kā vidusmēra mūsdienu parketniekā (nerunājot par tādiem izsmiekliem kā, piemēram, Chevy Captiva, septiņvietīgs Quashqai, utml.), kas lielākoties ir piepacelti un nedaudz uzpūsti golfi, bet arī par to pašu XC90 šķiet ietilpīgāks. Pa ceļu brauc forši, gana stingri, nav tāds galerts kā Jeep. Mežā, turpretim, Jeep ar savu galertu priekšroka, Durango šķiet nedaudz par stingru. Iespējams, šajā jautājumā kaut ko būs jādomā, pieticīgs liftiņš, citi amīši, vai kaut kā tā, jo tomēr pa mežu jābrauc daudz. Patēriņš - nu kā jau govij, bet kurš tad to rēķina šādam motoram, tā skaņa un sajūtas kompensē katru centu!
Lai gan arī nešķiet tik traģiski, šis jau tomēr "mazais" 4.7 motors, pretēji sākotnēji meklētajam 5.9 (salūzu par labu 4.7 un vēl piedevām spaiņa krāsā tik dēļ tā, ka labi saglabāts eksemplārs).