Re: Sadzīviski jautājumi par vissko 2. daļa
Posted: Tue Mar 28, 2017 4:01 pm
Katram softam savi brīnumi!:)
1.online aplikācijas vai aplikācijas, ka strādā online+offline ir way to go, jo sastrēgumi uz lielceļiem veidojas noteiktās stundās vai pēkšņi un uz 1000km posmu tādējādi onlinā esošie braucēji var mierīgi vinnēt pat 1-3h uz 10h ceļu, kas nav maz!
Tie, kam mobilais pieslēgums vai rocība atļāva lietot datus Eiropā lietoja google vai waze un vinnēja, operatīvi apbraucot sastrēgumus pa apkārtceļiem Vācijā, Polijā un Austrijā. Tie, kas lietoja no rīta viesnīcas WIFI vai Latvijā ielādētus maršrutus, zaudēja kā minumums stundu uz 1000km, jo kopā ar pārējo auto masu stāvēja sastrēgumos. DUSos pieejamie WIFI neglābj, jo tas ir čakaris tos medīt, tiek tērēts laiks, kā arī tāpat tas prasa laiku (1-3h), līdz nokļūsti līdz jaunizveidotajam sastrēgumam.
Ņemt katrā valstī savu 24h roaming sesiju 70MB datiem par 4.22€ no LMT, iespējams, ir risinājums (ti PL 2x, DE, AT, IT = 21€ aizbraucot līdz Itālijai) vai arī maksāt visu gadu par Eiropas datiem 60€ mēnesī par VIP Eiropu... Citiem operatoriem citi tarifi, protams.
2.stipri atšķiras, dizains, bet svarīgākais, kā katrs softs maršrutē: lietojām updeitotas kartes no Google maps, Waze, Navigon, Here, TomTom -brīžiem tiešām nebija saprotama loģiska izskaidrojuma, kāpēc viens vai otrs maršruts tiek piedāvāts. Kas vienam softam vienbrīd šķita ātrs vai ar maz km, tas otram lēns, garš un citā laikā otrādi.
TomTom pievīla visvairāk, nezinu, kur viņi kartes rauj, bet Polija un Vācija bija garām ar it kā svaigām Rietumeiropas kartēm.
HereMaps +Google maps šķita visloģiskākie offlainā. Ja viens neatrada galapunktu (viesnīcu, atrakcijas, ēšanu etc) offline, tad otrs atrada un citreiz nesaprotamu iemeslu dēļ otrādi. Pa ceļam patiešām mulsināja maršrutēšana katram no šiem, jo stipri atšķirās - ja lieto tikai vienu, tad šādi brīnumi nenotiek un galā kautkā nokļūsti agrāk vai vēlāk slavinot vai nolādot aplikāciju un veselo saprātu:)
Waze offline - cashots lāga nelietojas, jo sevišķi, ja aizrauj garām pareizajam exit-am, pie tam uz lieliem gabaliem ir garām - neatrod galamērķi. Meklēt katrā pitstopā wifi - nav ērti, bet palīdz.
Navigon - lietojām maz, jo gribējās arī kautko citu darīt, nevis ņemties ar telefona softiem, pie tam pēc 7 izmēģinājuma dienām tas pateica, ka nerūtēs, maksā 10€ vai nestrādāšu:). Navigon nepiedāvāja offline kartes salikt uz atmiņas kartes, bet visu tikai telefona atmiņā, kas ir liels mīnuss! Toties baigi uzrunāja Tomtom un Navigon zīmējums joslām pie nogriešanās - skaisti un saprotami parāda, pa kuru joslu jābrauc, neatkarīgi vai tante/onkulis fonā saka kautko drusku šķību.
Here maps, Navigon un tomtom rāda ātruma ierobežojumus un vietām arī speedkameras, kas ir ērti, jo ne visur saprotams un cik var vīlēt:). Bet atšķiras, ko vēl rāda: cik km, h līdz destination, cikos ieradīsies etc. Ja lieto online waze, tad arī, protams ātrumus un speedkameras rāda ērti. Google vispār nerāda tekošo ātrumu un ātruma ierobežojumus. TomTom kautkā uz ekrāna spēja satilpināt visvairāk noderīgas info, tas ir TOMtom pluss!
Visērtākais pārskats par visu KOPĒJO maršrutu un tā iespējamām alternatīvām var redzēt google maps, ērti pa gabaliņam caurskatīt, apdomāt, vai piedāvātais tiešām ir pareizais, vadoties no savas Cilvēciskās pieredzes, saprāta lietošanu neviens vēl nav atslēdzis. Arī Here maps un Navigon rāda kopsavilkumu, bet drusku neērtāk klikšķināties. Waze vēl neērtāk.
Maršruta pārrēķināšana online (un tikai!) visērtāk ir waze,- uzspied un vislaik piedāvā citus ceļus, atkarībā, kā mainījusies situācija uz ceļa, piemēram šobrīd braukt cauri Minhenei vai apkārt utt.
Sygic, Navigon, TomTom ir par maksu, bet var lietot 7 dienu izmēģinājuma versijas vai zagt:). Ir vēl čupa minētu un neminētu softu, bet visus tāpat neizmēģināsi:)
Secinājumi:
1.ja ir iespēja, lietot online risinājumus!
2.Visuniversālākais ofline risinājums šķita HereMaps,- ielādē svaigas bezmaksas kartes uz telefona atmiņas kartes un lieto puslīdz ērti, pa ceļam uz cita telefona paralēli pačekojot arī google maps piedāvātos maršrutus, kas iepriekš online iekashoti vai ielādēti kā apgabali atmiņas kartē.
P.s. neapdeitotas navigācijas, piemēram "man ir jauns tomtom, knapi gadu vecs, bet nekad neesmu slēdzis pie kompja un nezinu, kas ar kartēm" ir garām! Veci tomtom/garmin veidīgie verķi arī ir garām, kaut ar jaunām kartēm, jo tiem pietrūkst ātruma pārrēķināt maršrutu, ja aizrauj garām pareizajam pagriezienam! Ja lieto telefona navigācijas, tad kādam auto pasažierim ir jāupurējas un savs telefons tam jāatvēl, sarežģījas zvanu pacelšana un mūzikas likšana uz auto bluetooth, bet neiespējami tas viss nav. Man ir viens čoms, kas uz piezīmjlapiņas uzraksta tos 3 pagriezienus, kas viņam ir svarīgi/var aizmirsties 2000km garajā maršrutā līdz Alpiem un velk vispār bez nekādām, pat ne papīra kartēm!
P.s.s. es agrāk neklausīju, bet šoreiz mani tiešām pārliecināja - nobraucot nost no PL/DE/AT bāņa, degvielu var ieliet par 40 (četrdesmit centiem) litrā (!) lētāk, kā piestājot MC uz bāņa! Un braucot uz 100km/h busiņš tērē 7-8 litri uz 100km, savukārt, turot kruīzā 140 km/h, visus 11l/100, kas uz visu 4000km ceļu sastādīja 10l vidējo!
Tikko ar vairākiem draugiem iekš 3 auto bijām nobraukuši līdz Austrijas Alpiem un radās dažas atziņas:1.online aplikācijas vai aplikācijas, ka strādā online+offline ir way to go, jo sastrēgumi uz lielceļiem veidojas noteiktās stundās vai pēkšņi un uz 1000km posmu tādējādi onlinā esošie braucēji var mierīgi vinnēt pat 1-3h uz 10h ceļu, kas nav maz!
Tie, kam mobilais pieslēgums vai rocība atļāva lietot datus Eiropā lietoja google vai waze un vinnēja, operatīvi apbraucot sastrēgumus pa apkārtceļiem Vācijā, Polijā un Austrijā. Tie, kas lietoja no rīta viesnīcas WIFI vai Latvijā ielādētus maršrutus, zaudēja kā minumums stundu uz 1000km, jo kopā ar pārējo auto masu stāvēja sastrēgumos. DUSos pieejamie WIFI neglābj, jo tas ir čakaris tos medīt, tiek tērēts laiks, kā arī tāpat tas prasa laiku (1-3h), līdz nokļūsti līdz jaunizveidotajam sastrēgumam.
Ņemt katrā valstī savu 24h roaming sesiju 70MB datiem par 4.22€ no LMT, iespējams, ir risinājums (ti PL 2x, DE, AT, IT = 21€ aizbraucot līdz Itālijai) vai arī maksāt visu gadu par Eiropas datiem 60€ mēnesī par VIP Eiropu... Citiem operatoriem citi tarifi, protams.
2.stipri atšķiras, dizains, bet svarīgākais, kā katrs softs maršrutē: lietojām updeitotas kartes no Google maps, Waze, Navigon, Here, TomTom -brīžiem tiešām nebija saprotama loģiska izskaidrojuma, kāpēc viens vai otrs maršruts tiek piedāvāts. Kas vienam softam vienbrīd šķita ātrs vai ar maz km, tas otram lēns, garš un citā laikā otrādi.
TomTom pievīla visvairāk, nezinu, kur viņi kartes rauj, bet Polija un Vācija bija garām ar it kā svaigām Rietumeiropas kartēm.
HereMaps +Google maps šķita visloģiskākie offlainā. Ja viens neatrada galapunktu (viesnīcu, atrakcijas, ēšanu etc) offline, tad otrs atrada un citreiz nesaprotamu iemeslu dēļ otrādi. Pa ceļam patiešām mulsināja maršrutēšana katram no šiem, jo stipri atšķirās - ja lieto tikai vienu, tad šādi brīnumi nenotiek un galā kautkā nokļūsti agrāk vai vēlāk slavinot vai nolādot aplikāciju un veselo saprātu:)
Waze offline - cashots lāga nelietojas, jo sevišķi, ja aizrauj garām pareizajam exit-am, pie tam uz lieliem gabaliem ir garām - neatrod galamērķi. Meklēt katrā pitstopā wifi - nav ērti, bet palīdz.
Navigon - lietojām maz, jo gribējās arī kautko citu darīt, nevis ņemties ar telefona softiem, pie tam pēc 7 izmēģinājuma dienām tas pateica, ka nerūtēs, maksā 10€ vai nestrādāšu:). Navigon nepiedāvāja offline kartes salikt uz atmiņas kartes, bet visu tikai telefona atmiņā, kas ir liels mīnuss! Toties baigi uzrunāja Tomtom un Navigon zīmējums joslām pie nogriešanās - skaisti un saprotami parāda, pa kuru joslu jābrauc, neatkarīgi vai tante/onkulis fonā saka kautko drusku šķību.
Here maps, Navigon un tomtom rāda ātruma ierobežojumus un vietām arī speedkameras, kas ir ērti, jo ne visur saprotams un cik var vīlēt:). Bet atšķiras, ko vēl rāda: cik km, h līdz destination, cikos ieradīsies etc. Ja lieto online waze, tad arī, protams ātrumus un speedkameras rāda ērti. Google vispār nerāda tekošo ātrumu un ātruma ierobežojumus. TomTom kautkā uz ekrāna spēja satilpināt visvairāk noderīgas info, tas ir TOMtom pluss!
Visērtākais pārskats par visu KOPĒJO maršrutu un tā iespējamām alternatīvām var redzēt google maps, ērti pa gabaliņam caurskatīt, apdomāt, vai piedāvātais tiešām ir pareizais, vadoties no savas Cilvēciskās pieredzes, saprāta lietošanu neviens vēl nav atslēdzis. Arī Here maps un Navigon rāda kopsavilkumu, bet drusku neērtāk klikšķināties. Waze vēl neērtāk.
Maršruta pārrēķināšana online (un tikai!) visērtāk ir waze,- uzspied un vislaik piedāvā citus ceļus, atkarībā, kā mainījusies situācija uz ceļa, piemēram šobrīd braukt cauri Minhenei vai apkārt utt.
Sygic, Navigon, TomTom ir par maksu, bet var lietot 7 dienu izmēģinājuma versijas vai zagt:). Ir vēl čupa minētu un neminētu softu, bet visus tāpat neizmēģināsi:)
Secinājumi:
1.ja ir iespēja, lietot online risinājumus!
2.Visuniversālākais ofline risinājums šķita HereMaps,- ielādē svaigas bezmaksas kartes uz telefona atmiņas kartes un lieto puslīdz ērti, pa ceļam uz cita telefona paralēli pačekojot arī google maps piedāvātos maršrutus, kas iepriekš online iekashoti vai ielādēti kā apgabali atmiņas kartē.
P.s. neapdeitotas navigācijas, piemēram "man ir jauns tomtom, knapi gadu vecs, bet nekad neesmu slēdzis pie kompja un nezinu, kas ar kartēm" ir garām! Veci tomtom/garmin veidīgie verķi arī ir garām, kaut ar jaunām kartēm, jo tiem pietrūkst ātruma pārrēķināt maršrutu, ja aizrauj garām pareizajam pagriezienam! Ja lieto telefona navigācijas, tad kādam auto pasažierim ir jāupurējas un savs telefons tam jāatvēl, sarežģījas zvanu pacelšana un mūzikas likšana uz auto bluetooth, bet neiespējami tas viss nav. Man ir viens čoms, kas uz piezīmjlapiņas uzraksta tos 3 pagriezienus, kas viņam ir svarīgi/var aizmirsties 2000km garajā maršrutā līdz Alpiem un velk vispār bez nekādām, pat ne papīra kartēm!
P.s.s. es agrāk neklausīju, bet šoreiz mani tiešām pārliecināja - nobraucot nost no PL/DE/AT bāņa, degvielu var ieliet par 40 (četrdesmit centiem) litrā (!) lētāk, kā piestājot MC uz bāņa! Un braucot uz 100km/h busiņš tērē 7-8 litri uz 100km, savukārt, turot kruīzā 140 km/h, visus 11l/100, kas uz visu 4000km ceļu sastādīja 10l vidējo!