• Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa) - Page 202
Page 202 of 345

Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Posted: Mon Feb 08, 2016 8:36 pm
by Vilcins
Ko tu gribi tam dizelim?izputeji no vidusdalas lidz aizmugurei ir vienadi.
No turbinas resnaku trubu,naksies buvet pasam

Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Posted: Mon Feb 08, 2016 9:35 pm
by envoy
Da labi, iztikšu es bez resnākas trubas. Galvenais, lai vispār var dabūt, kad savajagās.

Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Posted: Wed Feb 10, 2016 10:12 pm
by edd
2002.g.9-5 aero parādījās pārlieku liela eļļas apetīte, ap 1l uz 1000km, nolēmu apskatīties turbīnu. turbīnā izrādījās ļoti izteikta ass brīvkustība (vairāki mm). mašīna nedūmo, eļļas turbīnas ieplūdē vai izplūdē nav, patrubki sausi... eļļas noplūde neliela kaut kur ir, bet ne jau 1l uz 1000km... kur pazūd eļļa un vai nepieciešams restaurētu turbīnu?

p.s. turbīnai tikai viens gals (laikam eļļas padeve, pilna ar sabiezējušu eļļainu biezumu (attēlā)
ir doma noņemt karteri un iztīrīt cik var + kartera ventilāciju iztīrīt, kaut arī tas viss tika darīts 10 000 km atpakaļ, kad artehā mainīja ķēdi un kartera ventilāciju.. no kurienes rodas tie biezumi? un eļļa arī stipri melna un bieza, kaut arī 5w40

Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Posted: Wed Feb 10, 2016 10:40 pm
by Arnijs
edd wrote:2002.g.9-5 aero parādījās pārlieku liela eļļas apetīte, ap 1l uz 1000km, nolēmu apskatīties turbīnu. turbīnā izrādījās ļoti izteikta ass brīvkustība (vairāki mm). mašīna nedūmo, eļļas turbīnas ieplūdē vai izplūdē nav, patrubki sausi... eļļas noplūde neliela kaut kur ir, bet ne jau 1l uz 1000km... kur pazūd eļļa un vai nepieciešams restaurētu turbīnu?

p.s. turbīnai tikai viens gals (laikam eļļas padeve, pilna ar sabiezējušu eļļainu biezumu (attēlā)
ir doma noņemt karteri un iztīrīt cik var + kartera ventilāciju iztīrīt, kaut arī tas viss tika darīts 10 000 km atpakaļ, kad artehā mainīja ķēdi un kartera ventilāciju.. no kurienes rodas tie biezumi? un eļļa arī stipri melna un bieza, kaut arī 5w40
Ja brīvkustība ir vairāki mm (ja tas tiešām tā ir), tad tāda turbīna ir jāremontē. Brīvkustībai ir jābūt, bet ~ 0,3-0,4mm robežās.
Redzama eļļa turbīnā var arī nebūt. Tas nenozīmē, ka turbīna netērē eļļu. Tas, kas redzams turbīnas atplūdē, ir sekas ilgtermiņā. Pa 10tk nekas tāds nerodas. Lai to novērstu, ir pilnībā jāizjauc motors pa detaļām, viss jāmazgā un jātaisa pilna motora pārlasīšana. Pie ķēdes maiņas karteri vienmēr tīram un mazgājam, bet tā ir kāda ~1/4 daļa no tā darba, lai pārjauktu un iztīrītu absolūti visu. Vieglāk ir ievērot eļļu specifikācijas, regulāri sekot līmenim un max bieži to mainīt. Tas palīdzēs uzturēt dzinēju optimāli tīru (cik nu tīri vispār var būt degvielas/eļļas sadegšanas procesa atlikumi augstās temperatūrās.)

Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Posted: Wed Feb 10, 2016 10:46 pm
by edd
tātad eļļas zudumi varētu būt saistīti ar turbīnu, kaut arī nedūmo un turbīnā eļļas pēdu nav? motoru pārlasīt neesmu materiāli gatavs, tātad tas ko varētu darīt ir savest kārtībā turbīnu, iztīrīt karteri un visas caurules un biežāk mainīt eļļu?

Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Posted: Wed Feb 10, 2016 11:01 pm
by Arnijs
edd wrote:tātad eļļas zudumi varētu būt saistīti ar turbīnu, kaut arī nedūmo un turbīnā eļļas pēdu nav? motoru pārlasīt neesmu materiāli gatavs, tātad tas ko varētu darīt ir savest kārtībā turbīnu, iztīrīt karteri un visas caurules un biežāk mainīt eļļu?
Eļļas zudumi jāskatās kopskatā un attiecībās. Nekad nebūs tā, ka turbīna ēdīs 100% patērētās eļļas, bet vārstu blīvslēgi un eļļas gredzeni - neko. Tur vienmēr būs kāda attiecība ciparu izteiksmē. Tad arī parasti sāk ar lielāko iespēju, jo katra darbība dos kādu uzlabojumu. Ja nomainīsi visus 3, eļļas ēšana samazināsies līdz minimumam. Apgalvot, ka apstāsies pavisam -nevar, jo pastāv arī dzinēja dabīgais nodilums un iespējamās noplūdes, bet tas nebūs vairāk, kā 0.5l uz eļļas maiņu. Karteri raut nost un tīrīt, biežāk par 50tk neredzu vajadzības, ja ievēro specifikācijas un intervālus. (pie ķedes maiņas tas tika izdarīts)
P.S. Ja turbīnas ieplūdē/izplūdē nav eļļas, tad jāskatās uzdegums uz karstās daļas. Arī tas liecinās par eļļas patēriņu. Un perfekti to visu pateikt, var tikai turbīnu izjaucot pa reizinātājiem. Un - ja izjauc, tad viņa saliekot atpakaļ ir jābalansē (ja vien tur vispār ir ko likt atpakaļ)

Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Posted: Thu Feb 11, 2016 10:16 am
by saabmats
Jautājums par pečku. No rīta braucot nevaru sagaidīt siltumu salonā. Motors uzsilst ātri,termostats ir jauns. Motora temperatūra rāda jau uz vidu ,bet pa lūkām pūš aukstu. Pabraucot ilgāk tad sāk pūst uzreiz karstu un viss aiziet. Pēc idejas jau vajadzētu būt tā , ka gaiss, kas tiek pūsts no pečkas pakāpeniski paliktu siltāks,ņemot vērā ka motora temperatūra arī paliek arviern siltāka. Tada sajūta ka never vaļā pečkas vārstu,vai arī klimata kontrole dara to brīnumu. Auto režīmā ventilātora apgriezieni palielinās silstot motoram, bet siltums nav. Bet tas ir tikai tad kad motors ir bijis pilnībā atdzisis respektīvi tikai no rīta,pa dienu kad tiek dīdīts biežāk,tad arī kaut motora temperatura nav uz vidu sāk pūst arī remdenu,bet ceļoties motora temperatūrai paliek gaiss siltāks. Tests tika veikts,kļūdu nav,pie kompja pieslēdzu arī nekā. Nav gadījumā kaut kādi uzstādijumi uzlikti. Nav kaut kādas pogu kombinācijas ,kas uztausītu klimas blokam reset uz rūpnīcas uzstādījumiem. Iepriekšējam saabam viss bija ok. Gaiss no remdena aizgāja uz siltu,tāpat kā motora temperatūra,bet šim sanāk tā,ka motors uzsilst lidz 90 C un tad pēc kāda laika tikai taisa vaļā pečkas vārstu,jo sāk pūst uzreiz karstu. SAAB 9-5 2002.gads 2.3 t

Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Posted: Thu Feb 11, 2016 10:31 am
by bio
Nospied reizē Auto un Off pogas klimatam. Ja rādīs 0, tad kļūdu nav, bet tas nenozīmē ka problēma neeksistē. Vislabāk atrādīt zinātājiem.

Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Posted: Thu Feb 11, 2016 10:33 am
by Roberts
saabmats wrote: 2.3 t
Par maz jaudas, mazā turbīna, vajag nočipot, tāpēc arī neuzsilst tik ātri :lol:

Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Posted: Thu Feb 11, 2016 11:33 am
by saabmats
bio wrote:Nospied reizē Auto un Off pogas klimatam. Ja rādīs 0, tad kļūdu nav, bet tas nenozīmē ka problēma neeksistē. Vislabāk atrādīt zinātājiem.
Kļūdas ir nulle. Diemžēl Liepājā nezinu nevienu zinātāju.

Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Posted: Sat Feb 13, 2016 10:42 am
by saabmats
kā tur ir saab 9-5 pa gadiem mainās klimatu kontroles?

Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Posted: Sun Feb 14, 2016 1:24 pm
by bio
Kardināli mainās no 06 gada. Pirms tam- vismaz vizuāli liekas ka ka vienādas- kas dzelžos un softā nemācēšu teikt.

Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Posted: Tue Feb 16, 2016 7:24 pm
by unlimlv
Sveiki,
Šovakar atbraucu mājās un pamanīju, ka dīvaina skaņa zem pārsega nāk...tāda it kā metāliski strīķējoša. Skan tikai P un N režīmā, R, D un pārējie ir kā parasti. Ārā tumšs, tāpēc tagad vakarā pat īsti neredzu kas un kā notiek.

99' 9-5 2.3t aero tomāts

+ arī elektriskie logi nestrādā pēkšņi, pārējam neesmu izgājis it kā cauri. Kaut kas uzsists no lejas vrb?

Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Posted: Tue Feb 16, 2016 9:04 pm
by bio
unlimlv wrote:Sveiki,
Šovakar atbraucu mājās un pamanīju, ka dīvaina skaņa zem pārsega nāk...tāda it kā metāliski strīķējoša. Skan tikai P un N režīmā, R, D un pārējie ir kā parasti. Ārā tumšs, tāpēc tagad vakarā pat īsti neredzu kas un kā notiek.

99' 9-5 2.3t aero tomāts

+ arī elektriskie logi nestrādā pēkšņi, pārējam neesmu izgājis it kā cauri. Kaut kas uzsists no lejas vrb?
Izklausās pēc kritiska ķēdes izstiepuma- pie slodzes tā var nežvadzēt, bet N un P kad motors darbojas tukšgaitā, bez slodzes var parādīties. Ja tā tiešām ir, tad ieteiktu ko darīt lietas labā jo var slikti beigties!
Par logiem- pirmais, pārbaudi drošinātājus.

Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Posted: Tue Feb 16, 2016 9:16 pm
by unlim
Šaubos, ka tā ir ķēde, ja motors it kā jauns (20k noskrējiens) . Ķēdei nevajadzētu pēkšņi izstiepties vai arī maldos? Google ir diezgan skopa ar šo, jo it kā dažādām markām ir tādi paši simptomi ( visi ar turbopūti). skaņa nāk kaut kur no motora šofera pusē vai aiz tā. grūti noteikt. logi strādā, kad mašīna ir ON režīmā nepiedarbināta.