• Dažādi jautājumi par 9-3 (2.daļa) - Page 53
Page 53 of 138

Re: Dažādi jautājumi par 9-3 (2.daļa)

Posted: Mon Dec 07, 2015 8:08 pm
by urbix
Ķibeles ar 2.2 TiD 2000g. (X22DTH) Deg "ček engine" kad brauc pilsētā, kā arī, kad uz šosejas viegli samazina ātrumu, parasti zem 90. bet uz šosejas parasti padeg minūti un nodziest, pilsētā nē. kad deg, vairāk par 3,5k apgriezienu nedod.

Fault codes, kad skenē ar VauxCheck caur ELM327 bluetooth (citi, t.i., "universālie" softi neko neatrod).
P0400 Exhaust Gas Recirculation Flow Malfunction

Jau novērsts:
1) gumijas truba aiz turbīnas bija caura - nomainīju
2) vieta, kur ienāk motorā gais no interkūlera - iztīrīju tos sodrējus, kas kopā ar eļļu, cik nu varēja tikt klāt un notīrīju vārstu, kas tur stāv
3) vakuma trubas vecas - nomainīju (izņemot pirmo, kas aiz sūkņa, jo šaubos vai silikona truba turēs to karstumu)

Kļūdu nodzēst var, bet uzlec atpakaļ.
Kad mainīju vakuma trubas, pamanīju, ka viens vārsts nešancē kā vajag (skatīt bildēs) - tā ķepa (1) lec nost no (2). Turklāt (2) ir iestrēdzis un nemaz nekustas. Kas tas tāds ir? Varbūt tieši dēļ tā ir šī kļūda?
Image
skats no augšas
Image

Re: Dažādi jautājumi par 9-3 (2.daļa)

Posted: Mon Dec 07, 2015 8:42 pm
by Vilcins
Beigts EGR varsts,tas tev ari cakare to jaudu

Re: Dažādi jautājumi par 9-3 (2.daļa)

Posted: Mon Dec 07, 2015 9:07 pm
by urbix
Vilcins wrote:Beigts EGR varsts,tas tev ari cakare to jaudu
Kur viņš atrodas? Vai tas kas iestrēdzis un nekustas?

Re: Dažādi jautājumi par 9-3 (2.daļa)

Posted: Mon Dec 07, 2015 10:30 pm
by Vilcins
Iesit Google saab 2.2 tid egr valve un apsties bildes, vai samekle info, varbut vel var lidzet izmazgat, iztirit.

Re: Dažādi jautājumi par 9-3 (2.daļa)

Posted: Tue Dec 08, 2015 7:12 am
by urbix
Man tas EGR izskatās šādi (bildē). Sen jau iztīrīts, nomazgāts. Kad sūc gaisu no vietas, kur liek klāt vakuma trubu, vārsts ieiet 1mm - 1,5mm un tad sūcas daudz gaisa. Vai tā tam jābūt vai beigts?
Image

Iztīrīju arī (8), bija pilns ar sodrējiem. Vispār jau arī (7) ir pilns ar to zampu... bet neceļas rokas tagad viņu ņemt nost un tīrīt.
Un tomēr (6) bišķi (1mm - 1,5mm) kustina to vārstu (2), kas nobildēts pirmajā ierakstā.
Image

Varu vienīgi piebilst, ka motors ir X22DTH 115Zs '98-'00 nevis 125Zs versija, kas nāca '00-'02 un laikam ir Y22DTH.

Re: Dažādi jautājumi par 9-3 (2.daļa)

Posted: Tue Dec 08, 2015 2:27 pm
by Arnijs
Vakuuma trubiņas gan ieteiktu uzlikt nopietnākas. Attēlā redzamās izturēs kādus pāris mēnešus (nav paredzētas zemkapota dzīvei)

Re: Dažādi jautājumi par 9-3 (2.daļa)

Posted: Tue Dec 08, 2015 2:44 pm
by Reinis_me
Būtu tā kā laiks mainīt eļļu. Jautājums ir, ko ņemt? Teikšu kā ir, līdz šim lielākoties pārvietojos ar automobiļiem, kuriem bija samērā pofig, ko liet iekšā.

Te negribētos neko sačakarēt, taču arī baigi pārmaksāt es neredzu iemeslu. Internetā rakstīts, ka vajagot liet 0W40, es te paskatos cenas un reāli viņa maksā gandrīz 2x vairāk par "ierasto" 10w? Tiešām šis baigi strikti jāievēro vai arī nekas baigi kritisks nenotiks, ja ielies 5w vai 10w?

Re: Dažādi jautājumi par 9-3 (2.daļa)

Posted: Tue Dec 08, 2015 4:46 pm
by lawyer
Tevis minētie lielumi norāda tikai uz eļļas viskozitāti pie zemām un augstām temperatūrām, bet daudz svarīgāk ir ievērot ražotāja specifikācijā minēto par atbilstību konkrētiem standartiem, kas 2.2 TiD gadījumā šķiet bija šādi: ACEA C3/A3/B4; API SM/CF; VW 502.00/505.01; MB 229.51; BMW Longlife-04 :wink:

P.S. Un nevienam auto nav pofig, kādu eļļu lej dzinējā iekšā :roll:

Re: Dažādi jautājumi par 9-3 (2.daļa)

Posted: Tue Dec 08, 2015 5:04 pm
by Reinis_me
Ok, automobiļiem varbūt arī nebija pofig, bet viņiem neviens nejautāja. :mrgreen:

Paskatīšos tos pārējos ķeburus arī, paldies.

Re: Dažādi jautājumi par 9-3 (2.daļa)

Posted: Fri Dec 11, 2015 1:04 am
by urbix
Vilcins wrote:Beigts EGR varsts,tas tev ari cakare to jaudu
Nefiga, vesels tas EGR vārsts (bildē (1)). Aizbraucu uz šrota pēc vārsta - salīdzinu, ķipa vienādi strādā. Atstāju turpat šrotā to :)
Aizbraucu uz servisu pārbaudīt vakumu trubās. Šie pielika pistoli, kačā vakumu - nevar uzkačāt. Sāka pārbaudīt pa vienam. Beigās saka, ka visi vakuma slēdži beigti, jo iesūcot gaisu. 2 vārsti konkrēti turēja vakumu, bet viens, kad nostrādāja, tad konkrētu vakuma līmeni turēja, ne visu. Bildē atzīmēts ar (2).
Labi. Aizbraucu uz to pašu šrotu, paņēmu visus 3 slēdžus (bildē (3)). Izmaiņas nekādas :(

Image


Nolēmu to melno zampu iztīrīt. Un tad sākās - tādus skatus pat murgos neredzēt!

Kolektora skats.
Image

Viss aizaudzis. Nesaprotu, kā vispār vēl motors strādāja. Tur arī izskaidrojums, kāpēc vārsts (2) nevarēja pakustināt un kājiņa leca nost no virināšanas mehānisma.
Image

Tālāk arī aizaudzis, bet to vairs nevar noņemt.
Image

Jau norīrīts. Var arī virināt. Jauki.
Tīrīšanas tehnoloģija - ar platu plakano skrūvgriezni kasa nost. Pēc tam uzlej bendžu un ar lupatu noslauka.
Tā ogle konkrēti piecepusies.
Image

Iztīrīju, cik nu varēja arī tur. Ar skrūvgriezni pakasa un ar putekļu sūcēju iesūc to draņķi.
Image

Tur kāds puskilograms točna tās zampas bija. Plus vēl tas kas putekļu sūcējā. Tātad vairāk - līdz kilogramam.
Image


Bet ar to jau viss nebeidzās. Kad saskrūvēju kopā - uz fīlingu nekas jau nebija mainījies. Arī "ček endžins" ik pa laikam iedegās.
Izdomāju paspēlēties ar vakuma slēdžiem - pamainīt. Nekādas razņicas - manējie vai šrota - strādā vienādi.
Labi. Izdomāju a, ja nu samainīšu EGR vārstam (1) un tam otram vārstam (2) slēdžus. Bez izmaiņām. Samainīju vakuma trubas - tā, kura gāja uz ERG, to vārstam (2) un otrādi. Ķipa NEPAREIZI, no nepareizā slēdža.
Nu moins - tādu jaudu nekad nebiju izjutis manam sābiņam un arī ček endžins nedeg.
Karoč man ir konkrēta aizdoma, ka kāds kādreiz tās trubas samainījis speciāli, jo bija aizdirsies motors ciet ar to zampu.

Varbūt kāds var atvērt savam 2.2TiD vaļā pārsegu un pārliecināties, no kura vakuma slēdža uz kuru vārstu iet truba.
Manā gadījumā bija tā:
1) no tuvākā, ar zilo štepseli (pirmajā bildē (4)) uz EGR vārstu (1)
2) no tālākā, ar melno štepseli uz vārstu (2)
Samainīju uz:
1) no tuvākā, ar zilo štepseli uz vārstu (2)
2) no tālākā, ar melno štepseli uz EGR vārstu (1)


Ieteikums: dīzeļa atplūdes trubu aizbāzt ar naglu. Citādi pēc tam būs nenormāli grūti iedarbināt. To jau es zināju, tadēļ tā arī izdarīju. Ja kādam neskaidrs - četras tievas gumijas trubas, kas nāk no motora virs augstspiediena trubām un saiet vienā. To vienu atrauj no pārējām un aizbāž ar naglu.

Re: Dažādi jautājumi par 9-3 (2.daļa)

Posted: Fri Dec 11, 2015 9:01 am
by tranquillo
Kāds man varētu, lūdzu, pateikt, kas ir šī pa daļu (apvilkta ar sarkanu)? Abiem SAAB ar manuālām kārbām tādu nav, bet tomātam ir.

Re: Dažādi jautājumi par 9-3 (2.daļa)

Posted: Fri Dec 11, 2015 12:15 pm
by Arnijs
tranquillo wrote:Kāds man varētu, lūdzu, pateikt, kas ir šī pa daļu (apvilkta ar sarkanu)? Abiem SAAB ar manuālām kārbām tādu nav, bet tomātam ir.
Vakuumsūknis bremzēm. (automātam draivā mazāki apgriezieni un ar parasto nepietiek)

Re: Dažādi jautājumi par 9-3 (2.daļa)

Posted: Fri Dec 11, 2015 12:37 pm
by tranquillo
Arnijs wrote:
tranquillo wrote:Kāds man varētu, lūdzu, pateikt, kas ir šī pa daļu (apvilkta ar sarkanu)? Abiem SAAB ar manuālām kārbām tādu nav, bet tomātam ir.
Vakuumsūknis bremzēm. (automātam draivā mazāki apgriezieni un ar parasto nepietiek)
Paldies :dance:

Re: Dažādi jautājumi par 9-3 (2.daļa)

Posted: Mon Dec 14, 2015 12:50 pm
by fixed
Kādas firmas bremžu klučus iesakat? Nejau cenas ziņā :)

Re: Dažādi jautājumi par 9-3 (2.daļa)

Posted: Mon Dec 14, 2015 12:57 pm
by Arnijs
fixed wrote:Kādas firmas bremžu klučus iesakat? Nejau cenas ziņā :)
Textar
ATE
TRW
Jurid
Ferodo

Kaut ko no šiem