96 nedaudz subjektīvi, varbūt, un kamdēļ ne !
Re:96 nedaudz subjektīvi, varbūt, un kamdēļ ne !
Sakratiji baka bendzu un dabuji to retinatu ar burbuliem un meh suknis iesuca gaisu. :huh:
Re:96 nedaudz subjektīvi, varbūt, un kamdēļ ne !
PS. Es te rakstu it ka butu baigais specs, lai gan pasam sajega minimala :blush: :silly: ;) :laugh:
Re:96 nedaudz subjektīvi, varbūt, un kamdēļ ne !
nu nu, esi pārāk paškritisks. Man izveidojies priekšstats, ka Tev ir viena no ilgākajām SAAB pieredzēm Latvijā (neesmu pārliecināts gan par V4 un karburatorniekiem).ZingZeng wrote:PS. Es te rakstu it ka butu baigais specs, lai gan pasam sajega minimala :blush: :silly: ;) :laugh:
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
& Chevy 5,7
Re:96 nedaudz subjektīvi, varbūt, un kamdēļ ne !
Pieredze kops 1993.g.
V4 man nav bijusi, bet 2x99 ar karburatoriem gan :)
V4 man nav bijusi, bet 2x99 ar karburatoriem gan :)
Re:96 nedaudz subjektīvi, varbūt, un kamdēļ ne !
Nu lūk, tātad esi GURU. Man karbulis ir sveša bilde un tikai pa lielam saprotu, ko tas dara :laugh: .ZingZeng wrote:Pieredze kops 1993.g.
V4 man nav bijusi, bet 2x99 ar karburatoriem gan :)
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
& Chevy 5,7
- Nauris_t16
- Forums - otrās mājas
- Posts: 3418
- Joined: Thu Aug 30, 2007 12:55 pm
- Location: Pārdaugava
Re:96 nedaudz subjektīvi, varbūt, un kamdēļ ne !
Transmisija nevar būt skaļa tikai vienā ātrumā, t.i. tas nav normāli. Nomaini eļļu un pielej kādu piedevu priekš vecām transmisijām, parasti palīdz. + vēl tas, ka kārbas eļļa, tāpat kā motoreļļa V4 ir jāmaina retākais reizi gadā.
Kāpēc sonett 2 nav bremžu vakumpastiprinātāja, ja 95/96 tāds ir??? Vai tev tiešām no karburatora pamatnes neaiziet ~12mm resna šļauka uz salona pusi?
Par slāpšanu - tas būtu dīvaini, ja tev būtu standarta sadalene, tad vaina būtu karburatorā, tīri ar aizkakātiem vakumkanāliem, nevis ar degvielas trūkumu. BET - tākā tev viņam ir sporta sadalene, iemācies bremzējot uzsist ar labās kājas purngalu pa gāzi, tiem motoriem reizēm nepatīk straujš apgriezienu kritums, itsevišķi ar atvieglinātu spararatu. B) Tavam tāds ir vai nav? Es visu ziemu šitā nobraukāju ar šujmašīnu, kurai pie tam no karburatora ir novākts čoks, auto, kas ziemā auksts neslāpst tikai no kādiem 1500rpm :D Vienkārši uztver savīlētu V4 kā japānu šujmašīnu, kas jātur apgriezienos. Tikai ar standarta vārstu atsperēm nevajadzētu viņu griezt tālāk par ~6000rpm - var sākt peldēt vārsti un radīt "maigu" kontaktu ar virzuļiem ;) Un nē, tie nav lielākie iespējamie apgriezieni V4 - piparkūku iznīcinātājs griezās līdz ~8000rpm, tiesa ar citām vārstu atsperēm un 7,6mm sadaleni B)
Kāpēc sonett 2 nav bremžu vakumpastiprinātāja, ja 95/96 tāds ir??? Vai tev tiešām no karburatora pamatnes neaiziet ~12mm resna šļauka uz salona pusi?
Par slāpšanu - tas būtu dīvaini, ja tev būtu standarta sadalene, tad vaina būtu karburatorā, tīri ar aizkakātiem vakumkanāliem, nevis ar degvielas trūkumu. BET - tākā tev viņam ir sporta sadalene, iemācies bremzējot uzsist ar labās kājas purngalu pa gāzi, tiem motoriem reizēm nepatīk straujš apgriezienu kritums, itsevišķi ar atvieglinātu spararatu. B) Tavam tāds ir vai nav? Es visu ziemu šitā nobraukāju ar šujmašīnu, kurai pie tam no karburatora ir novākts čoks, auto, kas ziemā auksts neslāpst tikai no kādiem 1500rpm :D Vienkārši uztver savīlētu V4 kā japānu šujmašīnu, kas jātur apgriezienos. Tikai ar standarta vārstu atsperēm nevajadzētu viņu griezt tālāk par ~6000rpm - var sākt peldēt vārsti un radīt "maigu" kontaktu ar virzuļiem ;) Un nē, tie nav lielākie iespējamie apgriezieni V4 - piparkūku iznīcinātājs griezās līdz ~8000rpm, tiesa ar citām vārstu atsperēm un 7,6mm sadaleni B)
900aero clubsport #8
Re:96 nedaudz subjektīvi, varbūt, un kamdēļ ne !
Bet to vakuumpastiprinātāja jautājumu jau var pārbaudīt nebraucot, bet vnk stāvos uz vietas. Strauji nospied bremžu pedāli līdz grīdai no visa spēka un tad klausies ko motors dara.
Re:96 nedaudz subjektīvi, varbūt, un kamdēļ ne !
vakuumnieka nav, točna. Sadalene ISKY F4 no Jack Ashcraft.
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
& Chevy 5,7
Re:96 nedaudz subjektīvi, varbūt, un kamdēļ ne !
For it
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
Re:96 nedaudz subjektīvi, varbūt, un kamdēļ ne !
kas tas ir un kur to dod?Arnijs wrote:For it
Principā manam jau ir laba izplūdes sistēma: Y downpipes un taisna caurule ar vienu bunduli pa vidu.
Vai Tu piedāvā versiju, ka izplūde var būt pie vainas?
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
& Chevy 5,7
Re:96 nedaudz subjektīvi, varbūt, un kamdēļ ne !
Sorry, ka iejaucos ar oftopiku sarunā, bet tā ir vnk sporta "Simons" izplūde priekš V4... Pie vainas tā nebūs, bet nu ar karburatornieku ir jārēķinās, ka viņš nevar būt vienādi elastīgs tukšgaitā un pie rpm ,ka uz to iedarbojas visādas centrbēdzes, inerces un tmldz. Filigrānu darbību var panākt tikai braucot pa taisni ar konstantu ātrumu ;)
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
Re:96 nedaudz subjektīvi, varbūt, un kamdēļ ne !
Transmisija ir vienlīdzskaļa visos ātrumos. Tātad, pieņemu, ka tas ir normāli. Eļļa mainīta Teksasā martā pirms lielā ceļojuma pāri dīķim. Pēc tam nobraukts tikai tik cik no BXL uz Holandi un atpakaļ, kādi 700 km. Nedomāju, ka tagad jau būtu jāmaina.ziedoniz wrote:Transmisija nevar būt skaļa tikai vienā ātrumā, t.i. tas nav normāli. Nomaini eļļu un pielej kādu piedevu priekš vecām transmisijām, parasti palīdz. + vēl tas, ka kārbas eļļa, tāpat kā motoreļļa V4 ir jāmaina retākais reizi gadā.
Kāpēc sonett 2 nav bremžu vakumpastiprinātāja, ja 95/96 tāds ir??? Vai tev tiešām no karburatora pamatnes neaiziet ~12mm resna šļauka uz salona pusi?
Par slāpšanu - tas būtu dīvaini, ja tev būtu standarta sadalene, tad vaina būtu karburatorā, tīri ar aizkakātiem vakumkanāliem, nevis ar degvielas trūkumu. BET - tākā tev viņam ir sporta sadalene, iemācies bremzējot uzsist ar labās kājas purngalu pa gāzi, tiem motoriem reizēm nepatīk straujš apgriezienu kritums, itsevišķi ar atvieglinātu spararatu. B) Tavam tāds ir vai nav? Es visu ziemu šitā nobraukāju ar šujmašīnu, kurai pie tam no karburatora ir novākts čoks, auto, kas ziemā auksts neslāpst tikai no kādiem 1500rpm :D Vienkārši uztver savīlētu V4 kā japānu šujmašīnu, kas jātur apgriezienos. Tikai ar standarta vārstu atsperēm nevajadzētu viņu griezt tālāk par ~6000rpm - var sākt peldēt vārsti un radīt "maigu" kontaktu ar virzuļiem ;) Un nē, tie nav lielākie iespējamie apgriezieni V4 - piparkūku iznīcinātājs griezās līdz ~8000rpm, tiesa ar citām vārstu atsperēm un 7,6mm sadaleni B)
Tad saprotu, ka slāpšana var būt dēļ ISKY F4 sadalenes? Tiešām, nemeklēt vainu citur? Par spararatu trūkst info. Iepriekšējais īpašnieks arī to nezināja.
Manam Weberam ir manuālais čoks, strādā ļoti labi.
Apgriezieni - laikam neesmu vēl pieradis pie šāda tipa autiņa. Jau 3500 rpm ir dod nopietnu troksni, kas notiek pie 6000 rpm?
Man laikam roka (kāja) neceltos viņam dot vairāk pa 4000 rpm - žēl būtu. Un uz tahomera sarkanā iedaļa sākas nedaudz virs 5000 rpm. Tiešām 6000 rpm viņš var turēt? Ir šim motoram arī stingrākas vārstu atsperes itkā ...
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
& Chevy 5,7
- Nauris_t16
- Forums - otrās mājas
- Posts: 3418
- Joined: Thu Aug 30, 2007 12:55 pm
- Location: Pārdaugava
Re:96 nedaudz subjektīvi, varbūt, un kamdēļ ne !
Jā, slāpšanai jābūt principā tikai dēļ sadalenes. Būtu forši, ja arī tu zinātu kāds ir vārstu pacēlums ar šo isky F4, jo nosaukums maz ko izsaka - tīri pēc vārstu pacēluma var patikt ~ stage ;) Par spararatu - ja viņš tev tukšgaitā uzņem labāk apgriezienus kā T16, vajadzētu būt atvieglinātam. Ar atviegloto spraratu apgriezieni kāpj gandrīz kā baikam :woohoo:
Pierodi - ja tas ir upgradots motors, nenojāts un kopts, tad līdz 6000rpm viņam vajadzētu griezties elementāri un gludi. Runa, protams, ir par uzstiepieniem, nevis konstantu turēšanu šados rpm ;)
Un 95/96 V4 izpūtējs sonettam laikam gan, ka tomēr nederēs, tur ir vajadzīgs kaut kas custom. Un ja KurBadam jau ir Y veida bikses un resnāks diametrs ( 2" ) trubām kā stock, neko labāku tur uzbūvēt nevarēs.
Pierodi - ja tas ir upgradots motors, nenojāts un kopts, tad līdz 6000rpm viņam vajadzētu griezties elementāri un gludi. Runa, protams, ir par uzstiepieniem, nevis konstantu turēšanu šados rpm ;)
Un 95/96 V4 izpūtējs sonettam laikam gan, ka tomēr nederēs, tur ir vajadzīgs kaut kas custom. Un ja KurBadam jau ir Y veida bikses un resnāks diametrs ( 2" ) trubām kā stock, neko labāku tur uzbūvēt nevarēs.
900aero clubsport #8
Re:96 nedaudz subjektīvi, varbūt, un kamdēļ ne !
Kā Jūs te esat "aizbliezuši" ar komentāriem - pusdiena bija jālasa.:)
Principā arī es pievienojos pie domas par sadales velvi. Vēl varētu sākt meklēt utis citās vietās, bet pieredze rāda, ka pēcāk ir investēts laiks un labākajā gadījumā esi nokļuvis sākumpunktā.
Ar karburatoriem ir nedaudz atšķirīgi kā ar iesmidzināšanas sistēmām. Karburatora niķiem un stiķiem nav tāda šaura interneta diagnostika kā špriceniekiem, kur pavaicājot piem. Arnijam, vari diebt pakaļ kādam devējam vai blokam. Te tā "staigāšana parametros" ir krietni lielāka. Kā jau kādreiz minēju, tad šis ir iemesls, kāpēc radās iesmidzināšanas sistēmas.
Ja V4 "savīlē", tad ir daudzkārt interesantāk un motora darbošanās gamma, ķibeļu tingelltangells ir vēl lielāki. Vienīgais ar laiku Tu sāc ķert atšķirības. Kurbad, Tev pavisam interesanti: Tava pieredze šeit ir 900T v.s. V4++ . Tas ir pavisam interesants salīdzinājums. Domāju, ka kāda nedēļas nogale un kāds 400-500km brauciens ar standarta 65 Zs motoru pa ceļiem ar sarežģītām apdzīšanām (Rīgas- Daugavpils šoseja) dotu Tev kādu objektīvāku salīdzinājumu.
Te es dzirdēju vienu aplamu domu par šo auto apkopēm. Ļoti daudz no mums vēlas lūkoties uz šiem vecajiem SAABiem ar mūsdienu acīm - eļļas maiņa 30.000km , kārbai eļļa nav jāmaina līdz mūža beigām utt., bet tas ir pilnīgi garām. Auto tika būvēti pēc pilnīgi citām tehnoloģijām !!! Ja pāris reizes esi netrāpijis "ganģos", esi tik laipns un negaidi noteiktos 20.000km kārbas eļļas maiņai un nomaini to. Kārbas zobrati, sinhronizatori ir jau 40 gadus veci, metāls "noguris", atslāņojies, utt. nu lūdzu atceraties par to un "pamielojiet" auto mezglus ar labām smērēm, piedevām un galvenais Jūsu rūpēm par to. Jo tā gan jau ir bijusi doma kamdēļ Jūs šo auto esat iegādājušies ;)
Mainot savu auto V4 motoriem eļļu reizēm pat ik pēc 1.000-2.000 km esmu brīnijies par skaidām, atlūzām un citām zīmēm, kuras var ieraudzīt nomainītajā motoreļļā. Tās tur ir gan tikko pārlasītam vai jau krietni pabrauktam motorītim. Jā un eļļa pie tam NAV jālej dārgākā, sintētiskākā un šķidrākā. V4+++ tas gan ir nedaudz atšķirīgi.
Un nobeigumā divas lietas, kurām pievēršu ļoti ielu uzmanību:
Katru reizi uzpildotos ir benzīnam jāpievieno svina aizstājēja piedeva lai neizdegtu ( un/vai neiesēstos galvās) vārsti un ja zūd stabila tukšgaita, jāpārregulē vārstu atstarpes ( pat mazākā intervālā kā norādīts manuālī - 10.000km vai 6 mēneši).
Bet KAIFS izbraukt ir tiešām neaprakstāms un ne par velti cilvēki ar šo SAAB V4 slimību saslimst. Un kad visas tā dinamiskās iespējas tiek apzinātās :),
TAD IR LABAIS ;)
Principā arī es pievienojos pie domas par sadales velvi. Vēl varētu sākt meklēt utis citās vietās, bet pieredze rāda, ka pēcāk ir investēts laiks un labākajā gadījumā esi nokļuvis sākumpunktā.
Ar karburatoriem ir nedaudz atšķirīgi kā ar iesmidzināšanas sistēmām. Karburatora niķiem un stiķiem nav tāda šaura interneta diagnostika kā špriceniekiem, kur pavaicājot piem. Arnijam, vari diebt pakaļ kādam devējam vai blokam. Te tā "staigāšana parametros" ir krietni lielāka. Kā jau kādreiz minēju, tad šis ir iemesls, kāpēc radās iesmidzināšanas sistēmas.
Ja V4 "savīlē", tad ir daudzkārt interesantāk un motora darbošanās gamma, ķibeļu tingelltangells ir vēl lielāki. Vienīgais ar laiku Tu sāc ķert atšķirības. Kurbad, Tev pavisam interesanti: Tava pieredze šeit ir 900T v.s. V4++ . Tas ir pavisam interesants salīdzinājums. Domāju, ka kāda nedēļas nogale un kāds 400-500km brauciens ar standarta 65 Zs motoru pa ceļiem ar sarežģītām apdzīšanām (Rīgas- Daugavpils šoseja) dotu Tev kādu objektīvāku salīdzinājumu.
Te es dzirdēju vienu aplamu domu par šo auto apkopēm. Ļoti daudz no mums vēlas lūkoties uz šiem vecajiem SAABiem ar mūsdienu acīm - eļļas maiņa 30.000km , kārbai eļļa nav jāmaina līdz mūža beigām utt., bet tas ir pilnīgi garām. Auto tika būvēti pēc pilnīgi citām tehnoloģijām !!! Ja pāris reizes esi netrāpijis "ganģos", esi tik laipns un negaidi noteiktos 20.000km kārbas eļļas maiņai un nomaini to. Kārbas zobrati, sinhronizatori ir jau 40 gadus veci, metāls "noguris", atslāņojies, utt. nu lūdzu atceraties par to un "pamielojiet" auto mezglus ar labām smērēm, piedevām un galvenais Jūsu rūpēm par to. Jo tā gan jau ir bijusi doma kamdēļ Jūs šo auto esat iegādājušies ;)
Mainot savu auto V4 motoriem eļļu reizēm pat ik pēc 1.000-2.000 km esmu brīnijies par skaidām, atlūzām un citām zīmēm, kuras var ieraudzīt nomainītajā motoreļļā. Tās tur ir gan tikko pārlasītam vai jau krietni pabrauktam motorītim. Jā un eļļa pie tam NAV jālej dārgākā, sintētiskākā un šķidrākā. V4+++ tas gan ir nedaudz atšķirīgi.
Un nobeigumā divas lietas, kurām pievēršu ļoti ielu uzmanību:
Katru reizi uzpildotos ir benzīnam jāpievieno svina aizstājēja piedeva lai neizdegtu ( un/vai neiesēstos galvās) vārsti un ja zūd stabila tukšgaita, jāpārregulē vārstu atstarpes ( pat mazākā intervālā kā norādīts manuālī - 10.000km vai 6 mēneši).
Bet KAIFS izbraukt ir tiešām neaprakstāms un ne par velti cilvēki ar šo SAAB V4 slimību saslimst. Un kad visas tā dinamiskās iespējas tiek apzinātās :),
TAD IR LABAIS ;)
Re:96 nedaudz subjektīvi, varbūt, un kamdēļ ne !
paldies par komentāriem!
Te, http://pages.prodigy.net/jackashcraft/s ... mance.html , ir redzami Jack Ashcrft upgreidi un info par F4 un F66 sadalenēm.
Normund, vai man arī vajadzētu liet klāt svina aizvietotāju, ja motoram ir ieliktas cietās vārstu sēžas un vārsti?
Ko jālej motorā - 15/30?
Ko jālej kārbā - minerālo kārbas eļļu?
p.s. manam ir MSS (Jack Lawrence) izplūde - Y bikse un, šķiet, v ismaz 2 collu caurules.
Te, http://pages.prodigy.net/jackashcraft/s ... mance.html , ir redzami Jack Ashcrft upgreidi un info par F4 un F66 sadalenēm.
Normund, vai man arī vajadzētu liet klāt svina aizvietotāju, ja motoram ir ieliktas cietās vārstu sēžas un vārsti?
Ko jālej motorā - 15/30?
Ko jālej kārbā - minerālo kārbas eļļu?
p.s. manam ir MSS (Jack Lawrence) izplūde - Y bikse un, šķiet, v ismaz 2 collu caurules.
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
& Chevy 5,7