96 nedaudz subjektīvi, varbūt, un kamdēļ ne !

Šeit lūdzu tikai un vienīgi par vecajiem auto. 95 nav tas pats kas 9-5.
Post Reply
Normunds
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 1037
Joined: Wed Jan 16, 2008 1:53 pm
Location: Rīga

Re:96 nedaudz subjektīvi, varbūt, un kamdēļ ne !

Post by Normunds »

Varētu būt ka nē, bet Tavā situācijā, kad par 100% nav atšifrējums par to kas ir cietās vārstu sēžas ( jo šajās čuguna galvās defoltā to nav vispār) es vienalga to pievienotu.

Ja ir zināms no kāda materiāla, kāda auto ir vārsti un ievietotās sēžas, tad gan var droši neliet.

Kamēr motors nav norūcis pēc remonta kādus 5.000km es leju 15W40 lai pieslīpējas ar minerāleļļu. Pēcāk 15W50, 10W40, 10W50 un 5W30 (40) ja jātur motors apgriezienos. Bet pārāk nevajag V4 aizrauties ar 5W30, jo tā ir ļoti šķidra un motora berzes pāra vietās nav teicama eļļošanās, ja vien 3,5 atm eļļas sūkņa spiediens nav pacelts uz 4,5-5,2 atm. Es paceļu spiedienu.

Kārbā vislabākais ir 75W minerāleļļa un eļļas daudzumu no noteiktā 1,7L paceļu uz 2,0L bet 2,0 ir max ieskaitot visas piedevas. Vēl lietoju 80W un sintētiku 75W90.

Es nekādi nevaru atrast Jack datus par viņa sadalenēm, bet domājams ka F4 ir tas pats ko Eiropā pazīst zem 7,2 sporta velvēm.

Un izplūde Sonettam ir gandrīz pats TOPs, te izmaiņas neprasās.:)
Normunds
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 1037
Joined: Wed Jan 16, 2008 1:53 pm
Location: Rīga

Re:96 nedaudz subjektīvi, varbūt, un kamdēļ ne !

Post by Normunds »

Jauka diena lai ierūcinātu V4;)
KurBads
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3218
Joined: Thu Jan 17, 2008 3:00 pm

Re:96 nedaudz subjektīvi, varbūt, un kamdēļ ne !

Post by KurBads »

Normunds wrote:Jauka diena lai ierūcinātu V4;)
Vakar parūcināju - 150 kms novālēju. Īpaši patīkami pa šauriem, līkumainiem lauku ceļiem ar jauku peizāžu. Tomēr arī uz šosejas daudz maz turējos straumē (115 - 125 km/h).
Paldies par komentāriem attiecībā uz eļļām!
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
Normunds
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 1037
Joined: Wed Jan 16, 2008 1:53 pm
Location: Rīga

Re:96 nedaudz subjektīvi, varbūt, un kamdēļ ne !

Post by Normunds »

Nobeigums no manim par V4 eļļām. Zem 15W40 (40,50,60) ... vizkozitātes principā nevajadzētu ekspluatēt.

Tad pēc iedarbināšanas ātri būs nepieciešamais spiediens !
KurBads
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3218
Joined: Thu Jan 17, 2008 3:00 pm

Re:96 nedaudz subjektīvi, varbūt, un kamdēļ ne !

Post by KurBads »

Normunds wrote:Nobeigums no manim par V4 eļļām. Zem 15W40 (40,50,60) ... vizkozitātes principā nevajadzētu ekspluatēt.

Tad pēc iedarbināšanas ātri būs nepieciešamais spiediens !
t.i. min15Wmin40
Vai tā?
manam spiedienas ir ~70 psi (~4,8 bar) pie šosejas apgriezieniem. Tas ir kaut kāds high flow eļļas sūknis.
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
Normunds
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 1037
Joined: Wed Jan 16, 2008 1:53 pm
Location: Rīga

Re:96 nedaudz subjektīvi, varbūt, un kamdēļ ne !

Post by Normunds »

Jā, 15W50 viskozitāte varētu motoram būt īstais smeķis. Bet vecākam motoram arī 20W50 nekaitētu. Tomēr der ieskatīties arī sīkāk gan katra motora "maukšanas" vēsturē, gan arī saprast ko no šī motora īsti vēlies.

Labākie eļļas spiediena mērītāji ie tie, kurus iepriekš pārbauda vai tie nepūš pekstiņus.:)

Bet ar V4 eļļas spiediena pacelšanu nav pārāk sarežģīti, ja motors ir ... izjaukts uz var burties ap eļļas sūkni :) :) :)
KurBads
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3218
Joined: Thu Jan 17, 2008 3:00 pm

Re:96 nedaudz subjektīvi, varbūt, un kamdēļ ne !

Post by KurBads »

Normunds wrote:Jā, 15W50 viskozitāte varētu motoram būt īstais smeķis. Bet vecākam motoram arī 20W50 nekaitētu. Tomēr der ieskatīties arī sīkāk gan katra motora "maukšanas" vēsturē, gan arī saprast ko no šī motora īsti vēlies.

Labākie eļļas spiediena mērītāji ie tie, kurus iepriekš pārbauda vai tie nepūš pekstiņus.:)

Bet ar V4 eļļas spiediena pacelšanu nav pārāk sarežģīti, ja motors ir ... izjaukts uz var burties ap eļļas sūkni :) :) :)
Paldies. Eļļaspulkstenis ir period-correct eksemplārs no Stwart&Warner, par devēju nezinu. Pārbaudījis, protams, neesmu. Bet high flow sūknis viņam esot no tā paša JA.
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
KurBads
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3218
Joined: Thu Jan 17, 2008 3:00 pm

Re:96 nedaudz subjektīvi, varbūt, un kamdēļ ne !

Post by KurBads »

Normund,

Redz kur ir kaut kas par ISKY F4 parametriem. Kādi komentāri?
Image

avots: http://www.performance96.co.uk/Camshaft.html
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
Normunds
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 1037
Joined: Wed Jan 16, 2008 1:53 pm
Location: Rīga

Re:96 nedaudz subjektīvi, varbūt, un kamdēļ ne !

Post by Normunds »

F4 varētu būt 7,6mm pacēluma sadales vārpsta. Vajadzīgajās rindiņās ir tukšums. Griežās motors ar šo vārpstu labi, tikai jātur apgriezienos virs 1500apgr/min.
KurBads
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3218
Joined: Thu Jan 17, 2008 3:00 pm

Re:96 nedaudz subjektīvi, varbūt, un kamdēļ ne !

Post by KurBads »

Normunds wrote:F4 varētu būt 7,6mm pacēluma sadales vārpsta. Vajadzīgajās rindiņās ir tukšums. Griežās motors ar šo vārpstu labi, tikai jātur apgriezienos virs 1500apgr/min.
Paldies! Skat. PM vairāk par F4 parametriem un iespējām.
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
ernstr
Kaut ko sāk saprast
Kaut ko sāk saprast
Posts: 33
Joined: Sat Jan 19, 2008 3:18 pm

Re:96 nedaudz subjektīvi, varbūt, un kamdēļ ne !

Post by ernstr »

Nesaprotu, kur lai liek 96 bildi :)
Normunds
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 1037
Joined: Wed Jan 16, 2008 1:53 pm
Location: Rīga

Re:96 nedaudz subjektīvi, varbūt, un kamdēļ ne !

Post by Normunds »

Šeit lūdzu ! :)
ernstr
Kaut ko sāk saprast
Kaut ko sāk saprast
Posts: 33
Joined: Sat Jan 19, 2008 3:18 pm

Re:96 nedaudz subjektīvi, varbūt, un kamdēļ ne !

Post by ernstr »

Nekas nesanāk, neņem pretī vienkārši, saka, ka esmot par lielu un 499 pixeļos nu nekādi. Pie galerijām arī nevar pielikt. Vienv. sakot neiet tā kluba lapa kā nākas :)
Normunds
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 1037
Joined: Wed Jan 16, 2008 1:53 pm
Location: Rīga

Re:96 nedaudz subjektīvi, varbūt, un kamdēļ ne !

Post by Normunds »

Aizsūtīju :) bildi Mixam, palūgšu lai viņš "ko prātīgu izdomā".

Kad 2009 gada novembrī :) esi beidzamo reizi esi bijis Igaunijā?
ernstr
Kaut ko sāk saprast
Kaut ko sāk saprast
Posts: 33
Joined: Sat Jan 19, 2008 3:18 pm

Re:96 nedaudz subjektīvi, varbūt, un kamdēļ ne !

Post by ernstr »

Jābrauc 4 un 5, kā arī kaukad no 14 uz augšu. Varianti?
Post Reply