Velme klut par SAAB laimigo ipasnieku


User avatar
Nils
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3970
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:29 pm

Re:Velme klut par SAAB laimigo ipasnieku

Post by Nils »

Manā uztverē uzturēšanas izmaksas ir viss, kas nav saistīts ar kādu vienkāršu iegribu. Arī OCTA un Kasko personīgi man kaut kā neliekās pie uzturēšanas izmaksām, jo tā var atšķirties katram cilvēkam atsevišķi, par visādiem šķūņiem un izplūdēm nemaz nerunājot. Bet, ja tā aizdomājās par izplūdi, uzliku visā garumā no ņeržas, viss, es zinu, ka man pēc 2-3 gadiem nevajadzēs meklēt izpūtēju. Pie kam es personīgi par to trubu ar vienu rezonatoru samaksāju 100ls. Cik vispār maksā salikt turbu visā garumā ar kaut kādu poļu bunduli, kas pēc 2-3 gadi būs kā siets? Respektīvi šo lietu es varu griezt sķērsām nevis pie gada izmaksām, bet pie 10 gadu izmaksām. Tas pats ar piekari. Nu jau esmu drošs, ka pat Scantech, kur katra pozīcija (lielā, mazā bukse, šarnīrs) maksā 7ls/gab reāli iztur stabilus trīs gadus.
Līdzīgs princips kā saka Arnis, nolocīju un aizmirsu. Tai pat laikā čoms te pasātam mainīja kaut kādas bukses ik pa pāris mēnešiem. Nu un, ka pa 3ls/gab?
Nezinu, man nesanāk tādi cipari 100ls mēnesī.
Pie kam 9k lietoto detaļu tirgus, šķiet, ir lētākais no visiem Saab modeļu tirgiem, ja nu vienīgi NG900 detaļas vēl met pakaļ.
Saab 900 Turbo '81
User avatar
gustavs
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2606
Joined: Fri Feb 15, 2008 10:03 am
Location: Location

Re:Velme klut par SAAB laimigo ipasnieku

Post by gustavs »

... tad esmu nodzinis visus savus auto dažu gadu laikā un pārdevis :ohmy: B) :laugh: ,pie tā visa regulāri uzklausot pārmetumus, ka rūpju vienību par auto varētu novadīt citās-savarīgākās rūpes, laika un naudas izteiksmē.
Lai arī kā nebūtu,tomēr, ir samērā grūti obejektīvi novertēt šos rādītājus, jo tadā gadījumā; auto x un y būtu jāmēro vienāda kilometrāža gada laikā, ī.s katram ikdienā mērojamie attālumi un apstākļi atšķiras ka arī uzskati par stūrēšanu(viens bremzē bedrēs, brauc pār dzelzceļa pārbrauktuvēm uz nesamazinot ātrmu utt utjp, otrs taisni pretēji).
User avatar
chippy
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 4018
Joined: Mon Apr 28, 2008 2:51 pm
Location: Âgenskalns

Re:Velme klut par SAAB laimigo ipasnieku

Post by chippy »

Un viens remontē pie Arnija, otrs pats savā pagalmā/garāžā, trešais citur kur..
Image
User avatar
Gregers
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 4086
Joined: Thu Jul 10, 2008 11:05 am
Location: Riga
Contact:

Re:Velme klut par SAAB laimigo ipasnieku

Post by Gregers »

+1 Arnijam!
Pārējiem pretī runātajiem vēlos tikai novēlēt nekad nekad nepaņemt rokās kalkulatoru un nerēķināt uzturēšanas izmaksas trīs-piecu gadu laikā!
Atgādināšu, ka uzturēšanas izmaksas ir JEBKAS kas nodrošina auto ekspluatāciju. Protams šobrīd sarunā eļļas, octas un benzīns ir izņemti, bet tāpat paliek pietiekami. Arī tūnings IR uzturēšanas izmaksas! Lai arī tā ir mirkļa iegriba, bet nauda pazūd tāpat un jo labāks auto, jo vairak viņa liekam tieši tūninga, kā arī atgādināšu, ka tas kurš reiz izbaudijis ko saņem ielicis 50 LVL 9k nekad vairs nepārstās sapņot tajā ielikt 1k :laugh:
Arī taisnā truba pa 100 ir ieguldijums, arī pāris bukses utt- viss kopā salasās. Kādam paveicas un nenosvislt Di, bet atkal nepaveicas un ir nolietojušās dzeses trubas- voila un 150 LVL vējā. Lietots auto ēd nepārtraukti un pa mazam, bet ilga periodā salasās.
Gustav- ja savā sarkanajā būtu novērsis visu kaut līdz mana melnā stāvoklim Tev aizietu ap 300-400 LVL un tas tikai tā uzreiz nosaucamās lietas.
Atgādināšu, ka jau sākumā nodaliju UZTURĒŠANU LABĀ STĀVOKLĪ un BRAUKŠANU LĪDZ NEVAR PABRAUKT.
Ja 9k izmantot no sērijas Gazovijs tad tas auto ir meeeeega ekonomisks, bet ja mēģinās saprast kāds tas bija jauns tad izmaksas ir atbilstošas klasei.
Par to vai ir vai nav vērts likt 1200 gadā katrs spriež pats, bet es uzskatu, ka 9k ir vairāk pelnijis pat 2k lvl gadā nekā A6 vai Skoda Superb kuri man agrāk ir piederējuši. Pēc pieredzes runājot varu apgalvot, ka 9k uzturēt labā stāvoklī ir tikpat vai pat dārgāk nekā 9-5, jo 9k ir tupa vecāks un biežāk iziet kkas no ierindas, bet atšķirībā no 9-5 vai A6 es nenožēloju nevienu santīmu kuru viņā ielieku, jo šis ir labākais auto uzreiz pēc Lexus LH600.
Jā Nil, salona un aero pakas pārmesšana izmaksā 200 LVL un tas ir lēti.
Ja uzskati, ka ta nav lūdzu iedod numuru kur zvanīt.
User avatar
gustavs
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2606
Joined: Fri Feb 15, 2008 10:03 am
Location: Location

Re:Velme klut par SAAB laimigo ipasnieku

Post by gustavs »

Ja, mans sarkanais 9k būtu bijis tik fantastiskā stāvoklī,ka atrautu sešus divniekus (tas ir tikai csdd viedoklis) un būtu sagrūdis tādu piķi,tad diez vai pirskti pagrieztos klavieres virzienā un iesaistītos šajā diskusijā, sarūsējusi arka un citi vizuāli sīkumi ātrmu un braukšanas kvalitāti neitekmē. Man nē, Tev varbūt. Un tūniniga prieciņi, aero pakas, ādas salons arī nav pieskaitāms pie uzturēšanas izmaksām vulgaris, te nevajag jaukt pi ar pim - kam vizuālais ir primārs un,kam tehniskais stāvoklis! Kā redzam, Tev - vizuālais!
User avatar
chippy
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 4018
Joined: Mon Apr 28, 2008 2:51 pm
Location: Âgenskalns

Re:Velme klut par SAAB laimigo ipasnieku

Post by chippy »

Parasti jau ir tā, ka CSDD pat pusi nejēdzības neredz.. :laugh:
Image
User avatar
Gregers
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 4086
Joined: Thu Jul 10, 2008 11:05 am
Location: Riga
Contact:

Re:Velme klut par SAAB laimigo ipasnieku

Post by Gregers »

Gustavs wrote:Ja, mans sarkanais 9k būtu bijis tik fantastiskā stāvoklī,ka atrautu sešus divniekus (tas ir tikai csdd viedoklis) un būtu sagrūdis tādu piķi,tad diez vai pirskti pagrieztos klavieres virzienā un iesaistītos šajā diskusijā, sarūsējusi arka un citi vizuāli sīkumi ātrmu un braukšanas kvalitāti neitekmē. Man nē, Tev varbūt. Un tūniniga prieciņi, aero pakas, ādas salons arī nav pieskaitāms pie uzturēšanas izmaksām vulgaris, te nevajag jaukt pi ar pim - kam vizuālais ir primārs un,kam tehniskais stāvoklis! Kā redzam, Tev - vizuālais!
Njā...6 divnieki ir 6 divnieki un sitiens pa jostu :laugh:
Man vizuālais (3 no 6 divniekiem) braukšanas prieku arī neietekmē tadēļ arī tos novēršu pašus pēdējos. Tūninga prieciņi IR uzturēsanas izmaksas, pakas un aero salons protams nav. Pi ar pī jauc tie kuri uzturēšanu vulgaris jauc ar uzturēšanu labā stāvoklī- pieļauju, ka 90% šajā forumā esošo cilveku auto ir ar nolietotiem amjiem vai citiem vel ne beigtiem, bet jau itkā maināmiem mezgliem kurus ja ņemam kalkulatorus ir jāieskaita vainu sadaļā vel nav nokritis vai arī jāpieskaita uzurēšanas izmaksām. Tev un Tavam sarkanajam nevaru pārmest sliktu attieksmi, bet kā jau mums lielākajam vairumam cilveku nevaru arī piedēvēt atbilstosu un savlaicīgu kopšanu. Tomēr ja man kāds jautā par uzturēšanas izmaksām es uzskatu par savu pienākumu atgādināt, ka hondu civicu vai 323 mazdu par līdzīgiem $ varēs uzturēt labakā stāvoklī.

Klau, nu ņemam tagad tā nopietni- Nil, ko Tu būtu mainijis manam melnajam ja tas būtu palicis Tavas rokās(amji Tev likās labi, kaut bija pusmiruši, bremzes būtu mainijis kurām bija palikuši milimetri resursa?)? Ko Tu Gustav grasijies mainīt sarkanajam ja nebūtu to pārdevis(atkal jau amji kas netika galā ar 17" diskiem, bukses kuras būksnija, stures iekārta likās ok?)? Kas Jūsuprāt ir labs stāvoklis?!
Par sevi varu teikt, ka manās acīs labs stavoklis ir tad ja palūdzot meham nomainīt visu ko šis atrod tas neko neatrod! Pēc šāda principa uzturēju sarkano 9k aero kad to lietoju, pēc šāda remontēju A6 un škodu, šādam centos pietuvoties mercedes kupejas gadijumā pirms atmetu ar roku un šādu stāvokli ja finanses ļaus sasniegšu ar melno.
Tādad pirms turpināt- kas ir labs stavoklis un cik tas maksā.
User avatar
Gregers
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 4086
Joined: Thu Jul 10, 2008 11:05 am
Location: Riga
Contact:

Re:Velme klut par SAAB laimigo ipasnieku

Post by Gregers »

chippy wrote:Parasti jau ir tā, ka CSDD pat pusi nejēdzības neredz.. :laugh:
Lielisks piemērs- tiko paziņa ar Mic Galantu tehniskajā dabuja tikai 3 vieniniekus neskatoties uz luftējošu kārbu, pusbeigtu sajūgu, klakstošu stūres iekārtu un līkiem bremžu diskiem :laugh: tagad ķiķina par mani arī šis, ka nevajagot neko taisīt tad tehniskā nekasīšoties, galvenai lai nav rūsas :)
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re:Velme klut par SAAB laimigo ipasnieku

Post by Arnijs »

Gregera gadījums...
Seši divnieki par:
Stūres pirksts... Pat noņemts neizrāda brīvkustību (šobrīd tika samainīts)
Eļļas noplūde.... Dažas piles varēja atrast
Trūkst spararata aizsargbleķis.... Objektīvi. Viņa tur nebija.
Bremžu trubiņa.... 90% gadījumu tādas iet cauri pat bez 1-nieka. Tika nomainīta.
Priekšējais spārns.... Jā - bija izrūsējis, bet tā NAV nesošā konstrukcija, kā tika formulēts. Tika nomainīts ar vēl kriminālāka paskata, bet bez redzamas rūsas (pagaidu variants)
Aizm. arku kabatu iekšējie apakšējie stūrīši. Caurumi apm sērkociņkastītes lielumā abos stūros.... Tas pats, kas ar spārnu. Arī NAV nesošā konstrukcija.

Resp. Piekasīties var arī stabam. Es šādā gadījumā CSDD būtu cēlis troksni kā minimums par virsbūves divniekiem, jo tā jau ir klaja nekompetence. Jā - nav labi braukt ar rūsainu auto, bet pateikt, ka tas kaut kādā veidā ietekmē nesošās konstrukcijas stiprību??? Tur daudz jāpīpē.
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
Nīgrais
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1675
Joined: Tue Jan 15, 2008 4:53 am
Location: Rîga.

Re:Velme klut par SAAB laimigo ipasnieku

Post by Nīgrais »

Arnijs wrote:...bet pateikt, ka tas kaut kādā veidā ietekmē nesošās konstrukcijas stiprību??? Tur daudz jāpīpē.
Un pateikt, ka tas ietekmē Ceļu Satiksmes Drošību ir jābūt pilnīgam idiotam no Dzimšanas. ;)
User avatar
Nils
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3970
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:29 pm

Re:Velme klut par SAAB laimigo ipasnieku

Post by Nils »

Gregers wrote: Klau, nu ņemam tagad tā nopietni- Nil, ko Tu būtu mainijis manam melnajam ja tas būtu palicis Tavas rokās(amji Tev likās labi, kaut bija pusmiruši, bremzes būtu mainijis kurām bija palikuši milimetri resursa?)?
Par sevi varu teikt, ka manās acīs labs stavoklis ir tad ja palūdzot meham nomainīt visu ko šis atrod tas neko neatrod!
Sāksim ar to, ka, ja es būtu gribējis ķerties tam auto klāt ar tādu vērienu kā tu, būtu sācis ar citām lietām. Pamērījis ķēdi un novērsis rūsu. Amīšus es vēl paspētu nomainīt, loga rāmim gan kaut kad var būt par vēlu... Es tev to jau no paša sākuma teicu, ka pēc ziemas nav jāmeklē jauns rāmis, kur visu investēto pārkrāmēt, pie kam par vēl viena 9k cenu. Un beigti tie amīši nebija, varbūt gāja uz galu, nezinu, man, kamēr nelēkā kā varde nešķiet, ka viņi ir beigti, tieši pretēji, liekās kā dīvāns, jo ikdienā pārvietojos ar kartingu. Tāpēc es nespēju būt objektīvs. Kluči, Uģi, nevajag jau būt tik nievājošam...
Man ir prieks, ka es gadu gaitā esmu audzis un man nav jāpaļaujas tikai uz sveša kantora viedokli, kas ir un kas nav jāmaina. Pats spēju objektīvi spriest un zinu, kas ir atbilstošs, kas nav atbilstošs. Zini, ja tu neremontēsies pie Ārnija, citos kantoros tevi nodīrās pliku ar šo auto, jo padod tik tādu, kam ir nauda, Saab un tehniski/vizuāli nav nekādas lielās poņas. Var gadīties, ka tādu teikumu - viss, nekas vairs nav jāmaina tu gaidīsi līdz sirmam vecumam. Protams, es pārspīlēju, bet uzturēt mašīnu ar šādu moto man šķiet stulbi.
Un, lai pie šāda nokļūtu, tev lētāk būs pakaulēt un izpirkt no Vikingiem zilo 9k.
I to, pēc Zinīša vārdiem, viņš nav perfekts no A-Z.
Es esmu pamanījis, ka tev ir tieksme dažas lietas vienkārši pārspīlēt, 200ls par tādiem darbiem man tiešām šķiet par daudz, pie kam nohaltūrēts ar arku līstēm, ka pašam vēl kaut kas jāčakarējās.
Es, protams, piesienos, bet nu par tām uzturēšanas izmaksām, nopirksi blowu liksi pie izmaksām? Nē, es to lieku pie izdevumiem un atzīmēju atsevišķi, bet ne jau krāmēju izplūdi pa 600ls, ielieku sev salonu un bamperus (pieņemsim, ka vēl jāpērk) pa 500ls un tad pieplusoju vēl pāris simtus ar tekošajiem remontiem, apkopēm un tad nu finālā ņemu kaukulatoru dalu ar 12 un rādu cilvēkam 100-200ls/mēnesī. A cilvēks man pajautājis, cik izmaksā tādu auto uzturēt. Viņš uz mani paskatīsies un ir divi varianti, viņš domās, ka es esmu slims vai pilnīgi slims.
Auto noteikti ir "laimīgs", ja viņu sauc par dārgu, jo saimniekam ir interesanta attieksme pret uzturēšanas izmaksu uzskaiti. Cits te varbūt vēl degvielu grib ielikt? Nu ja, auto ir vainīgs gan pie tā, ka tu katru dienu brauc no Rīgas uz Daugavpili, auto ir vainīgs, jo redz pats uzbrauca uz apmales vai sašvīkājās pret kaimiņa golfu un tagad laiks dārgajiem krāsošanas darbiem. Un to visu smuki rakstam kā tādā čekā.
Par ko es smējos, labsirdīgi, ka Uģis pat cimdus pieskaitījis pie uzturēšanas izmaksām. :woohoo:
Uģi, es gan nezinu, bet man šķiet, ka pat Arnis nepaņemtu divus simtus. Un man noteikti ir kāds cilvēks, kurš tiešām kvalitatīvi to būtu izdarījis 100ls robežās.
Saab 900 Turbo '81
User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re:Velme klut par SAAB laimigo ipasnieku

Post by elmo »

Nu šī busa īpašnieks arī visiem stāstīja, ka Friči tikai piekasoties viņa busam, jo esot Latvijā izieta TA.
http://www.bz-berlin.de/bezirk/wilmersd ... 33409.html
User avatar
lawyer
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 8235
Joined: Thu Jun 05, 2008 8:25 am
Location: Ādaži-Rīga

Re:Velme klut par SAAB laimigo ipasnieku

Post by lawyer »

Es izmaksas par auto dalu trijās daļās:

1.remonti

2.apkopes/aksesuāri/+ citas izmaksas, kas neiet ne 1.-jā, ne 3.-jā

3.degviela
______________________________________

Un auto uzturēšanas izmaksas manā izpratnē ir visas iepriekš minētās pozīcijas kopā ņemtas :huh:

Man pie auto uzturēšanas uzreiz ieskaitās ~ LVL 45-50 mēnesī katram - gan traktoram, gan c900:

- auto mazgāšana + vasks reizi nedēļā + reizi mēnesī salona tīrīšana ~ 25 LVL mēnesī
- garāža 20-25 LVL mēnesī

Tādā vīzē bez degvielas manējam traktoram noteikti sanāk LVL 100 vidēji mēnesī, labi, ka kredīts uz tā vairs nekarājas :)

Un c900 būs droši vien tāpat, jo tam es vēl tā īsti neesmu ķēries klāt :D Kaut gan ziemas riepas, disku komplekts, elektrības remonts kopā man izmaksāja LVL 200 - vidēji LVL 70 mēnesī tātad + garāža un mazgāšana/vaskošana - kopā tātad jau pāri LVL 100 B)

Edit: Es savus auto cenšos uzturēt perfektā, tas ir, tip-top stāvoklī - es neciešu ne pat mazākos rūsas punktus vai citus it kā sīkus vizuālos defektus eksterjerā/interjerā, ne arī pat mazākās klaboņas piekarē :angry:
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever ;)
User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re:Velme klut par SAAB laimigo ipasnieku

Post by elmo »

Auto uzturēšanas izmaksas ir visas izmaksas, kuras mums nebūtu, ja mēs brauktu ar Sabtransu.:laugh:
KurBads
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3218
Joined: Thu Jan 17, 2008 3:00 pm

Re:Velme klut par SAAB laimigo ipasnieku

Post by KurBads »

njaa ... laikam labāk neminēt, ka mani uzturēšanas izdevumi aprobežojas ar degvielu, OCTA/TA/nodokli. Remontēju tikai tad, kad vajag - vasarā mainīju priekšas gultni un uzliku jaunas putekļugumijas miroņgalvām.

OK, tagad izpūtu vienu antikorozijas šķidrā vaska baloniņu durvīs un bik uz virsbūves apakšas.

mazgāju mašīnas tikai vasarā, reti un pats savām rokām.
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
Post Reply