SAAB 9000 CS 1992


User avatar
Gregers
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 4086
Joined: Thu Jul 10, 2008 11:05 am
Location: Riga
Contact:

Re:SAAB 9000 CS 1992

Post by Gregers »

Vai šim 9k der GMM no 95 gada?
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:SAAB 9000 CS 1992

Post by edijs »

Heh, es tieši skatījos to sludinājumu un domāju - vai tiešām nodoklis par tekošo gadu ir nomaksāts, tad tak sanāk auto par 360 latiem. :) Plača večiem jau ērti šitā pateikt, ka nodoklis nomaksāts - jo tu pats pēc tam dodies uz CSDD un tur aplauzies, viņi vairs nav klāt. Ja abi kopā dotos uz CSDD un pie kases lodziņa tev teiktu, ka pag, pag, puikiņ, 90 latiņi vēl arī jāmaksā, tad pastāv opcija, ka tu pasaki "emmm, man nav tik daudz, tad es tomēr neņemu to auto".

Man pašam arī ar plača ļaudīm nav labākā pieredze. Pirku tur izejmateriālu savam zaļajam Hiršmobīlim - respektīvi, pa lielam mani interesēja tikai labi saglabāta bundža, iekšā tāpat taisījos krāmēt savu Aero motoru, kārbu, salonu. Biju visādus izskatījis aptuveni 500-600 latu robežās, bet nekā prātīga, visi aprūsejušiem spārniem. Un tad vienā placī uzdūros uz tik tiešām glauni saglabāta eksemplāra. Cena 1150 lati. Teorētiski tirgoja pats īpašnieks, tikai auto bija novietots placī. Stāstīja, ka sieva braukusi, auto ideāls. Ok, tajā visā es maz klausījos - man pa lielam vajadzēja donora bundžu. Izbraucu, kārtīgi izdzenāju šurpu turpu pārdesmit minūtes - viss kārtībā, nekādu problēmu. Cena tika nomesta uz 850 latiem, tad nu bija jāņem ciet. Prieki bija tieši trīs dienas. :D Pirmdienas vakarā tiku pie tā auto, ceturtdienas vakarā sāka pamatīgi dūmot. Tā arī neiedziļinājos, kas tam motoram bija, metu iekšā aero motoru. Turba arī bija paļurkāta. Vārdu sakot - ja kāds par šo summu būtu nopircis auto priekš braukšanas, ne donorēšanas, tad būtu ļoti vīlies, ka trīs dienas vēlāk attopās pie motora un turbīnas remonta. :) Nu jā, un papīru lietas arī negāja tik smuki, kā čaļi placī stāstīja - šie man teica, ka ar to vaļā atgriezto tehnisko pasi vienkārši dodos uz CSDD. Tur, protams, man saka, ka vajag iepriekšējā īpašnieka pilnvadu. Zvanu tam - šis esot ārzemēs, stāsta, ka agrāk neesot bijusi vajadzīga tā pilnvara. Bija doma uzrakstīt pašam uz baltas A4 lapas "pilvaru" un parakstīties viņa vietā (un viņš, šķiet, pats arī tādu variantu ieteica). Savukārt CSDD teica, ka arī tas nederēs - nepietiek ar baltu lapu, vajag vai nu notariāli apstiprināt to pilnvaru, vai ari jānāk tomēr pašam īpašniekam uz CSDD. Vai arī alternatīva - reķins-uzziņa, tādu varot plačos dabūt par atsevišķu samaksu. Respektīvi - placī uzraksta, ka it ka esi pircis pie viņiem. Zvanu tam īpašniekam, šis saka, ka jā, nav problēmu, sarunās ar saviem čaļiem. Ok, sarunāja - aizbraucu, rēķinu-uzziņu izrakstīja, taču papildus 35 latus arī paprasīja.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:SAAB 9000 CS 1992

Post by edijs »

Gregers wrote:Vai šim 9k der GMM no 95 gada?
Ja nemaldos, tad neder gan. Vismaz tie cilvēki, kas no manis ir pirkuši automātkārbas (divus gab.) no 91.-92.gada Jetroniciem, meklēja tieši tādu un ne citādāku - jo jaunāka nederot.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Pilots
Kaut ko sāk saprast
Kaut ko sāk saprast
Posts: 22
Joined: Sat Jan 21, 2012 9:29 pm
Location: Brocçni/Rîga

Re:SAAB 9000 CS 1992

Post by Pilots »

Nu jā sanāca man 450(auto)+15(rēķins-uzziņa)+90(ceļa nodoklis). par to ceļa nodokli pateica man CSDD, kad es gaidīto ~11ls vietā izdzirdēju 101,.. Ls, tā nu es izdomāju pagaidām ,lai paliek noņemta no uzskaites, vel kādas 20dienas tā varēs braukāt, pēc tam gan laikam neizsprukt, vienkārši nav man tā, ka mazais naudas koks aug mājās, biju rēķinājies šadas tādas papildus izmaksas, bet nu te sodi, anormāli daudz izkurinātā gāze(var teikt ka katru dienu 30 litri gāzi uzpildu), benzīns, nodoklis, visādas eļļas un citi sķidrumi, te vel šadas tādas detaļas, viss vienā laikā priekš studenta biš pa strauju :D
Saabich
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 239
Joined: Tue Jan 10, 2012 8:36 pm
Location: Latvia

Re:SAAB 9000 CS 1992

Post by Saabich »

Pilots wrote:Nu jā sanāca man 450(auto)+15(rēķins-uzziņa)+90(ceļa nodoklis). par to ceļa nodokli pateica man CSDD, kad es gaidīto ~11ls vietā izdzirdēju 101,.. Ls, tā nu es izdomāju pagaidām ,lai paliek noņemta no uzskaites, vel kādas 20dienas tā varēs braukāt, pēc tam gan laikam neizsprukt, vienkārši nav man tā, ka mazais naudas koks aug mājās, biju rēķinājies šadas tādas papildus izmaksas, bet nu te sodi, anormāli daudz izkurinātā gāze(var teikt ka katru dienu 30 litri gāzi uzpildu), benzīns, nodoklis, visādas eļļas un citi sķidrumi, te vel šadas tādas detaļas, viss vienā laikā priekš studenta biš pa strauju :D
Taisnība jau ir, automašīna jau ģimenes budžetā naudu nenesīs:side:
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:SAAB 9000 CS 1992

Post by KoreFun »

Gregers wrote:Vai šim 9k der GMM no 95 gada?
Sliecos domāt, ka Tu tēmē uz GMM no sava donora, ne?

Ja tā, tad no manis 30L muca ar alu, ja Tu atradīsi GMM tam donoram :evil:
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
User avatar
Nauris_t16
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3418
Joined: Thu Aug 30, 2007 12:55 pm
Location: Pārdaugava

Re:SAAB 9000 CS 1992

Post by Nauris_t16 »

KoreFun wrote:
Gregers wrote:Vai šim 9k der GMM no 95 gada?
Sliecos domāt, ka Tu tēmē uz GMM no sava donora, ne?

Ja tā, tad no manis 30L muca ar alu, ja Tu atradīsi GMM tam donoram :evil:
Tieši gribēju rakstīt :D

+1KF
900aero clubsport #8
Saabich
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 239
Joined: Tue Jan 10, 2012 8:36 pm
Location: Latvia

Re:SAAB 9000 CS 1992

Post by Saabich »

edij cik sen atpakaļ bij tas čakars ar tām pārrakstīšanām rēķinu uzziņam utt?
cesedy
Māk arī atbildēt
Māk arī atbildēt
Posts: 75
Joined: Mon Nov 22, 2010 11:30 pm
Location: Roja

Re:SAAB 9000 CS 1992

Post by cesedy »

Varētu jau būt, ka mašīnai ir home limp mode. Ja kāds sensors nedarbotos, tad iedegtos arī ABS gaismiņa. Varu saderēt, ka kad mašīna ir uzsilusi, tik un tā apgriezieni būtu minimāli (uz benzīna). Izskaidrojums, kāpēc mašīna varētu iet labāk būtu tas, ka kad tu pārslēdzies uz gāzi, tad pieslēdzas gāzes kompis, kas pats regulē degvielas padevi, neatkarīgi no ECU. Vai arī ir atkarīgs arī no ECU? Tas izskaidrotu lielo gāzes patēriņu.
Vispār jau home limp mode režīmā ECU dod vairāk benzīnu, lai gaisam būtu vietas mazāk. Kapēc? Te būs citāts (Eng):
If a critical sensor, like an air flow meter, is faulty, then the engine is at risk of running too lean. When an engine runs too lean, it means that there is more oxygen upon combustion than there is fuel to burn. That extra oxygen is now placed in a high pressure, high temperature environment and it is gonna want to react with something. That's when the Oxygen atom says to his buddy: "Hey, lets walk over to those Aluminum atoms at the bar...?". Thus when the engine runs too lean, then you could potentially burn a hole through your pistons or weld the pistons to the sleeve of your engine-block.

For this reason the computer compensates by making sure that the engine is ALWAYS running far too rich. Hence it wont damage your car whilst driving in this mode because it is intended to protect your engine. Cant say the same for your fuel budget though...
Tatad, varbūt ar gāzi notiek savādākas reakcijas, un mašīna +/- iet normāli. Bet vajag pārbaudīt.

Un iespējams, ka home limp mode ir pie vainas ātruma pārslēģšanai, jo home limp mode režīmā ECU kontrolē arī automātisko kārbu (pārslēgšanos un taml.). Un kā jau minēju, dēļ gāzes šis process var noritēt savādāk.
Most of the time a computer in limp home mode will just turn on the CHECK ENGINE light and give you bad performance and fuel economy. A big exception to this is on computer shifted transmissions. With these cars (Chryslers especially) if the shift control computer gets a bad sensor value, or if it detects a problem with the transmission, it will put the transmission into a VERY obvious limp home mode!!! You will have a normal reverse gear, but in any forward range you will have second gear only. No 1st, no 3rd or 4th. Just second gear. This, of course, limits your top speed to around 45 to 50 MPH. Quite annoying, but it beats walking! It allows you to "limp home" and get the car to a shop to find out what is wrong.
Ceru, ka tev šī informācija noderēs un būs pareiza.
________________________________________________________________________
Pats es arī nopirku 92. gada SAAB ar TCS. Visādi laiki ir piedzīvoti, pat 2x motors mainīts. Tagad mašīnā stāv 1996. gada motors (neticēsiet - dabuju tikai par 120Ls un vēl nav pievīlis (tfu, tfu, tfu)).
Ūūūūūnnn virsū derēja kārba, kas bija pievienota arī 92. gada motoram. Tas tā - informācijai.
Galvenais ir sataisīt, kas taisāms un uzturēt arī tādā stāvoklī ;)
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:SAAB 9000 CS 1992

Post by edijs »

Saabich wrote:edij cik sen atpakaļ bij tas čakars ar tām pārrakstīšanām rēķinu uzziņam utt?
Oj, nu jau vairāk kā trīs gadi būs apkārt.

Par tēmu runājot - Pilot, tev Vikingos pēc diagnostikas Limp modi nepieminēja? Es tā kā arī uz to sliektos domāt. Kā jau te Cesedy raksta - tas izskaidrotu arī patēriņa pieaugumu. Ar Limp modi tik tiešām ir vairāk. Teiksim, kad es pārliku sev Aero motoru un sākumā neko daudz par šī lietām nezināju (nevarētu gan teikt, ka tagad ļoti zinu :D ), kādu brīdi nobraukāju ar Limp modi, pirms aizbraucu uz Vikingiem. Pieregulēju gāzes trosi tā, lai pastāvīgi dod virsū vairāk gāzīti un neslāpst, īpaši nebrīnījos par cietāku pedāli - minu tik. Savu 12 litri savācās patēriņš. Pēc tam, kad viss tika savests kārtībā (jetronics pārvilkts uz trionicu), biju sajūsmā, ka ar līdzīgu braukšanu patēriņš nokritās vismaz par trim litriem.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Pilots
Kaut ko sāk saprast
Kaut ko sāk saprast
Posts: 22
Joined: Sat Jan 21, 2012 9:29 pm
Location: Brocçni/Rîga

Re:SAAB 9000 CS 1992

Post by Pilots »

Nē, man te ir kādi 12 kodi un 10 no tiem ir tulkojumi, rokraksts ir grūti salasāms, bet vismaz man nesanāk nekur salasīt tieši Limp mode. Un kāds precīzāk varētu izskaidrot Limp mode nozīmi, man šie vārdi ir pilnīgi sveši.
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:SAAB 9000 CS 1992

Post by edijs »

Pag, bet ko tad tev īsti ieteica labot? :) Sākt ar gaisa masas mērītāju un tad piebraukt atkārtoti?
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Pilots
Kaut ko sāk saprast
Kaut ko sāk saprast
Posts: 22
Joined: Sat Jan 21, 2012 9:29 pm
Location: Brocçni/Rîga

Re:SAAB 9000 CS 1992

Post by Pilots »

Nu vispār bija tāds bezcerīgs tonis, ka sūdi ir baigi daudz, precīzi nepateikšot, bet tad pienāca tas meistars, un izteicās, ka pēc skaņas viš teiktu ka tas ir gaisa masas mērītājs, ar to vismaz viņš sāktu, bet tādus nez kur dabūt un maksā ~500ls. Ar to var teikt arī sarunas beidzās, un es jau domāju par pārdošanu :D Tagad ka zinu, ka nav tik dārgi, meklēju variantus to GMM pēc iespējas lētāk atrast, ja vien tas pie vainas. Jo vakar Gregers izteicās, ka iespējams arī lamdas zonde, vai abi kopā. Par cik es diagnostikā negribēju, lai man pa 40ls sīkāk pameklē īsto vainu, tad jāzīlē. Un vel viņi teica, ka tik pat labi dēļ tā tcs ctrl varētu tur daudzas kļūdas rādīties..
User avatar
Gregers
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 4086
Joined: Thu Jul 10, 2008 11:05 am
Location: Riga
Contact:

Re:SAAB 9000 CS 1992

Post by Gregers »

edijs wrote:Pag, bet ko tad tev īsti ieteica labot? :) Sākt ar gaisa masas mērītāju un tad piebraukt atkārtoti?
Tur tajā diagnostikas lapā ir aiz kodiem manuprāt melu detektora izdruka, nu zin tāda nepārtraukta svītra ar asiem pacēlumiem un kritumiem :laugh:
Pieminets ir GMM un kkas par lambdu.
Kad tā runājat par gāzes kompja dēļ nestrādājošu limp mode es sāku atcerēties, ka tie ātrumi kuri izslīd pirms izslīdēšanas tiešām sākumā nedaudz paraustās, varētu būt, ka kompis sākumā itkā pretojas pāriešanai no otrā uz augšu, bet pēcāk padodās.
Patēriņu vakar braucot uzrādija pēc reseta ap 27 litri :woohoo:
Par trekno maisijumu uz benzīna- ja sanāk, ka ar trekno tiek glābts dzinejs no sametināšanās tad ar gāzi taču treknais nav tik pareizi nodrošinājams? Gāzes kompis gan kā pilots rādija dod arī treknu.
Vai gadienā ja ir trekns maisijums nevajadzētu būt izplūdēm nepareizām, jo pēc mērijumiem un arī uz manu ožu viss bija normāli :huh:

Pilot, ieliec tos kodus šeit, varbūt gudri cilvēki sapratīs ciparu valodu :)
Pilots
Kaut ko sāk saprast
Kaut ko sāk saprast
Posts: 22
Joined: Sat Jan 21, 2012 9:29 pm
Location: Brocçni/Rîga

Re:SAAB 9000 CS 1992

Post by Pilots »

Greger, vel vakarā izbraucot patēriņš rādijās ~40+ :D


http://www.bildites.lv/images/lrpw1zxs2xh387zh3wz.jpg

šobrīd skaneris ir atteicies, centos kaut cik redzami ar telefonu paņemt bildi, vajadzētu būt kaut cik saskatāmi :D
Post Reply