Attālums starp ratu skrūvju caurumiem


Post Reply
Elwys
Jauniņais
Jauniņais
Posts: 3
Joined: Mon Sep 19, 2011 11:13 pm

Attālums starp ratu skrūvju caurumiem

Post by Elwys »

Saab 900, 95.gada. Kāds ir attālums starp ratu skrūvju caurumiem? Vai derēs disks no Audi c4 vai Passat b5?
User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re:Attālums starp ratu skrūvju caurumiem

Post by elmo »

Cik nu atrodu internātā, tad tev drīzāk derēs Opeļa un Vauxhall diski.
Elwys
Jauniņais
Jauniņais
Posts: 3
Joined: Mon Sep 19, 2011 11:13 pm

Re:Attālums starp ratu skrūvju caurumiem

Post by Elwys »

izmērs ir 5x110?
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re:Attālums starp ratu skrūvju caurumiem

Post by Arnijs »

Elwys wrote:izmērs ir 5x110?
Vēl ir tādi jēdzieni, kā centriņa diametrs un iznesums. Un Audi/VW, cik atceros, bij 5x112
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
User avatar
Ainars
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3202
Joined: Tue Jan 15, 2008 12:29 pm
Location: Darbnīca

Re:Attālums starp ratu skrūvju caurumiem

Post by Ainars »

originālie audi un vw diski nederēs jo centra diametrs ir mazāks. Neoriginālos varbūt arī pieskrūvēt var bet jābūt precīzam centra diametram un jāizmanto skrūves ar ekscentriskajiem konusiem.
SAAB 900og cv
SAAB 9-3og SE
SAAB 9-3og Aero
SAAB 9-3ng Aero TTiD
...
User avatar
Tunnel
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 266
Joined: Sat Jan 07, 2012 11:34 pm
Location: Norge
Contact:

Re:Attālums starp ratu skrūvju caurumiem

Post by Tunnel »

Originaalajiem Audi un VW diskiem centrs ir 57,1mm bet Saab ir 65,1

Izmantot skruuves ar ekscentriskajiem konusiem, pareizaak sakot kustiigajiem konusiem arii nav laba doma, jo lai ar tie ir tikai 2mm uz katru skruuvi, tachu pie slodzes tie var buut likteniigi. It iipashi, ka neoriginaalajiem diskiem visbiezhaak centra diametrs ir universaalai lietoshanai un ir lielaaks - apmeeram 73,1mm. Taatad slodze ir maaksliigi palielinaata uz mazzaaku diska nesosho dalju. Par izvirpotajiem centriem es neizteikshos.
Man nav laika ienīst cilvēkus, kuri ienīst mani, jo esmu pārāk aizņemts mīlot cilvēkus, kuri mīl mani...
User avatar
Ainars
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3202
Joined: Tue Jan 15, 2008 12:29 pm
Location: Darbnīca

Re:Attālums starp ratu skrūvju caurumiem

Post by Ainars »

Tunnel wrote:Originaalajiem Audi un VW diskiem centrs ir 57,1mm bet Saab ir 65,1

Izmantot skruuves ar ekscentriskajiem konusiem, pareizaak sakot kustiigajiem konusiem arii nav laba doma, jo lai ar tie ir tikai 2mm uz katru skruuvi, tachu pie slodzes tie var buut likteniigi. It iipashi, ka neoriginaalajiem diskiem visbiezhaak centra diametrs ir universaalai lietoshanai un ir lielaaks - apmeeram 73,1mm. Taatad slodze ir maaksliigi palielinaata uz mazzaaku diska nesosho dalju. Par izvirpotajiem centriem es neizteikshos.
nu nu izsakies gan..
atšķirība ir 1mm uz katru pusi nevis 2mm un ja Tu esi skruvejis kadreiz kaut vienu riteni tad gan jau esi ieverojis ka diska skruvju caurumi nav gluži vienā diametrā ar skrūves vītni, bet gan lielāki un 1mm dēļ nekādu letālu seku nebūs.
vajadzigi tikai centrējošie gredzeni, ja diska centrs ir lielaks par stupicas diametru
SAAB 900og cv
SAAB 9-3og SE
SAAB 9-3og Aero
SAAB 9-3ng Aero TTiD
...
User avatar
Tunnel
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 266
Joined: Sat Jan 07, 2012 11:34 pm
Location: Norge
Contact:

Re:Attālums starp ratu skrūvju caurumiem

Post by Tunnel »

Ainars wrote:
Tunnel wrote:Originaalajiem Audi un VW diskiem centrs ir 57,1mm bet Saab ir 65,1

Izmantot skruuves ar ekscentriskajiem konusiem, pareizaak sakot kustiigajiem konusiem arii nav laba doma, jo lai ar tie ir tikai 2mm uz katru skruuvi, tachu pie slodzes tie var buut likteniigi. It iipashi, ka neoriginaalajiem diskiem visbiezhaak centra diametrs ir universaalai lietoshanai un ir lielaaks - apmeeram 73,1mm. Taatad slodze ir maaksliigi palielinaata uz mazzaaku diska nesosho dalju. Par izvirpotajiem centriem es neizteikshos.
nu nu izsakies gan..
atšķirība ir 1mm uz katru pusi nevis 2mm un ja Tu esi skruvejis kadreiz kaut vienu riteni tad gan jau esi ieverojis ka diska skruvju caurumi nav gluži vienā diametrā ar skrūves vītni, bet gan lielāki un 1mm dēļ nekādu letālu seku nebūs.
vajadzigi tikai centrējošie gredzeni, ja diska centrs ir lielaks par stupicas diametru
Sarūgtināšu tevi šoreiz, jo strādāju riepu/disku veikalā/servisā, un nemēģināu minēt cik tūkstošus riteņu esmu pieskrūvējis un cik setus samontējis. Ir redzēti skarbi iznākumi tieši šī iemesla dēļ... Viss izklausās skaisti, bet fiziku nepiemānīsi. Protams nenoliegšu, ka var nobraukāt gadus un nenotikt neks, bet arī slotas kāts reizi gadā šauj ;)
Man nav laika ienīst cilvēkus, kuri ienīst mani, jo esmu pārāk aizņemts mīlot cilvēkus, kuri mīl mani...
User avatar
Ainars
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3202
Joined: Tue Jan 15, 2008 12:29 pm
Location: Darbnīca

Re:Attālums starp ratu skrūvju caurumiem

Post by Ainars »

Kādu fiziku? kur tur fizika tiek mānīta?
izskaidro man, ja reiz pieminēji :woohoo:
SAAB 900og cv
SAAB 9-3og SE
SAAB 9-3og Aero
SAAB 9-3ng Aero TTiD
...
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re:Attālums starp ratu skrūvju caurumiem

Post by Arnijs »

1mm nobīde būtībā ir pieļaujama, bet - lietojot skrūves ar ekscentriskajiem konusiem. Ja diska centriņš ir precīzs, tad skrūves veic tikai diska piespiešanas pie stupicas, funkciju, kas ar ekscentriskajiem konusiem ir pilnībā panākams, netraumējot un nedeformējot diska konisko ligzdu. Manuprāt lielāks ļaunums ir regulāri pārvilkti diski, kas izvalcē koniskās virsmas
Image
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
User avatar
Tunnel
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 266
Joined: Sat Jan 07, 2012 11:34 pm
Location: Norge
Contact:

Re:Attālums starp ratu skrūvju caurumiem

Post by Tunnel »

Ainars wrote:Kādu fiziku? kur tur fizika tiek mānīta?
izskaidro man, ja reiz pieminēji :woohoo:
Mēģināju uzzīmēt uzskatāmi, bet mākslinieks no manis nekāds...

īsāk izsakoties, ja caurumi ir korekti, tad pievelkot skrūves spēki tiek vienmērīgi sadalīti uz visu cauruma konusu un diska sēžu attiecīgi. Savukārt ja caurumi ir ar nobīdi uz āru tad kaut arī lieto kustīgos konusus, spēki tik un tā tiek koncentrēti uz centra pusi, kas nav labi. Reizēm var būt bīstami.
Bet... Otrajā gadījumā ja skrūvju caurumi ir ar nobīdi uz iekšu - proti nevis 5x110 bet, piemēram, 5x108 tad spēki vairāk tiek koncentrēti uz ārējo sēžas malu. Šajā gadījumā savilces laukums ir arī nepareizs, taču lielāks.

Vēl viena lieta - abos gadījumos lietojot centrējošos gredzenus, lielāka iespēja ka gredzens tiks deformēts un būs augt tendēta vibrācija, ka var novest pie diska struktūras bojāšanos.

;)
Man nav laika ienīst cilvēkus, kuri ienīst mani, jo esmu pārāk aizņemts mīlot cilvēkus, kuri mīl mani...
User avatar
Ainars
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3202
Joined: Tue Jan 15, 2008 12:29 pm
Location: Darbnīca

Re:Attālums starp ratu skrūvju caurumiem

Post by Ainars »

muļķības...

skruve piespiež konusu tieši tur kur to jāpiespiež... nevar to piespiest uz vidu vai uz malu... tas nav iespejams, JO TAS IR KONUSS... :woohoo:

gredzenus šādām reizēm parasti vajag virpot no metāla un nekas nedeformēsies.
SAAB 900og cv
SAAB 9-3og SE
SAAB 9-3og Aero
SAAB 9-3ng Aero TTiD
...
User avatar
Tunnel
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 266
Joined: Sat Jan 07, 2012 11:34 pm
Location: Norge
Contact:

Re:Attālums starp ratu skrūvju caurumiem

Post by Tunnel »

Ainars wrote:muļķības...

skruve piespiež konusu tieši tur kur to jāpiespiež... nevar to piespiest uz vidu vai uz malu... tas nav iespejams, JO TAS IR KONUSS... :woohoo:

gredzenus šādām reizēm parasti vajag virpot no metāla un nekas nedeformēsies.
Nu, ja muļķības, tad mauciet vien ar folkšu un fordu diskiem. Labu ceļavēju! :silly:

P.S. Atgādināji vienu manu paziņu kurš savulaik teica - "Zāģis vienmēr zāģē taisni" ;)
Man nav laika ienīst cilvēkus, kuri ienīst mani, jo esmu pārāk aizņemts mīlot cilvēkus, kuri mīl mani...
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re:Attālums starp ratu skrūvju caurumiem

Post by Arnijs »

Ainars wrote:muļķības...

skruve piespiež konusu tieši tur kur to jāpiespiež... nevar to piespiest uz vidu vai uz malu... tas nav iespejams, JO TAS IR KONUSS... :woohoo:

gredzenus šādām reizēm parasti vajag virpot no metāla un nekas nedeformēsies.
Nav muļķības. No fizikas viedokļa Tunnel ir taisnība. Bet diez vai tas var nodarīt lietotājam kko jūtamu, ja tiek kompensēti izmēri, kas nav lielāki par 1mm.
Piemēram: Ja mēs piespiedīsim koka klucīti pie galda ne pa centru, tad aiz garākās malas viņu tomēr būs vieglāk piepacelt. Piespiedējspēks uz virsmu sadalās ne pa centru.
Bet nu - kā jau teicu... Tas varētu būt svarīgi iekš F1, nevis parastam ielas auto
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
User avatar
Tunnel
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 266
Joined: Sat Jan 07, 2012 11:34 pm
Location: Norge
Contact:

Re:Attālums starp ratu skrūvju caurumiem

Post by Tunnel »

No otras puses...

Ja jau muļķības, tad kādēļ netiek ražoti universālie diski ar ovāliem caurumiem? Ar amplitūdu, piemēram no 100 līdz 114 vai 120mm... Konuss taču piespiestu. Varbūt gudri onkuļi tomēr ir izpētījuši ka tā nevar?

... I come with peace! ;)
Man nav laika ienīst cilvēkus, kuri ienīst mani, jo esmu pārāk aizņemts mīlot cilvēkus, kuri mīl mani...
Post Reply