SAAB 9000 CS 2.3i, 1993. gada manuālā kārba


Kaža
Kaut ko sāk saprast
Kaut ko sāk saprast
Posts: 31
Joined: Fri Mar 16, 2012 9:08 pm

SAAB 9000 CS 2.3i, 1993. gada manuālā kārba

Post by Kaža »

Labs vakars jaunie kolēģi!

Šodien izdarīju sava mūža lielāko iegrābienu un nopirku apbružātu 93. gada SAAB 9000 CS 2.3i, ar gaudojošu sajūga izspiedējgultni. Nodomāju, ka nav mirstamā kaite un nopirku ar, jo sābs gazificēts un noteikti sanāk lētāks par pašreizējo, VAZ 2101. (http://www.vazi.lv/forums/viewtopic.php?f=24&t=1046):cheer:
Tā nu sanāca nobraukt nepilnus 5km, kad ar lielu brakšķi tam aizgāja pa pieskari kaut kas! (Servisa onkuļa secinājums - kārba, jo griežot riteņus kaut kas krakšķ un brakšķ) :angry: Katrā ziņā robos vairs neliekas uz priekšu nekustas,tad nu ar savu žiku to vilku no Rīgas uz Jelgavu, jo tirgonis atteicās to ņemt atpakaļ! (Vajadzēja viņu vienkārši nogalināt, vismaz pašsajūta būtu uzlabojusies)
Tad nu tā, zinu, ka žikiem visas kārbas daudzmaz vienādas un var likt kuram modelim vien ienāk prātā. :) Kā ir ar šo SAAB? No kuriem gadiem, un paveidiem viņas der? (5 pakāpju manuālis.) Vai kādam no jums tāda nav aizķērusies?
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re:SAAB 9000 CS 2.3i, 1993. gada manuālā kārba

Post by Arnijs »

Meklē forumā Nilu. Iespējams, ka ar k-kādu kārbu varētu palīdzēt, ja vien neprasīsi garo :D
P.S. Uz kārbas augšas jābūt uzkniedētai plāksnītei ar kārbas kodu, (visticamākais, ka GM xxxxx) Pēc šī uzrakstiņa būs vieglāk zināt, ko tad Tev īsti vajag. Un cerams, ka neveiksmīgais (ie)pirkums neatsitīs apetīti uz automarku kā tādu.
Un ... +1 par aprakstu VAZos :) Optimisma Tev pietiek !;)
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
Kaža
Kaut ko sāk saprast
Kaut ko sāk saprast
Posts: 31
Joined: Fri Mar 16, 2012 9:08 pm

Re:SAAB 9000 CS 2.3i, 1993. gada manuālā kārba

Post by Kaža »

Paldies! ;) Žikus gan tāds kā hobijs, bet jau kuro reizi dzīvības glābējs! :D

Sābs rīt kaut kā tiks nogādāts mājās no servisa, tad arī izpētīšu katru stūrīti, kas tad viņam īsti ir, kas nav un ko vajag. Tad jāzvana Nilam.
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:SAAB 9000 CS 2.3i, 1993. gada manuālā kārba

Post by edijs »

Hmm, kuru no sludinājumos esošajiem ieķēri? Vai tik ne to pašu, ko es gandrīz aizdevos skatīt. :) Man sāk likties, ka savu gazoviju nemainīšu, jo neko labāku nav cerīgi dabūt. Aiz laba prāta jau cilvēki netirgo ekonomisku un labu auto.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
User avatar
Nils
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3970
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:29 pm

Re:SAAB 9000 CS 2.3i, 1993. gada manuālā kārba

Post by Nils »

Jūs mašīnas pērkat no otra gala, no sākuma nopērkat un tad nākat uz forumu, bet ir jānāk uz forumu, sliktākajā gadījumā jāatrod vismaz Nils/Edijs, labākajā Arnijs un tad jābrauc to auto skatīties. Ok, mēs neesam PRO tehniskie speci, bet nu bez piecām minūtēm birstošu reduktoru jau nu toč var sajust pēc graboņas paātrinoties. Un parasti šādos pasākumos piedalāmies ar prieku un entuziasma vadīti, ja tam ir brīvs laiks.
Uzzini, kas pa kodu GMxxxx/FMxxxx un droši zvani. Pašam visas kārbas laikam būs aizrunātas, bet skatīšos kā varu līdzēt.
Bet ieberziens pamatīgs.
p.s. nezināju, ka arī n/a motoriem lūzt kārbas. :laugh:

Bet neesi tik pesimistisks, nocel to kārbu un iesākumā paskaties, kas notiek ar sajūga izspiedēju un pašu sajūgu. Ja tur viss ok, tad gan nekas cits kā kārba nebūs pie vainas. Tie servisa onkuļi arī mēdz būt dažādi. Ja citādi tam auto lielu vainu nav, kārba nebūs briesmīgi dārgs prieks, GMxxxx kārbas var dabūt pat cenās līdz 50LVL (šrots var paprasīt vairāk vienkārši tāpat, nevis tāpēc, ka baigi laba), tiesa, jābūt uzmanīgam, turbo kārbas ar lieliem nobraukumiem parasti ātri izšķīst.
GM kārbām ir slimība uz 3/4 roba pazušanu, kā arī otrā roba un R lēkšanu no pārnesuma, tāpēc ir labi, ja tā kārba vēl ir izbraucama, attiecīgi vajag vēl neizjauktu donoru, bet tādi ir rūpīgi jāčeko ss.lv.
Šķiet, ka vienai GM kārbai kaut kur jābūt (manos vai kaimiņa krājumos), bet zinu, ka tai mēdza reizēm izlēkt no otrā roba, kaut kādā robā gāja arī ar krakšķi, ja ātri slēdzās (2. vai 3.).
Bija arī skaņa no reduktora, attiecīgi man nav zināms cik ilgi tā kārba varētu novilkt, bet viņa bija braucoša un kādu laiku viņai vajadzētu iet.
To varētu dabūt gandrīz par metāla cenu, vienīgi pašam jābrauc pakaļ un man vēl jāvienojas ar tiešo īpašnieku par cenu.
Rezumē, to kārbu tu vari uztvert kā rezerves variantu un, ja maini pats, tad tas variants noteikti der, ja neko prātīgāku neizdodas atrast, bet vajag rēķināties ar to, ka uz šādām kārbam uzrauties ssā nav grūti un, ja nedod pāris dienu garantiju, tad pasākums ir tāda pati laimes spēle kā paša auto pirkšana.
Ja ir kādi jautājumi, droši zvani, mēģināsim līdzēt.
Lai veicas. ;)
Saab 900 Turbo '81
Kaža
Kaut ko sāk saprast
Kaut ko sāk saprast
Posts: 31
Joined: Fri Mar 16, 2012 9:08 pm

Re:SAAB 9000 CS 2.3i, 1993. gada manuālā kārba

Post by Kaža »

Tad nu tā!

Apskatot auto ar kritisku aci esmu secinājis, ka tas ir piederējis latvijas valstspiederīgajam (Georgija lente bardačokā), kurš strādājis celtniecības nozarē (cementa paliekas bagāžniekā), pīpējis kontrabandu un nav varējis atļauties tosolu. Virsbūve un krāsojums ir pat ļoti labā stāvoklī, izņemot kapotu, izskatās, ka uz grantenes sēdējis astē kādam smagajam un saķēris 10 mazus akmentiņus.

Pārējie defekti:
1)šofera krēsls ar saplēstu apvalku un saliektu atzveltni.
2) saplīsis kreisā spoguļa korpuss
3) ņurcīti abi buferi, kādam ir bijušas problēmas ar parkošanos
4) restei izlūzis robs
5) nozudis luktura logutīrītājs
6) motortelpā pāris vadu štekeri bez adresātiem !??!?
7) saplēsts kloķa apvalciņš
8) trūkst viena pīpināmā poga
9) saplēsts aizmugurējo stoiku apšuvums
10) izbalējis bagāžnieka pārsegs
11) nestrādā bagāžnieka amortiņi
12) Saplēsts aizmugurējais bagāžnieka atstarotājs
13) Kārba vai sajūgs

Visā visumā defekti nav tik briesmīgi, tos novēršot, auto nopulējot, uzpucējot salonu un nomainot diskus tas būs pavisam zolīds. Cerams, ka motors netaisīs visādus brīnumus.

Kārba jau gandrīz noņemta, aptrūkās laiks, lai pabeigtu. Kārbas kods -
GMT 5201 (325366). Kas tas ir par zvēru un ko tas ziemā ēd?
User avatar
Nils
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3970
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:29 pm

Re:SAAB 9000 CS 2.3i, 1993. gada manuālā kārba

Post by Nils »

Ir varianti, PM.
Saab 900 Turbo '81
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:SAAB 9000 CS 2.3i, 1993. gada manuālā kārba

Post by edijs »

Pāris varu štekeri bez adresātiem ir normāli - jo Saabiem tās provodkas parasti saliktas tādas, lai tur var viegli piekombinēt klāt papildus opcijas, kas no rūpnīcas nav nākušas konkrētam eksemplāram.

Cita lieta - tev kādam žikam nav vēlme iestutēt oriģinālo magnetolu? :) Jauna, ar visu iepakojumu un garantijas papīriem, komplektā divas skandas (arī jaunas, oriģinālas) un vadi.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Kaža
Kaut ko sāk saprast
Kaut ko sāk saprast
Posts: 31
Joined: Fri Mar 16, 2012 9:08 pm

Re:SAAB 9000 CS 2.3i, 1993. gada manuālā kārba

Post by Kaža »

Edij, Sābs ir tas, kurš ss'ā bija pa 599 naudām un tirgonim esot vēl 20 - 30 auto, bla bla bla. Rumbulas placis.
Par vadu štekeriem tagad mierīgs prāts, likās, ka kaut kādas daļas izrautas. :D
Par žiku magnetolu - uzraksti kontaktus, ielikšu forumā, ka tāds ir pieejams. ;)
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:SAAB 9000 CS 2.3i, 1993. gada manuālā kārba

Post by edijs »

Tad tas būs tas pats tirgonis, par kuru te citā topikā lietotājs Pilots sūdzējās. :)

Par maģi iekš PM.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Kaža
Kaut ko sāk saprast
Kaut ko sāk saprast
Posts: 31
Joined: Fri Mar 16, 2012 9:08 pm

Re:SAAB 9000 CS 2.3i, 1993. gada manuālā kārba

Post by Kaža »

Beidzot brīvdiena, tad nu to veltīju "Huberta" (tā viņš tagad sauksies :D ) kārbas demontāžai. Skrūvēšana noritēja visai raiti līdz atdūros pret pāris neiespējamajām skrūvēm, "izlaužot" roku un ar pāris lamām arī tās tika atskrūvētas, izņemot viena - startera augšējā, tā arī netiku klāt. Kā arī pēc papētīšanas uzradās jautājums - vai Saab kārbu ir iespējams noņemt neizceļot motoru? Lai to dabūtu nost no slicēm tā jāpavirza kādus 5cm pa labi, bet to neļauj izdarīt kārbas paduška?!
User avatar
Nils
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3970
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:29 pm

Re:SAAB 9000 CS 2.3i, 1993. gada manuālā kārba

Post by Nils »

Noteikti var izņemt vienu pašu. Gan pa augšu, gan pa sānu. Motoru gan vajadzēs pakustināt ar kaut ko.
Saab 900 Turbo '81
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re:SAAB 9000 CS 2.3i, 1993. gada manuālā kārba

Post by Arnijs »

Pirmkārt - jānostiprina motors no augšas. Kārbas spilvenam jāizskrūvē skrūve, tad jāatskrūvē un jāatloka pusrāmja kārbas daļa un tad jau tālāk sapratīsi.Nezinu gan, vai bez pacēlāja tas ir īpaši vienkārši, bet bez pacēlāja neesmu to darījis. Slinkums meklēt visu secību, bet Šeit trešajā fotkā apmēram būs saprotams.
Var arī, kā Nils saka, bet tā aizies krietni ilgāks laiks.
startera augšējai skrūvei ir specatslēga. Ar parastajām tur pagrūti, bet nav neiespējami.
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re:SAAB 9000 CS 2.3i, 1993. gada manuālā kārba

Post by Arnijs »

Šeit būs, kā to izdarīt pagalmā. Tiesa gan, tur cilvēks veic daudz nevajadzīgu darbību.
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
Kaža
Kaut ko sāk saprast
Kaut ko sāk saprast
Posts: 31
Joined: Fri Mar 16, 2012 9:08 pm

Re:SAAB 9000 CS 2.3i, 1993. gada manuālā kārba

Post by Kaža »

Lieliski, tagad tā doma ir aptuveni skaidra. Nākamo svētdienu atkal ķeršos klāt.
Paldies par informāciju!
Post Reply