SAAB 9000 cse 2.3 Turbo daži jautajumi...


User avatar
Sābainais
Kaut ko sāk saprast
Kaut ko sāk saprast
Posts: 33
Joined: Tue Sep 16, 2014 10:06 pm

SAAB 9000 cse 2.3 Turbo daži jautajumi...

Post by Sābainais »

Sveiki visiem! Pavisam nesen esmu kļuvis par SAAB CSE 2.3 TURBO 1994.gada mašīnas īpašnieku. Tā kā esmu jauniņais un man pirmo reizi vispār ir darīšana ar saabu, mani ir daži jautājumi, kuri ganjau sen te ir apspriesti, bet varbūt te ir kāds gudrs cilvēks, kurš varētu paskaidrot, kā novērst dažus defektiņus kurus esmu pamanijis pēc neilgas lietošanas un kurus gribētos novērst vēlams paša spēkiem cik nu tas ir iespējams.... Tātad, pirmkārt, mani uztrauc Check Engine lampiņa kura ieslēdzas vienmēr kad tiek pārslēgts uz gāzi, vai tā ir jābūt, vai steidzīgi būtu jāmeklē speciālista palīdzība? Tad tālāk, ejot afgonā, kad paverās turbīna, met nost vakuma trubiņu no MAP sensora , varētu vienkārši uz trubiņas uzmaukt hamutu un viss, bet ja met nost- tad jābūt kādai problēmai. Tālāk- kruīzs, kad nopirku mašīnu, kruīzu izmēgināju, strādāja, kad atdzinu mašīnu no Rīgas uz Daugavpli, nezinu varbūt kautkas pa ceļam sakratijas vai kā, bet kruizs negrib slēgties iekšā. Vel, kā jau lasiju tad ir mūžīgā problēma ar pārrautajiem sēdekļu apsildes vadiem- kā apskatijos, tad lai izjauktu sēdekļus nav vajadzīga baiga māksla, bet kā ir ar salikšanu, vai labāk pašam tur nelīst, bet meklēt speciālistu palīdzību? Tālāk, ir problēma ar apgriezieniem, kad auksta, negrib lekt, iedarbinot- ģībulo vai vispār noslāpst neaiztiekot pat gāzes pedāli, vai vaina varētu būt tikai svecēs, jo nu, gāzes iekārta man ir pirmās paaudzes un lai nu kā negribētu teikt, jo tūlīt visi teiks ka galīga diršana un tā , bet nu gāze bendē sveces daudz vairāk nekā bendzīns, No vecā īpašnieka ir saglabājušies dokumenti no senā 2004. gada, par tehniskajām apkopēm, eļļas mainīšanām, dokumenti kad, kas, par kādām summām remontēts, vienvārd sakot- mašīna ir bijusi tehniski un vizuāli kopta, diemžēm izpētot sīki šo dokumentāciju, atklāju, ka lai nu cik cītigi ir mašīna uzturēta labā stāvoklī, ir piemirsts par gāzes iekārtas apkopēm, tādēļ tas liek domāt ka šī motora ņiķošanās varētu būt sveču vaina... Āaa... vot kā ieminējos par gāzi... kas varētu būt par vainu- salonā smird pēc gāzes un nejau tā vienkārši, bet pamatīgi, reāli pat neuzdrošinos ar piedektu cigareti tuvoties mašīnai :shock: , vecais īpašnieks teica ka tas esot parādijies pēc reduktora maiņas, jau labu laiku atpakaļ... Nu tad ir vel daži sīkumi kā, slēdzis kurš atbild par durvju aizslēgšanu/atslēgšanu, nu tas kurš pa vidu pie kārbas kloķa :D reizēm čakarējas, negrib atlēgt vai aizslēgt durvis- elektronikas gļuks vai slēdzis vienkārši čakarējas? Nu tad vel..... nuuu...nu, tas laikam viss... pagaidām :D Cerēšu uz jūsu atsaucību, un centīšos darīt visu lai uzturētu sābiņu zolīdu :D P.S. ši man ir tikai otrā mašīna, daudz neko par mašīnām nerubiju, nenosodiet pārāk traki :D
Robā iekšā, ieķērcas riepas priekšā,
iespiež sēdeklī ciešāk, bet es neraustos,
jo man divsimt lopi priekšā
Cenas nedaudz pa kabatu spiež,
tomēr braukāt ar sābiņu ir tīrais prieks
Kamēr vien motors nestreikos un ies,
No šī spridzekļa mani neviens neatsies
User avatar
Silver
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 724
Joined: Fri Mar 15, 2013 12:22 am

Re: SAAB 9000 cse 2.3 Turbo daži jautajumi...

Post by Silver »

"Čeka" lampiņu aizlīmē, šļauku nomaini, pīpēšanu atmet.
:D
9-5 Silver Aero 2001 for sale
9-5 Silver Griffin
User avatar
Sābainais
Kaut ko sāk saprast
Kaut ko sāk saprast
Posts: 33
Joined: Tue Sep 16, 2014 10:06 pm

Re: SAAB 9000 cse 2.3 Turbo daži jautajumi...

Post by Sābainais »

Silver wrote:"Čeka" lampiņu aizlīmē, šļauku nomaini, pīpēšanu atmet.
:D
Nu tas jau tāds defektu slēpšanas variants, tā arī rodas sa*pistas mašīnas vietējā tirgū, un tad visi dirš ,,vot nopirku sābu, sūds, daudz defektu, vecais īpašnieks neko nav taisijis tik ,,piešpaktelējis" un pārdevis" ... Sorry čali bet šis variants neder :D
Robā iekšā, ieķērcas riepas priekšā,
iespiež sēdeklī ciešāk, bet es neraustos,
jo man divsimt lopi priekšā
Cenas nedaudz pa kabatu spiež,
tomēr braukāt ar sābiņu ir tīrais prieks
Kamēr vien motors nestreikos un ies,
No šī spridzekļa mani neviens neatsies
User avatar
Silver
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 724
Joined: Fri Mar 15, 2013 12:22 am

Re: SAAB 9000 cse 2.3 Turbo daži jautajumi...

Post by Silver »

Rekur lasāmviela naktij, pasmelsies daudz ko noderīgu. Lasi no beigām.
saabclub.lv/forums/13/6849?hilit=g%C4%8 ... 0un%20aero
9-5 Silver Aero 2001 for sale
9-5 Silver Griffin
User avatar
Sābainais
Kaut ko sāk saprast
Kaut ko sāk saprast
Posts: 33
Joined: Tue Sep 16, 2014 10:06 pm

Re: SAAB 9000 cse 2.3 Turbo daži jautajumi...

Post by Sābainais »

Sveiki visiem. Pēc ilgiem laikiem, nākas vērsties pie jums pēc palīdzības, sakarā ar manu slimo sābaino draugu. Šoreiz problēmas skārušas turbīnu. Tātad, lieta sekojoša- pirms aptuveni mēneša pamaniju, ka ejot uz apdzīšanu turbīnai spiediens lēkā (turbo būltiņa lēkā) un nespēj uzcelt spiedienu, liekas, ka tiklīdz turbīna sāk celt spiedienu, gaiss tiek kautkur izmests, un raustās motors. Pie mazākām slodzēm nebija problēmu.
Tad nu vakar sanāca tā ka, atkal, ejot uz apdzīšanu, pazuda spiediens, un bij ļoti spēcīgs pretsitiens no motora (kā nopratu detonācija) un pazuda jauda vispār, turbīnai nav spiediena, nav vispār jaudas, neceļ apgriezienus , turbīna itkā iet, gaisu pūšš bet nav jaudas, kā pārslēdz uz gāzi, vel daudz maz iet, lēnīgi bet iet. Tā nu nevēlēdamies neko vairāk sabeigt, noliku malā sābaino un ceru ka kāds gurū var pasviest kādu ideju...
Robā iekšā, ieķērcas riepas priekšā,
iespiež sēdeklī ciešāk, bet es neraustos,
jo man divsimt lopi priekšā
Cenas nedaudz pa kabatu spiež,
tomēr braukāt ar sābiņu ir tīrais prieks
Kamēr vien motors nestreikos un ies,
No šī spridzekļa mani neviens neatsies
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re: SAAB 9000 cse 2.3 Turbo daži jautajumi...

Post by edijs »

Un kas zem haubes darās? Viss savās vietās? Tagad smieklīgi atcerēties, bet ir bijis tā, ka lielais paukšķis ir, nokrītot trubai no ieplūdes kolektora. Pēc tam, protams, jaudas vairs nav, jo turbīnas saražotais spiediens tiek pūsts pa taisno atmosfērā. Katrā ziņā - izej lieku reizi cauri visas trubas un trubiņas pilnā garumā. Un pie wastegate paskaties, vai nav tas stienītis nokritis, tur tāda špiļka mēdz izlidot ārā. No pieredzes - vairumā gadījumu "neiešana" saistīta ar ko citu, ne pašu turbīnu. Tas tā - labā ziņa. :D
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
User avatar
Sābainais
Kaut ko sāk saprast
Kaut ko sāk saprast
Posts: 33
Joined: Tue Sep 16, 2014 10:06 pm

Re: SAAB 9000 cse 2.3 Turbo daži jautajumi...

Post by Sābainais »

edijs wrote:Un kas zem haubes darās? Viss savās vietās? Tagad smieklīgi atcerēties, bet ir bijis tā, ka lielais paukšķis ir, nokrītot trubai no ieplūdes kolektora. Pēc tam, protams, jaudas vairs nav, jo turbīnas saražotais spiediens tiek pūsts pa taisno atmosfērā. Katrā ziņā - izej lieku reizi cauri visas trubas un trubiņas pilnā garumā. Un pie wastegate paskaties, vai nav tas stienītis nokritis, tur tāda špiļka mēdz izlidot ārā. No pieredzes - vairumā gadījumu "neiešana" saistīta ar ko citu, ne pašu turbīnu. Tas tā - labā ziņa. :D
Par to stienīti- vajadzēs paskatīties. Trubas 100% nav, jo nebija tikai paukšķis, bija blieziens, ka visa mašīna nokratijās, turbo bultiņa no max ar spļāvienu nošķaudijās līdz min, vienkārši bija jūtams sitiens pretējā virzienā, nekā motoram paredzēts. Trubas pārbaudiju- visas ir uz vietas.
Ja iespējams, varētu nedaudz vairāk apskaidrot par westegate. Kā noprotu tur tas stienītis ir aiz turbīnas un no augšas nav redzams?
Robā iekšā, ieķērcas riepas priekšā,
iespiež sēdeklī ciešāk, bet es neraustos,
jo man divsimt lopi priekšā
Cenas nedaudz pa kabatu spiež,
tomēr braukāt ar sābiņu ir tīrais prieks
Kamēr vien motors nestreikos un ies,
No šī spridzekļa mani neviens neatsies
User avatar
Sābainais
Kaut ko sāk saprast
Kaut ko sāk saprast
Posts: 33
Joined: Tue Sep 16, 2014 10:06 pm

Re: SAAB 9000 cse 2.3 Turbo daži jautajumi...

Post by Sābainais »

And one more question- labāk 2.3T liet 95 vai 98 benzīnu? Vienkārši šādu detonāciju esmu novērojis jau ne pirmo reizi, visulaiku likās ka tas ir vienkārši no tā ka motors vecs un nodzīts, tagad sāk mākt šaubas ka no 95 būtu jāpāriet uz 98.
Robā iekšā, ieķērcas riepas priekšā,
iespiež sēdeklī ciešāk, bet es neraustos,
jo man divsimt lopi priekšā
Cenas nedaudz pa kabatu spiež,
tomēr braukāt ar sābiņu ir tīrais prieks
Kamēr vien motors nestreikos un ies,
No šī spridzekļa mani neviens neatsies
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re: SAAB 9000 cse 2.3 Turbo daži jautajumi...

Post by edijs »

Reku te tas snienītis mēdz novelties:

Image

Es šobrīd jau mēnesi braucu bez tās špiļķas un ar apskaužamu pacietību regulāri uzkabinu stienīti atpakaļ. :D Ne īsti laiks tādu špiļķu piemeklēt (pāris bodēs uz ātru roku nebija), ne baigā luste šādā aukstumā tīt drāti. Bet roka jau piešauta un biežāk kā reizi dažās dienās nav jāliek atpakaļ. :D No augšas neredz, taču sataustīt viegli - bāz roku no augšpuses starp motora bloku to vietu, kur downpipe stiprinās pie turbīnas. To, ka kaut kas karājas gaisā, var ātri diagnosticēt. Ja vajag uzkabināt atpakaļ, iesaku izmantot labo roku - dīvainā kārtā leņķis sanāk labāks un process dauuuudz ātrāks, kā ar kreiso roku.

Benzīns - tikai un vienīgi 98'tais! Pasarg dies, Saabu ar kaut kādu nepilnvērtīgu drazu barot! :D
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
User avatar
Sābainais
Kaut ko sāk saprast
Kaut ko sāk saprast
Posts: 33
Joined: Tue Sep 16, 2014 10:06 pm

Re: SAAB 9000 cse 2.3 Turbo daži jautajumi...

Post by Sābainais »

Liels paldies par vizuālo informāciju, bet vai iepriekš aprakstītā slimība ar lēkājošo spiedienu pie slodzes arī varētu būt saistīta ar to stienīti?

Par benzīnu tagad zināšu, vienmēr biju lējis 95. , likās ka iet labi, tik kā jau teicu, ik pa laikam bija sitieni un šāvieni :D . Jāizbrauc tukša bāka un tad 98.
Robā iekšā, ieķērcas riepas priekšā,
iespiež sēdeklī ciešāk, bet es neraustos,
jo man divsimt lopi priekšā
Cenas nedaudz pa kabatu spiež,
tomēr braukāt ar sābiņu ir tīrais prieks
Kamēr vien motors nestreikos un ies,
No šī spridzekļa mani neviens neatsies
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re: SAAB 9000 cse 2.3 Turbo daži jautajumi...

Post by edijs »

Par lēkājošo spiedienu - domāju, ka tur gan šis stienītis nebūtu pie vainas. Ja šis nokrīt, tad spiediena vienkārši vairs nav, turbīna visu pūš pa taisno izplūdē.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
User avatar
Vilcins
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2737
Joined: Sat Apr 07, 2012 11:55 am
Location: Riga

Re: SAAB 9000 cse 2.3 Turbo daži jautajumi...

Post by Vilcins »

To fiksatoru vastgeita katam var iegadaties vurth,ir pieejami visada izmera,latviski saucas sprostgredzens.
Pirms pirksanas vajag zinat kada izmera vajag,japamrta kata resnums.
User avatar
Sābainais
Kaut ko sāk saprast
Kaut ko sāk saprast
Posts: 33
Joined: Tue Sep 16, 2014 10:06 pm

Re: SAAB 9000 cse 2.3 Turbo daži jautajumi...

Post by Sābainais »

Stienītis, par laimi, nebij vainīgs. Meklēju visu vakaru kas par vainu, reizes piecas pārgāju visas trubiņas- nekā. Gatavojos jau visam atmest ar roku, un te pēkšņi pamaniju, ka map sensora trubiņa ir pārplīsusi gareniski un laiž gaisu, nomainiju trubu, norestartēju kompi- turbīna atkal verās. Spiediens arī itka nelēkā, bet to īsti varēšu pārbaudīt tikai pēc benzīna nomaiņas uz 98, jo tagad vairāk par pus gāzi nevar uzspiest- detonē. Pie pus gāzes jau turbīna uz redline, bet, kā tik uzspiežu vel nedaudz, uzreiz detonē. Ceru ka benzīna maiņa atrisinās šo problēmu, ja ne tad nāksies kasīties pie mazajiem rūķīsiem kas ražo dzirksteli :D
Robā iekšā, ieķērcas riepas priekšā,
iespiež sēdeklī ciešāk, bet es neraustos,
jo man divsimt lopi priekšā
Cenas nedaudz pa kabatu spiež,
tomēr braukāt ar sābiņu ir tīrais prieks
Kamēr vien motors nestreikos un ies,
No šī spridzekļa mani neviens neatsies
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re: SAAB 9000 cse 2.3 Turbo daži jautajumi...

Post by Arnijs »

Tur gan drīzāk izklausās, ka kkas nepareizi sasprausts, vai arī vestgeits noķīlējis. Diez vai TIKAI benzīns būs pie vainas
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
User avatar
Sābainais
Kaut ko sāk saprast
Kaut ko sāk saprast
Posts: 33
Joined: Tue Sep 16, 2014 10:06 pm

Re: SAAB 9000 cse 2.3 Turbo daži jautajumi...

Post by Sābainais »

Arnijs wrote:Tur gan drīzāk izklausās, ka kkas nepareizi sasprausts, vai arī vestgeits noķīlējis. Diez vai TIKAI benzīns būs pie vainas
Nu par nepareizo saspraušanu- kādu nopirku, tā ir, nēsmu neko savādāk spraudis vai mainijis, trubiņas visas pa vietām. Par vestgeitu paliek interesanti, kad iedarbināts nav īpašas velmes bāzt tur roku un gāzēt, lai pārbaudītu vai kīlē- cepta gaļa :D Varbūt ir kāds īpašš veids kā pārbaudīt. Vienkārši ļoti tracina ka līdz pusgāzei viss ir labi, tubīna ir jau aizgājusi uz max, bet vel ir puspedāļa gājiens, un kā tik vel piespiež tā uzreiz ar metālisku skaņu un šāvienu bliež atpakaļ uz ieplūdi, un map sensoram (visbiežāk) nolido truba. Benzīnu šeit sāku vainot, jo kad nopirku sābu, ļoti sūdīgi leca, bet ideāli gāja, tad kad izbraucu benzīnu, iepildiju 95" un par neaizdomājos ka varbūt jālēj 98" . Kā ieleju 95" visas problēmas ar piedarbināšanu pazuda. Nodomāju, ka ganjau vecais saimnieks ir sliktu benzīnu lējis, i ka tur tas sāls, bet tikai tagad aizdomājos :D 98 ir augstāks oktānskaitlis, tātad arī aizdedzināt viņu ir grūtāk, lielākas prasības no aizdedzes sistēmas un svecēm. Neilgi pēc nopirkšanas arī sveces nomainiju, tomēr izdariju nepareizi uzliekot sveces ar zemāku (laikam zemāku) kvēlskaitli nekā bija iepriekš. Kā man zināms, ja kvēlskaitlis ir pārāk zems, temperatūra aug un notiek priekšlaicīga aidedze- savienojumā ar benzīnu ar zemāku oktānu = detonācija :? tas tā, teorētiski. Cik pats izsecināju, jāuzliek sveces ar augstāku kvēlskaitli, un tā kā ir arī gāzes iekārta, tas būs arī lietderīgāk, jo svecēm augstāks kvēlskaitlis, jo sveces skaitās aukstākas, jo sveces aukstākas, jo uz gāzes labāk iet :D ja kļūdos palabojiet...
Robā iekšā, ieķērcas riepas priekšā,
iespiež sēdeklī ciešāk, bet es neraustos,
jo man divsimt lopi priekšā
Cenas nedaudz pa kabatu spiež,
tomēr braukāt ar sābiņu ir tīrais prieks
Kamēr vien motors nestreikos un ies,
No šī spridzekļa mani neviens neatsies
Post Reply