9000 boddy


Kuzits
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 128
Joined: Thu Feb 04, 2016 12:23 am
Location: Salaspils-Ogre-Riga - Somija (Keuruu)

Re: 9000 boddy

Post by Kuzits »

maa wrote: Thu Feb 21, 2019 6:08 pm iekš likumi.lv

III. Aizliegtie pārbūves veidi

9. Vieglajam automobilim (izņemot sporta automobiļus) aizliegts:

9.1. veikt izmaiņas virsbūves konstrukcijā, ja to dēļ mainās virsbūves tehniskie parametri (piemēram, garums, platums, augstums) vai vizuālais izskats. Šī prasība neattiecas uz papildu aprīkojuma (gaisa aptecētāju – spoileru, antispārnu) uzstādīšanu un riteņu arku paplašināšanu;
Ka jau redzam likuma rakstits ka to var darit ta ka skate problemu nebus galvenais cik atceros lai nejaucas nesosajas konstrukcijas, jo tad uzreiz ir jaiet un jaregistre parbuve ar visu sertifikatu utt 👌
SAAB 9000 aero :shock:powered with E85 bioethanol + stg1 chip
SAAB 9-3 aero :twisted:
User avatar
maa
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 255
Joined: Fri Jan 09, 2015 3:17 pm
Location: Ogre

Re: 9000 boddy

Post by maa »

Kudinsky wrote: Thu Feb 21, 2019 4:46 pm Ražotājs izlaižot modeli ir veicis crash testus utt. Atver sava auto motora pērsegu- tur būs plāksnīte ar dažādiem E marķējumiem.
Saprotamā valodā runājot- ja ražotājs ir paredzējis metāla detaļu, tad tai ir jābūt no metāla!
Kad es gribēju likt stiklašķiedras spārnus es sazinājos ar CSDD. Sākot ar Rīgas TA maiņas vecāko, beidzot ar sertifikācijas daļu. Ideja vienkārša- gribi likt cita materiāla detaļu- vajag sertifikāciju. Sertifikāciju veic Vācijā. Tur pārbauda, kā detaļa uzvedas pie sadurmes. Izmaksas ir diezgan kosmiskas.
Cik saprotu Tu ļoti tālu esi no auto būves principiem un nezini, kas ir nesošās konstrukcijas... crash testos arī lomu nespēlē vai bampers, spārni un motora pāsegs ir no metāla, vai kompozītmateriāla, lomu spēlē slodzi nesošās konstrukcijas. Savādāks stāsts par durvīm - kādreiz tā arī bija apkarināmā detaļa, bet tagat jo vairāk viņās arī iestrādā pasīvās drošības sistēmas, vienkārši runājot, trubas un arī vienalga no kā, ārējais apvalks ražots no metāla, alumīnija vai kompozītmateriāliem. :doh: Pārsvarā no kā tas ražots nosaka cik loti rupnica ekonomē un kāds ir mērķis. Ja svarīgs svars un ekonomija tad detaļas reažo no alumīnija vai abs platika. ja neokoneme tad no kompozitmaterialiem(stikla sķiedra, carbons, kevlārs)
9-5 AERO 02g 2.3T stage1
9-5 Griffin 99g swapped 2.3T
volvo s80 04g d5
volvo s40 07g d5
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re: 9000 boddy

Post by Arnijs »

Kudinsky ir taisnība par mūsu CSDD prasībām, bet man liekas, ka tie vīri jau sen sākuši pārspīlēt ar savām prasībām un tajās bieži vien nav loģikas. Svaigs piemērs: Iepirku ziemas pasākumiem 323F Mazdu. Sametināju, kas metināms, sataisīju, kas taisāms. Auto tehniskais stāvoklis (pēc paša domām) - ļoti labs. Nestrīdos par vieniniekiem (nu tur korozija, minimālas eļļas noplūdes un tmldz) BET - dabūju divus divniekus!

1. Priekšā nav atstarotāju! (Pie paceļamiem lukturiem esot jābūt) Un tas nekas, ka auto ir 100% atbilstošs OE izpildījumam, nekas nav ne norauts, ne pārbūvēts un tādā pat skatā savulaik tirgots visā Eiropā. Esot jābūt un viss. It kā pēc platības 20x lielākā valsts Nr zīme (ja jau tik ļoti vajag atstarotājus) nebūtu no atstarojoša materiāla. :mrgreen:

2. Riepas (Jaunas Bridgestone Blizzak 145/65R15) neatbilst kravnesībai! Apzināti ziemai pirku šauras, lai tas tonnīgais auto spēj izspiest sniegu un ir saķere. Riepu summāri norādītā kravnesība esot par 50kg mazāka, nekā pilnā masa tehn, pasē! (Tas nekas, ka auto pašmasa ir par 400kg mazāka, nekā riepu keravnesība) Vārdusakot - es to auto tagad ekspluatēšu ar pieciem purniem salonā, nonstopā pilnu bāku un pilnu bagāžnieku tirgus labumiem un koferiem uz jumta! Jā - formāli viņiem pie 2.punkta ir taisnība, nav bazāra. Bet bik neloģiski šķiet piekasīties par šādām un tmldz lietām, kā arī piem, par nesertificētām nr. apgaismojuma spuldzītēm. Taču paskaties un novērtē vizuāli un ar prātu! 90-tajos arī visa veida diodes meta no skates ārā, pat tuvāk nepaskaidrojot. Tagad tas autobūvē jau ir ikdiena. Kur loģika?
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
Kuzits
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 128
Joined: Thu Feb 04, 2016 12:23 am
Location: Salaspils-Ogre-Riga - Somija (Keuruu)

Re: 9000 boddy

Post by Kuzits »

Par TA var runat un spriest daudz un dikti
Piem manam 9k pedejo reizi kad gaju TA atpakalgaita ir iestuketa diode neko par to neteica pat 1 neielika kaut auto ir 93 gada un no rupnicas tads nenakot
Tapat par izputeju - stav virsu 3” taisna izplude simons izpildijuma, aizmirsu ielikt klusinataju, parbaudot uz troksni paradija 92Db ari izlaida cauri pat 1 neielika kaut gan pielaujamais ir 85Db
Tas laikam atkarigs kads keks trapas kurs parbauda masinu
Jo piem kad loti sen atpakal bija man 3 golfs vinam piesejas un gribeja ielikt 2 par to ka pabidot vaditaja kreslu vins nenofiksejas laika protams pec lieliem stridiem to ta ari apskates protokola taja reize nepiemineja

Bet atgriezoties pie temas
Kadam ir info par to kurs varetu uztaisit kvalitativi platos sparnus? Bildes varu aizsutit privati ko es gribu redzet savam 9k gala rezultata
SAAB 9000 aero :shock:powered with E85 bioethanol + stg1 chip
SAAB 9-3 aero :twisted:
maris
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 522
Joined: Wed Feb 13, 2008 6:56 am

Re: 9000 boddy

Post by maris »

maa wrote: Thu Feb 21, 2019 10:36 pm
Kudinsky wrote: Thu Feb 21, 2019 4:46 pm Ražotājs izlaižot modeli ir veicis crash testus utt. Atver sava auto motora pērsegu- tur būs plāksnīte ar dažādiem E marķējumiem.
Saprotamā valodā runājot- ja ražotājs ir paredzējis metāla detaļu, tad tai ir jābūt no metāla!
Kad es gribēju likt stiklašķiedras spārnus es sazinājos ar CSDD. Sākot ar Rīgas TA maiņas vecāko, beidzot ar sertifikācijas daļu. Ideja vienkārša- gribi likt cita materiāla detaļu- vajag sertifikāciju. Sertifikāciju veic Vācijā. Tur pārbauda, kā detaļa uzvedas pie sadurmes. Izmaksas ir diezgan kosmiskas.
Cik saprotu Tu ļoti tālu esi no auto būves principiem un nezini, kas ir nesošās konstrukcijas... crash testos arī lomu nespēlē vai bampers, spārni un motora pāsegs ir no metāla, vai kompozītmateriāla, lomu spēlē slodzi nesošās konstrukcijas. Savādāks stāsts par durvīm - kādreiz tā arī bija apkarināmā detaļa, bet tagat jo vairāk viņās arī iestrādā pasīvās drošības sistēmas, vienkārši runājot, trubas un arī vienalga no kā, ārējais apvalks ražots no metāla, alumīnija vai kompozītmateriāliem. :doh: Pārsvarā no kā tas ražots nosaka cik loti rupnica ekonomē un kāds ir mērķis. Ja svarīgs svars un ekonomija tad detaļas reažo no alumīnija vai abs platika. ja neokoneme tad no kompozitmaterialiem(stikla sķiedra, carbons, kevlārs)
Nu nevajag nolikt , jo pareizi koleģis raksta . :snooty:
Kā ražotājs ir paredzējis tā arī ir un ieviest izmaiņas konstrukcijā nedrīkst . Vai jāveic sertificēta pārbūve . Un vari tikai priecāties ja kāds apskatē to nepamanīja , pie kam prasības Latvijā nebūt nav tās stingrākās , piemēram , salīdzinot ar Vāciju .
Neaizmirsti ka ir prasības arī gājēju drošibai un neviens nevar zināt kā uzvedīsies Tavs paštaisītais spārns vai bamperis avārijas gadījumā . Par motora pārsegu , piemēram , tas ir pagatavots tā lai pareizi salocītos avārijas gadījumā nevis nogrieztu kaklu vadītājam utt.
Tas pats attiecās arī uz visādām dugām , papildus sliekšniem ( tas gan vairāk aktuāli džipiem ... ) - tikai oriģinālie vai sertificēti .
Patīk mums vai nē , bet dzīvojam Eiropā ar tās prasībām un kārtība nevis Krievijā kur katrā ciemā vietējais meistars rada šedevrus :lol::lol::lol:
User avatar
lawyer
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 8235
Joined: Thu Jun 05, 2008 8:25 am
Location: Ādaži-Rīga

Re: 9000 boddy

Post by lawyer »

Auto pirms ražošanas uzsākšanas sertificē kā vienotu veselumu un OE rezerves daļas nevajag atsevišķi vēl pēc tam sertificēt. Sertifikātus vajag aftermarket censoņiem - ka viņu detaļa uz tā auto pildīs savu funkciju un būs droša. Sencis Mondeo ielika numura apgaismojumam sertificētu diožu bloku, kaut arī ražotājs sākotnēji to nebija paredzējis, un TA vairs nepiesienās, bet pirms tam par diožu pašdarbību regulāri piesējās - formāli pamatoti :geek:
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever ;)
User avatar
Nauris_t16
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3418
Joined: Thu Aug 30, 2007 12:55 pm
Location: Pārdaugava

Re: 9000 boddy

Post by Nauris_t16 »

Jā un nē. Pie mums ir teorētiski viegla TA , bet tai pat laikā neloģiski stulba. Vācijā ir stingras prasības, BET tomēr ir sertificētas lietas, ko drīksti uztādīt. Piemēram, konkrētam modelim sertificētu uzlabotu bremžu sistēmu, izpūtēju, utt līdz pat drošības karkasam. Jā, ir čakars ar papīriem, bet uzstādīt drīkst un braukt var.
Holandē un UK atkal skatās pavisam savādāk, izvērtējot katru automašīnu atsevišķi un reāli pieņemot lēmumus uz vietas, kas ir droši un kas nav. Līdz ar to pat uniball piekare nav problēma.
900aero clubsport #8
Kuzits
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 128
Joined: Thu Feb 04, 2016 12:23 am
Location: Salaspils-Ogre-Riga - Somija (Keuruu)

Re: 9000 boddy

Post by Kuzits »

Labi Veci miers miers
Beigsim strideties par TA utt
To varat apspriest kada cita vieta

Mani interese vai kadam ir kads info kur var uztaisit platas arkas vai ne?
Ja ir padalaties, ja nav tad paldies par to pasu.
Kas man pec tam bus ar TA to redzes tad kad aizdzisu vinu uz turieni
Parejiem paldies par uzmanibu
SAAB 9000 aero :shock:powered with E85 bioethanol + stg1 chip
SAAB 9-3 aero :twisted:
maris
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 522
Joined: Wed Feb 13, 2008 6:56 am

Re: 9000 boddy

Post by maris »

Tik skaties lai pēc tam nav tā , ka TA iziet oficiāli nevar un tad jādomā ko darīt tālāk :pray:
Kuzits
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 128
Joined: Thu Feb 04, 2016 12:23 am
Location: Salaspils-Ogre-Riga - Somija (Keuruu)

Re: 9000 boddy

Post by Kuzits »

maris wrote: Fri Feb 22, 2019 1:02 pm Tik skaties lai pēc tam nav tā , ka TA iziet oficiāli nevar un tad jādomā ko darīt tālāk :pray:
To mes redzesim kad bus vina tur, un ja jau visiem bus tas tik interesamti padalisos ka man tur ies un ko teiks
SAAB 9000 aero :shock:powered with E85 bioethanol + stg1 chip
SAAB 9-3 aero :twisted:
Post Reply