Daži jautājumi par 9K


User avatar
Nauris
Kaut ko sāk saprast
Kaut ko sāk saprast
Posts: 24
Joined: Tue Sep 28, 2021 10:14 am

Daži jautājumi par 9K

Post by Nauris »

Labdien,

Es gribētu nopirkt 9000 SAABu ikdienas lietošanai, taču neko daudz par šo auto nezinu. Man ir tā ilūzija, ka tas 9000, ja ir kopts, ir uzticams, izturīgs un relatīvi tehniski vienkāršs salīdzinot ar mūsdienu auto. Vai jūs varētu man palīdzēt un dot atbildes uz dažiem jautājumiem.
  1. Esmu dzirdējis, ka ātrumkārbas ir vājā vieta. Tad jautājums, - kādu manuālo kārbu vislabāk izvēlēties (un attiecīgi dzinēju). Es lasīju, ka F35 (FM57 101) kārba ir visizturīgākā un, ka tai ir garie pārnesumi, taču, ja pareizi sapratu, tā kārba nāk tikai ar B234 L/R dzinēju priekš Aero. Kādas ir kārbas 2.0t?
  2. Es sapratu, ka pie pirkšanas pamatā jāuztraucās ir par rūsu. Amortizatora plaukti izrūsē, virsbūve apkārt vējstiklam, utt. Vēl jāpievērš uzmanība ātrumkārbai, vai ātrumi slēdzas visi vienlīdz labi. Kaut kas vēl?
  3. Vai kāds man var paskaidrot, kāpēc 9000 paliek par tādu retumu? Mobile.de pašlaik tikai 47 sludinājumi, Latvijā vispār nekā. Tās noplīst, norūsē vai arī rezerves daļu nav? No otras puses lasu, ka auto ir izturīgs un var mierīgi izturēt 500K+. Tad kā tur īsti ir?
  4. Vai Rīgā ir kāds serviss, kas specializējas uz 9000? Arteh?
Paldies.
User avatar
lawyer
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 8235
Joined: Thu Jun 05, 2008 8:25 am
Location: Ādaži-Rīga

Re: Daži jautājumi par 9K

Post by lawyer »

9k ir klasika praktiski nu jau, jaunākajam ir 23-24 gadi... Tāpēc arī to ir palicis maz, vispār to arī nekad nav bijis daudz, salīdzinot ar Audi A6 vai BMW 5. Ikdienas ekspluatācijā vājā vieta būs virsbūve, bez pretpasākumiem tā nopūs mūsu ziemās ātri. Tādēļ, ja tiešām gribi ar 9k braukt ikdienā, pirms tam būtu kārtīga antikorozija jāuztaisa, ja vispār atradīsi eksemplāru, kuru gribēsi pirkt (tas ir, ar minimālu rūsu, bez rūsas būs tikai no Eiropas dienvidiem) un par to maksāt. Vai tas ir sarežģīts - salīdzinot ar mūsdienu biznesa klases auto, protams, ka ne, bet tas nav nekāds Golf 2, piekare gan salīdzinoši vienkārša. Nezinu, cik gan 23+ gadus vecs auto var būt uzticams ikdienas ekspluatācijā, viss atkarīgs, cik labu jau sākotnēji to nopirksi... Starp citu, EE bija pieejami nesen vēl daži interesanti 0k eksemplāri. 9k labi pārzina gan ARTEH, gan YTC. Dažas oriģinālās detaļas var šķist neadekvāti dārgas, bet nu, ja karma tev laba, varbūt no to maiņas izvairīsies :mrgreen:
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever ;)
User avatar
ZZ_ZingZeng
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 294
Joined: Thu Apr 07, 2016 10:30 am

Re: Daži jautājumi par 9K

Post by ZZ_ZingZeng »

No savas pieredzes ar diviem 9000aero. Abi bija 1995.g. abi manuāļi ar garo kārbu.
Ja skaties 9000, tad ieteiktu no 1995.g. modeļa, kas var būt ražots arī 1994.g. Vizuāli tu varēsi tos atšķirt ar to, ka no 95.g. bija priekšā balti pagriezien lukturi un salonā viduskonoslē plakanās pogas nomainītas pret tādām, kuras var arī pacelt, ne tikai nospiest.
Ir arī šādas tādas izmaiņas tehniskā ziņā, bet vizuāli to neredzēsi.
Meklējot pirmo 9000, ļoti bieži saskāros ar slīdošiem sajūgiem, manam arī bija neliela problēma ar to, 2x ir aizgājusi pa pieskari DI kasete, 3x mistiskā veidā agregātsiksnas spriegotājam tika pārcirsta skrūve, ziemā sasalst visas slēdzenes (sieva ir līdusi pat caur bagāžnieku), lukturu slotiņas niķojas, elektriskā antena nekad negrib normāli strādāt, salona ventilātors mēdz izbeigties un ..... protams rūsa, kas manu otro 9000 galīgi piebeidza.
Tās būtu galvenās problēmas, ar kurām saskāros.
Starp citu degvielas ekonomijas ziņā 9000aero ar manuālo kārbu ir visekonomiskākais no visiem 9000, vismaz ar to var pabraukt visekonomiskāk, bet var arī nospiest pedāli un lidot visiem garām ..... tad patēriņs protams būs lielāāāāāāāks :mrgreen:
Ļoti labas atmiņas par 9000, laikam sliktais ir jau piemirsies, jo esmu šķīries no 9000 kopš 2012.gada decembra.
Tikai SAAB lietotājs kopš 1993.g.
Desmitais SAABs, pirmais dīzelis - 9-5 1.9TID vagons.
Pirms tam: 99GL Combi Coupe, 99GL, og900T, og900t, 900SPG, 2x9000aero, 9-3SE HOT, 9-5t vagons.
User avatar
eriks1531
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 100
Joined: Wed Jul 06, 2011 12:05 pm

Re: Daži jautājumi par 9K

Post by eriks1531 »

Par tām naudām cik maksātu labs 9K sanāks arī 95NG, mierīgākai ikdienas braukšanai bez evakuatora :)
User avatar
ZZ_ZingZeng
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 294
Joined: Thu Apr 07, 2016 10:30 am

Re: Daži jautājumi par 9K

Post by ZZ_ZingZeng »

Ja grib galīgi bez problēmam, tad jāņem 99 ar 1 karbuli un manualo kārbu. Līdzi jāved āmurs, skrūvgrieznis un atslēga uz 13, citus instrumentus nevajadzēs, tur vienkārsi nav kam saplīst.
Tikai SAAB lietotājs kopš 1993.g.
Desmitais SAABs, pirmais dīzelis - 9-5 1.9TID vagons.
Pirms tam: 99GL Combi Coupe, 99GL, og900T, og900t, 900SPG, 2x9000aero, 9-3SE HOT, 9-5t vagons.
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re: Daži jautājumi par 9K

Post by edijs »

Kā nu bez manis šadā topikā. :dance: Kā nekā vairāki 9k lietoti gadu gadiem kā ikdienas auto.

Kopumā - lai kādas vien likstas man nav bijušas ar šo modeli, tomēr tā sajūta palikusi tāda, ka, ja auto kopts, tad, citējot autoru, "uzticams, izturīgs, salīdzinoši vienkāršs". Vēlams arī zināt pareizos meistarus, nevis mēģināt ar mistiskām tieši šīs markas/modeļa problēmām vērsties pie nezinīšiem no piemājas servisa. Tas var aiztaupīt kaudzi laika, nervu, arī naudas! Reizēm visa bēda ir kāda sasprēgājusi vai nomukusi vakuumšļauka.

Lielākais izaicinājums būs atrast labu eksemplāru. Ne tikai dārgu, bet tiešām labu - mobile.de brīžām uzpūstās cenas nav kritērijs. Ideālā variantā nopirkt no kāda benzīngalvas, kurš tur ielicis sirdi, dvēseli un kaudzi naudas. Gluži kā mans labs draugs - nopirka kluba biedra Matīsa ex 9000'šo - brauc un smaida, lieto kā ikdienas auto, lielas ķibeles nav bijušas un, visticamāk, pārskatāmā nākotnē nav arī gaidāmas. Vismaz nekas tāds, kas maksātu kosmosu vai nebūtu atrisināms. Jo - "relatīvi tehniski vienkāršs". :) Kārbai kirdikt? Nekas, metam virsū nākamo! (Starpcitu, pāris garās FM rezervē ir ;) ). Motorskāde vai aizdomas par tās tuvošanos? Pff, arī sīkums, ņemam citu motoru, liekam uz galda, pārjaucam, metam iekšā un rullējam tālāk. :D No pārlieku jestriem startiem, kacinot jaunākus auto, nosvilst sajūgs? Štrunts, pārsimts euro par jaunu, braucam tālāk. Vienvārdsakot - no tehniskā viedokļa īsti neredzu, par ko nepamatoti ķert stresu. Ir kaut kādi sīkumi (ZZ pieminētās durvju ručkas, kas ziemā iesalst, utml.), bet tie visi ir apzināti un ir risinājumi (ziemā neslēgt durvis :lol: ). Bet rūsa... mjā, kad tā atnāk ciemos, tad gan rokas nolaižas. Lai gan - atkal, jautājums jau, cik bēdīgi un cik izmaksā savest kārtībā. Ja dabūt tehniski ļoti labu auto, bet ar kaudzīti vizuāliem kasjakiem, ko par 2-3k var novērst, t.i. pielāpīt, nokrāsot, sapulēt, un beigu galā tev pa 5k ir stalts 9k - nu lieliski! Nav teikts, ka par to pašu naudu no fričiem atdzīsi ko labāku.

Kārbas. Ar garo 57101/57001 kārbu, protams, braukt ir visforšāk, jo īpaši pa šoseju. Ikdienas pilsētas satiksmei - nez, varbūt pat es dotu priekšroku vidējai (laikam 51001 - un tā laikam arī nāca uz 2.0t pēc noklusējuma). Par izturīgumu.. domas dalās. Ja kārba nāk no 1) jaudīga auto (sačipots Aero), kas 2) regulāri ekspluatēts tā, lai smaids sejā, tad potenciāli lielāka iespēja, ka ātrāk pienāk tās gals. :) Par to robu slēgšanos - krietni biežāka problēma ir izļurkāta kulise vai arī ātrumkloķa stieņa savienojums ar kārbu. Pie tam, 94+ tas savienojums mainījās. No manas pieredzes - izļurkājas ātrāk, tāpēc arī savam 96'tā gada 9k uzliku veco savienojumu (kas arī jauns maksāja trīsreiz mazāk, burtiski 6-7 euro), un cita štelle, viss stingri un labi. Tā, ka pati kārba čakarējas un neslēdzas vai met ārā no robiem.. pat neatceros. T.i. - tā ir bijis, bet, nomainot kulisi un to savienojumu, bēda vienmēr tikusi atrisināta. Vārdu sakot - ja, veicot testa braucienu, nevari ieknaģēt piektajā, tas vēl nenozīmē, ka kārbai kapi.

Veiksmi meklējumos!
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
User avatar
saab21
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 725
Joined: Thu Mar 12, 2015 4:26 pm
Contact:

Re: Daži jautājumi par 9K

Post by saab21 »

Eh, Matīsa ex 9000šo - brauc un smaida..... pateikšu godīgi, Matīss arī brauca un smaidīja, un tas Matīsam bija vis foršākais ikdienas (nu ikdienas ar Kārtīgu odziņu) auto, kāds ir bijis, un domāju tā paliks uz ilgu. Es par to auto aizdomājos diezgan bieži un pateikšu godīgi pat ir neliela skaudība, ka jaunie īpašnieki ar viņu braukā :D , bet ko nu vairs, toties tā vietā nākuši citi vēl interesantāki projektiņi :) .

Bet par auto. Ja vēlies CS modeli (nu ar tām šaurajiem lukturiem), es viennozīmīgi ieteiktu auto beidzamos gadus, kuri aprīkoti ar parastajām, muļķa vienkāršajām mehāniskajām droselēm, bez lielās nervu bendes - TCS sistēmas :doh::doh::doh::doh: . Ja TCS nebūs, un ja virsū stāv strādājoša DI kasete (un vēl viena drošībai bagāžnieka ;) ), tad B2*4 motoram un tā vadībai, tiešām nevajadzētu radīt kaut kādus pārsteigumus ikdienas lietošanā. Tā T5.5 vadība vispār ir viena no labākajām vadībām, kas vispār ir izdomāta, tici tu man (mans personīgais viedoklis).

Par auto izturību un kalpošanu. Uzskatu,ka ļoti uzticīgs un izturīgs auto. Ja kāds teiks, ka 9k lūzt uz katra stūra, viss pēc kārtas , tad atceraties, ka tiem auto ir 20+ līdz 30+ gadi ar nobraukumiem no 300k km līdz pat miljonam, un fiziku neapmānīsi, ja detaļa/mezgls jau ir nolietojies, tas vienkārši ir jānomaina, un ja 9kšajam kaut ko, kas jau 20+ gadus ir kalpojis, nomaini, tad par to var arī aizmirst uz ilgu laiku. Kā jebkurš auto, to laikā,un dažreiz pat neiet par sliktu arī profilaktiski savest kārtībā, nevis mainīt kādu detaļu/mezglu, kad tas ir pilnībā izjucis.
Par pašu b2*4 dzinēja izturību un resursu lieki runāt, jo var viņš to miljonu noiet (pat ar vienu ķēdes maiņu :D, esmu dzirdējis ka ar vienu ķēdi ir nobraukti arī 800k km :think: ), jaudu ja ir vēlme, var arī divkāršot (tas ir nerunājot par uber projektiem ar kaltām iekšām) un viņš neizjuks. un pēc dažu pieredzes, tas motors pat pus izjucis uz priekšu kustās tīri normāli :D .

Ja gribās ikdienā braukt ne tikai dinamiski, bet arī ekonomiski, tad to b2*4 čuguna kluci ar alumīnija galvu, kurā stāv tie resnie vārsti, var droši aprīkot arī ar gāzi un nekas tur nenotiks, pat ja jauda un turbīnas spiediens sen vairs nav oriģinālā. Ja kāds Tev atkal teiks ka nēeeeee LPG nojās/izdedzinās motoru, tad pajautā viņiem, cik viņi ir atļāvušies naudas kaut vai gāzes sprauslām ( ja auto ir piemēram 250zs, nu tad vajag komponentes, kas vismaz 300zs spētu piebarot, nevis pašas lētākās, kas ir pieejamas tirgo) vai labam meistaram, kurš tiešām būtu kompetents saregulēt lpg iekārtu tā, lai tā spētu piebarot 200-300 zs turbo dzinēju, kur gliemezis motorā pūš stipri virs 1 BAR, un noteikti jaudai uz gāzes pret benzīnu arī nebūtu jāpazūd (saku to,jo ļoti labi zinu).

Par sajūgiem, kārbām. Kā Edijs jau teica, laikam vājākā vieta ir kulise. Tās par 20+ gadiem mēdz izļurkāties tā, ka kratās kā ļengana desa, bet tas viss ir samērā vienkārši atrisināms. Par to ka kārbas ir neizturīgas, grūti spriest, jo par kārbu neizturību parasti izsakās to 9k īpašnieki, kuriem sen jau vairs nav Stock jaudas, un kam arī patīk tos auto arī paspīdzināt, :twisted:. Ta kā manam ex9k sākumā bija tikai 150Zs turbo bez APC,kas nozīmē, ka iepriekšējie saimnieki viņu īpaši slodzē nevarēja ielikt, arī ap 300k km ar kārbu viss bija (un ir joprojām) labi (eļļu protams nomainīt būtu veselīgi). Nu vienīgi kad 150 zs pārtapa par 240 Zs, sajūgs gan nosvila pirmajā dienā, bet kāds brīnums, jo kas zina, kad viņš bija mainīts, ja vispār tas bija darīts, un otrkārt viņš īsti nebija domāts 200+ jaudai, jo bija mazā diametra. Nākamajā dienā, ja nemaldos par kādiem 150-180 EUR tikai nopirkts jauns aero diametra sajūgs, nomainīts un zinot, ka jaunie saimnieki brauc ar prātu, tas kalpos vēl ilgus gadus.

Par pieminētajiem sīkumiem - ziemā aizsalstošām ručkām (pareizi, tādas problēmas tak arī bija sakumā :mrgreen: ), u.c. sīkumiem.. Tas pats kas ar visu citu. Ja visu izjauc iztīra, saeļļo un smuki saliek, kā vajag atpakaļ, par to var aizmirst. Man arī sākumā nāca dusmas ka ziemā bija vakari, ka vienkārši nevarēja kādas durvis aizvērt, kamēr ar šķiltavām neuzsildīji slēdzeni :D , bet pēc kārtīgas durvju apkopes, par to problēmu var pilnībā aizmirst, pat pēc auto mazgāšanas ziemas vidū, problēmu nebūs.

Auto rūsa. :think::think: Jā šī ir problēma Nr.1 laikam. Ko te varētu piebilst, ja nav atrodams eksemplārs bez rūsas cenā, ko esi gatavs maksāt, tad es iesaku labāk ņemt tādu kam būtu forša komplektācija, piemēram Aero vismaz body kits (personīgi man, kuram 9k ļooti patīk, bet ja nav AERO buferi/sliekšņi, man tas auto liekas galīgi neglīts), labs salons, pareizais motors, komplektācija utt, bet jau startā ar sapuvušu bundžu un to dod uz pilno pārkrāsošanu + kārtīga pretrūsas apstrāde (nu vismaz es tā izdarīju un nenožēloju), jo tā kā kvalitatīvi pārkrāsošanas darbi ir dārgi, tad manuprāt ir diezgan nepatīkami, ja tu piemēram saved kārtībā tur divus spārnus, un tad pēc brītiņa izlien rūsa bagāžniekā, tad ap stiklu, tad haube, utt, utt, un visu laiku sanāk, ka tu brauc ar tādu iepuvušu auto un pašam sirsniņai nav miera (kā arī psiholoģiski ir stulba sajūta sametināt/krāsot kādu detaļu, ja zini ka bundžas otrajā galā jau veidojas kārtīgs rūsas caurums). Bet ja uzreiz saved kārtībā pilnībā visas vietas, kur ir jau iemetusies rūsa, tev uzreiz ir acij tīkams, skaists auto, uz kuru katru dienu atskatīsies...atskatīsies divreiz, un nebūs jāuztraucas, ka nākamajā pavasarī kaut kur būs jauni rūsas caurumi. Protams savest uzreiz kārtībā visas problemātiskās vietas, ka auto būs sarūsējis, nebūs lēti, bet atceries, ka skopais maksā divreiz. Katru detaļu atsevišķi krāsot kopsumma būs dārgāk.

Lai nu kā 9k ir ļoti foršs auto arī ikdienai, kas vienmēr braucējam radīs smaidu, protams viss maksā naudu, bet es joprojām uzskatu, ka tas būs tāpat lētāk, kā nopirkt un vēl uzturēt 10 gadus vecu golfu ar divlitrīgu dīzeli. Kā arī labs 9k lētāks noteikti nepaliks, atšķirībā no tā 10 gadīgā golfa, kas pēc 5 gadiem būs zaudējis tik daudz vērtības, ka bail pat būs atcerēties, pa cik to nopirki.

Uh, nu tik būšu sarakstījis slavas rakstus. Tas laikam parāda tikai to, cik tas auto man dziļi sirdī palicis :roll::roll:

Tā kā Nauri, veiksmi meklējumos, un ceru, ka pēc laiciņa varēs tevi apsveikt ar kādu feinu eksemplāru.
Par detaļām (protams, jaunas tās paliek dārgākas, kā jebkas) un tehnisko suportu neuztraucies, ir gan kam padomu pajautāt un ir arī ļoti kompetenti servisi, kas salabos. :) Ar manu Ex 9k brauc cilvēki, kas galīgi nav benzīngalvas un savus auto paši neapkopj, bet auto tiek lietots uz visiem 100 ikdienā un kā Edijs teica, ar smaidu sejā.
99 1975 Combi Coupe
900 1986 Turbo Commander edition
9³ SW 1.9 Biturbo Aero
9³ OG Convertible with b234R Powered by Jancis Stg4

Ex9000 Amethyst Violet Powered by KoreFun Stg1.5; Ex9³ SS 2003 2.0T Aero swap. Powered by Jancis; Ex9³ SW 2008 1.9 Stg1
User avatar
Nauris
Kaut ko sāk saprast
Kaut ko sāk saprast
Posts: 24
Joined: Tue Sep 28, 2021 10:14 am

Re: Daži jautājumi par 9K

Post by Nauris »

Paldies!

Tas, ar ko es biju rēķinājies, ir Krown reizi gadā, bet tagad es saprotu, ka ar to varētu būt arī par maz, jo rūsē virsbūve kopumā. Nu, katrā gadījumā rūsas faktoru skatīšos pie pirkšanas īpaši.

Paldies arī par tiem komentāriem par kārbām. Tas uz ko es pašlaik skatos ir 3000 - 4500 eur robežās un laikam tomēr ar 2.0t ar manuālo kārbu. Nu un pēc pirkšanas tad vēl kāds 1K jāiegulda.

Es esmu pabraucis arī ar 900, bet tas izrādījās pārāk retro priekš manis, jo, ja durvīs nav kur elkoni nolikt un tur nav kabatiņu mantām, salonā šauri, zemi griesti un skaņas izolācijas nav, tad tās būs lietas, ko ikdienā jutīšu.
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re: Daži jautājumi par 9K

Post by edijs »

Pie visa pierod. :D Matīss Tev tūlīt nolasīs lekciju, ka var pierast arī pie 99 kā ikdienas auto.

Bet piekrītu, 900og ir traki šauri. 9000'tais tādā ziņā ir visnotaļ universāls, derēs arī kā ģimenes auto. Gan bērniem vieta aizmugurē normāli, gan bagāžnieks neticami ietilpīgs, neskatoties uz to, ka tas nav universālis.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
User avatar
ZZ_ZingZeng
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 294
Joined: Thu Apr 07, 2016 10:30 am

Re: Daži jautājumi par 9K

Post by ZZ_ZingZeng »

Nu nepiekritīšu. og900 kupejniekam magāžniekā var iekraut vairāk nekā 9000aero.
Piekrītu, ka 99 combi coupe pakaļā ir vietas vairāk kā og900 aizmugurē (runa iet par 3-durvniekiem).
Gan trīsdurvīgam 99 combi coupe, gan og900 kupejniekam priekšā ir milzīgi plaukti, kur likt roku un milzīgas kabatas labumu samešanai.
Man 76.g. 99 combi coupe bija ikdienas auto 8 gadus, bet tad kā brīvdienu auto, kamēr 6 gadus ikdienā braucu ar og900.
Atgriežoties pie 9000, skaties, ka 2 litrīgais motors nav par švaku, jo auto ir daudz smagāks nekā 900.
Tikai SAAB lietotājs kopš 1993.g.
Desmitais SAABs, pirmais dīzelis - 9-5 1.9TID vagons.
Pirms tam: 99GL Combi Coupe, 99GL, og900T, og900t, 900SPG, 2x9000aero, 9-3SE HOT, 9-5t vagons.
User avatar
Nauris
Kaut ko sāk saprast
Kaut ko sāk saprast
Posts: 24
Joined: Tue Sep 28, 2021 10:14 am

Re: Daži jautājumi par 9K

Post by Nauris »

Vai jūs varētu man apaļos skaitļos pateikt, cik tad maksātu rūsas likvidēšana, pretkorozijas apstrāde un visa auto pārkrāsošana?

Otrs jautājums man ir par sēdekļiem - vai aero beņķi ir daudz labāki salīdzinot ar parastajiem komforta ziņā? Vai aero priekšējais beņķis ir ērts arī garāka auguma cilvēkiem, jeb dēļ tās kausveida plecu daļas paliek neērts?
User avatar
Nauris
Kaut ko sāk saprast
Kaut ko sāk saprast
Posts: 24
Joined: Tue Sep 28, 2021 10:14 am

Re: Daži jautājumi par 9K

Post by Nauris »

Vēl ir tāds specifisks jautājums - ja 1995. gada SAABam ir dzeltenie pagrieziena lukturi un ir zināms, ka motora pārsegs ir ticis pārkrāsots, vai tas visticamāk nozīmē avāriju? Tādu labāk neņemt, jo var būt rāmis taisnots vai plaisas rāmī?

Vai var būt tā, ka tos dzeltenos pagrieziena lukturus atsevišķām valstīm vai modeļiem turpināja likt arī pēc 1995. gada?
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re: Daži jautājumi par 9K

Post by edijs »

Ļoti ticams, bet ne 100% - 1) ir indivīdi, kam oranžie pagriezieni patīk labāk; 2) no manis ir pirkuši labus oranžos, lai liktu ieplaisājušu vai matētu, sabružātu un piekvēpušu balto vietā - kā pagaidu variantu, kamēr nopērk jaunus baltos, bet kas gan ir pastāvīgāks par "pagaidu"... :D ; 3) haubi var krāsot arī dēļ rūsas burbuļiem, kas ar laiku parādījušies priekšpusē, kur nodauzīta krāsa. Auto pedanti mēdz nokrāsot detaļu arī pie pirmajiem nelielajiem defektiem, t.i. "krāsota detaļa" nebūs nenozīmē uzreiz "bijis sists" vai "apakšā puve". Bet uzmanību, protams, vērts tam pievērst.

Rūsas lividēšana, pretkorozijas apstrāda, pārkrāsošana - no pāris kilo līdz daaaudz kilo. :D Tu taču saproti, ka tas atkarīgs no puves pakāpes un arī no tā, cik labi un ar kādu mērķi vēlies taisīt. Ja mērķis ir pielabot nelielus caurumus tik tāpēc, lai paildzinātu auto mūžu par gadiem trim vai pieciem, kā arī dabūt svaigu vizuālo, tad viens cipars, bet, ja jauc līdz bundžai un atvēzējies uz rūpīgu restaurācijas projektu, nauda ripo. Un var netikt līdz braukšanai, kad rokas jau būs nolaidušās. :D

Aero beņķi. Gaumes jautājums. Man tā kausveida forma ļoti patīk, jo īpaši agresīvāk līkumojot. Nav tik cieša sajūta kā sporta beņķos, tomēr plecus nedaudz pietur. Pietiekami, lai neslīdētu ārā no krēsla. Garākiem (190+) un/vai tuklākiem vīriem (120+) varētu nepatikt, jo droši vien rada saspiestības sajūtu, parastajos beņķos sajūta brīvāka. Ja neietilpsti minētajās kategorijās un grasies ar Aero braukt tā, kā ar Aero jābrauc, tad Aero krēslu bonusus novērtēsi.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
User avatar
ZZ_ZingZeng
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 294
Joined: Thu Apr 07, 2016 10:30 am

Re: Daži jautājumi par 9K

Post by ZZ_ZingZeng »

Man ar tiem aero beņķiem bija divējāda pieredze. Esmu 187cm garš, pirmajam aero plecus lauza uz priekšu, bet otram nē, lai gan abi bija 1995.g. ja spiež plecus, vismaz vadītāja beņķim var muguras vidusdaļu paregulēt uz priekšu, tad tas kauss nebūs tik dziļš.
Kā tādi man beņķi ļoti patika, vienīgais mīnuss ir tas, ka pakaļējos beņķus var nolaist tikai 45 grādu leņķī, jo beņķu stūri neļauj tos pilnībā nolaist.

Runājot par dzeltenajiem pagriezieniem, ASV bija tikai dzelteni, pie mums bieži lika dzeltenos ASV, jo tiem biežāk bija atrodama integrētā atpakaļgaita, kas izgaismo mašīnas sānus, Eiropai tas bija retāk.
Tikai SAAB lietotājs kopš 1993.g.
Desmitais SAABs, pirmais dīzelis - 9-5 1.9TID vagons.
Pirms tam: 99GL Combi Coupe, 99GL, og900T, og900t, 900SPG, 2x9000aero, 9-3SE HOT, 9-5t vagons.
User avatar
lawyer
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 8235
Joined: Thu Jun 05, 2008 8:25 am
Location: Ādaži-Rīga

Re: Daži jautājumi par 9K

Post by lawyer »

Ņemšanās ar bleķiem būs dārga vienmēr, tā ir dārgākā pozīcija remontā. Tādēļ varbūt labāk pasūti auto ITA vai FRA. Dzinēju, piemēram, pārlasīt noteikti būs daudz nesapīgāk, ātrāk, lētāk nekā cīnīties ar ruslanu auto, kuri jau braukuši Z-A-Eiropā...
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever ;)
Post Reply