SAAB 9000 motors


User avatar
Nauris_t16
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3418
Joined: Thu Aug 30, 2007 12:55 pm
Location: Pārdaugava

Re:SAAB 9000 motors

Post by Nauris_t16 »

Pilnīgs absurds - reāli no fizikas viedokļa ar īsāku kārbu (augstāku galvenā pārvada pārnesumskaitli) motoram, lai arī cik lielam, ir vieglāk iegriezties, jo ir taču mazāka pretestība :) Tas pats attiecas arī uz 80-120, u.c. dinamikas rādītājiem.

Gara kārba nozīmē komfortu un ekonomiju. Kā arī nespolējošus riteņus pie lielākiem griezes momentiem. Un, protams, mūsu valstī tik ļoti nepieciešamo lielāko maksimālo ātrumu.


Dotajā situācijā - starp 700 un 950 Ls - es uzreiz ņemtu 2.3, ja ir doma, ka tas tāpat būs nepieciešams, jo es stipri apšaubu uztaisīt uzticamu 2.0->2.3 konversiju pa 250Ls.

Mani 0.05Ls.
900aero clubsport #8
User avatar
gustavs
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2606
Joined: Fri Feb 15, 2008 10:03 am
Location: Location

Re:SAAB 9000 motors

Post by gustavs »

Gregers wrote:
Gustavs wrote:Atlausos citet Arni.
2.0, pirmkart ir mazak izborets, otrkart tur labak lieus rpm un sporta vajadzibam saab izmanto tiesi 2.0 motoru.
Kadreiz ari likas,ka 2.0 nav isti stelle,resurs,mazak izcelt var utt, - laikam gluzi ta nebus viss.
Auto netiek pirkts sportam vai augstiem apgriezieniem, tas mēros ikdienas ceļu no Saulkrastiem uz Rīgu.
Tas,ka ne sportam skaidrs. vnk skaidribai par temu un ,lidzsinejiem pienemumiem :) .
User avatar
Gregers
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 4086
Joined: Thu Jul 10, 2008 11:05 am
Location: Riga
Contact:

Re:SAAB 9000 motors

Post by Gregers »

ziedoniz wrote:Pilnīgs absurds - reāli no fizikas viedokļa ar īsāku kārbu (augstāku galvenā pārvada pārnesumskaitli) motoram, lai arī cik lielam, ir vieglāk iegriezties, jo ir taču mazāka pretestība :) Tas pats attiecas arī uz 80-120, u.c. dinamikas rādītājiem.

Gara kārba nozīmē komfortu un ekonomiju. Kā arī nespolējošus riteņus pie lielākiem griezes momentiem. Un, protams, mūsu valstī tik ļoti nepieciešamo lielāko maksimālo ātrumu.


Dotajā situācijā - starp 700 un 950 Ls - es uzreiz ņemtu 2.3, ja ir doma, ka tas tāpat būs nepieciešams, jo es stipri apšaubu uztaisīt uzticamu 2.0->2.3 konversiju pa 250Ls.

Mani 0.05Ls.
Big thanks!
Ar īso likās, ka pie 85-90 trešais jau pa zemu, bet ceturtais vel nav pienācis, bet tiešām tikai subjektīvs viedoklis, jo toreiz pagāja gandrīz mēnesis starp braucieniem iespējams vnk viltus atmiņas :)
User avatar
Nils
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3970
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:29 pm

Re:SAAB 9000 motors

Post by Nils »

Tieši tā, kārba nosaka to cik sprigans ir motors pie noteikta ātruma, noteiktā pārnesumā.
Protams, ka ar garo kārbu pie 50km viņš gandrīz slāpst, jo ar piekot uz 100km/h ir 2100rmp. Bet toties, kas pa kaifu, ka ar otro brīvi vari paātrināties līdz 117km/h (bez piepūles) un ar trešo no 50km/h brīvi vilkt līdz 180km/h.
Šosejai noteikti labāk ir tiekties pēc garās.
Atkāpei par čipošanu, Saab nečipo, bet programmē vadības bloku un tur jau mēs varam operēt ar visām tabulām sīki un smalki pēc saviem ieskatiem, dzelžiem utt. Tāpēc Trionic ar katru dienu ir arvien pieprasītāks arī uz citu marku projektu auto (e30 jo īpaši)
Un kā mēs zinām, nākošais aiz kārbas garuma spriganumam ir griezes moments.
Mana itāļa aptuvenā līkne, t.i. "čipots" 2.0T...
Image
Sarkanā līkne: Nm
Pelēkā līkne: Zs

Un šeit mēs redzam, pie cik rmp tiek sasniegta maksimālā grieze, ja es vēl fanotu par īso kārbu, visi tavi argumenti pēc viena brauciena tiktu noslaucīti no zemes virsas. :)
Un kā ikdienas pārvietojamais tas jau ir pāri pa malām, normālam cilvēkam vairāk nevajag un kā pats minēji, tas nav sportam.
Ja 2.3T, tad 234R, visādi citādi es vienkārši neredzu lielu jēgu iespringt uz 2.3T motoru, nu jau pēc pieredzes. 2.3T vietā es drīzāk iespringšu uz Aero turbīnu (Mitsu TD04) un brīvāku izplūdi (es pat nerunāju par uzkrītošu), pats esi braucis ar Gustava airi un nedomāju, ka viņa izplūde tev šķita pa traku.
Grēger, neuztver tik saspīlēti, es to visu labā intonācijā, es vnk. domāju, ka esmu izbraucis ar pietiekoši daudziem 9k, lai varētu spriest dmaz objektīvi. ;)

p.s. un galu galā, trešā lieta ir tā, cik ātri iegriezīsies turba, bedre ir neizbēgama un tikai pēc bedres sākās īstā dziesma un sprigana gaita. Man itālis sāk griezties pie 2200-2400rmp, a sarkanais exairis pilnīgs stock ar td04 vai tik neiegriezās drusku vēlāk (~2400-2500rmp)
Saab 900 Turbo '81
johnc
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 104
Joined: Mon Aug 16, 2010 2:08 pm

Re:SAAB 9000 motors

Post by johnc »

Suites "virtuālā dino" grafiks diez vai būs īstais arguments, jo tad varētu padomāt, ka pie 1000 rpm patiešām var dabūt 380 Nm :)
User avatar
Gregers
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 4086
Joined: Thu Jul 10, 2008 11:05 am
Location: Riga
Contact:

Re:SAAB 9000 motors

Post by Gregers »

Gustava autiņam ir lieliska izplūde! Es pat to sauktu par labāko skaņu ādu esmu dzirdējis no 4 cilindriem- ne par skaļu ne par klusu un tieši patīkamākais tembrs SUPER! :)
Ok, ja saki, ka ir iespējams saprogrammēt ta lai 2.0T ir elastīgaks par 2.3T tad atliek tikai piekrist, bet es ar tādu neesmu braucis kgan gan nomāti, gan paziņu 9k, gan vnk sludinājumos bijušie mani līdz šim centīgi pārliecinājuši, ka 2.0T ir labakajā gadijumā tikai dragam derīgi un nu ne kādi ne raitai ikdienas braukšanai.
Cik īsti rpm ir 2.0T ar garo kārbu pie 100 km/h? Ar tiem kuriem nācies braukt visiem bija ap 3k un tas likās nekomfortabli
User avatar
Nils
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3970
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:29 pm

Re:SAAB 9000 motors

Post by Nils »

Es taču rakstīju, ka uz 100km/h ar piekto ir 2100rmp un varu galvot, ka gan aero, gan manam 2.0 rmp ir vienadi. Un par 3000rmp Tu man te nestāsti, nevienam 9k pat ar visīsāko kārbu pie tāda ātruma ar piekto neesmu redzējis vairāk par 2600rmp.
Saab 900 Turbo '81
User avatar
Gregers
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 4086
Joined: Thu Jul 10, 2008 11:05 am
Location: Riga
Contact:

Re:SAAB 9000 motors

Post by Gregers »

Nils wrote:Es taču rakstīju, ka uz 100km/h ar piekto ir 2100rmp un varu galvot, ka gan aero, gan manam 2.0 rmp ir vienadi. Un par 3000rmp Tu man te nestāsti, nevienam 9k pat ar visīsāko kārbu pie tāda ātruma ar piekto neesmu redzējis vairāk par 2600rmp.
Es teicu ap, katra ziņā bija skaļi un vislaik likās, ka uz 4 zāģēju :laugh:

Es nezkapēc sapratu, ka Tavam ir īsā kārba.
Cik ēd pa šoseju 2.0 ar garo kārbu?
User avatar
Nils
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3970
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:29 pm

Re:SAAB 9000 motors

Post by Nils »

Manam pirms gada tika izlikta garā, bija vidējā. Ar šo ir drusku ekonomiskāk. Pašlaik vidējais turās ap 9l/100, 70-80% šoseja/20-30% pilsēta, bet es braucu dinamiski (vārda agresīvs maigais sinonīms). Pa šoseju vidēji ir 7l100km. Kruīzejot pie nelieliem ātrumiem mierigi var dabūt arī 6l/100km. Katrā ziņā, lai kā es nevilktu, vasarā man patēriņš virs desmit nav bijis jauktajā ciklā. Principā, lai tev būtu vieglāk saprast, man viņš ir +/- kā stock airis, tikai ar saregulētu kompi un lielāku turbīnas spiedienu, jo stock bija 185zs.
Saab 900 Turbo '81
User avatar
Gregers
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 4086
Joined: Thu Jul 10, 2008 11:05 am
Location: Riga
Contact:

Re:SAAB 9000 motors

Post by Gregers »

Labi radītāji :)
Airi gan bija viegli uzdzīt virs 10-11
User avatar
Nils
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3970
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:29 pm

Re:SAAB 9000 motors

Post by Nils »

Gregers wrote:Labi radītāji :)
Airi gan bija viegli uzdzīt virs 10-11
Nu, ja noreseto un non stopā gāz, protams, bet jauktajā ciklā, vismaz manā , cipars 10 parādās reti.
Saab 900 Turbo '81
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:SAAB 9000 motors

Post by KoreFun »

Ar manējo Tev arī sanāca vidējo dabūt kkas ap 8.6, vai? Es tādu rādītāju gandrīz nekad neesmu redzējis:D Laikam te atslēgvārds ar "jauktais cikls" ar 70-80% šoseju:P:P:P
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
User avatar
Nils
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3970
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:29 pm

Re:SAAB 9000 motors

Post by Nils »

KoreFun wrote:Ar manējo Tev arī sanāca vidējo dabūt kkas ap 8.6, vai? Es tādu rādītāju gandrīz nekad neesmu redzējis:D Laikam te atslēgvārds ar "jauktais cikls" ar 70-80% šoseju:P:P:P
Nē, ar tavējo es beigās vnk. sāku censties braukt ekonomiskāk, jo man palika žēl naudu. Viņš tiešām ēd vairāk, nekā mans. Ja es ar savu brauktu tāpat kā pedējo reizi ar tavu, tad baidos, ka mans patēriņa rādītājs varētu nostāties uz 8l/100km, ja ne zem.
Starpcitu reiz es paprovēju ar savu sarkano aero cik ekonomiski var pa šoseju pabraukt. Izbraucot no Tukuma svētdienas naktī, kad bija tukši ceļi noresetoju kompi un līdz Rīgai braucu max ekonomiski, ātrumu turot robežās 80-90km/h. Nekādas liekas gāzēšanas, bremzēšanas, apdzīt arī nebija ko. Rezultātā kompis iebraucot Rīgā vidējo rādīja 5.5l100km. Dīzeļa ienīgs rezultāts! :D Tāpēc arī nav ko brīnīties, ka manā režīmā kompis staigā 8.8l-9.1/100km. Tie ir cipari, kas grozās kompī pēdējās divas nedēļas. Un tāpat es esmu pabijis Rīgā gandrīz katru dienu utt. Un pa pilsētu es velku, man tak patīk kā tas blows skan.
Protams, daļēji tas tik tāds apmāns, rēķinot to cik km es pa pilsētu nobraucu velkot un cik pa šoseju kruīzējot, tas ko pilsētā uzdzenu, šosejā nolīdzinās. Lai gan pa vidu ir bijušas arī skriešanas, pēdējā dienā pirms lidmašīnas man ļoti bija jāsteidzās un es neskatījos cik viņš tērē. Rezultātā tāpat tie paši 9l... To es arī pie liešanas esmu pamanījis, ka 10 viņš neēd, kur nu vēl virs.
Var, protams, dabūt visādus ciparus, bet es šeit tiešām runāju par savu braukšanas stilu un paradumiem.

p.s. 205.55.r16, priekšā apm. 2.6 atmosfēras, aizmugurē ap 2.5
Saab 900 Turbo '81
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:SAAB 9000 motors

Post by edijs »

Opā, 2.5(6) atmosfēras? Pie lielākiem ātrumiem nav tā, ka pa cietu un neturās pie ceļa?
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
User avatar
Nils
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3970
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:29 pm

Re:SAAB 9000 motors

Post by Nils »

edijs wrote:Opā, 2.5(6) atmosfēras? Pie lielākiem ātrumiem nav tā, ka pa cietu un neturās pie ceļa?
Ir ok. Cietība mani netraumē, koņi uz cietāko un zemās atsperes jau mani ir norūdījuši. Ripo ļoti smuki,vismaz tajās vietās, kur ir ceļš. :D
Saab 900 Turbo '81
Post Reply